Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kieli-oppivirheistä paljastu yhteinen piirre he ovat mänttejä! Haha paras uutinen ikinä :D

Kommentit (57)

Vierailija
41/57 |
09.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mieluummin mäntti tyhmien mielestä kuin tyhmä.

Mieluummin huoleton kuin turhantärkeä

Onnea valitsemallanne tiellä.

En koskaan lakkaa korjaamasta kielioppia! Rakastan vivahteikasta mieltämme, ja on nautinto lukea hyvin kirjoitettua tekstiä. "Huoletonta" kirjoitusta lukiessaa tekisi välillä mieli puhkoa silmät...

AARGH mitkä typot, taidanpa puhkoa ne omat silmäni...😂😂 ja vielä tähän aiheeseen, taisin hieman vesittää pointtiani tässä nykivässä liikennöintivälineessä kirjoittaessani...

Näinpä siinä juuri usein käy. Ollaan niin polleena ja isoon ääneen korjaamassa muiden tekstiä, vaikka itse mokaillaan ihan samalla tavalla. :D

Juuri näin pääsi käymään. Tosin tässä ei ollut kyse siitä, ettenkö tietäisi, kuinka kuuluu kirjoittaa. Koskaan en myöskään korjaa ihmisiä ilkeästi, vaan ystävällisesti.

Ystävällisesti ilmoitan, että kannattaa kerrata pilkkusäännöt. :)

Suomen kielen pilkkusäännöt ovat liian epäloogiset ja vaikeat muistaa.

Vierailija
42/57 |
09.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lol 😂😂😂😂😂 lomallelompsis meen lukee fec bokista hymy Huulet eyhmää sielä on hyviö kuvia te olette kaikkimäbttejä ja köyhä-elämä teil 😂😂😂😂😂😂😂 ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/57 |
09.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nämä kirjoitusvirheistä nipottajat ovat huvittavia ja hieman yksinkertaisen oloisia, muutenkin kuin vain tuon tutkimuksen perusteella. Hieman sellaisia näsäviissaita.

Mulla ainakin tämä AV-sivusto vääntää, puhelimella kirjoitettaessa, yksinkertaisiakin sanojakin aivan ihmeelliseen muotoon eli sivustokin vaikuttaa virheisiin jonkin verran. Viime aikoina AV on ruvennut vääntämään entistä enemmän sanoja muuksi... Eikä kaikki tarkista tekstiä niin tarkasti ennen kuin sen lähettää jollekin AV:lle.

Haloo - eri asia olisi, jos kyse olisi jostakin työhakemuksesta.

Tämä AV on hupia, ei virallista työtä!

Vierailija
44/57 |
09.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lol 😂😂😂😂😂 lomallelompsis meen lukee fec bokista hymy Huulet eyhmää sielä on hyviö kuvia te olette kaikkimäbttejä ja köyhä-elämä teil 😂😂😂😂😂😂😂 ap

tämä ei ollut oikea ap. kiva kun koitetaan tällein musta maalata....en sentään noin väärin kirjota ap 

Vierailija
45/57 |
09.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En koskaan lakkaa korjaamasta kielioppia! Rakastan vivahteikasta mieltämme, ja on nautinto lukea hyvin kirjoitettua tekstiä. "Huoletonta" kirjoitusta lukiessaa tekisi välillä mieli puhkoa silmät...

AARGH mitkä typot, taidanpa puhkoa ne omat silmäni...😂😂 ja vielä tähän aiheeseen, taisin hieman vesittää pointtiani tässä nykivässä liikennöintivälineessä kirjoittaessani...

Näinpä siinä juuri usein käy. Ollaan niin polleena ja isoon ääneen korjaamassa muiden tekstiä, vaikka itse mokaillaan ihan samalla tavalla. :D

Juuri näin pääsi käymään. Tosin tässä ei ollut kyse siitä, ettenkö tietäisi, kuinka kuuluu kirjoittaa. Koskaan en myöskään korjaa ihmisiä ilkeästi, vaan ystävällisesti.

ETTÄ, jotta, koska, kun, jos, vaikka, KUIN, mutta, VAAN... siinähän ne tulivat.

Pilkkusäännöt on kuule hippasen monimutkaisemmat. 😀

Vierailija
46/57 |
09.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nämä kirjoitusvirheistä nipottajat ovat huvittavia ja hieman yksinkertaisen oloisia, muutenkin kuin vain tuon tutkimuksen perusteella. Hieman sellaisia näsäviissaita.

Mulla ainakin tämä AV-sivusto vääntää, puhelimella kirjoitettaessa, yksinkertaisiakin sanojakin aivan ihmeelliseen muotoon eli sivustokin vaikuttaa virheisiin jonkin verran. Viime aikoina AV on ruvennut vääntämään entistä enemmän sanoja muuksi... Eikä kaikki tarkista tekstiä niin tarkasti ennen kuin sen lähettää jollekin AV:lle.

Haloo - eri asia olisi, jos kyse olisi jostakin työhakemuksesta.

Tämä AV on hupia, ei virallista työtä!

Minä en tästä sanojen vääntymisestä huolimatta juuri ikänä tarkista kirjoittamaani tekstiä. Tämä on kuitenkin av eikä sydänkirurgiaa.

Vierailija
47/57 |
09.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kertoo susta ihmisenä..taidat olla aika takakireä mä en ainakaan jaksa puuttua muiden virheisiin jos tekstistä saa edes jotain tolkkua!

Ystävieni mukaan olen varsin rento ja leppoisa kaveri. Vanhempani kannustivat lukemaan pienestä lähtien, ja siitä tulikin mieliharrastukseni. Harvemmin nipotan mistään, mutta huonosti kirjoitettu teksti vääntää vatsanpohjassa asti.

Juurihan sinä nipotat sen kun ehdit. Lakkaa nyt heti nipottamasta ja rauhoitu!

Kuten totesin: harvemmin, mutta...

Kenelläköhän ne verenpaineet tästä näkyy nousevan?😉

Rauhoitu jo, älä viitsi nipottaa! Sinut on jo huomattu.

Vierailija
48/57 |
09.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri näin:

Tämä on av eli hupia - ei virallista työtä!!

Vierailija
49/57 |
09.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olisi mukavaa, että väärin toimimisesta huomautettaessa kerrottaisiin myös, kuinka homma sitten muka menee 😊

Vierailija
50/57 |
09.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on varmaan sukupolvikysymys.  Olisiko niin, että koulussakaan ei enää kiinnitetä niin tarkkaa huomiota kieliopin oikeellisuuteen, kuin ennen vanhaan, kun minä sitä kouluani kävin?

Tuli nimittäin käsiini aivan sattumalta yläasteikäisen teinin ainekirjoitusvihko.  Koululainen oli ystäväni lapsi ja näytti minulle, millaisen aineen hän oli kirjoittanut ja miten hyvän arvosanan saanut.   Arvosana oli jotain kahdeksikon luokkaa.  Poikalapselle kahdeksikko aineesta on jo hyvä saavutus, ainakin minun aikoinani.   Mutta aine poikkesi kyllä valtavasti siitä, mitä minä olen tottunut tai luullut äidinkielen aineelta odotettavan.  Minun kouluaikanani siitä ei olisi saanut nollaakaan.  Kirjoitusvirheitä toisensa perään, huolimattomasti ja ylimalkaisesti kirjoitettu ja oli vain n. puolentoista sivun mittainen.  Sinänsä kyllä hauska ja huumoripitoinen tarina, nuorillahan on aina lennokas mielikuvitus.  Ehkä arvosana tuli siitä.  Kieliopillisesti virheettömästä tekstistä se ei voinut tulla.  

Jotenkin nauratti, tämä on tätä aikaa.  Kävi kyllä ihan mielessäni, että kysyisin joltakin äidinkielen opettajalta, millä tavoin äidinkielen aineita nykyään käsitellään.  Onko pääpaino oikeinkirjoituksessa vai aineen sisällössä?  No, ei ole tullut kysytyksi. 

Me olemme aikamme lapsia, jokainen.  Mutta eikö sentään, jos siirretään asia toiseen taiteenlajiin, niin hyvin tehty musiikki ole aina miellyttävämpää kuunnella, kuin huonosti tehty? 

Vierailija
51/57 |
09.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisko joku kerrata ne pilkkusäännöt tänne parilla lausella jos ne nyt on niin helpot? ;)

Vierailija
52/57 |
09.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olisi mukavaa, että väärin toimimisesta huomautettaessa kerrottaisiin myös, kuinka homma sitten muka menee 😊

juts näin....tääl ei tuu ku vittuilua mut onneks oon lomal niin ei paljoo kiinnostele :D ap

Vierailija
53/57 |
09.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kieli-oppi?

Just Joo :D oikein alliesimerkki Tässä :D eikö vokaalien väliin tuu viiva ap

Vain kahden peräkkäisen saman vokaalin väliin tulee yhdysviiva: kuorma-auto, ala-aste jne.

Tämä on joku provo, ei kai kukaan voi hahmottaaa noin päin männikköä.

Vierailija
54/57 |
09.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kieli-oppi?

Just Joo :D oikein alliesimerkki Tässä :D eikö vokaalien väliin tuu viiva ap

Vain kahden peräkkäisen saman vokaalin väliin tulee yhdysviiva: kuorma-auto, ala-aste jne.

Tämä on joku provo, ei kai kukaan voi hahmottaaa noin päin männikköä.

muistin et se oli vaan kahden vokaalin. koulust on aikaa niin en muistanu ap

Vierailija
55/57 |
09.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No joo, eivät ihmiset halua, että heidän virheensä tulevat julki, joten niistä huomauttavat ovat tietenkin heidän mielestään mänttejä. Mutta ihan vapaasti, mieluummin kirjoitan ymmärrettävää tekstiä.

Eihän tässä siihen otettu kantaa mitenkään, kysymys oli vain luonteenpiirteen yhteydestä kielioppivirheistä huomauttamiseen. Siitä närkästyviä ei ole tutkittu.

Vierailija
56/57 |
09.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
57/57 |
10.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tota kai, kunhan ensin korjaat asenteesi ja jätät tuon muka-sanan pois viestistäsi. 😊

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi kaksi