Muumimuki- nyyhkytarjoukset alkoivat Torissa
"Tahdon sinun mukisi 10v. lapselleni/lapsenlapselleni/tyttöystävälleni/kumminkaimanserkulleni ja siksi sinun pitää myydä se "kohtuuhintaan" eli samaan hintaan kuin kaupassa"
V*ttu jonottakaa itse !
Kommentit (398)
Vierailija kirjoitti:
Kuka jaksaa jonotella jotain mukia jota ei itse halua???
Niin no... mulla on jotain perusosakkeita parilla tonnilla, arvo laskee välillä hiukan ja välillä nousee. Oletettavasti kohta tulee isompi alamäki. Ihan kivan arvonnousun ja neton tekee se, joka on jonotellut "mukia jota ei itse halua" Eikä siitä voitosta varmaan verottajakaan kiinnostu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä ei ollut mitään ongelmaa ostaa verkkokaupasta. Minulla on nyt 18 mukia, ostin itse, mies osti ja laitoin vielä täysi-ikäisen lapsenkin ostamaan. Myyn pikkuhiljaa ja teen kivasti voittoa.
Toivottavasti et saa tehtyä voittoa tippaakaan.
Voi kuule, tuttava on jo myynyt 5 mukia hintaan 100 e kpl. Että kyllä näillä voittoa näyttää tulevan. Itse en jaksa vaivautua.
Narauta tuttava verottajalle. Oppiipahan olemaan.
Saahan omaisuuttaan myydä tiettyyn summaan asti verovapaasti aina. Esim. ihan normikirppismeningillä. Kukapa niistä tulosta veroja makselee?
Saa toki myydä kunhan ei myy mitään voitolla. Jos ostaa mukin 30€:lla ja myy sen satasella, 70€ on verotettavaa tuloa. Sen voi ilmoittaa lisätulot kohdassa veroehdotuksessa. Normi kirppistulot ei ole voitollista myyntiä sillä tavarat myydään alle ostohintojen.
Jos on ostanut vaikka 24 mukia myynti tarkoituksessa niin kyllä se vaan on verollista. Eri asia jos vie vanhoja riepuja 2e kirpparille myyntiin.
No näinhän minä juuri sanoin edellä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä ei ollut mitään ongelmaa ostaa verkkokaupasta. Minulla on nyt 18 mukia, ostin itse, mies osti ja laitoin vielä täysi-ikäisen lapsenkin ostamaan. Myyn pikkuhiljaa ja teen kivasti voittoa.
Voi kuule, tuttava on jo myynyt 5 mukia hintaan 100 e kpl. Että kyllä näillä voittoa näyttää tulevan. Itse en jaksa vaivautua.
Saahan omaisuuttaan myydä tiettyyn summaan asti verovapaasti aina. Esim. ihan normikirppismeningillä. Kukapa niistä tulosta veroja makselee?
Saa toki myydä kunhan ei myy mitään voitolla. Jos ostaa mukin 30€:lla ja myy sen satasella, 70€ on verotettavaa tuloa. Sen voi ilmoittaa lisätulot kohdassa veroehdotuksessa. Normi kirppistulot ei ole voitollista myyntiä sillä tavarat myydään alle ostohintojen.
Jos on ostanut vaikka 24 mukia myynti tarkoituksessa niin kyllä se vaan on verollista. Eri asia jos vie vanhoja riepuja 2e kirpparille myyntiin.
5000e vuodessa saa tienata verottomasti myymällä omaa omaisuuttaan.
Kaikilla ei ole muumit laaksossa...no viikon päästä ei tätäkään kohua muista enää kukaan.
Vierailija kirjoitti:
Siellä niitä on Torissa pilvin pimein jo myynnissä.Nopealla vilkaisulla taisi olla korkein pyyntihinta 1200€. Kyllä ihmiset on!!!!!
Tarkoitit varmaan, että naiset on.
Eipä ole miesten keskuudessa mihinkään vastaavaan typeryyteen törmännyt. Vai oletteko nähneet, että miehet jonottaisi vaikka jotain uniikkia auton öljynsuodattimen erikoispainosta jossain korjaamon pihassa makuupussissa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siellä niitä on Torissa pilvin pimein jo myynnissä.Nopealla vilkaisulla taisi olla korkein pyyntihinta 1200€. Kyllä ihmiset on!!!!!
Eipä ole miesten keskuudessa mihinkään vastaavaan typeryyteen törmännyt. Vai oletteko nähneet, että miehet jonottaisi vaikka jotain uniikkia auton öljynsuodattimen erikoispainosta jossain korjaamon pihassa makuupussissa?
Luepa myyjien nimiä netissä: härskeimmät pyyntihinnat on miehiltä. Ja jonokuvissa miehiä runsaasti. Ja ekan muumimukin Helsingissäkin osti mies. Joten älä hyvä ihminen pistä tätä muumimukihulluutta mitenkään naisten piikkiin.
Ihme kun kukaan ei ole vielä väittänyt synnyttäneensä tismalleen samalla hetkellä kun muki tuli myyntiin, ja tämän johdosta haluaisi mukin vauvalleen muistoksi. Hintaan 30-40e, ”koska tulee tosiaanki vauvalle joka näki ensimmäistä kertaa tämän maailman yhtä aikaa tuon muumi päivä mukin kanssa”
Tori.fi:ssä on tällä hetkellä 167 ”keräilyharvinaisuutta” myynnissä. ÄLKÄÄ HYVÄT IHMISET OSTAKO VIELÄ. Hinnat tulevat tippumaan.
Voi luoja mikä hulabaloo yhdestä Thaikuissa tusinatyönä väsätystä kiposta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tää on jo aika törkee ..
https://www.tori.fi/kymenlaakso/Muumin_paiva_muki_49293044.htm?ca=18&w=3
Ei oo totta...hän siis tarvitsee sen mukin halvalla, koska se on POJALLE niin tärkee ...:D
Tuon ilmoittajan kaltaisten kirjoitustaidottomien idioottien ei todellakaan soisi lisääntyvän. Ja voi hyvä luoja tuota ilmoitusta....
Vierailija kirjoitti:
Ihme kun kukaan ei ole vielä väittänyt synnyttäneensä tismalleen samalla hetkellä kun muki tuli myyntiin, ja tämän johdosta haluaisi mukin vauvalleen muistoksi. Hintaan 30-40e, ”koska tulee tosiaanki vauvalle joka näki ensimmäistä kertaa tämän maailman yhtä aikaa tuon muumi päivä mukin kanssa”
Tää ois hyvä.
En tajuu miks ihmiset luulee et joku myis niille mukin alle 50 eurolla.
Korotan hintaa noitten vinkuapinoiden takia, yhyy kiinnosta v*ttuakaan noiden itkuviestit kakaroiden synttäreistä. Maksaa tonnin!! Älkää muutkaan myykö halvemmalla, pidetään hinnat korkeina!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä mutta jos ostaa tuotteita myyntiä varten ja myy tuotteet voitolla, se on elinkeinotoimintaa, josta pitää ilmoittaa verottajalle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä mutta jos ostaa tuotteita myyntiä varten ja myy tuotteet voitolla, se on elinkeinotoimintaa, josta pitää ilmoittaa verottajalle.
No eikä pidä. Verottajia ei kiinnosta v***uakaan jonkun muutaman satasen myyntivoitot muumimukeista. Ei, vaikka niin moni ilman mukia jäänyt niin haluaisi kateuksissaan. Ja ei, minä en ole ostanut yhtään mukia. En käyttöön, enkä myyntitarkoitukseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No eikä pidä. Verottajia ei kiinnosta v***uakaan jonkun muutaman satasen myyntivoitot muumimukeista. Ei, vaikka niin moni ilman mukia jäänyt niin haluaisi kateuksissaan. Ja ei, minä en ole ostanut yhtään mukia. En käyttöön, enkä myyntitarkoitukseen.
No ei ne niitä ehdikkään valvoa mutta näin se on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen nähnyt aika monta miestä jonottamassa joitain pelien julkaisuja..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuka jaksaa jonotella jotain mukia jota ei itse halua???
Saattaa sen haluta itsekin mutta rahapulassa myy jos saa hyvän hinnan..
Ai viikon sisällä mukin ostosta? Juuh elikkäs.
No kyllä monet näistä "trokareista" on ihan perus av-mammoja, jotka yrittivät ostaa ensin paria kuppia netistä siinä onnistumatta. Sitten lähdettiin aamutuimaan jonottelemaan useaksi tunniksi lähimpään Iittalaan ja sen vuoksi ostivat sitten yhden tai kaksi ylimääräistä, joilla nyt saadaan vähän vaivanpalkkaa.
Itse ymmärrän hyvin, ei ne bensat yms. vaiva nyt ihan ilmaista ole. Näin olisin varmasti toiminut itsekin jos kiinnostaisi muumimukit noin paljon. Eri juttu jos ainoastaan netissä yritti hiirtä painamalla trokata kuutta kappaletta. No, onneksi nämä nettitrokarit saavat mukinsa vasta ensi viikon puolessa välissä itse ja siinä vaiheessa hinnatkin on sen mukaiset. :)