Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Muumimuki- nyyhkytarjoukset alkoivat Torissa

Vierailija
09.08.2018 |

"Tahdon sinun mukisi 10v. lapselleni/lapsenlapselleni/tyttöystävälleni/kumminkaimanserkulleni ja siksi sinun pitää myydä se "kohtuuhintaan" eli samaan hintaan kuin kaupassa"

V*ttu jonottakaa itse !

Kommentit (398)

Vierailija
201/398 |
09.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä ei ollut mitään ongelmaa ostaa verkkokaupasta. Minulla on nyt 18 mukia, ostin itse, mies osti ja laitoin vielä täysi-ikäisen lapsenkin ostamaan. Myyn pikkuhiljaa ja teen kivasti voittoa.

Toivottavasti et saa tehtyä voittoa tippaakaan. 

Voi kuule, tuttava on jo myynyt 5 mukia hintaan 100 e kpl. Että kyllä näillä voittoa näyttää tulevan. Itse en jaksa vaivautua.

Vierailija
202/398 |
09.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisin halunnut tuon mukin, koska se on kaunis. Mutta ei ole mitään kiinnostusta ostaa sitä usean sadan euron hintaan.

Ja harmi että muki on tehty Aasiassa. Mielestäni se vie siltä jonkin verran arvoa, miksi eivät voineet valmistaa edes tätä Suomessa..

No, jossain vaiheessa tulee taas joku uusi nättikuosinen muki jonka voi sitten ihan normihintaan ostaa ilman hypetyksiä. :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
203/398 |
09.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kai te tedätte, mikä "muumimuki" on?

Tietenkin tiedetään, se on muki, jossa on muumi -aiheinen kuva. Tyhmänäkö meitä pidät?

Se on keinohedelmöityksen yhteydessä käytetty astia.

Itse asiassa ei ole alunperin ainakaan. Nimi tulee, kun lesbopari kertoi koti-inseminaatiostaan. He käyttivät muumimukia.

Luulitko lesboparin tulevan raskaaksi ihan keskenään?

Vierailija
204/398 |
09.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä ei ollut mitään ongelmaa ostaa verkkokaupasta. Minulla on nyt 18 mukia, ostin itse, mies osti ja laitoin vielä täysi-ikäisen lapsenkin ostamaan. Myyn pikkuhiljaa ja teen kivasti voittoa.

Voi kuule, tuttava on jo myynyt 5 mukia hintaan 100 e kpl. Että kyllä näillä voittoa näyttää tulevan. Itse en jaksa vaivautua.

Narauta tuttava verottajalle. Oppiipahan olemaan.

Vierailija
205/398 |
09.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
206/398 |
09.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rahtihameporukalla näyttää olevan myynnissä 150e /kpl.

Vierailija
207/398 |
09.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nää ilmoitukset oli ihan parhaita!!! Melkein ulvoin naurusta muutamalle! Kiitos mammat!

Vierailija
208/398 |
09.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytyypä tosiaan tehdä verottajalle ilmoitus noista ostajaa teeskentelevistä trokareista.

Vierailija
209/398 |
09.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Saahan omaisuuttaan myydä tiettyyn summaan asti verovapaasti aina. Esim. ihan normikirppismeningillä. Kukapa niistä tulosta veroja makselee?

Vierailija
210/398 |
09.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiukkuinen kirjoitti:

Siskon kummit sai töissään muumi Fazer mukit joululahjaksi ja 6kk myöhemmin läksiäislahjaksi tuollaiset mukit. Nykyäänhän noista maksettaisiin vaikka mitä. Siskon kummitäti heitti ne roskiin kun ei ole niille käyttöä. Onneksi oli älynnyt ne rikkoa huolella ennenkuin vei roskiin ettei kukaan ahne muumikeräilijä saa ilmaiseksi ns arvomukia

Varmasti saivatkin läksiäislahjaksi tämän kyseisen mukin kun ainoa myyntipäivä on tänään 😂😂😂

Vierailija
211/398 |
09.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kai te tedätte, mikä "muumimuki" on?

Tietenkin tiedetään, se on muki, jossa on muumi -aiheinen kuva. Tyhmänäkö meitä pidät?

Se on keinohedelmöityksen yhteydessä käytetty astia.

Itse asiassa ei ole alunperin ainakaan. Nimi tulee, kun lesbopari kertoi koti-inseminaatiostaan. He käyttivät muumimukia.

Luulitko lesboparin tulevan raskaaksi ihan keskenään?

Sä et nyt tajuu.

Vierailija
212/398 |
09.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rauhottukaa nyt edes vaikka pari kuukautta. Ihan oman järkenne takia. Kattokaa jouluna ja ostakaa sitte.

Vierailija
213/398 |
09.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Tahdon sinun mukisi 10v. lapselleni/lapsenlapselleni/tyttöystävälleni/kumminkaimanserkulleni ja siksi sinun pitää myydä se "kohtuuhintaan" eli samaan hintaan kuin kaupassa"

V*ttu jonottakaa itse !

Mistä tiedät etteivät jonottaneet? Eivät kaikki jonottaneet saaneet mukia.

Vierailija
214/398 |
09.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Saahan omaisuuttaan myydä tiettyyn summaan asti verovapaasti aina. Esim. ihan normikirppismeningillä. Kukapa niistä tulosta veroja makselee?

Ja miksi ihmeessä käräyttelisin yhtään ketään minnekään? Mulla on ihan omakin elämä elettävänä, ei paljon tuttavan muumibisnekset hetkauta.

Vierailija
215/398 |
09.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olenko ainoa jonka mielestä tuo trokareiden pyytämä 120-150e vielä ihan kohtuullinen summa yksittäiskappale-keräilymukista jos sen välttämättä ja kovasti tahtoo antaa vauvelilleen muistoksi syntymästä/koulun aloituksesta/yms? Joku hopeinen kastelusikka kaiverruksella tai vastaava kihveli maksaa saman verran. Odotin että kippoa myytäisi tori.fissä johonkin 500 euron hintaan mutta eihän tuo ole vielä korkeimmasta päästä mitä muumimukien keräilykappaleiden arvoja olen nähnyt. Vaikka 6kpl pelkästään jälleenmyyntiin ostaneet ovatkin törkeitä niin ahneita ovat nuo 30 eurolla myyntiä vaativatkin, etenkin nyyhkytarinoita rustaavat. 

Vierailija
216/398 |
09.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muumit on keskenkasvuisten ulostetta. Kuvottaa.

Vierailija
217/398 |
09.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se onkin se, että verottaja voi tulkita, että tavara on ostettu myyntitarkoituksessa ja siitä voi tulla mm. veroseuraamuksia.

Vierailija
218/398 |
09.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikkea saa yrittää, mutta nämä "ostetaan muumimuki + nyyhkytarina" on aivan sama ilmiö kuin fb-arvonnoissa. Toki erona on se, että arvonnoissa (toivon mukaan) kaikki on sattumaa, mutta yhteistä näille on se, että porukka ajattelee, että mitä surullisempi tarina sen suuremmat mahdollisuudet voittaa/saada tavara. 

Valitettava tosiasia on, että trokaria kiinnostaa vain voittojen kääriminen, joten se, joka maksaa eniten saa sitä mitä haluaa. Eri asia on, että kannattaako 30 euron mukista maksaa liiallista ylihintaa. 

Vierailija
219/398 |
09.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ahneet eukot yrittää ulkoistaa jonottamisen toisille?

Mistä tiedät, että ihmiset eivät jonottaneet tai yrittäneet ostaa nettikaupasta ja jäivät vain ilman? Minusta trokarit ovat tässä ahneita.

Näin juuri. Jos on jonottanut ja ei ole saanut. Jotkut ostaneet useita mukeja ja vaan siksi että voivat voitolla myydä. Kyllä sekin kertoo ihmisestä aika paljon. Aika moni kotiäitejä ja työttömiä omista tutuista, on ollut aikaa jonottaa. Hyvä lisät varat saa, varsinkin jos on pienet tulot.

Itseä ei harmita ku en ollut kiinnostunut mukista, en edes tiennyt että oli tulossa myyntiin :D

Monta mukia tuli myyntiin heti tarjouskaupalla ja hinnat olleet siellä 200e. Yksi myyjä ei hyväksynyt alle 200e tarjousta.

Vierailija
220/398 |
09.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Saa toki myydä kunhan ei myy mitään voitolla. Jos ostaa mukin 30€:lla ja myy sen satasella, 70€ on verotettavaa tuloa. Sen voi ilmoittaa lisätulot kohdassa veroehdotuksessa. Normi kirppistulot ei ole voitollista myyntiä sillä tavarat myydään alle ostohintojen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan kolme