Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Seksiä ahdistavan synnytyksen jälkeen, apua

Vierailija
09.08.2018 |

Synnytyksestä on kohta vuosi ja jäi kamala lääkärikammo. Olen aina kammonnut lääkäreitä ja kokenut, etteivät he kuuntele eivätkä hoida potilaskohtaisesti vaan lähinnä tilastollisesti ihmisiä. Pelkäsin synnytystä, repeämiä ja kaikkea siihen liittyvää, mutta minulle vannottiin, että se on kuitenkin paras mahdollinen sekä minulle että vauvalle.. mutta enpä ole enää niin varma.

Repesin, mutta en kuitenkaan äkyttömän pahasti. Tarpeeksi kuitenkin niin, että tikkejä tuli jonkun verran ja muutenkin tapahtui synnytyksessä paljon sellaista, minkä vuoksi olisin halunnut sektion. Eli että henkilökunta eivät kuunnelleet, koin koko tilanteen täysin hallitsemattomaksi ja itseni lähinnä liukuhihnasynnyttäjäksi. Tuntui pahalta, kun moni ulkopuolinen "ronkki" alapäätäni, koin oloni ihan esineeksi. Meni pitkään, ennen kuin pääsin synnytyksestä yli, koin oloni niin häväistyksi ja arvottomksi. Luotto meni lääkäreihin myös entistä pahemmin, koska kaikki se kävi, minkö vuoksi olisin halunnut sektion ja minulle vannottiin, ettei näin käy kuitenkaan...

Normaalisti en ole kovin herkkä, En itke kuin kerran vuodessa, en muutenkaan ole koskaan ollut mitenkään tunteellinen. Tätä kun mietin, tulee suorastaan raivon tunteita pintaan. Olisin halunnut sektion, koska se on selkeä leikkaus, joka yleensä menee suunnutelmallisesti eteenpäin ja tiedän ,mitä tapahtuu jo etukäteen. En olisi missään nimessä halunnut tuollaiseen avuttomaan hallitsemattomaan tilaan henkilökunnan kanssa, joille tärkeämpää on tilastot kuin minä ihmisenä.

Meillä on miehen kanssa aina ollut todella hyvä suhde, vaikka tulinkin raskaaksi vain puoli vuotta tapaamisestamme. Mies on todella lämmin, huomioonottava ja hellä. Meillä oli hyvä seksielämä ennen raskautta ja raskauden aikanakin. Olen aina treenannut lantiopohjanlihaksia paljon, koska olen istumatyössä. Tiedän, miten niitä treenataan ja olen kokenut hyvät lihakset tärkeäksi myös seksin kannalta.

En kuitenkaan tunnu mitenkään pääsevän samaan kuntoon kuin ennen synnytystä. Olen hyvin orgasmiherkkä ollut aina ja saan edelleen kyllä orgasmeja, mutta mies ei saa oikein mitään tuntumaa. Miehellä on selkeästi keskimääräistä pienempi muna (erektiossa 10-11cm) , mikä ei siis ollut koskaan ongelma aikaisemmin. Minua ahdistaa ja stressaa, etten saa miehelle tuntoa seksistä ja meidän parisuhde kärsii tästä todella paljon! Haluan voida antaa miehelle nautintoa, rakastan häntä ja olen aina tykännyt seksistä.

Neuvolassa tämä ei ketään kiinnosta, kerran vauva on terve ja haavat ummessa - eli mitään ongelma ei ole. Asenne on vähän myös sellainen, että mies on muka pinnallinen ja tyhmä, kun ei tyydy runkkaamaan ja heiluttamaan munaansa messuhallin ovella... eikä ymmärrä, mikä on elämässä tärkeää. Mutta meille tärkeää ON tämä parisuhde, meidän seksielämä oli aina ihana osa sitä. Ja nyt se ei vaan toimi. otan suihin, harrastamme välillä kyllä peppuseksiäkin, mutta en nyt haluaisi korvata koko seksiä pepulla?

Kauan tässä oikein menee? treenaan joka päivä, mutta en saa tätä yhtä tiukaksi. Minulle kuitenkin sanottiin, että pari kk menisi synnyttyksestä ja tulee kohta vuosi!

Olen niiin vihainen kaikelle henkilökunnalle jotka vääristelivät riskejä ja vähättelevät nyt seksin merkitystä parisuhteessa. Huomaan, kuinka katkera olen myös kätilöä ja muita kohtaan. Ehkä eri asia, jos miehellä on isompi, mutta kun en minä kaipaa isompaa! Mitä ihmettä teen? Katkeroidun, annan miehelle luvan käydä vieraissa ja odotan sitä päivää, kun mies ilmoittaa rakastuneensa toiseen? Ja tärkeintä oli se, että synnytin alakautta, niinkö?

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
09.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauhea sepustus, pahoittelut. Olen vain niin ahdistunut tästä aiheesta, koen ettei kehoni ole minun enää. Siitä piti vaan saada osa tilastoa välittämättä, että meneekö sen tilaston takia parisuhde, seksielämä ja mielenterveys.

Vierailija
2/16 |
09.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko käynyt fysioterapeutilla arvioimassa tilannetta?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
09.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinulla on varmasti normaali värkki mutta miehelläsi on kyllä niin pieni että voipi vaikeuttaa hommaa.

Onko vielä mallia nakki eli lyhyt ja kapea?

Seksi ei ole pelkkää perusjyystämistä. Ime, nuole ja runk.kaa tiukkalla nyrkillä miestäsi niin eiköhän nauti hänkin.

Vierailija
4/16 |
09.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osaan kyllä imeä ja nuolla, runkata ja mitä lie. Tykkään ja rakastan mieheni munaa ja sain siitä yhdynnästä orgasmin aina ennen tätä synnytystä! Olen ollut aina orgamisherkkä muutenkin... Mutta onhan se iso juttu, jos meillä todella normaali yhdyntä on nyt vaan lopullisesti poissa pelistä? Onko todella niin, ettei paikat palaudu?

Olen käynyt kyllä tarkistuttamassa ja iohan on kuulemma normaali alapää. Ei vaan ole entisensä. 

En halua erota elämäni rakkaudesta siksi, että hänellä on keskivertoa pienempi muna... vai pitääkö nyt äitinä vaan unohtaa koko seksi ja lopettaa olemasta seksuaalinen ihminen?

AP

Vierailija
5/16 |
09.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko käyny mielessä, että ehkä mietit sun "tuhoutunutta" alavärkkiä niin paljon, että oot psyykanny ittes siihen malliin ettei sitä orkkua kuulu?

Vierailija
6/16 |
09.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko käyny mielessä, että ehkä mietit sun "tuhoutunutta" alavärkkiä niin paljon, että oot psyykanny ittes siihen malliin ettei sitä orkkua kuulu?

Miten ihmeessä minun pääni mieheni orgasmiin ja nautintoon vaikuttaa? Niinkuin kirjoitin, minä saan kyllä, mutta koska mies ei saa oikein mitään tuntoa, hän ei tietenkään tule. Kun ei se paneminen oikein hänestä miltään enää tunnu edes enää.

Ap

Vierailija
7/16 |
09.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten ihmeessä minun pääni mieheni orgasmiin ja nautintoon vaikuttaa? Niinkuin kirjoitin, minä saan kyllä, mutta koska mies ei saa oikein mitään tuntoa, hän ei tietenkään tule. Kun ei se paneminen oikein hänestä miltään enää tunnu edes enää.

Ap

Ymmärsin tekstistä, että ongelmia on ollut molemmilla.

Vierailija
8/16 |
09.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi kyllä mielenkiintoista tietää, että mitähän alapeukutettavaa tuossa on? Vai olenko ainoa äidiksi tullut nainen, joka haluaa edelleen antaa miehelleen nautintoa seksin avulla? Vai tekeekö se minusta jotenkin alistetun, jos en halua, että mieheni joutuu tyytymään runkkaamiseen?

Lapsi oli todellakin molempien haave, miehellä oli kuitenkin minua voimakkaampi vauvakuume. Olin äitiyslomalla 5kk ja mies on siitä asti ollut kotona ja on varmaan vielä jonkun aikaa, ei ole kiire hänellä vielä töihin. Todella haluaisin voida antaa miehelleni nautintoa ihan normaalissa yhdynnässäkin, eikä pelkältä takaportilta. Suuseksi meillä on aina ollut mukana, mutta ei se nyt yhdyntää korvaa. 

Ap

Vierailija
9/16 |
09.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaisesta syystä haluan sektion. Miehelläni on kyllä kokoa, mutta tuo olisi inhottavinta ikinä. Lisäksi se, ettei enää itse tuntisi alapäätään omaksi vaan runnelluksi, ei ainakaan itseäni kiihota ollenkaan. Miten siis mieheni pystyisi nauttimaan, jos en siihen itsekään pystyisi. Mahdolliset pissavaivat ja muut ongelmat jäävät vielä mainitsematta.

Äläkä väliltä vähättelevistä kommenteista. Vauva on kauneinta tässä maailmassa, mutta puolustan silti naisten oikeutta tuntea itsensä naisiksi loppuelämänsä ajan. Helpompi heille, jotka eivät ole kovin seksuaalisia ja joille seksi ylipäätänsä on toissijaista. Mutta meille toisille on oltava vaihtoehto.

Jää nähtäväksi, kuunnellaanko omaa pyyntöäni sektiosta, vaan olenko täällä kirjoittamassa samasta aiheesta myöhemmin.

Vierailija
10/16 |
09.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö yhdynnän aikana auta edes lantiopohkalihaksien supistelu tai pidät ne "jännitystilassa" jos mies saisi näin paremmin tuntumaan? Samoin joskus "emättimen seinämän pullistaminen" ulospäin saattaa tehostaa kosketusta.

Vierailija
11/16 |
09.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

vbvb kirjoitti:

Eikö yhdynnän aikana auta edes lantiopohkalihaksien supistelu tai pidät ne "jännitystilassa" jos mies saisi näin paremmin tuntumaan? Samoin joskus "emättimen seinämän pullistaminen" ulospäin saattaa tehostaa kosketusta.

Eiköhän kaikki naiset niin tee muutenkin yhdynnän aikana, siksihän ne lihakset treenaataan? Ihan jokaisen miehen kanssa olen kyllä puristanut. Nyt sekään ei vaan enää auta tarpeeksi.

Ap

Vierailija
13/16 |
09.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Samaisesta syystä haluan sektion. Miehelläni on kyllä kokoa, mutta tuo olisi inhottavinta ikinä. Lisäksi se, ettei enää itse tuntisi alapäätään omaksi vaan runnelluksi, ei ainakaan itseäni kiihota ollenkaan. Miten siis mieheni pystyisi nauttimaan, jos en siihen itsekään pystyisi. Mahdolliset pissavaivat ja muut ongelmat jäävät vielä mainitsematta.

Äläkä väliltä vähättelevistä kommenteista. Vauva on kauneinta tässä maailmassa, mutta puolustan silti naisten oikeutta tuntea itsensä naisiksi loppuelämänsä ajan. Helpompi heille, jotka eivät ole kovin seksuaalisia ja joille seksi ylipäätänsä on toissijaista. Mutta meille toisille on oltava vaihtoehto.

Jää nähtäväksi, kuunnellaanko omaa pyyntöäni sektiosta, vaan olenko täällä kirjoittamassa samasta aiheesta myöhemmin.

Älä ainakaan tee sitä virhettä, mitä minä tein ja ole rehellinen omista peloista. Vaadi sektio ja keksi syyksi joku sellainen pelko, mikä niille epäseksuaalisille tantoille kelpaa ja menee läpi. Voit kuitenkin synnyttää vielä alakauttakin, jos mieli muuttuu, mutta hanki se vaihtoehto. Voit varmaan kuvitella, mikä oli vastaanotto kun tästä aiheesta yritin keskutella pelkopolilla :) Hyvä, ettei mun miestä siellä suoraan syytetty alistajaksi ja hirveäksi mieheksi, jolle vain seksi on tärkeää parisuhteessa. Ei mitään tajua tai ymmärrystä näkynyt, että se voisi olla myös nainen, jolle seksi on tärkeää. 

Kai se joillain tantoilla korreloi siellä pääkopassa, että mitä seksuaalisempi nainen, sitä huonompi äiti. Ja miehen toiveet ja halut ovat suorastaan vaarallista saastaa. Joopa joo.  

Ap

Vierailija
14/16 |
09.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käynti seksivälineliikkeeseen etsimään miehelle jotain lisästimulaatiota yhdyntään?

Vierailija
15/16 |
09.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käynti seksivälineliikkeeseen etsimään miehelle jotain lisästimulaatiota yhdyntään?

Pitää etsiä, tämä onkin ainoa järkevä ehdotus koko asiaan.

Ap

Vierailija
16/16 |
09.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

vbvb kirjoitti:

Eiköhän kaikki naiset niin tee muutenkin yhdynnän aikana, siksihän ne lihakset treenaataan? Ihan jokaisen miehen kanssa olen kyllä puristanut. Nyt sekään ei vaan enää auta tarpeeksi.

Ap

Ei todellakaan kaikki tuota tee. Joko ei kiinnosta tai sitten vaan eivät osaa. Omallakin rajallisella kokemuksella on tullut vastaan sekä naisia, jotka puristelevat todella hyvin ja niitä, joiden kanssa ei tunne mitään puristelua.