Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ahdistutko, jos kassajonossa takanasi oleva alkaa latoa ostoksiaan hihnalle vaikka välikapula ei vielä olisikaan paikallaan?

Vierailija
09.08.2018 |

Itse teen useinkin näin, jos kapuloita ei vielä ole vapaana. Ehtiihän sen kapulan siihen väliin laittaa hyvin vielä ennen vuoroa. Saan kuitenkin usein kiukkuisia katseita toiminnastani.

Kommentit (45)

Vierailija
21/45 |
09.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ja useinhan se on aivan järkevää toimintaa. 

Jos siinä on selvä väli, niin kyllähän kassa huomaa toisen ostosten alun. 

Ihan kuin kassatyöntekijät olisivat jotain kehitysvammaisia. Olin aikoinaan opiskeluaikoina kassatyöntekijänä ja koskaan ei mitään vaikeuksia ollut, vaikka koko kapulasysteemiä ei ollut keksitty. 

Sivusilmällä näkee, mitä seuraava laittaa ja se on siinä. Toki vaikeuksia olisi voinut tulla, jos ihan sinne edellisen ostosten sekaa heittää. Mutta eipä käynyt näin. 

Jopa kummastuttaa pikemminnkin  kapulan ylikäyttö. Joktut kapulauskovaiset heittävät sen eteensä, vaikka edellinen on jo maksamassa :D

Ja taaksensa, vaikka seuraavaa asiakasta ei ole mailla halmeilla. Ok... ei se nyt haittaa muuten, mutta onhan se kassalle aina ylimääräinen kädenliike heittää se sivuun. 

Olit varmaan joskus dinosaurusten aikoihin kassalla töissä. Nykyään kassatyö on niin hektistä, ettet todellakaan ehdi seurata, mitä asiakkaat puuhailevat. Kyllä se kapula vaan on kätevä. Ja niitäkin asiakkaita on, jotka kassalla heittävät karkkeja ja tupakoita toisten ostoksiin, tai antavat ostostensa vyöryä edellisen asiakkaan ostosten päälle. Mieluummin teen fyysistä työtä kuin selvitän asiakkaiden riitoja, kenen ostoksista on kyse.

90-luvun loppupuolella. 

Voihan se olla paljon nuoremmasta "dinosaurusten aikaa" :D

Vuoden verran tein kassatyötä suurehkossa marketissa. Voit olla oikeassa, että työ on muuttunut hektisemmäksi. Mutta mitä järkeä silti on heittää kapula eteensä, jos edellinen on mennyt? Tai takana ei ole ketään tulemassa? 

Takaa voi joku yllättäen tulla. Voi olla samanlainen kapulanvälttelijä ja pirun nopea iskemään ne ostoksensa sinun ostostesi sekaan. On ihan väärin että kassa joutuu sitten selvittelemään, kuka on ostamassa mitäkin. Kun on kapula keksitty.

Vierailija
22/45 |
09.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap, sulla on asiat ihan mielettömän hyvin. Saat ahdistua välikapulasta. Kun näin käy, ei voi oikeasti olla mitään sen suurempaa huolta tai murhetta.

Mutta kassalla ei oo kiva päivä, jos joutuu koko ajan setvimään ihmisten ostoksia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/45 |
09.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap, sulla on asiat ihan mielettömän hyvin. Saat ahdistua välikapulasta. Kun näin käy, ei voi oikeasti olla mitään sen suurempaa huolta tai murhetta.

Ei se toimi noin.

Varsinkin jos on muita huolia elämässä ei jaksaisi että porukka tulee vielä porsasteleen helpot asiat pieleen.

Miksi tarvii prässätä muita kaupassa ja aiheuttaa stressiä?

-eri

Vierailija
24/45 |
09.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta kassalla ei oo kiva päivä, jos joutuu koko ajan setvimään ihmisten ostoksia.

Ei ole kassan asia miettiä, kuka ostaa mitä. Kaikki ostokset ennen välikapulaa kuuluu sille asiakkaalle, joka on nyt vuorossa. jos sieltä alkaa toinen asiakas huutelemaan, että ne on minun, niin pitää vain kysyä, että missä on välikapula.

Vierailija
25/45 |
09.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parasta ovat kuitenkin kärryillä kantapäille ajavat!!

Vierailija
26/45 |
09.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ja useinhan se on aivan järkevää toimintaa. 

Jos siinä on selvä väli, niin kyllähän kassa huomaa toisen ostosten alun. 

Ihan kuin kassatyöntekijät olisivat jotain kehitysvammaisia. Olin aikoinaan opiskeluaikoina kassatyöntekijänä ja koskaan ei mitään vaikeuksia ollut, vaikka koko kapulasysteemiä ei ollut keksitty. 

Sivusilmällä näkee, mitä seuraava laittaa ja se on siinä. Toki vaikeuksia olisi voinut tulla, jos ihan sinne edellisen ostosten sekaa heittää. Mutta eipä käynyt näin. 

Jopa kummastuttaa pikemminnkin  kapulan ylikäyttö. Joktut kapulauskovaiset heittävät sen eteensä, vaikka edellinen on jo maksamassa :D

Ja taaksensa, vaikka seuraavaa asiakasta ei ole mailla halmeilla. Ok... ei se nyt haittaa muuten, mutta onhan se kassalle aina ylimääräinen kädenliike heittää se sivuun. 

Olit varmaan joskus dinosaurusten aikoihin kassalla töissä. Nykyään kassatyö on niin hektistä, ettet todellakaan ehdi seurata, mitä asiakkaat puuhailevat. Kyllä se kapula vaan on kätevä. Ja niitäkin asiakkaita on, jotka kassalla heittävät karkkeja ja tupakoita toisten ostoksiin, tai antavat ostostensa vyöryä edellisen asiakkaan ostosten päälle. Mieluummin teen fyysistä työtä kuin selvitän asiakkaiden riitoja, kenen ostoksista on kyse.

90-luvun loppupuolella. 

Voihan se olla paljon nuoremmasta "dinosaurusten aikaa" :D

Vuoden verran tein kassatyötä suurehkossa marketissa. Voit olla oikeassa, että työ on muuttunut hektisemmäksi. Mutta mitä järkeä silti on heittää kapula eteensä, jos edellinen on mennyt? Tai takana ei ole ketään tulemassa? 

Juuri samaa aioin laittaa. Olen ollut kassatyössä lähes koko 90-luvun. Silloin oli kapuloita mutta ei niitä näin aktiivisesti käytetty. Kyllä minä ainakin vähän seurasin, että missä vaihtuu asiakkaiden ostokset. Siis kun sitä kapulaa ei ollut siinä. Ei ollut vaikeaa. Ja aina pystyi kysymään, että oliko nämä vielä teidän.

Vierailija
27/45 |
09.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ahdistuin vain kerran. En tiedä mitä se naikkonen ajatteli, mutta omat ostokseni olivat vielä puoliksi kärryssä, kun hän alkoi mättämään kamaa hihnalle, menivät iloisesti sekaisin... sen jälkeen olen pyrkinyt tukkimaan hihnan alkupään silleen ettei kukaan mätä mitään ennenku rajat on selvät :D

Vierailija
28/45 |
09.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asemoin itseni aina niin, ettei takana oleva edes pysty laittamaan mitään hihnalle ennen kuin kaikki omat ostokseni on ladottu (sen jälkeen laitan kapulan ja siirryn).

Vierailija
29/45 |
09.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse teen useinkin näin, jos kapuloita ei vielä ole vapaana. Ehtiihän sen kapulan siihen väliin laittaa hyvin vielä ennen vuoroa. Saan kuitenkin usein kiukkuisia katseita toiminnastani.

Siis ahdistut?

Vierailija
30/45 |
09.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ihmeessä joku menee keskelle hihnaa latomaan ostoksiaan? Todella typerää. Itse ladon ostokset aina hihnan alkupäässä ja blokkaan samalla takanatulevalta mahdollisuuden päästä hihnaan käsiksi. Kun kaikki ostokset on ladottu, laitan kaupan ostoskorin pois. Sitten vasta otan askeleen eteenpäin (tai siirryn eteenpäin ostokärryn kanssa) ja seuraava pääsee latomaan ostoksiaan. Kapulan laitan itse ostoksien perään. Ikinä eivät ole ostokset sekoittuneet.

Vierailija
31/45 |
09.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole kassan asia miettiä, kuka ostaa mitä. Kaikki ostokset ennen välikapulaa kuuluu sille asiakkaalle, joka on nyt vuorossa. jos sieltä alkaa toinen asiakas huutelemaan, että ne on minun, niin pitää vain kysyä, että missä on välikapula.

Minä laitan kapulan aina omien ostosteni perään, jos takana on muita. Eteen en laita koskaan, mutta selvän välin jätän, jos kapulaa ei ole laitettu..Edelläolija selvittäköön kassahenkilön kanssa, mihin ostoksensa loppuvat.

Vierailija
32/45 |
09.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

en ahdistu mutta se ärsyttää

Vierailija
33/45 |
09.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei minulle koskaan tule tuollaista tilannetta, koska laitan sen kapulan aina ostosteni perään niin pian kuin se siihen mahtuu. Mutta se ahdisti, kun olin itsepalvelukassalla toiminta ihan selvästi kesken, niin eikös yksi keski-ikäinen nainen ala latoa omia ostoksiaan siihen! Siinähän ei mitään kapulasysteemiä edes ole, luulisi normaalijärjellä varustetun ihmisen ymmärtävän ettei siihen tungeta ennen kuin edellinen asiakas on ostoksensa maksanut ja pakannut.

Vierailija
34/45 |
09.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole tapahtunut kuin kerran ja oli sen näköinen nainen että jos jotain sanoo hän olisi suuttunut.

Vielä lyhyt kassahihna.

Vierailija
35/45 |
09.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei haittaa. Ärsyttää lähinnä kun joillakin on tarve tunkea iholle niiden kärryjen kanssa. Joskus jään ihan tarkoituksella hihnan päähän odottamaan, että edellinen asiakas on saanut maksun hoidettua, vaikka ostokseni ovat jo edenneet ja hihnalla olisi tilaa. Silloin tällöin takanani on joku jolle odottaminen on kovin vaikeaa ja alkaa armoton huokailu. Pientä arkista kärsivällisyyskoulutusta.

Vierailija
36/45 |
09.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en - herranen aika, miten oudoista asioista ihmiset ahdistuvatkaan, tai keksivät kysyä moista!

Vierailija
37/45 |
09.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiks ole muuta tekemistä kuin rustailla tällaisia aloituksia? Kyllä toisilla on pieni maailma. Hanki elämä

Vierailija
38/45 |
09.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En, vaan vvittuunnun. Kerran kävi niin, että omista ostoksistani oli vielä puolet laittamatta, kun seuraava alkoi tunkea hihnalle omiaan. Näillä ostoksilla oli siis väliä noin kämmenen verran siinä vaiheessa. Olisi tehnyt mieli kysyä, että maksaako hän minunkin ostokseni. Se on ihan ok, jos väliä on niin paljon, että selvästi näkee siinä olevan kahden eri henkilön ostokset.

Vierailija
39/45 |
09.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

en halua että  hänen ostoksensa kontaminoivat minun ostokseni. Siksi kapula ja kunnon väli. Molempiin suuntiin!

Vierailija
40/45 |
09.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset ovat selvästi väsyneitä, nälkäisiä ja hermostuneita kaupassa, kun kaikki asiat ahdistavat ja raivostuttavat. Pyrin välttämään sellaista, joustavalla toiminnalla pärjää hyvin.

Tosin joidenkin kassahenkilöiden työskentely ei ole kaikkein tehokkaista. Kapulan voisi ottaa hihnalta pois ja seuraavien käyttöön jo ennen kuin aloittaa seuraavan asiaan ostosten lappaamisen, vaikka samalla kun edellinen maksaa. Kassan läpäisikyky paranisi. Tosin en ihmettele vaikak motivaatio ei olisi kaikkein parasta, voi olla aika tylsää hommaa kassalla istuminen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän kahdeksan