Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ahdistutko, jos kassajonossa takanasi oleva alkaa latoa ostoksiaan hihnalle vaikka välikapula ei vielä olisikaan paikallaan?

Vierailija
09.08.2018 |

Itse teen useinkin näin, jos kapuloita ei vielä ole vapaana. Ehtiihän sen kapulan siihen väliin laittaa hyvin vielä ennen vuoroa. Saan kuitenkin usein kiukkuisia katseita toiminnastani.

Kommentit (45)

Vierailija
1/45 |
09.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En, mitä ahdistumisen aihetta siinä on?

Vierailija
2/45 |
09.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ahdistu, koska en muutenkaan laita mitään kapulaa omien ostoksieni perään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/45 |
09.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ahdistu. En ahdistu siitäkään, että kassa laittaa ne seuraavan ostokset minun laskuuni. Maksan ja pakkaan ja ihmettelen sille takana tulleelle, että mitkä ihmeen sinun ostoksesi, kuitin mukaan minä olen nämä maksanut ja nämä ovat minun.

Vierailija
4/45 |
09.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos siinä on selvä väli niin en, mutta jos minun ostoksiini kiinni laitetaan omat niin kyllä ihmettelen :D

Vierailija
5/45 |
09.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle kerran joku teki noin -luulin olevani yksin siinä mutta hyökkäsi vauhdilla kulman takaa- ja katsoi sitten voitonriemuisesti tyyliin: "Nytpä joudut laittamaan kapulan hihnalle, kohta menevät ostoksemme sekaisin. Hähä!"

Katsoin tyynesti takaisin antaen ymmäertää että minulla on aikaa antaa ostosten mennä sekaisin ja sitten ryhtyä selvittämään sitä sotkua.

Tulipa hänelle kiire. Ja jos katse voisi tappaa............. :D

Vierailija
6/45 |
09.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika nopea saa olla, koska asettelen omat ostokseni sitä mukaa kuin hihna etenee, en röykkiöksi.

Vierailija
7/45 |
09.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. Työnnän hänen ostoksiaan taaksepäin ja peruutin itsekin puoli metriä.

Vierailija
8/45 |
09.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ja useinhan se on aivan järkevää toimintaa. 

Jos siinä on selvä väli, niin kyllähän kassa huomaa toisen ostosten alun. 

Ihan kuin kassatyöntekijät olisivat jotain kehitysvammaisia. Olin aikoinaan opiskeluaikoina kassatyöntekijänä ja koskaan ei mitään vaikeuksia ollut, vaikka koko kapulasysteemiä ei ollut keksitty. 

Sivusilmällä näkee, mitä seuraava laittaa ja se on siinä. Toki vaikeuksia olisi voinut tulla, jos ihan sinne edellisen ostosten sekaa heittää. Mutta eipä käynyt näin. 

Jopa kummastuttaa pikemminnkin  kapulan ylikäyttö. Joktut kapulauskovaiset heittävät sen eteensä, vaikka edellinen on jo maksamassa :D

Ja taaksensa, vaikka seuraavaa asiakasta ei ole mailla halmeilla. Ok... ei se nyt haittaa muuten, mutta onhan se kassalle aina ylimääräinen kädenliike heittää se sivuun. 

Vierailija
9/45 |
09.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. Mutta jos takana tuleva alkaa latoa ostoksiaan hihnalle ennen kuin olen saanut omiani ladottua ja tulee pientä päällekkäisyys-ongelmaa, tekisi mieleni vähän kurmuuttaa takana tulevaa idioottia.  Itselle ei näin ole monesti käynyt, mutta hitaille vanhuksille näkee käyvän usein. Muutenkin kaikki hosuavat adhd:t ahdistaa kassalla. Huudellaan kassaneidille omia asioita kesken toisten kassavuoron tai kiilataan ihan vaan muuten röyhkeästi.

Vierailija
10/45 |
09.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos minulla on vielä puoli kärryllistä ostoksia latomatta ja joku iskee jo omansa siihen, niin kyllähän siinä vähän tulee sellainen olo, että mitä hittoa nyt, kun ne seuraavan ostokset menevät hihnan liikkuessa omieni sekaan. Mutta jos kyse on siitä, että olen jo omani laittanut eikä kapuloita ole vapaana, niin ehtiihän sen laittaa siihen väliin hetken päästäkin kun niitä vapautuu.

Vierailija
11/45 |
09.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä vain ihmettelen, kun asiakkailla ei mitään kiirettä haalia niitä ostoksiaan, tuntikin haahuillaan kaupassa...mutta kassajonossa ei jakseta odottaa edes viittä minuuttia.

Kiireestä se ei johdu, koska moni jää vielä hakkaamaan peliautomaatteja senjälkeen.

Vierailija
12/45 |
09.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ladon ostokset hihnalle kassaraivon vallatessa heti, jos edellä oleva hidastelee kapulanlaitossa. Tälle vetää vertoja vain rattiraivo ja joskus kadulla edessä hidastelevät kävelijät.

Tämä ei ollut vitsi.

Vierailija
13/45 |
09.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan kuin kassatyöntekijät olisivat jotain kehitysvammaisia. Olin aikoinaan opiskeluaikoina kassatyöntekijänä ja koskaan ei mitään vaikeuksia ollut, vaikka koko kapulasysteemiä ei ollut keksitty. 

Sivusilmällä näkee, mitä seuraava laittaa ja se on siinä. Toki vaikeuksia olisi voinut tulla, jos ihan sinne edellisen ostosten sekaa heittää. Mutta eipä käynyt näin. 

Jopa kummastuttaa pikemminnkin  kapulan ylikäyttö. Joktut kapulauskovaiset heittävät sen eteensä, vaikka edellinen on jo maksamassa :D

Ja taaksensa, vaikka seuraavaa asiakasta ei ole mailla halmeilla. Ok... ei se nyt haittaa muuten, mutta onhan se kassalle aina ylimääräinen kädenliike heittää se sivuun. 

Olit varmaan joskus dinosaurusten aikoihin kassalla töissä. Nykyään kassatyö on niin hektistä, ettet todellakaan ehdi seurata, mitä asiakkaat puuhailevat. Kyllä se kapula vaan on kätevä. Ja niitäkin asiakkaita on, jotka kassalla heittävät karkkeja ja tupakoita toisten ostoksiin, tai antavat ostostensa vyöryä edellisen asiakkaan ostosten päälle. Mieluummin teen fyysistä työtä kuin selvitän asiakkaiden riitoja, kenen ostoksista on kyse.

Vierailija
14/45 |
09.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ahdistu vaan raivostun ja huomautan takana tulevalle ja ostoksiaan ymppäävälle asiasta. Joskus kassakin on ollut niin fiksu, että on pysäyttänyt kassahihnan tilanteen nähtyään. Silloin ei seuraava pysty enää ammentamaan ostoksiaan, kun hihna on täynnä minun ostoksiani. Ja arvatkaapa tuleeko silloin murhaavia katseita takatuupparin taholta, sensijaan että pyytäisi anteeksi.

Vierailija
15/45 |
09.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ahdistu, laitetaan jompikumpi se kapula siihen väliin sitten kun sellanen vapautuu.

Mitenhän sitä ennen kapuloita selvittiin ollenkaan, ei niitä vielä kauaa ole ollut.

Vierailija
16/45 |
09.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No jos minulla on vielä puoli kärryllistä ostoksia latomatta ja joku iskee jo omansa siihen, niin kyllähän siinä vähän tulee sellainen olo, että mitä hittoa nyt, kun ne seuraavan ostokset menevät hihnan liikkuessa omieni sekaan. Mutta jos kyse on siitä, että olen jo omani laittanut eikä kapuloita ole vapaana, niin ehtiihän sen laittaa siihen väliin hetken päästäkin kun niitä vapautuu.

Juuri näin.

Hosuheikit ärsyttävät, koska he hidastavat hommia tosiasiallisesti, kun muut joutuvat sitten korjaamaan ja säätämään.

Vierailija
17/45 |
09.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ladon ostokset hihnalle kassaraivon vallatessa heti, jos edellä oleva hidastelee kapulanlaitossa. Tälle vetää vertoja vain rattiraivo ja joskus kadulla edessä hidastelevät kävelijät.

Tämä ei ollut vitsi.

Sinä olet se vitsi.

Vierailija
18/45 |
09.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olit varmaan joskus dinosaurusten aikoihin kassalla töissä. Nykyään kassatyö on niin hektistä, ettet todellakaan ehdi seurata, mitä asiakkaat puuhailevat. Kyllä se kapula vaan on kätevä. Ja niitäkin asiakkaita on, jotka kassalla heittävät karkkeja ja tupakoita toisten ostoksiin, tai antavat ostostensa vyöryä edellisen asiakkaan ostosten päälle. Mieluummin teen fyysistä työtä kuin selvitän asiakkaiden riitoja, kenen ostoksista on kyse.

90-luvun loppupuolella. 

Voihan se olla paljon nuoremmasta "dinosaurusten aikaa" :D

Vuoden verran tein kassatyötä suurehkossa marketissa. Voit olla oikeassa, että työ on muuttunut hektisemmäksi. Mutta mitä järkeä silti on heittää kapula eteensä, jos edellinen on mennyt? Tai takana ei ole ketään tulemassa? 

Vierailija
19/45 |
09.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä ei ollut vitsi.

Sinä olet se vitsi.

Kiitos. Tässä myös esimerkki palstaraivosta, kenties peittoaa nämä kaikki.

Vierailija
20/45 |
09.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, sulla on asiat ihan mielettömän hyvin. Saat ahdistua välikapulasta. Kun näin käy, ei voi oikeasti olla mitään sen suurempaa huolta tai murhetta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan kolme