Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Parisuhdekouluttaja panttasi seksiä, petti ja lopulta jätti – Nyt hän kertoo, mikä

Vierailija
09.08.2018 |

...tuhoaa ja pelastaa suhteen ja miksi moni pettyy kumppaniinsa tajuamatta syytä.

Pääseekö joku lukemaan tuon Hesarin artikkelin tämän päivän lehdestä? Voisiko joku kiltti ihminen, joka tilaa hesaria, kertoa minulle mikä se syy sitten on, että miksi moni pettyy kumppaniinsa ilman että tajuaa miksi pettyy.

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
09.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No laita linkki. Paitsi jos tää on se v*tun Minkkinen

Vierailija
2/15 |
09.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No laita linkki. Paitsi jos tää on se v*tun Minkkinen

https://www.hs.fi/elama/art-2000005784231.html

No ei ole Minkkipinkki :D . Jos olisi, en todellakaan haluaisi tietää asiasta yhtään mitään :D . Ap.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
09.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saattaa ollakin. Luulen että se nainen siinä artikkelin alussa on vaan kuvituskuva eli joku random nainen jonka on tarkoitus esittää sitä pettynyttä puolisoa. Itse haastateltu asiantuntija voi olla sitten kuka vaan.

Vierailija
4/15 |
09.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lyhyesti: syynä ovat lapsuudessa saadut mallit. Pitää tietoisesti sopia partnerin kanssa, miten toimitaan ja pitää sopimuksesta kiinni, niin ei ajaudu lyömään, mököttämään tai tuhlaamaan yhteisiä rahoja.

Eli jos isälläsi oli tapana ravara vieraissa, niin sinä teet sitä samaan, koska lapsuus. Ihan kuin aikuiset ei itse osaisi kantaa vastuuta tekemisistään.

Vierailija
5/15 |
09.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lyhyesti: syynä ovat lapsuudessa saadut mallit. Pitää tietoisesti sopia partnerin kanssa, miten toimitaan ja pitää sopimuksesta kiinni, niin ei ajaudu lyömään, mököttämään tai tuhlaamaan yhteisiä rahoja.

Eli jos isälläsi oli tapana ravara vieraissa, niin sinä teet sitä samaan, koska lapsuus. Ihan kuin aikuiset ei itse osaisi kantaa vastuuta tekemisistään.

Hmm ok. Kiitos sinulle. Eli jos haluaa valita hyvän puolison, niin pitää kysyä mitä hänen vanhemmat on tehneet? Jos kumppanin isä on pettänyt, niin voi odottaa, että kumppanikin sitten tulee seuraamaan isänsä jalanjälkiä? Ap.

Vierailija
6/15 |
09.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljonko maksaisit tuon tyypin "parisuhdekoulutuksista"? Aika pian konkurssissa firmansa, arvaan. Ja syystä, oikein hänelle, "parisuhdekouluttajalle".

Vierailija
7/15 |
09.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No joo, kai tuossa joku totuuden siemenkin joissain tapauksissa on. Minä en tajunnut ajoissa, että eksän vanhemmat elivät todella erilaista elämää kuin omassa kotonani. Heillä äiti oli kouluttamaton perustyötä tekevä hissukka, jolla ei ollut harrastuksia eikä mielipiteitä ja joka laittoi joka päivä töiden jälkeen ruokaa miehelleen ja huolehti yksin kodin siisteyden jne. Mies taas sai sanella huonekalut ja isot ostokset. He eivät käyneet ulkomailla tai kodin ulkopuolisissa harrastuksissa mökkeilyä ja sukulaisvierailuja lukuun ottamatta. 

Vierailija
8/15 |
09.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ihan noinkaan. Puolisovalinnassa ihmisillä on tapana etsiä jotakin tuttua - asetelmia, jotka ovat jääneet omassa lapsuudenkodissa ratkaisematta. Mutta se on vähän monimutkaisempaa kuin että "isä ravasi vieraissa, ahaa, munkin pitää". Se voi ennemmin olla vaikka: "isä ravasi vieraissa, siksi myönnyn kaikkiin puolisoni toiveisiin".

Vierailija
9/15 |
09.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä kyllä uskon ihan täysin ainakin eron osalta vanhempien malliin/esimerkkiin. Jos on eroperheen lapsi, niin herkemmin eroaa itsekin mitä ydinperheen lapsi.

Ihan jo lähipiiristä huomattua ja omassakin parisuhteessa on niin, että mieheni, joka on eroperheestä, heittelee erokorttia suht kevyesti. Itse en koskaan, vaikka aika kuollut tämä suhde jo on. Mutta kun se ero on niin korkean kynnyksen takana lapsuudesta saadun mallin vuoksi.

Vierailija
10/15 |
09.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No joo, kai tuossa joku totuuden siemenkin joissain tapauksissa on. Minä en tajunnut ajoissa, että eksän vanhemmat elivät todella erilaista elämää kuin omassa kotonani. Heillä äiti oli kouluttamaton perustyötä tekevä hissukka, jolla ei ollut harrastuksia eikä mielipiteitä ja joka laittoi joka päivä töiden jälkeen ruokaa miehelleen ja huolehti yksin kodin siisteyden jne. Mies taas sai sanella huonekalut ja isot ostokset. He eivät käyneet ulkomailla tai kodin ulkopuolisissa harrastuksissa mökkeilyä ja sukulaisvierailuja lukuun ottamatta. 

Minun äitini oli juuri kuvatunlainen. Tuollaisia naisia oli paljon 1960-70-luvuilla. Me, heidän lapsensa, olemmekin sitten tehneet melkein kaiken eri tavalla.

Vierailija
11/15 |
09.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ihan noinkaan. Puolisovalinnassa ihmisillä on tapana etsiä jotakin tuttua - asetelmia, jotka ovat jääneet omassa lapsuudenkodissa ratkaisematta. Mutta se on vähän monimutkaisempaa kuin että "isä ravasi vieraissa, ahaa, munkin pitää". Se voi ennemmin olla vaikka: "isä ravasi vieraissa, siksi myönnyn kaikkiin puolisoni toiveisiin".

Ihan kiinni siitä, minkä mallin valitset. Oletko se, joka sietää kaiken (koska äiti sieti isän elostelua) vai olenko se, joka elää omaa elämäänsä muista välittämättä (koska isäkin koki sen oikeudekseen).

Joka tapauksessa pidän tuota teoriaa hölynpölynä ja sen ainoana sanomana sitä, että voi kuule, ei väliä, että menit tekemään väärin/sinulla on kamalaa, sinä vain toistat lapsuudenkodin mallia (ihmisellä ei ole omaa tahtoa, ei omaa päätösvaltaa, ei omia valintoja).

Vierailija
12/15 |
09.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minun äitini oli juuri kuvatunlainen. Tuollaisia naisia oli paljon 1960-70-luvuilla. Me, heidän lapsensa, olemmekin sitten tehneet melkein kaiken eri tavalla.

Joo, mutta eksä, äitinsä poika, toivoi äitinsä kaltaista vaimoa itselleen. Löysi sen sitten lopulta Aasiasta. Minua ei tuohon elämään olisi saanut taivutettua yhtään millään ja kuvittelin hänen tuntevan minut niin hyvin, mutta kai hän kuvitteli että elämän edetessä ja aikuistuessani ja velvollisuuksien kasvaessa muuttuisin sellaiseksi kuin äidin "pitää" olla. 

Vierailija
13/15 |
09.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan kiinni siitä, minkä mallin valitset. Oletko se, joka sietää kaiken (koska äiti sieti isän elostelua) vai olenko se, joka elää omaa elämäänsä muista välittämättä (koska isäkin koki sen oikeudekseen).

Joka tapauksessa pidän tuota teoriaa hölynpölynä ja sen ainoana sanomana sitä, että voi kuule, ei väliä, että menit tekemään väärin/sinulla on kamalaa, sinä vain toistat lapsuudenkodin mallia (ihmisellä ei ole omaa tahtoa, ei omaa päätösvaltaa, ei omia valintoja).

Edelleenkin: se on vähän monimutkaisempaa. Nuo tiedostamattomat lapsuudenkodin asetelmat saavat aikaan rakastumisen. Sitten kun rakastumisvaihe on ohi, nähdään millaiseksi oma kommunikaatio puolison kanssa muodostuu, ja juuri tässä vaiheessa ihminen voi itse vaikuttaa suhteensa kehittymiseen. Helposti sekin toki menee opitulla kaavalla, etenkin jos on kovin nuori tai kieltää kovin innokkaasti oman historiansa vaikutuksen.

Vierailija
14/15 |
09.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No pyh, itsellä omat vanhemmat onnellisesti naimisissa jo yli 40v, eli opitun mallin mukaan minulla pitäisi olla myös kestävä parisuhde? Takana 3 pidempää suhdetta,yksi purkautunut kihlaus ja tällä hetkellä olen 35v. sinkku.

Vai päteekö malli nimenomaan vain negatiivisiin kokemuksiin vanhempien parisuhteesta lapsuudessa?

Vierailija
15/15 |
09.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No pyh, itsellä omat vanhemmat onnellisesti naimisissa jo yli 40v, eli opitun mallin mukaan minulla pitäisi olla myös kestävä parisuhde? Takana 3 pidempää suhdetta,yksi purkautunut kihlaus ja tällä hetkellä olen 35v. sinkku.

Vai päteekö malli nimenomaan vain negatiivisiin kokemuksiin vanhempien parisuhteesta lapsuudessa?

ihan pistämätön logiikka - ainakin jos parisuhteissasi ei ole muita kuin sinä itse.