Arjen fyysiset epämukavuudet, jotka koettelevat sietokykyäsi
Aloitan: hellehiki, krooninen kusihätä, närästys, runsaat ja kivuliaat kuukautiset sekä ruikulivatsa. Silmätulehdus, takapuolen suonenveto ja toispuoleinen nuha. Nämä erikseen ja varsinkin yhdessä. (Keskitytään ihan lillukanvarsinillitykseen; kroonisiin sairauksiin kuuluvat kivut ja kärsimykset eivät välttämättä kuulu tähän keskusteluun.)
Kommentit (1723)
Lidlin tarjoustenlukijan tapa systemaattisesti painottaa pitkät yhdyssanat väärin: cocktailliha-PULLA. Jatkunut jo vuosia ja aina vääntää vatsaa.
Kun minulla on vähänkin viileä (talvella koko ajan ja kesälläkin jos ei ole +25 astetta lämmintä), nenäni punottaa ja vuotaa. Niistäessä pyyhkiytyvät meikki- ja peitevoiteet pois ja sitten nenä punoittaa kahta kauheammin. En ole niin tehokasta peitevoidetta tullut vastaan, joka kestäisi nenälläni ja punainen nenäni onkin jatkuva ärsytyksenaiheeni. Oon tosi kateellinen normaaleille ihmisille, joilla on normaali nenä.
Pyyhkiminen kusella käynnin jälkeen. Vaikka kuinka koitan pyyhkiä ja taputella paikat kuivaksi monesta eri kulmasta, niin silti AINA jonnekki jää jokunen pisara, joka pahimmassa tapauksessa alkaa vielä valua reittä pitkin kun nousee ylös. AAARRGHH!!
Yksi raivostuttava on se, kun tiskaa ja nostaa astioita ylös kuivauskaappiin ja se vesi valuu käsivartta pitkin kohti kainaloa.
Vierailija kirjoitti:
Kun minulla on vähänkin viileä (talvella koko ajan ja kesälläkin jos ei ole +25 astetta lämmintä), nenäni punottaa ja vuotaa. Niistäessä pyyhkiytyvät meikki- ja peitevoiteet pois ja sitten nenä punoittaa kahta kauheammin. En ole niin tehokasta peitevoidetta tullut vastaan, joka kestäisi nenälläni ja punainen nenäni onkin jatkuva ärsytyksenaiheeni. Oon tosi kateellinen normaaleille ihmisille, joilla on normaali nenä.
Tästä tuli mieleen: itselläni ongelma on silmät.
Jos tuulee yhtään, tai oikeastaan vaikkei tuulisikaan, silmät on usein vetiset ja lopulta vuotavat. Meikit ei pysy kauhean hyvinä vaikka olisi vedenkestäviäkin.
Yhdistelmä pakkanen-maski- silmälasit. Hyvä, etten jäänyt auton alle, kun en nähnyt mitään ruokakauppareissulla tietä ylittäessäni.
Se jälkeen aloin laittaa maskin naamalle vasta kauppakeskuksen sisäpuolella, käytävällä. Silti rillit vetävät huuruun. Otin sitten rillit pois ja laitoin laukkuun. Onneksi näen ilman niitä jokseenkin hyvin.
Bussiin noustessa tämä yhdistelmä on erityisen hankala, koska heti sisälle mentyä ei näe kertakaikkiaan mitään. Pitää vetää rillit nenälle ja kurkistella niiden yli.. Sitten pitäisi sokkona löytää sellainen turvavälipaikka, jossa istua tai seistä.
Mä inhoan maskeja. Eikä tähän mitään hurskastelevaa saarnaa niiden tärkeydestä kiitos.
Kun hammastahnavaahto valuu pitkin käsivartta kyynärpäähän asti.
Vierailija kirjoitti:
Yhdistelmä pakkanen-maski- silmälasit. Hyvä, etten jäänyt auton alle, kun en nähnyt mitään ruokakauppareissulla tietä ylittäessäni.
Se jälkeen aloin laittaa maskin naamalle vasta kauppakeskuksen sisäpuolella, käytävällä. Silti rillit vetävät huuruun. Otin sitten rillit pois ja laitoin laukkuun. Onneksi näen ilman niitä jokseenkin hyvin.
Bussiin noustessa tämä yhdistelmä on erityisen hankala, koska heti sisälle mentyä ei näe kertakaikkiaan mitään. Pitää vetää rillit nenälle ja kurkistella niiden yli.. Sitten pitäisi sokkona löytää sellainen turvavälipaikka, jossa istua tai seistä.
Mä inhoan maskeja. Eikä tähän mitään hurskastelevaa saarnaa niiden tärkeydestä kiitos.
ei kai kukaan silmälasinkäyttäjä oikeasti käytä mitään maskia.
Työvaatteet. En siedä huonosti istuvaa takkia, joka ei jousta. Rintaliivit, ihan hirveitä, ihan kaikki! Valuvat alushousut tai sellaiset housut ylipäätään, jotka menevät vakoa lähelle :D kyllä, olen tuntoaistiltani yliherkkä, ja voin sanoa, että elämä on toisinaan erittäin ahdistavaa ja kuormittavaa. Ihan lapsesta saakka. Vain kotona, rikkinäisissä, puhki totutelleissa vaatteissa voin olla rennosti.
Nenä josta valuu kirkasta nestettä kesät talvet. Maski päässä oksettaa kun se kyynelneste valuu huulien yli leukaan..
Googlaa vaskulaarinen nuha tms apua löytyy.. Ei ole pakko kärsiä
Vierailija kirjoitti:
Nenä josta valuu kirkasta nestettä kesät talvet. Maski päässä oksettaa kun se kyynelneste valuu huulien yli leukaan..
Olen alkanut herkistyä hajusteille. Ja niitä kun joka paikassa. Ja hajuvesien käyttäjät eivät ymmärrä, että ensinnäkään niitä hajuvesiä ei pitäisi käyttää julkisissa paikoissa ja toisekseen yksi pieni suihkaus riittää. Ikävää mennä terveyskeskukseen sairaana ja huonovointisena kun vieressä oleva setä/rouva/teini haisee kuin rankkitynnyri. Hajuveden ei kuulu haista monen metrin päähän!
Vierailija kirjoitti:
Kuivan ihon hoitaminen talvella. Suihkussa käymisen jälkeen iho on kahta pahempi. Rasvaaminen auttaa hetkellisesti, mutta sitten oikein tuntuu kuinka iho halkeilee, krinnaa kuivuudesta ja alkaa ihon särkeminen. Kuivuudesta johtuen silmät myös kutisee. Ja nenään saa koko ajan suihkuttaa näitä a-tippoja.
Ja sitten vielä se kylmä ja niljakas suihkuverho joka käärmeen lailla kietoutuu kehoosi ollessasi suihkussa.
Kiitos kun sain avautua. :)
Hei minulla on ihon kuivuuteen auttanut seuraava tapa: öljyän itseni ennen suihkuun menoa vauvaöljyllä. Se imeytyy hyvin kuivaan ihoon ja suihkussa ylimääräinen öljy lähtee. Iho tuntuu tosi pehmeältä suihkun jälkeen eikä kutise.
Sukka lähtee kävellessä valumaan kengän sisällä ja rullautuu lopulta niin, että pelkkä jalkaterä on sukassa.
Vierailija kirjoitti:
Silmälasit on helvettiä! Ripsari tuhraa linssit, ne on aina huurussa pakkasella ja helteillä hikoillessa.
Entäs sitten sateella... Piilolasit ei oo mun juttu eikä mihinkään laserleikkauksiin varaa.
Kannattaa vesenkestävä ripsari ostaa ja ripsienkesrotaivutus lasien kanssa. Muuten leviää ripsarit.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tästä tuli mieleen: itselläni ongelma on silmät.
Jos tuulee yhtään, tai oikeastaan vaikkei tuulisikaan, silmät on usein vetiset ja lopulta vuotavat. Meikit ei pysy kauhean hyvinä vaikka olisi vedenkestäviäkin.
Vuotaviin silmiin ratkaisu on Möllerin tupla! Mulla oli sama ongelma koko nuoruuden, aina meikit poskilla ulkona silmien vuotamisen takia. Optikko suositteli Möllerin tuplaa koska siinä on DHA:ta, ongelma katosi noiden myötä heti. 5 vuotta jo takana vuotamattomia silmiä :)
Sukkahousut, tiukat vaatteet, korvakorut, siivous, tavaran paljous, pölyyntyvät koriste-esineet.
Jos jaksaisi ja olisi mahdollista, niin viltti yöksi tuulilasille estää jäätymisen. Tuulilasinpyyhkijät siihen päälle, niin pysyy paremmin. Aamulla heittää sen viltin sitten takapenkille.
Tietysti tää ei toimi jos auto on yötä jossain kaupungn kadunvarressa, kun joku näppärä sen viltin siitä repii irti tai varastaa. Mutta muuten nopeuttaisi lähtöjä.