Arjen fyysiset epämukavuudet, jotka koettelevat sietokykyäsi
Aloitan: hellehiki, krooninen kusihätä, närästys, runsaat ja kivuliaat kuukautiset sekä ruikulivatsa. Silmätulehdus, takapuolen suonenveto ja toispuoleinen nuha. Nämä erikseen ja varsinkin yhdessä. (Keskitytään ihan lillukanvarsinillitykseen; kroonisiin sairauksiin kuuluvat kivut ja kärsimykset eivät välttämättä kuulu tähän keskusteluun.)
Kommentit (1723)
Vierailija kirjoitti:
Silmälasit on helvettiä! Ripsari tuhraa linssit, ne on aina huurussa pakkasella ja helteillä hikoillessa.
Entäs sitten sateella... Piilolasit ei oo mun juttu eikä mihinkään laserleikkauksiin varaa.
Olen itse pienituloisen ja säästin sinnikkäästi laserleikkaukseen. Voin sanoa, että se on ollut parhain loppuelämän investointi mitä olen tehnyt. En enää edes muista sitä silmälasisäätöä tai piilolinsseillä räpeltämistä.
Vierailija kirjoitti:
Maskin käyttö. Kaupan kassalla alkoi heikottaa. Silmissä alkoi hämärtää ja ajattelin ottaa silmälasit pois mutta tajusin, ettei minulla ole silmälaseja päässäni eli oikeasti silmät sumenivat. Mutta onhan se hienoja suojella muita.
Maskit voitaisiin korvata ilmastointiteipillä. Olisi vielä tehokkaampaa.
Joopa joo. Kokeile vaikka laihuttaa, niin hengitys kulkee paremmin.
Oikea silmä valuu helpommin kuin vasen.
Maski päällä sieraimet valuu.
Joinakin öinä kun ei saa nukutuksi, tuntuu kuumalta ja stressaavalta. Lakanat on kuumat, tyyny on kuuma.
Kylmä talvi-ilma tuntuu epäystävälliseltä.
Ulkoilu talvella tuntuu inhalta. Erityisesti kostealla ilmalla.
Reisiä pitkin valuva sperma, joka kutittaa kankkujen välissä. Inhottavaa. Ei saa unta.
Voimakkaammin yskiessä lirahtava pissa.
Nylonsukkahousut.
Talvella kevyt lumisade kutittaa nenää niin että jatkuvan hinkkaamisen jälkeen näytän Petteri Punakuonolta.
Verenpainetta nostaa yläkerran jatkuvasti tömistelevä ja riehuva lapsi. Ahdistavia nämä ”elämisen äänet”, kun ei saa omassa kotonaan olla koskaan rauhassa ja kaikki heräämiset ja nukkumiset pitää ajoittaa heidän mukaan.
Kun herää joka saakelin yö klo 3-5 välillä ja yrittää saada unta siinä onnistumatta. Paitsi kuuri ennen kuin kello soi jolloin väsyttää järkyttävästi. Tämä on oikeasti kamalaa 😥
Lunta, liukasta, pakkasta, vettä. Kumisaappaat vai nastakengät? Koiran ulkoiluttaminen yleensä kivaa mutta nyt työlästä. Kakat tosin lumesta helppo noukkia vaikka ilmeisesti ei kaikkien mielestä ...
Typerät puhumattomat , paitsì takanapäin, työkaverit, jotka luulevat itsestään liikoja, ovat hyvin yksinkertaisia, tämä ei ole fyysinen vaiva mutta jokapäiväinen vaiva ja ihmetyksen aihe.
Se kun pistorasiassa oleva laturi vinkuu
Rintojen alta ihoa inhottavasti painavat liivit. Aamulla ongelmaa ei ole, mutta kai sitä päivän mittaan sen verran turpoaa, että illalla kiristää.
Vierailija kirjoitti:
Maskin käyttö. Kaupan kassalla alkoi heikottaa. Silmissä alkoi hämärtää ja ajattelin ottaa silmälasit pois mutta tajusin, ettei minulla ole silmälaseja päässäni eli oikeasti silmät sumenivat. Mutta onhan se hienoja suojella muita.
Tuo kyllä vaikuttaisi olleen hypoglykemia-kohtaus eli sokerit matalalla. Maskeilla on tuskin mitään tekemistä tuon tilan kanssa.
T DM1
Känsä pikkuvarpaassa. Saan sen laastarilla välillä pois, mutta se tulee taas uudestaan samaan paikkaan.
Sopivien vaatteiden puute.
Aina joko housut roikkuu tai nilkat paljaana.
Varsinkin työvaatteissa.
Mitä enemmän äksää, sitä isompi vyötärö.
Puntin pituus loppuu 34 tuumaan.
Farkkuja joskus löytyy 34/36 koossa.
Helvetin harvoin.
Pukua tai muuta juhlavampaa kun hakee, niin kun hihan pituus on hyvä, paita on kuin hermannin teltta.
Kengät pitää aina tilata jostain mahdollisesti.
Tai käydä humppilan kenkämaailmassa.
Varmaan ainoa paikka missä on isoja kokoja muitakin kenkiä kuin nokian kontioita.
Olen noin 195cm ja 88kg.
Kymppi pituudesta painoon, niin johan alkaisi löytymään.
- pikkuhousut on pyllyvaossa
- jonkun hengitys haisee
- kengät hiertää
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kissan irronneet viiksikarvat, jotka menevät jalkapohjastasi läpi kuin tikari ja pistävät joka askeleella. Katsot, etkä näe mitään. Muistat viiksikarvat ja haet pinsetit, menet kirkkaaseen valoon ja hivelet sormella jalkapohjaa kunnes tulet pienen, terävän kivun kohdalle. Katsot ja siinä se on, noin milli karvaa sojottaa jalastasi. Otat kiinni pinseteillä ja vedät kymmenen fakin senttiä suoraa karvaa jalastasi ulos yrittämättä yökkiä. Viet karvan varovasti roskiin ja unohdat asian koska jalkaasi ei enää satu. Kunnes taas seuraavan kerran!
Eipä ole noin käynyt ikinä, vaikka kissoja on ollut 40 vuotta.Mutta toki mahdollista, jos niikseen on.
Vai olisivatko kyseessä kaktuksen piikit?
Likaisen ihmisen haju. Sellainen härskiintyneen rasvan ja hien sekoitus, uh.
Kun saat juuri mukavan mykkyrän tehtyä itsestäsi nukkumaan mennessä ja A: iskee kusihätä tai b: puhelin soi jossain toisessa huoneessa ja on pakko nousta.