Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mihin ammattiin?

Vierailija
02.10.2023 |

Millaiseen työhön voi pätevöityä ihminen jolla on huono oppimiskyky sekä paineensietokyky. Jos ei onnistu pääsemään kouluja läpi kun tieto ei jää päähän. Panikoi niin paljon ettei näyttöjä pääse läpi.

Jääkö tämmöinen ihminen väistämättä yhteiskunnan ulkopuolelle ja pois työelämästä?

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
02.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joillekin auttaa lääkitys, lähinnä tuohon jännitykseen. Mutta ei se lääkitys auta tekemään fiksummaksi

Vierailija
2/10 |
02.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän se rima useimmissa työläisammateissa on melko alhaalla, siis opinnäytteiden, kokeiden yms suhteen.

Tietysti itse työelämässä pitää sitten kyetä oppimaan ja suoriutumaan.

Voisitko kenties yrittää jääräpäisellä asenteella jotain itseäsi kiinnostavaa ammattikoulua? Sillä asenteella, että näyttöjä tehdään vaikka 10 kertaa, jos ei sitä ennen mene läpi.

Itselläni on ihan samoja vaivoja kuin sinulla, mutta jotenkin olen työelämään onnistunut luikertelemaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
02.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllähän se rima useimmissa työläisammateissa on melko alhaalla, siis opinnäytteiden, kokeiden yms suhteen.

Voisitko kenties yrittää jääräpäisellä asenteella jotain itseäsi kiinnostavaa ammattikoulua? Sillä asenteella, että näyttöjä tehdään vaikka 10 kertaa, jos ei sitä ennen mene läpi.

Itselläni on ihan samoja vaivoja kuin sinulla, mutta jotenkin olen työelämään onnistunut luikertelemaan.

Määrittele työläisammatit.

Vierailija
4/10 |
02.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Karkeasti ottaen sellaiset, joihin ei vaadita työnantajan taholta korkeakoulutusta.

Vierailija
5/10 |
02.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Karkeasti ottaen sellaiset, joihin ei vaadita työnantajan taholta korkeakoulutusta.

Sittenhän AP voi mennä vaikka CNC koneistajaksi.

Vierailija
6/10 |
02.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinun ajatuksesi taitavat askarrella hiukan muualla kuin siinä koulutuksessa? Ehkä sinussa itsessäsi? Luulen, että jos unohdat itsesi ja keskityt vain siihen opetukseen, kiinnostut oikeasti siitä mitä opetetaan (se on sitä sinun tulevaa osaamistasi kuitenkin), asiat jäävät kyllä mieleesi. Älä siis 'lue' vaan selvitä opittava asia itsellesi. Sama näytöissä, uteliaana vaan katsomaan mitä sieltä tulee ja keskittymään vain siihen. Lääkityskin tietysti voi auttaa asiassa. Tsemppiä vaan, kyllä se sinulta onnistuu kun menet asia edellä, kokeile vaikka.

Vierailija
7/10 |
02.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko ap jossain koulutuksessa nyt vai mietitkö etukäteen omiasi tai jonkun muun mahdollisuuksia?

Jos ja kun tietää oppimisvaikeuksista ja jännittämisestä, niihin on viisasta hakea apua. Ihmeellisesti itsestään ne eivät ratkea, mutta ohjausta kyllä on saatavilla.

Riippuu iästä ja elämänvaiheesta, mikä olisi oikea kanava. TE-toimistosta voisi saada neuvontaa sen suhteen, mitä koulutuksen ohjausta heiltä ehkä saa tai tietoa siitä, minne pitäisi ottaa yhteyttä.

Monenlaisia erityyppisiä haasteita huomioivia koulutusväyliä ammattitutkinnon suorittamiseksi on Suomessa on paljon.

Vierailija
8/10 |
02.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Tietysti itse työelämässä pitää sitten kyetä oppimaan ja suoriutumaan."

Itseasiassa työelämässä riittää kuukauden kun työtehtävät kerrotaan ja ei tarvitse päntätä ja oppia vuotta tai enempää. Suoriutuakaan ei tarvitse kuten näytöissä joissa silmä kovana katsotaan, kysellään ja tentataan. Työssä teet työsi ja siinä se.

Vierailija
9/10 |
03.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä ikäinen ap olet?

Vierailija
10/10 |
03.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taksikuskiksi taitaa päästä nykyään kutakuinkin kaikki jotka haluaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi yksi