Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Arjen fyysiset epämukavuudet, jotka koettelevat sietokykyäsi

Vierailija
08.08.2018 |

Aloitan: hellehiki, krooninen kusihätä, närästys, runsaat ja kivuliaat kuukautiset sekä ruikulivatsa. Silmätulehdus, takapuolen suonenveto ja toispuoleinen nuha. Nämä erikseen ja varsinkin yhdessä. (Keskitytään ihan lillukanvarsinillitykseen; kroonisiin sairauksiin kuuluvat kivut ja kärsimykset eivät välttämättä kuulu tähän keskusteluun.)

Kommentit (1723)

Vierailija
1341/1723 |
18.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Metsäläinen mää kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

:O kirjoitti:

Pusero, jonka hiha on olkapään ja kainalon kohdalta pikkuisen turhan tiukka. Kuivalla iholla varsinkin talvella aivan saatanasta.

Tuo saattaa johtua siitä, että nykyisin vaatteissa ei ole kunnon leikkauksia. Jos rinnanympärykselle ei ole tarpeeksi tilaa (varsinkin naisten vaatteissa) ja hartiaosa on liian leveä. tuntuu kiristys juuri tuossa hihan kohdalla. Eräänlainen moderni pakkopaita.

Minä taas en löydä koskaan sopivia naisten kauluspaitoja, koska niissä on liian kapeat hartiat. Ei auta vaikka valitsisi montaa numeroa liian ison paidan. Pakko ostaa miesten malleja, jotka ei tietysti sitten muutoin istu nätisti tai hihat ovat aivan liian pitkät. Sama monen takin kohdalla eli joudun ostamaan liian ison takin siksi että pystyisin esim ajamaan autoa eli saisin molemmat kädet suoraksi eteen. En mielestäni mikään atleetti kuitenkaan ole...

Suosittelen paitaa jossa hartiakappale leikattu täysvinoon.

Vierailija
1342/1723 |
18.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Möykkäävät ihmiset julkisissa kulkuneuvoissa. Idiootit, jotka tunkevat viereen istumaan, vaikka muualla olisi kokonaan tyhjiä paikkoja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1343/1723 |
18.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos unohtaa ladata aamukahvin illalla valmiiksi.

Jos töissä joku kahvivajukki keittää kuravettä, ja sitä pitää juoda koko pannu ennen kuin voi keittää uuden.

Jos joutuu lounastauolla pikkujutustelemaan.

Jos kerrankin kuvittelen illalla juovani sitä viikkotolkulla hautomaani punkkua, mutta sitten onkin liian väsynyt ja siitä yhdestä lasista tulee krapula.

Jos on kamala nälkä, muttei keksi, mitä haluaisi syödä. Varsinkin, jos puoliso ei tajua, että on vitty nälkä, enkä tiedä mitä söisin ja olen siksi pahalla päällä.

Kun herää sen 20 minuuttia ennen herätystä.

Vierailija
1344/1723 |
18.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieheni

Vierailija
1345/1723 |
19.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun istuu liian pitkään samassa asennossa jotenkin oudosti jalat ristissä ja sen jälkeen on toinen häpyhuuli puutunut tunnottomaksi...

Vierailija
1346/1723 |
20.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielivaltaiset amk-lehtorit, jotka eivät vastaa viesteihin, eivät kerro tenttipäiviä, eivät anna arvosanoja kursseista jotka tehty kuukauseja sitten, eivät vaivaudu tekemään lukujärjestyksiä ajoissa, et tiedä koska on opintoja etkä suunnitella työvuoroja joita on pakko tehdä. Plus antavat arvosanat pärstäkertoimella.

Ihan saamarin ärsyttävää 😠

Vierailija
1347/1723 |
20.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuukauseja* = Kuukausia

Vierailija
1348/1723 |
20.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hotellissa meikkauspeili, joka on asetettu 185 cm pitkän henkilön tarpeita ajatellen.

Vierailija
1349/1723 |
20.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se, kun suunnittelee tarkkaan etukäteen ihanan, vapaan illan itsekseen.  Että katsoo kerrankin sen ohjelman telkkarista, mikä osuu tulemaan juuri tänä vapaana iltana.  Että keittelee itselleen rauhassa kahvit ja lueskelee mukavasti hyvää kirjaa jne.  Tai olet ajatellut viettää kauneusillan, lämmittää saunan ja istua siellä rauhassa, tehdä itselle jalka-, käsi- ja kasvohoidon jne.  

Ja sitten ovikello tai puhelin soi, ja joku saamarin juttu pilaa koko suunnitelman.  Jotakin on nyt ihan pakko lähteä tekemään tai selvittelemään, joku tarvitsee sinua nyt juuri.  Joku, jota ei olisi osannut edes odottaa, tupsahtaakin juuri nyt kyläilemään.  Joku soittaa ja pölpöttelee pitkät lorinat etkä saa sanotuksi, että et nyt jaksaisi kuunnella.  Joka tapauksessa jotakin, mikä estää sinua viettämästä suunnittelemaasi rauhallista yksinoloa juuri nyt.  Ja seuraava mahdollisuus on jossain hamassa tulevaisuudessa, koska sitten on töitä ja menoja ja kaikki muut siellä kotona ja vaikka mitä.

Vierailija
1350/1723 |
20.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun pyykkiä jota tarvitsisi joutuu kuivattelemaan päivä tolkulla, eikä voi viedä ulos, tai tuulettaa kämppää enempää.

Hermot menee täydellisesti.

Vierailija
1351/1723 |
20.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hotellissa meikkauspeili, joka on asetettu 185 cm pitkän henkilön tarpeita ajatellen.

Hyvin useissa asunnoissa olen törmännyt näihin 180-230 cm pitkille tarkoiteettuihin vessanpeileinin.

Ja tosi mukavia ovat keittiön yläkaapistot jotka ovat vähäjärkisten miesten suunnittelemat. Sellaisten joillle mamma aina laittaa ruuan ja pesee pyykit.

Vierailija
1352/1723 |
20.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun yrittää ottaa jäätelötuutin paperikäärettä pois, niin se repeilee miten sattuu. Samalla lähtee sellainen  kahiseva, niskavilloja pystyyn nostava ääni.

Se ääni on pahimpia asioita mitä maan päältä löytyy.

Vierailija
1353/1723 |
02.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mopoista lähtevä ääni. Varsinkin jos olet kävelemässä jonkun sillan alta.

Vierailija
1354/1723 |
02.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tissihiki on mainittu monta kertaa. Voisiko joku kertoa lyhyesti mikä se on?

T. 75D

Hirveä pinttynyt hienhaju liivien vyötärönauhassa, vaihtareiden aikana koettu, etikkavedessä liotettuja liivejä.....

75D kiittää asiallisesta vastauksesta mutta jatkaa: onko joillakin sitten enemmän tisseissä hikeä kuin muualla kehossa? Minullakin on tissit (ja vaihdevuodet), mutta hikoilen kuumuuden lisääntyessä suunnilleen tässä järjestyksessä: kainalot, niska, päänahka, yläselkä, kasvot jne. Kun on riittävän kuuma, hikeä valuu ympäri kehoa ja tissitkin hikoavat, mutta eivät ensimmäisenä eikä ainakaan enempää kuin muutkaan ruumiinosat.

Hienhaju on kieltämättä tiukassa, minulla sitä pinttyy urheilupaitojen kainaloihin, ei rintsikoihin.

Vierailija
1355/1723 |
02.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen yllättynyt siitä, miten epämukavaa äitiys on. Siis fyysisesti nimenomaan. Minulla on lapset 2 kk ja 1,5 v. Koko ajan joku kiipeilee päällä, raapii ja tukistaa. Painavia ipanoita pitää kanniskella, mistä aiheutuu selkä- ja hartiajumeja, josta taas aiheutuu päänsärkyä. Kanniskellessa tulee hiki. Imettäminen sattuu. Vauva puklailee paljon, joten myös minun vaatteeni ovat jatkuvasti märkiä. Usein joudun sietämään vessahätää ja nälkää, kun en ehdi kumpaakaan tarvetta tyydyttää, koska lasten tarpeet menevät omieni edelle.

Juuh, epämukavaa on...

Vierailija
1356/1723 |
13.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syksyllä ja talvella se kylmyys mikä odottaa aamulla peiton ulkopuolella eikä sitä millään haluaisi nousta ylös.

Vierailija
1357/1723 |
13.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se, kun toinen sierain vuotaa ja valuu - ja nenäliinat tietenkin kotona. 

Vierailija
1358/1723 |
13.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tissihiki on mainittu monta kertaa. Voisiko joku kertoa lyhyesti mikä se on?

T. 75D

Hirveä pinttynyt hienhaju liivien vyötärönauhassa, vaihtareiden aikana koettu, etikkavedessä liotettuja liivejä.....

75D kiittää asiallisesta vastauksesta mutta jatkaa: onko joillakin sitten enemmän tisseissä hikeä kuin muualla kehossa? Minullakin on tissit (ja vaihdevuodet), mutta hikoilen kuumuuden lisääntyessä suunnilleen tässä järjestyksessä: kainalot, niska, päänahka, yläselkä, kasvot jne. Kun on riittävän kuuma, hikeä valuu ympäri kehoa ja tissitkin hikoavat, mutta eivät ensimmäisenä eikä ainakaan enempää kuin muutkaan ruumiinosat.

Hienhaju on kieltämättä tiukassa, minulla sitä pinttyy urheilupaitojen kainaloihin, ei rintsikoihin.

Tästä havaitsi pinttymisen, liiveistä - tietty aluspaita oli myös usein litimärkä.

Johtui hienopesusta kai, liivit vaihtoon.   vaikka ei ole isopovinen.

Vierailija
1359/1723 |
13.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun pyykkiä jota tarvitsisi joutuu kuivattelemaan päivä tolkulla, eikä voi viedä ulos, tai tuulettaa kämppää enempää.

Hermot menee täydellisesti.

Hanki pesukone, jossa on kunnon linko ja joka kuivaa.

Vierailija
1360/1723 |
13.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä olen yllättynyt siitä, miten epämukavaa äitiys on. Siis fyysisesti nimenomaan. Minulla on lapset 2 kk ja 1,5 v. Koko ajan joku kiipeilee päällä, raapii ja tukistaa. Painavia ipanoita pitää kanniskella, mistä aiheutuu selkä- ja hartiajumeja, josta taas aiheutuu päänsärkyä. Kanniskellessa tulee hiki. Imettäminen sattuu. Vauva puklailee paljon, joten myös minun vaatteeni ovat jatkuvasti märkiä. Usein joudun sietämään vessahätää ja nälkää, kun en ehdi kumpaakaan tarvetta tyydyttää, koska lasten tarpeet menevät omieni edelle.

Juuh, epämukavaa on...

...ne vauvan partaveitsenterävät kynnet, joilla tarrataan äitiä nänniin/nenään. Kyynelet nousevat silmiin kun viilto sattuu.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi kahdeksan