Pakastatko makaronin keitinveden myöhäisempää käyttöä varten?
Maukasta vitamiinilientä ei kannata heittää pois! Pakasta jääpalapusseihin ja käytä ruokien maustamiseen ja esim makkarakeiton saostamiseen.
Kommentit (723)
Makaroninkeitinveteen tehtynä tulee paras jauhenlihakeitto.
Jauhenlihan pesuveteen tehtynä taas tulee paras keitetty makaroni.
Säästä siis myös jauhen pesuvesi.
Jauhen keitinvesihän pitää valuttaa jauhesta pois ennen makaroninkeitinveden lisäämistä.
Tietäiskö joku niksipirkko jotain käyttöä jauhenkeitinvedelle?
Nyt ei oikeen tule ideoita, tuleeko jollakulla?
Uskomatonta, jopa pelottavaakin, että jotkut ääliöt ottavat nämäkin tarinat sanasta sanaan tosissaan. Miten sellaiset selviävät edes normiarjesta? :D
Itse naureskelen vedet silmissä hyville vinkeille ja samalla odotan kovasti, järjestääkö kukaan tänä vuonna perinteikkäästi bussimatkaa Saimaaseen, jolloin saamme taas nauttia niistä kuuluisista raikkaista voileivistä kera jauhenlihan keitinveden ja palan painikkeeksi tietysti vanukkaista. ;)
Oi, siitä tulee hauskaa!
Vierailija kirjoitti:
Uskomatonta, jopa pelottavaakin, että jotkut ääliöt ottavat nämäkin tarinat sanasta sanaan tosissaan. Miten sellaiset selviävät edes normiarjesta? :D
Itse naureskelen vedet silmissä hyville vinkeille ja samalla odotan kovasti, järjestääkö kukaan tänä vuonna perinteikkäästi bussimatkaa Saimaaseen, jolloin saamme taas nauttia niistä kuuluisista raikkaista voileivistä kera jauhenlihan keitinveden ja palan painikkeeksi tietysti vanukkaista. ;)
Oi, siitä tulee hauskaa!
Kesäretki Raumaaseen on jo menossa, hyppää kyytiin! Nimellä Raumaaseen
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tietenkin pakastan. Se on osa kotivaraani. Kun sähköt menee ja ruokaa ja juotavaa ei saa moneen vuorokauteen, se on oikein hyvää olemassa.
Kotivaraani on mukava koko perheen lemmikki 😊
Jos on kotivaraani hyvin menee!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tietenkin pakastan. Se on osa kotivaraani. Kun sähköt menee ja ruokaa ja juotavaa ei saa moneen vuorokauteen, se on oikein hyvää olemassa.
Kotivaraani on mukava koko perheen lemmikki 😊
Jos on kotivaraani hyvin menee!
Tietääkö kukaan luotettavaa kotivaraanikasvattajaa?
Miltään kotivaraanitehtailijalta en aio hankkia sitä.
Apuva!
Heitin juuri keitinveden viemäriin.
Miten sen saa sieltä pelastettua?
Mitä just luin kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eiköhän nyt kaikki tajua että tottakai se makaronin keitinvesi pakastetaan! Itse pakastan myös jauhenlihan pesuveden ja näitä jääkuutioita kun laittaa sekaisin sitten kattilaan ja vähän ketsuppia perään niin ai että on hyvää!
Minkälainen on jauhi? Vaiko Jauhe?
Se on jauhi ja vieläpä pienellä kirjoitettuna. Taipuu samoin kuin vuohi. Jauhe on tietenkin myös olemassa, esim. leivinjauhe, mutta se on ihan eri asia. Ja se klassinen jauhenlihanpesuketju, josta voit opiskella asiaa lisää, löytyy täältä https://www.vauva.fi/keskustelu/2437863/pesetko_jauhenlihan_ennen_kypse…
Mutta ei pliis jatketa sitä tässä enää!
Vierailija kirjoitti:
Apuva!
No mutta tämä on juuri sitä aikaa, kun makaroninkeitinvesipakastelupatarkastajat kiertävät. Onhan sulla omavalvontakirjanpito ajantasalla? Älä avaa tänään ovea, keitä aamulla varuiks uusi satsi makaronia ja pakasta vesi. Saatoit selvitä säikähdyksellä.
Kehotan kaikkia erikoiseen tarkkuuteen omavalvonnan kanssa
Juuli Juristi
Hassua. Olen ennenkin kommentoinut tällä nimimerkillä. Nyt tuli esto: nimimerkki sisältää kielletyn merkin
Muilla samanlaista???
Kannattaa pakastaa! Makaroneista liukenee aina vähän jauhoa veteen ja haihduttamalla veden saa bonusannoksen pastaa.
On laskettu että jos nelihenkisen perheen pakastin on täynnä makaronien keitinlientä, siitä voidaan saada 0,7 dl kypsää pastamassaa.
Jauhenlihan keitinveden voi kuivattaa. Näin jää jäljelle se rasva, joka pestiin pois. Sillä voi sitten paistaa sen jauhenlihan ja öljy, voi, margariini säästyy. Joka keitetyn paistaa se makean maistaa!
Voiko tätä pestyä, keitettyä ja paistettua jauhia käyttää tyyliin sokeri?
Vierailija kirjoitti:
Mitä just luin kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eiköhän nyt kaikki tajua että tottakai se makaronin keitinvesi pakastetaan! Itse pakastan myös jauhenlihan pesuveden ja näitä jääkuutioita kun laittaa sekaisin sitten kattilaan ja vähän ketsuppia perään niin ai että on hyvää!
Minkälainen on jauhi? Vaiko Jauhe?
Se on jauhi ja vieläpä pienellä kirjoitettuna. Taipuu samoin kuin vuohi. Jauhe on tietenkin myös olemassa, esim. leivinjauhe, mutta se on ihan eri asia. Ja se klassinen jauhenlihanpesuketju, josta voit opiskella asiaa lisää, löytyy täältä https://www.vauva.fi/keskustelu/2437863/pesetko_jauhenlihan_ennen_kypse…
Mutta ei pliis jatketa sitä tässä enää!
Tämä!
Ilmiantakaa tänne pahimmat turn off merkit kotivaraanin epäasiallisista kasvattajista!
Hei kaikki!
Mikä on pahin turn off tossa pakastamisessa teille?
Vierailija kirjoitti:
Voiko tätä pestyä, keitettyä ja paistettua jauhia käyttää tyyliin sokeri?
Hyvä kysymys. Muttakun ei voi. Sorryt siitä. Näkisitkö jotain muuta käyttöä tolle? Niin miten?
Teettekö itse makaroonin keitinvedet? Mä olen aina ostanut sen Cittarista, saa Pirkka Parhaat -laatunakin.
Juuli kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Apuva!
Miten sen saa sieltä pelastettua?No mutta tämä on juuri sitä aikaa, kun makaroninkeitinvesipakastelupatarkastajat kiertävät. Onhan sulla omavalvontakirjanpito ajantasalla? Älä avaa tänään ovea, keitä aamulla varuiks uusi satsi makaronia ja pakasta vesi. Saatoit selvitä säikähdyksellä.
Juuli Juristi
Hassua. Olen ennenkin kommentoinut tällä nimimerkillä. Nyt tuli esto: nimimerkki sisältää kielletyn merkin
Muilla samanlaista???
Minä en aio avata ovea kylläkään tänään piste. Aion olla ihan huomaamaton tuolla verhon takana.
Vierailija kirjoitti:
Juuli kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Apuva!
Miten sen saa sieltä pelastettua?No mutta tämä on juuri sitä aikaa, kun makaroninkeitinvesipakastelupatarkastajat kiertävät. Onhan sulla omavalvontakirjanpito ajantasalla? Älä avaa tänään ovea, keitä aamulla varuiks uusi satsi makaronia ja pakasta vesi. Saatoit selvitä säikähdyksellä.
Juuli Juristi
Muilla samanlaista???Minä en aio avata ovea kylläkään tänään piste. Aion olla ihan huomaamaton tuolla verhon takana.
Ja jos ramppaavat, aion pakata kamppeet, ja pakenen vuorille.
Apua, en ole tajunnut, että se keitinvesi Xtra ei olekaan Kouvola-tukkaa varten.
Vierailija kirjoitti:
Apuva!
Ota yhteyttä vedenpuhdistuslaitokselle. Sinne se menee. Voivat sitten siellä nypätä sen pois muiden joukosta.
Anna mun kaikki kestää! Mistä näitä niksipirkkoja sikiää?