Pakastatko makaronin keitinveden myöhäisempää käyttöä varten?
Maukasta vitamiinilientä ei kannata heittää pois! Pakasta jääpalapusseihin ja käytä ruokien maustamiseen ja esim makkarakeiton saostamiseen.
Kommentit (723)
Vierailija kirjoitti:
Tietenkin pakastan. Se on osa kotivaraani. Kun sähköt menee ja ruokaa ja juotavaa ei saa moneen vuorokauteen, se on oikein hyvää olemassa.
Kotivaraani on mukava koko perheen lemmikki 😊
Makaronien keitinvesi on myös vegaanista, mutta sitä ei lihansyöjät tajua. Hyvin käy siis ylioppilasjuhlissa.
Käytetäänköhän Laihialla askarteluliimana sitä vihreiden kuulien puolikkaiden välissä olevaa liimaa? En ole itse kokeillut, kun kuulat tulee vasta joululahjaksi ja kortit askarreltu jo ennen joulua.
Puutarhuri kirjoitti:
Täällä on niin hyvejä niksejä. Tulee tarpeen, kun ruoan hinta jatkaa nousemistaan. Varsinkin kahvi.
Itse valelen suosatinpussin pakastetulla makaroninvedellä. Kahvi valuu hitaammin porojen läpi ja ottaa siis maun tarkemmin talteen.
Kokeilkaahan, hyvät rouvat/herrat
Vielä tehokkaampi tapa säästää kahvissa on se, että kaataa pelkkää kuumaa vettä mukiin, jossa on kahvipapujen kuvia.
Joka sadannen mukillisen juo sitten ihan oikeaa kahvia, tai säästyneillä rahoilla käy kahvilassa juomassa sen yhren.
En jaksa lukea alusta asti ja oletan tämän olevan itsestään selvyys useimmille, mutta haluan kuitenkin mainita sen, että spagetti kastiketta tehdessä huuhtelen tomaattimurska purkin ja lisään sen huuhteluveden sinne kastikkeeseen nesteeksi.
Vierailija kirjoitti:
Makaronien keitinvesi on myös vegaanista, mutta sitä ei lihansyöjät tajua. Hyvin käy siis ylioppilasjuhlissa.
?
Vierailija kirjoitti:
Käytetäänköhän Laihialla askarteluliimana sitä vihreiden kuulien puolikkaiden välissä olevaa liimaa? En ole itse kokeillut, kun kuulat tulee vasta joululahjaksi ja kortit askarreltu jo ennen joulua.
Öö... Tuota... No mikseivät käyttäisi.
Laihialainen hiuskiinne on sellainen, että tehdään kunnon sylkikampaus ja lähdetään ulos pakkaseen. Taatusti pysyy hiukset pystyssä. Laihialaisia hieman harmittaa, kun sen pystyy tekemään vain talvisin. Kesäisin ja pluskeleillä joutuu soveltaa.
Tottakai pakastan. Eikai sitä nyt Saimaaseenkaan kaadeta!
Mitä vielä. Mulla oli äidinmaitoa pakastin täynnä kun mukula päätti ettei hänelle enää maistu.
No pyöräytin niistä pullat lapsen koulumyyjäisiin. Hyvin möivät.
Hyvä idea kokeilla sitä kuulien liimaa kun sen poistamisessa vasta syöntivaiheessa on kova homma. Voisi askarrella heti tapanina kortit valmiiksi seuraavaa joulua varten. Materiaalina tietysti juuri saadut kortit ja kuulat.
Naapurini muinoin ihmetteli miksi pakastin mieheni spermaa.
Eipä aikaakaan kun hän pisti paremmaksi ja pakasti koko ukon. Ei muuta mutta se oli mun ukko. Olisi edes omansa laittanut.
Vierailija kirjoitti:
Eiköhän nyt kaikki tajua että tottakai se makaronin keitinvesi pakastetaan! Itse pakastan myös jauhenlihan pesuveden ja näitä jääkuutioita kun laittaa sekaisin sitten kattilaan ja vähän ketsuppia perään niin ai että on hyvää!
Minkälainen on jauhi? Vaiko Jauhe?
Siis miksi se pitäisi edes pakastaa myöhemmäksi?
Itse käytän sen ihan sellaisenaan myöhemmin. Mm. lasten vellit tulee siitä. Säilyy se huoneenlämmössäkin.
Itse kuivaan keitinveden hyötykasvikuivurilla. Kun kuivatun nesteen laittaa illalla likoamaan kattilalliseen vettä, uudet makaronit saa keitettyä mukavasti seuraavana päivänä päivälliselle. Ruokaan saa mukavaa vaihtelua ja uusia makuja sekoittamalla esim. makaronin ja spagetin kuivattua keitinvettä.
Retkiruokaa olen valmistanut keittämällä makaronin kuivatussa keitinliemessä. Keitoksen jäähdyttää, olen kuivannut sen sellaisenaan ja jakanut annospusseihin.
Vierailija kirjoitti:
Puutarhuri kirjoitti:
Täällä on niin hyvejä niksejä. Tulee tarpeen, kun ruoan hinta jatkaa nousemistaan. Varsinkin kahvi.
Itse valelen suosatinpussin pakastetulla makaroninvedellä. Kahvi valuu hitaammin porojen läpi ja ottaa siis maun tarkemmin talteen.
Kokeilkaahan, hyvät rouvat/herratVielä tehokkaampi tapa säästää kahvissa on se, että kaataa pelkkää kuumaa vettä mukiin, jossa on kahvipapujen kuvia.
Joka sadannen mukillisen juo sitten ihan oikeaa kahvia, tai säästyneillä rahoilla käy kahvilassa juomassa sen yhren.
Eikä⁉️ meil on semmoset kahvinpapumukit, enkä oo tätä hokannu. Kiitos tuhannesti vinkistä.
Kaatuukohan Suomen kansantalous, kun näin paljon säästetään?
Mainonta kehottaa vaan kuluttamaan, että talous pyörii ja töitä piisaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Öö... Tuota... No mikseivät käyttäisi.
Laihialainen hiuskiinne on sellainen, että tehdään kunnon sylkikampaus ja lähdetään ulos pakkaseen. Taatusti pysyy hiukset pystyssä. Laihialaisia hieman harmittaa, kun sen pystyy tekemään vain talvisin. Kesäisin ja pluskeleillä joutuu soveltaa.
Vinkki Laihialle, ja miksei muillekin:
Sakea makaroninkeitinvesi käy oivallisesti hiusten muotoiluun. Luomua, ei ohenna otsonikerrosta
Vierailija kirjoitti:
Onko mun ymmärrys puutteellinen, kun en tajua mitä tarkoittaa lamput 25%
En ymmärtänyt tuosta viestistä puoliakaan. Sovellan:
Olit aikonut polttaa pimeänä iltana valoja 4 tuntia, poltatkin vain tunnin (25%). Siis sähkön säästöä
Sinulla on lamppu joka neljässä huoneessa. Poistat 3 lamppua ja viet sitä neljättä aina sinne huoneeseen, minne menet. Muista keittiöjakkara tai peräti A-tikkaat.
Käteviä säästövinkkejä,eikö⁉️
Tuo 25% ap kirjoittaja on viksumpi kuin itse ymmärtääkään🙃🙃🙃
Säästän saunaan löylyvedeksi. Tulee semmoinen kiva pullantuoksu, kun heittää kiukaalle.
En oo löytänyt mitään mikä ei tulisi jostain päästä ulos. En mitään. Mitä mun pitäisi kokeilla?