Pakastatko makaronin keitinveden myöhäisempää käyttöä varten?
Maukasta vitamiinilientä ei kannata heittää pois! Pakasta jääpalapusseihin ja käytä ruokien maustamiseen ja esim makkarakeiton saostamiseen.
Kommentit (723)
Suuressa kansainvälisessä yrityksessä me asiantuntijatehtävissä olevat keräsimme kuukauden ajan pastan keitinvedet hyväntekeväisyyteen. Tuli palautetta etteivät ota enää vastaan. Ei ollut kuulemma oikein mieluista tämä artesaanipastojen keitinvesi.
Vierailija kirjoitti:
Suuressa kansainvälisessä yrityksessä me asiantuntijatehtävissä olevat keräsimme kuukauden ajan pastan keitinvedet hyväntekeväisyyteen. Tuli palautetta etteivät ota enää vastaan. Ei ollut kuulemma oikein mieluista tämä artesaanipastojen keitinvesi.
Oimiksi miksi?
Nyt kantsis kysellä muita tahoilta.
Oisko Unisef tai Lastensuojeluviranomaiset tai pelastakaa makaroninkeittäjät ry. kiinnostunut?
Meillä päin on tuo Pelastakaa edes kissat ry.
Miten teillä?
Toki säästään makaronin keitinveden, sillä se on pohja kosmetiikkayritykseni kulttituotteelle. Heitän sekaan hieman hapankaalimehua ja jätän ikkunalaudalle lämpöön fermentoitumaan ja pullotan tämän kasvoseerumin kauniisiin pulloihin. Viime vuonna tein tuotekehittelyä ja lisäsin joukkoon käytetyt munkinpaistorasvat, kun tajusin että ihohan rakastaa myös hyviä rasvahappoja
0,5 litran pulloihin olen pakastanut. Nyt lähes tusina eri pastamerkkejä ja herkkuja kuten kermainen tai tomaattinen pastan keitinvesi. Odotan innolla kesän Italian matkaa, jos saisin uusia vesiä pakkaseen ja arkkupakastimeeni täytettä. Kiva naatiskella talvipakkasilla , 'aitojamakuja'.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juuli kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Apuva!
Heitin juuri keitinveden viemäriin.
Miten sen saa sieltä pelastettua?No mutta tämä on juuri sitä aikaa, kun makaroninkeitinvesipakastelupatarkastajat kiertävät. Onhan sulla omavalvontakirjanpito ajantasalla? Älä avaa tänään ovea, keitä aamulla varuiks uusi satsi makaronia ja pakasta vesi. Saatoit selvitä säikähdyksellä.
Kehotan kaikkia erikoiseen tarkkuuteen omavalvonnan kanssa
Juuli Juristi
Hassua. Olen ennenkin kommentoinut tällä nimimerkillä. Nyt tuli esto: nimimerkki sisältää kielletyn merkin
Muilla samanlaista???Minä en aio avata ovea kylläkään tänään piste. Aion olla ihan huomaamaton tuolla verhon takana.
Ja jos ramppaavat, aion pakata kamppeet, ja pakenen vuorille.
Muista pakata evääksi pakastekuivattua makaronin keitinlientä! Se on kaikkein paras, ravitsevin ja kätevin vaeltajan eväs.
Juu ilman muuta. Vettä pitää säästää joka käänteessä.
Itselleni on kertynyt niin paljon pakastettua keitinvettä, että olen joutunut hankkimaan useita pakastimia, jotta saan kaiken säilymään. Koska tilat ovat rajalliset, olen ostanut eri kokoisia pakastimia, jolloin ne menevät sisäkkäin. Tästä on sekin hyöty, että vain suurimmassa pitää olla virta päällä, muuthan ovat kylmässä sen sisällä.
Vierailija kirjoitti:
Itselleni on kertynyt niin paljon pakastettua keitinvettä, että olen joutunut hankkimaan useita pakastimia, jotta saan kaiken säilymään. Koska tilat ovat rajalliset, olen ostanut eri kokoisia pakastimia, jolloin ne menevät sisäkkäin. Tästä on sekin hyöty, että vain suurimmassa pitää olla virta päällä, muuthan ovat kylmässä sen sisällä.
Vain Nainen voi olla näin kekseliäs
Mikä säästö
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vain Nainen voi olla näin kekseliäs
Mikä säästö
Waude, harmittaa etten tätä keksinyt😛
Puutarhuri kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ehdottomasti paras ravinne peikonlehdelle.
Kiitos vinkistä. Peikkis selvisi talvesta mutta selkeästi kaipaa ravinteita. Muutkin viherkasvit kai hyötyy tästä.
Ajatella. Joku laittaa viemäriin, vaikka on niiiiin monta käyttökohdetta. Kysyisvät palstalta, jos eivät itse osaa.Siis todellakin. Oon niin kiitollinen näistä vinkeistä, mitä AV palstalta saa. Tää on niin kaiken parhautta. Oon jakanu aiemmin Av reissuissa peikkiksen pistokkaita ohjelmanumerona. Ens kesänä Raumaasessa taas onnistuu. Kiitos tän vinkin. Tää yhteisöllisyys on jotain niin suurta, ettei alapeukutkaan sitä lannista. Hyvä Me!
Todella nerokas ketju. Muistelisin, että joku kasvi ei sovellu tähän lannoitukseen, apuja
Tänään herkkuruokaa: pakastetusta makaroninkeitinvedestä makaronivelliä. Voi mikä ihanuus, muistoja lapsuuden namiskuukkeliruoasta💕
Vierailija kirjoitti:
Tänään herkkuruokaa: pakastetusta makaroninkeitinvedestä makaronivelliä. Voi mikä ihanuus, muistoja lapsuuden namiskuukkeliruoasta💕
Suksi kuuseen vesines,ei enää naurata tämä typerä ketju.
Vierailija kirjoitti:
Meillä kyllä tehtiin velli maitoon,samoin teillä on tehty.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älä hyvä ystävä avaa ketjua, jos et tykkää. Sitten kun tämä ei enää ketään huvita, ketju vaipuu kyllä luonnostaan unholaan. Toistaiseksi on vielä huvittanut, kun täällä tämä aina vaan keikkuu. Anna toisten pitää pöhkö huumorinsa, joka ei ketään vahingoita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älä hyvä ystävä avaa ketjua, jos et tykkää. Sitten kun tämä ei enää ketään huvita, ketju vaipuu kyllä luonnostaan unholaan. Toistaiseksi on vielä huvittanut, kun täällä tämä aina vaan keikkuu. Anna toisten pitää pöhkö huumorinsa, joka ei ketään vahingoita.
Juurikin näin, harmitonta hauskaa ja piristää päivää🙄🙃😉
Minä pakastan keitinveden ja keitetyt makaroonit. On sitten mistä ottaa! Huomattava säästö!
Kun sulattaa pakastimen, kannattaa ottaa ne jääpalat talteen. Jos ne sulavat, niin ainahan ne voi pakastaa uudelleen.
En pakasta, pesen sillä jauhenlihan.
Mä olen kerran pyytänyt viemäriin kaadetut vedet takaisin. Pieni maksu meni, mutta tuli valmiiksi pakastettuna!