Mikä kirja sulla on kesken juuri nyt?
Kommentit (12807)
Plus size in paris
(Englanninkielinen kirja)
Vierailija kirjoitti:
No niin, kirjastosta tuli neljä uutuuskirjaa. Aloitin ekana Elly Griffithsin Kuolema ei katso aikaa. Uusi sarja ja hieman erikoista on.
Joku kysyi Seeckistä. Mä oon tykänny eniten niistä Jessica-kirjoista.
Minäkin Seeckin Jessicoista. Se toinen sarja liian poliittinen ja siinä uusimmassa oli liikaa päähenkilön seksielämää.
Vierailija kirjoitti:
Max Seeck: Petetty. Luin ensimmäisen Milo-sarjan kirjan, enkä oikein pitänyt ja saanut jutusta kiinni. Ehkä olisi kannattanut aloittaa hänen tuotantonsa lukemisen jostain muusta kirjasta/sarjasta?
Joo tässä oli minusta liikaa päähenkilön omia ongelmia teennäisesti ujutettu mukaan
T. Edellinen
Älä valehtele. Ethän sinä molopää osaa edes lukes.
Latinan kielen historia. Ihan käsittämättömästi asiaa,
Harry Potter ja Liekehtivät pikkarit.
Minulla on tapana lukea kaikki Harry Potterit kerran vuodessa läpi.
Riina Malhotra & Tomi Viia: Junamatkailijan käsikirja - 100 vinkkiä reissusta haaveilevalle
Tartuin kirjaan kirjaston hyllystä ja päätin katsoa mitä nykyiset nuoret junalla matkustamisesta kirjoittaa.
Pohjana tähän Interrail jota moni ajattelee junalipuksi, kuukauden lippu vähän alle 700 euroa, koko kuukausi reitit on käytössä.
Tässä käsikirjassa ei ajatella mitään budjettimatkailijaa, suositellaan toiselta pieniä kaupunkeja mutta suositellaan Euroopan superjunia. Turha ajella paikallisjunilla kun muutamassa tunnissa olet toisella puolen mannerta. Joitakin esimerkkejä:
Pariisi - Barcelona 150 euroa, Pariisi - Milano 50 euroa, Lontoo - Pariisi kanaalin ali 100 euroa.
Suositellaan ensimmäisen luokan lippuja.
Majoituksessa BNB mainitaan mutta BOOKING.COM 'ia suositellaan.
Matkakohteina huvupuistoja, surffirantoja, vältä Louvrea etc.
Ehkäpä kirja on tarkoitettu varakkaalle, ei niinkään vanhanajan reppureissaajalle, ai niin nelipyöräisiä matkalaukkuja suositellaan reppujen ja rinkkojen sijaan.
Kirjan painovuotta ei ole mainittu, joihinkin pari vuotta sitten tapahtuneisiin hommiin on viitattu.
2,5/5
Bernard Cornwellin Myrskyn soturit.
Kertoo kuinka 900-luvulla saksit ja viikingit taistelivat alueista nykyisessä Englannissa.
Äänikirjana Astu matematiikan maailmaan. Samuli Siltanen. Ihan alussa vasta, mutta mielenkiintoista kuunneltavaa.
Bridget Jonesin päiväkirjan luin loppuun eilen ja aloitin Elämä jatkuu.
Olen yli nelikymppinen ja julkaisun aikaan ohitin nämä, samoin elokuvat. Mutta nämähän on hyviä! Mutta eipä maailma ole paljoa muuttunut 30 vuodessa, voisi sijoittua nykyhetkeen.
Sain loppuun tuon Griffithsin Kuolema ei katso aikaa ja tykkäsin kovasti, vaikka yleensä en tykkää mistään yliluonnollisista jutuista.
Vierailija kirjoitti:
Olen yli nelikymppinen ja julkaisun aikaan ohitin nämä, samoin elokuvat. Mutta nämähän on hyviä! Mutta eipä maailma ole paljoa muuttunut 30 vuodessa, voisi sijoittua nykyhetkeen.
Ei ollut kännyköitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ollut kännyköitä.
Tarkoitin lähinnä miesten ja naisten suhteita ja sosiaalisia normeja. Nykyään naiset kyttää onko Whatsappiin tullut kaksi väkästä. Bridget kyttäsi puhelinvastaajaa. Nykyisin on Tinder Bridget soitti kavereineen deittipuhelimeen. Kyllä kaikki bridgetin keskustelut olisi voinut siirtää nykyisiin viestisovelluksiin. Ja naisten ja miesten rooliodotukset ovat yhä samat. Bridget yritti tiedostaa ja muuttua elämäntaito-oppaiden avulla, mutta samoja teemoja jauhetaan yhä 30 vuotta myöhemmin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ollut kännyköitä.
Ei ollut Tinderiä. Nykyaikaisen sinkkunaisen päiväkirja on tyystin erilainen.
Joku aika sitten sain luettua Tuntemattoman sotilaan. On mielestäni enemmänkin dokumenttiromaani kuin varsinainen vetäväjuoninen kertomus.
Äsköttäin sain selätettyä sen toisen pakkopullan nimeltä Täällä Pohjantähden alla. Mielestäni myös dokumenttiromaani mutta edellistä kiinnostavampi. Kokonaisuutena lähestulkoon täydellinen esitys kansalaissotaan johtaneista syistä (I osa), kansalaissodan seurauksista (II osa) sekä maailmansotien yhteenpunomasta kansasta ja sen uudesta alusta. Toisin sanoen Suomen kansan pitkittynyt ja tuskallinen synnytyskertomus. Eipä ihme, jos Väinö Linna tarvitsi tähän jättiläiseen kaikki senhetkiset voimat ja piti lainata tulevistakin.
Kale Puontin Mikke. Mun mielestä sarjan paras osa. Karua touhua noi peukkuhommat.
No niin, kirjastosta tuli neljä uutuuskirjaa. Aloitin ekana Elly Griffithsin Kuolema ei katso aikaa. Uusi sarja ja hieman erikoista on.
Joku kysyi Seeckistä. Mä oon tykänny eniten niistä Jessica-kirjoista.