Mikä kirja sulla on kesken juuri nyt?
Kommentit (12331)
Anne Tyler: French Braid. Kirja on suomennettu nimellä Palmikko.
Kuuntelin tämän viikon aikana kaksi Lisa Jewellin jännitysromaania jotka löytyvät YouTubesta ilmaiseksi: Watching You ja None of This is True. Molemmat superhyviä!
Watching You -romaanissa teinityttö epäilee että koulun karismaattisella viisikymppisellä rehtorilla on suhde hänen koulukaveriinsa.
None of This is True kertoo nelikymppisestä podcast-juontajasta ja perheenäidistä, joka tapaa hissukan oloisen naisen joka toivoo että tämä tekisi podcast-sarjan hänen erikoisesta elämäntarinastaan.
Molemmat ovat paitsi ihmissuhdemysteerejä, myös rikoskertomuksia. Molemmissa tapahtuu henkirikos.
Blogini: https://ilouutinen.blogspot.fi/
Monica Leonelle: Novel Writing Prep
Opas romaanikirjailijoille tai sellaisiksi aikoville kirjailijalta, jonka tuotanto (ainakin tuolla nimellä) näyttää koostuvan pääosin tämän kaltaisista oppaista. Vaikea sanoa, onko kirjoittaja oikeasti olemassa vai onko tämä tekoälyllä tuotettua. Sinänsä hyviä pointteja ja niihin perustuvia harjoituksia hän kyllä esittää. Sähköisen kirjan sai maksutta postituslistalle liittymistä vastaan, joten hinta-laatusuhde on siedettävä.
Jessica Burton Onnen talo
Jatko-osa Nukkekaappi-romaanille, josta aikoinaan tehtiin minisarja tv:hen.
Ei ole mun lukusuosikkeja tämän tyyliset jutut, mutta kaipa tuon Onnen talon luen loppuun asti.
Viveca Stenin Armahtaja. Kiva lukea tuttujen hahmojen suhdesoppaa mutta Åre ei ole tässä niin vahvasti nyt mukana eikä jännitystarina ole kovin kiinnostava.
Vierailija kirjoitti:
Sally Pagen Kotisiivoojan tarinat.
Takakannessa kehutaan hyvän mielen romaaniksi- vielä ei oikein vakuuta mutta luen loppuun.
Loppujen lopuksi oli ihan hyvä kirja!
Just ilmestynyt Ristikiven romaani Noitarovio. Aika hienolta vaikuttaa.
Minun Italiani - saapasmaan suomalaistarinat kirj. Markku Kaskela ja Tomi Kontio
Osasto 6. Mielenkiintoinen kertomus mielisairaalassa ikänsä työskennelleen kokemuksista.
Sain Stenin Armahtajan loppuun, mun mielestä parani loppua kohti. Nyt luvussa Marianne Cedervallin Äänetön on aamunkoi. Hyvä sarja, vaikka en ole hevoshullu ja päähenkilöt on vähän iäkkäämpiä.
Keigo Higashino : Pahan asialla
Japanilainen poliisidekkari, sankarina etsivä Kaga. Helpolta näyttävä murhan selvittely menee oikein mysteeriseksi ja etsivä Kaga kollegoineen joutuu työskentelemään perusteellisesti murhaajan ja murhasyyn selvittämiseksi. Mukavaa aivopohtimista dekkareiden ystäville.
4,5/5
Jo Nesbon Suden hetki.
Alussa olen vasta, saa nähdä millainen on.
Sally Pagen Kotisiivoojan tarinat.
Takakannessa kehutaan hyvän mielen romaaniksi- vielä ei oikein vakuuta mutta luen loppuun.