Mikä kirja sulla on kesken juuri nyt?
Kommentit (12239)
Max Seeck, Loukko. Yllätävä ja hyvä.
Pilvi Hämäläinen Cinderella. Hmm, ristiriitaiset tunnelmat.
Äidin ja tyttären loputon dialogikohtaus oli herkullinen, mutta muuten ei oikein kolahda.
Tulee mieleen että korona-aikana on naputeltu koneelle mitä sattuu kun ei ole ollut muitakaan töitä.
Pilvi on sanonut että käsittelee huumorin kautta ahdistavia asioita, mutta kyllä tässä oivaltava, hyväntahtoinen huumori on jäänyt vähemmälle.
Eikä tuo kakkahuumorikaan oikein naurata enää vuonna 2022.
Vierailija kirjoitti:
Amanda Graig - Synkkä sopimus.
Olen lukenut ehkä 1/3 enkä ole varma, luenko loppuun. Alkoi tosi naivilla tavalla, sitten jankkaa luokkaeroista.
Oli tosi naivi loppuun asti.
Vanhassa talossa 😍 Se kertoo maalle muuttaneesta suomalaisesta avioparista ja millaista on asua vanhassa talossa. Tosi sympaattinen ja kaunis kirja, jossa on aika paljon reseptejä ja tee-se-itse-juttujakin.
J.D. Salingerin Sieppari ruispellossa Pentti Saarikosken suomennoksena. Rakastan tätä slangia.
Mitä se sulle kuuluu?
Lue venäläistä roskaa ihan keskenäsi.
Leïla Slimani: Adèle.
Naimisissa olevan seksiriippuvaisen naisen elämää. Olen vasta aloittanut kirjan joten ei ole vielä mielipiteitä.
Vierailija kirjoitti:
Ismo Alanko
En ala
YK:n peruskirja.
Karseeta tuubaa. Hirveet myötikset päällä koko ajan lukiessa.
Kate Quinnin Timanttisilmä. Tositarinaan perustuva neuvostoliittolaisen tarkka-ampujan tarina.
Krista Niittyahon romaani Andalusian sateenkaari
Vierailija kirjoitti:
Omasta mielestäni kirjojen kuuntelu ei ole lukemista. On se tietysti kätevää, mutta olen sen verran "vanhanaikainen", että kirjan pitäminen kädessä fyysisesti tuo sen lukemisen fiiliksen. Ja pystyy itse päässään muodostamaan kirjan henkilöiden äänet ym., mitä itse en ainakaan pysty muuttamaan, jos joku muu lukee kirjaa ääneen.
Mutta tämä on vain oma mielipiteeni.
Minä harrastan äänikirjoja niissä tilanteissa, kun lukeminen ei ole mahdollista. Esimerkiksi kotitöissä, tai töissä silloin kun voi olla kuulokkeet korvilla.
Jouduin erikoiseen tilanteeseen. Vatsataudin ja kuumeen kourissa äitini luona minulle tarjottiin luettavaksi Tuija Lehtisen Tuhansien aamujen talo.
Samalla reissulla siskoni avautui ja näytti IG -kulttuuria.
En ihmettele mielenterveysongelmia. Ymmärrän chick flickin mainiosti, mutta en ymmärrä paskaa kirjallisuutta ja Metalla työskenteleviä myyjiä.
Teemu Halli: Karavaanarin koukku
Risto Rytin elämänkerta.
On kuin lukisi tämän ajan tapahtumista Ukrainassa silloin vaan kohteena oli Suomi ja samanlaista valehtelua ja tekosyitä tuli Venäjän puolelta.
Vierailija kirjoitti:
Jouduin erikoiseen tilanteeseen. Vatsataudin ja kuumeen kourissa äitini luona minulle tarjottiin luettavaksi Tuija Lehtisen Tuhansien aamujen talo.
Samalla reissulla siskoni avautui ja näytti IG -kulttuuria.
En ihmettele mielenterveysongelmia. Ymmärrän chick flickin mainiosti, mutta en ymmärrä paskaa kirjallisuutta ja Metalla työskenteleviä myyjiä.
Mitä tarkoittaa Meta?
Outi Pakkanen: Murhan jälkeen mainoskatko.
Hauskaa kuvausta -70 luvusta murhien lomassa. Esim. Tupakkaa poltetaan joka paikassa, pubissa juodaan lahtelaista, neloskaljaa pullo kerrallaan, lasista. Lankapuhelimet, lehtipainoelämää. Suosittelen, väkivallalla ei myöskään mässäillä.
Elly Griffiths: Lyhdynkantaja.
Olen lukenut kaikki tuon sarjan kirjat ja pidän niistä kovasti. Keväällä tulee taas uusi!
Elämäni urheilukirurgina / Sakari Orava