Mikä kirja sulla on kesken juuri nyt?
Kommentit (12471)
Strange Tales:
Tartarus Press at 30
edited by
Rosalie Parker
Robert Galbraithin uusin. Tykkään!
Lisäksi Tappajan mieli, Poika raidallisessa pyjamassa, Lumen taju. Olen levoton lukija...
Konmari - Työilon löytämisen taika
Koirat sotapolulla. (Joppe Karhunen)
Kertoo sotakoirien toimista jäljitettäessä vihollista ja turvatessa omia joukkoja.
Kahan: Kremlin susi.
Mielenkiintoista tietoa Stalinin lähimmästä miehestä Lazar Kaganovitsista.
Juutalaisesta miehestä, joka katkaisi välinsä perheeseensä, ystäviinsä ja uskontoonsa , tuomitsi miljoonia kuolemaan ja nousi omaa kansaansa vastaan. Loi KGB:n.
Lumen taju. (En edes vitsaile, se on ainoa kesken oleva kirja. Sain toisen juuri loppuun.)
Tommola, Haamusärky.
Sarenbrant, Häpeänurkka.
Margaret Yorke: A case to answer
Marian Keyesin kirja Growns Jos
Hemmetin autocorrect, Growns Ups
Late. Eli Lauri Johanssonin elämäntarina. Siinä vasta mies... Nam!
Just lopetin Matt Haigin Syitä pysytellä hengissä, seuraavaksi aloitan uuden Stephen Kingin, Mitä enemmän verta 😅
Viv Groskop: Au revoir, tristesse: Lessons in happiness from French literature
Ranskalaisten klassikoiden ja muistelujen kautta iloa elämään, joie de vivre'ä arkeen
Yleissivistävää ja hauskaa lukemista. Innostaa lukemaan, jatkamaan sitä Proustia taas kerran...
Groskopilta on suomennettu Älä heittäydy junan alle ja muita elämänoppeja venäläisistä klassikoista.
Pidän hänen tyylistään, yhtaikaa opettaa ja viihdyttää. Herättää pohtimaan ja antaa mennä, kaikki yhdessä
Assburger kirjoitti:
JP Koskinen: Tulisiipi
Tämä tosiaan elää silmissä.
Suurperheellisenä oma ilta-aika on repaleista, joten joka kirjaan ei jaksa keskittyä.
Tästä pidän.
Ostin kirjakaupan alesta ihan kansikuvan takia.
Edellinen ostos, Olli Jalosen Taivaanpallo on jäänyt minulla jostain syystä vaiheeseen.
Samalla olen lukenut nuorimmaiselleni iltakirjaa, nyt menossa Riikkilän Pertsa ja Kilu- seikkailu "Saaresta nousee savua".
Anni Kytömäki, Margarita
Finlandia-voittaja 2020. Sota-aikaa, kylpylän työntekijöitä, polion hoitoa, helmisimpukoiden pelastamista. Raju raskauspahoinvointi kuvattu hyvin. Valtio tarvitsee uusia ihmisiä sodassa kuolleiden tilalle. Kaikki eivät tiedä sodan päättyneen. Elämää 1944 - 1955 Suomessa Tampereen lähellä ja Helsingissä.
Minulle liian vaimea alku. Taistelin pidemmälle, ja vasta 400 sivun kohdalla alkoi veto. Luonnonkuvausta liikaa. Kovalla karsimisella olisi ollut parempi.
En olisi laittanut Finlandia-voittajaksi. Anne Vuori-Kemilän Mustaa jäätä olisi ansainnut voiton.