Mikä kirja sulla on kesken juuri nyt?
Kommentit (12471)
Michael Jones: Leningrad: piirityksen vuodet. Järkyttävissä oloissa ihmiset sinnitelleet hengissä, ne jotka selvisivät. Kauhistuttaa myös piirittäjien ja valtaapitävien sydämettömyys tavallista kansaa kohtaan.
Aloitin Hans Rosenfeltdin dekkarin Surman susi. Vetävältä dekkarilta vaikuttaa. Ihmisten väliset suhteet paljastuvat tarinan edetessä, luulen että yllätyksiä edessä.
Legend of the Galactic Heroes. Nuoriso suositteli. Luen vasta sarjan toista osaa. Luen vähän kerrallaan, etenee hitaasti. Kirjoittaja Yoshiki Tanaka, käännös englanniksi.
Edellinen lukemani kirja oli Miika Nousiaisen Pintaremonttia. Se oli nopea lukea ja välillä oli jotain hauskaakin.
Delia Owens - Suon villi laulu
Eva Frantz, Tästä pelistä pois. Uusi Anna Glad -dekkari. Espoolainen Ylen toimittaja Frantz kirjoitti tämän hoitovapaallaan. Kirja on jännittävä, todentuntuinen, varsinkin synnytyskohtaus. Lätkämaailmaa, työn ja äitiyden yhdistämistä, lehdistötyötä ja poliisin arkea.
Terry Pratchett: Maanalainen elefantti
Vierailija kirjoitti:
Legend of the Galactic Heroes. Nuoriso suositteli. Luen vasta sarjan toista osaa. Luen vähän kerrallaan, etenee hitaasti. Kirjoittaja Yoshiki Tanaka, käännös englanniksi.
Edellinen lukemani kirja oli Miika Nousiaisen Pintaremonttia. Se oli nopea lukea ja välillä oli jotain hauskaakin.
Korjaus: Pintaremontti, ei Pintaremonttia.
Amanda Vaara, Sopivassa suhteessa. Majatalo Vila Venla 4. osa
Kevyttä hömppää. Lyhyita lauseita ja pinnallista kuvausta. Menee unettoman yön ajantappona.
Vierailija kirjoitti:
Amanda Vaara, Sopivassa suhteessa. Majatalo Villa Venla 4. osa
Kevyttä hömppää. Lyhyita lauseita ja pinnallista kuvausta. Menee unettoman yön ajantappona.
Korjattu kirjoitusvirhe.
Deborah Feldmanin Unorthodox- Näin hylkäsin hasidijuutalaiset juureni
Netflixissä on kirjaan perustuva minisarja.
Minulla on tällä hetkellä menossa
Satu Lidmanin Taivas ja syli.
Vakavaa luettavaa parisuhdeväkivallasta vanhoillislestadiolaisessa maailmassa. Ajatuksia herättävää, ihmetyttävää - ja samalla kertaa hyvin surullista.
Uuden testamentin latinalainen galatalaiskirje .
Kati Trrvo on aivan erilainen kirjoittaja kuin miehensä kannattaa lukea Katia.
Minulla se odottaa seuraavana, oliko hyvä?
Omani.
ituttaa tämä saamattomuuteni.
Peter James: Metsään murhatut. Kyseessä on true-crime-kirja kahden pikkutytön murhasta sekä murhaajasta, joka selvisi tuomitsematta teostaan yli kolmenkymmenen vuoden ajan. Surullisesta aiheestaan huolimatta mielenkiintoinen kuvaus brittien poliisi- ja oikeuslaitoksen toiminnasta.
Vierailija kirjoitti:
Keplerin Peilimies - vika varmaan itsessäni, mutta en vaan tykästy kirjaan miltään osin. En saa mitään lukuelämystä ja äänikirjana yritän kuunnella loppuun, ettei kirja jää kesken. Mutta voi miksi tällaisia kirjoitetaan? Ovatko muut keplerit parempia?
Itse pidin tästä kovasti, tosin tovin kesti että kirja pääsi vauhtiin ja parani loppua kohti.
Minäkin luen parhaillaan Päättymätöntä riemua (David Foster Wallace), joululahjaksi saatua. Tykkään kovin ja käännös tuntuu luontevalta. Olen tosin lukenut vasta reilun kolmanneksen ja tahti hidastuu koko ajan. Kännykän päättymätön uutisvirtaviihdyke häiritsee keskittymistä ja oikean kirjan lukemista. (Tavallaan juuri sitä, mistä kirja kertoo. ) Pystyisin lukemaan kirjan loppuun parissa viikossa mutta olen pilannut keskittymiskykyni somella.
Olen nauranut ääneen, voihkinut lievästä epätoivosta 15 sivun pituisen loppuviitteen äärellä, selostanut miehelleni (kuulemma) nyyhkytarinan kirjan AA-kokouksesta ja innostunut Madame Psykoosin henkilöhistoriasta. Ja hahmot tuntuvat niin eläviltä! Osin tulee John Irvingin kirjoitustapa mieleen, vaikka juoni ei ole yhtä selkeä elementti. Toisaalta kaikkien henkilöiden tarinat kietoutuvat toisiinsa. En olisi ikinä selvinnyt alkuperäisteoksesta joten käännös on loistojuttu.