Mikä kirja sulla on kesken juuri nyt?
Kommentit (12471)
Margaret Atwood, Viimeisenä pettää sydän
Orjattaresi-kirjan maailman tyylistä lopunajan kauhuskenaariota. Viihdyttävä, erilainen, hyvin kirjoitettu.
Edelleen on Putinin trollit kesken, mutta luin tässä välissä Tiitu Takalon sarjakuvaromaanin Memento mori sekä Antti Holman uuden kirjan Kaikki elämästä(ni). Holman kirjaan on varauksia, joten luin sen äkkiä pois alta. Kirjan alku oli aika huono, ajattelin, että hyi, tämähän on ihan kuin mun kirjoittamaa. Sitten se alkoi yhtäkkiä vetää ja lopulta se oli hieno lukukokemus. Kirja on enemmäkseen Holman päänsisäistä monologia, jota tapahtumat kehystävät, ja minusta se toimii. Lopulta se on myös kaunis rakkaustarina.
Ap
Truman Capote: Breakfast at Tiffany’s.
Auttamattomana romantikkona pidän elokuvaversiosta enemmän, joten kesken taitaa jäädäkin kirja.
”Moon river, wider than a mile
I’m crossing you in style some day...”
(Hepburn - Moon River - Mercer, Mancini)
Kristiina Vuori - Disa Hannuntytär
Oon tykännyt
Jenny Jägerfeld & Mats Strandberg Frankenstein terapiassa. Kauhuklassikot psykologilla
Mielenkiintoinen tuttavuus todellakin!
Lähtökohtana psykologi J:n katoaminen ja hänen vastaanotoltaan löytyneiden nykykulttuurin hyvin tuntemien viktoriaaniselta ajalta karanneiden asiakkaiden potilaspapereihin tutustuminen. Ratkaisuja etsitään modernin lääketieteen keinoin.
Ensimmäinen case (tri Jekyll) vasta menossa, olen koukussa. Tulisipa jo ilta ja pääsisi töiden jälkeen nauttimaan pienen pätkän fantasiaa
Stuart Turton - Evelynin seitsemän kuolemaa
Kjell Westö: Rikinkeltainen taivas
Hyvää kerrontaa, kuten aina Westön kirjat
Vierailija kirjoitti:
Toni Aho: Exitus.
Yllätyin miten hyvä kirja. Olen lukenut puolet ja aion lukea Ahon muutkin kirjat. Itelle läheinen piiri ( esh)sairaalamaailmasta ja monesta muustakin aiheesta, niin että sisältö imaisee mukaansa. Kirjailija on Oululainen ihotautilääkäri.
Komppaan. Olen lukenut tuon eikä pidä säikähtää kirjan nimeä. Jouhevaa luettavaa ja sisältää paljon. Suosittelen.
Jenny Colganin 500 miles from you. Jatko-osa skottilaiseen kirjakauppa -sarjaan bookshop on the corner ja bookshop on the shore. Vaikkei vaikuta siltä.
Rainer Maria Rilke: Malte Laurids Briggen muistiinpanot
Annette Heading Tulkki, en olisi uskonut mutta todella hyvä!
Lindstein Mariette, Tuomiopäivä. Kauhistuin, kuinka paljon tuossa kirjassa esiintyvä sadisti, pedofiili johtaja muistutti mun ex-pomoa. Monta kertaa tuli mieleen, että tämän minäkin olen kokenut.
Madventures - Uusi kansainvälisen seikkailijan opas
J. P. Delaney: Edellinen asukas.
Mäddättäjän käsikirja. Oli hyvä, opin paljon uusia valheita.