Mikä kirja sulla on kesken juuri nyt?
Kommentit (12471)
Annina Tarasovan Kuoleman kulissit, aika kivan oloinen cosy mystery.
Vierailija kirjoitti:
100-vuotias joka karkasi ikkunasta ja katosi.
Sitä en ole lukenut. Nyt on kesken saman kirjailijan - Lukutaidoton , joka osasi laskea.
Olen puolessa välissä. Kirjassa on hauskat kohtansa ja oivalluksensa, mutta jotenkin liian mahdotonta tarinaa kuitenkin, huolimatta lajistaan mihin kuuluu.
Vesa Sisättön Tuhansien mokien maa. Rakastan historiasta kertovia kirjoja, kaikenlaisia.
Ruth Hoganin lauluja variksille. Mielenkiintoinen. Ei niin ennaltaoletettava kuin luulin kun asioita paljastuu pikku hiljaa.
Marian Keyes - Tarinan toinen puoli. Kyllä sitä lukee, mutta en nyt suosittelemaan lähtisi.
Itse luin viimeksi:
Aapo Rönkä : Jalat ilmassa. Todella rehellinen kuvaus kiusatun elämästä. Myös perheen muu käytös oli kuin omasta elämästä ja sillä tavalla hyvä lukukokemus.
Celeste Ng : Olisi jotain kerrottavaa. Tämäkin oli vähän kuin omasta elämästä ja sen vuoksi jäi mieleen. Tosin toivon, että itse kestän paremmin kuin kirjan henkilö. Minusta nämä molemmat ihan hyviä kirjoja, vaikka surullinen tunnelma onkin.
Vierailija kirjoitti:
Alastalon salissa. Onko joku lukenut ja voi kertoa että koska tässä alkaa tapahtua?! Yli 300 sivua jo luettuna ja tää on lähtenyt ihan tositosi hitaasti liikkelle. En haluaisi vilkuilla ja hyppiä edelle.
Olen lukenut ja täytyy sanoa, ettei kustavilaisen kylän ukkojen pohdinnoissa laivan varustamisesta ja siihen liittyvästä tajunnanvirrasta oikein tahdo saada kummempaa actionia eli kirja jatkuu samanlaisena loppuun saakka. Minusta runtu, että Volter Kilpi on kirjoittanut vitsinä vaikeatajuisen ja monimutkaisen kirjan tietäen, että kehuja tulee. Yhden luvun selventävää tekstinä oli muistaakseni ”luku, jonka voi jättää lukematta, koska siinä ei tapahdu sen enempää kuin muissakaan luvuissa”. Otin sen lomareissulle muutama vuosi sitten mukaan, mutta loman jälkeen luin sitä vielä useita viikkoja.
Eihän tätä kirjaa kukaan lue sen vauhdikkaiden tapahtumien vuoksi vaan se on ilmiö oheistuotteineen. Kirjan lukeminen on sellainen saavutus, sitä varten on tehty jopa paita, jossa teksti ”Olen lukenut Alastalon salissa”, jota Volter Kilpi- seura myy. Itsekin ostin paidan ja kannan sitä ylpeydellä ja kun se nuhjaantuneita, hankin uuden. Helsingissä tapasin erään vanhemman naisen, jolla oli tuollainen paita päällä ja vaihdoin tämän meitä yhdistävän asian vuoksi häneen kanssaan muutaman sanan ja hän kertoi rakastuneensa kirjan kieleen ja lukevansa kirjan vuosittain.
Toni Aho: Exitus.
Yllätyin miten hyvä kirja. Olen lukenut puolet ja aion lukea Ahon muutkin kirjat. Itelle läheinen piiri ( esh)sairaalamaailmasta ja monesta muustakin aiheesta, niin että sisältö imaisee mukaansa. Kirjailija on Oululainen ihotautilääkäri.
Agustina Bazterrican Rotukarja.
Aika tymäkkää luettavaa. Ei pysty kovin pitkiä pätkiä lukemaan.
Kiitos, menee lukulistalle. Kirjan nimi jo kuulostaa kivalta.