Mikä kirja sulla on kesken juuri nyt?
Kommentit (12467)
Antti Röngän Jalat ilmassa. Taidokas. Suosittelen.
Joonas Tolvanen Soturimunkin oppipoika
Vierailija kirjoitti:
Ihan kohta tuore Finlandia voittaja Bolla. Aamulla sain luettua loppuun Selja Ahavan Ennen kun mieheni katoaa.
Bolla... Ha!!! Gayyyyyy!!!
Kate Morton: Hylätty puutarha
Kohta luettu. Tykkään kyllä kovasti, mutta ehkä vähän ois voinut tiivistää. Kesällä luin Paluu Rivertoniin, josta myös pidin.
Ari Turusen Ettekö tiedä kuka minä olen. Todella hyvä kirja
Anni Saastamoisen Sirkka. Hauska ja kevyt.
Camilla Läckberg - Kultahäkki
Jonas Gardell: Ehdottoman rakkauden muistolle. En ole ehtinyt vielä lukea kuin parikymmentä sivua, joten en osaa sanoa vielä mitään. En ole Gardellilta lukenut kuin sen HIV-trilogian, mutta koska olen katsonut myös sen tv-sarjan, se sarja on jäänyt kirjoja selkeämmin mieleen.
Ap
Monica Fagerholm: Kuka tappoi bambin? Omalaatuinen tunnelma, jotenkin vanhanaikainen ja karmiva, vaikka kertoo nykyajasta. Vasta vajaa 100 sivua lukenut, juttu imee mukaansa (vaikka ylenmääräinen sulkujen käyttäminen on rasittavaa).
Mika Waltari Nuori Johannes, on työläs luettava, mutta tulee luettua, että näen miten kirja(tarina) loppuu..
Vierailija kirjoitti:
Kuuntelen tätä äänikirjana. Aluksi ärsytti, mutta nyt olen puolivälissä enkä halua keskenkään jättää. Kuivalla tavalla hauskahko.
Vierailija kirjoitti:
Ihan kohta tuore Finlandia voittaja Bolla. Aamulla sain luettua loppuun Selja Ahavan Ennen kun mieheni katoaa.
Sain juuri luettua Bollan. Pakko sanoa, että en pitänyt kirjasta. Taidokasta kieltä kyllä. Mutta en pitänyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sain juuri luettua Bollan. Pakko sanoa, että en pitänyt kirjasta. Taidokasta kieltä kyllä. Mutta en pitänyt.
Oletko lukenut Kissani Jugoslavia ja tykkäsitkö siitä? Mietin tuon Bollan ostamista itselleni joululahjaksi ja kuulisin mielelläni, miksi et pitänyt, etten turhaan tuhlaa rahojani. Itse pidin tuosta Kissani Jugoslaviasta, mutta en niin paljon, mitä sitä aikoinaan hehkutettiin kaikissa lehdissä jne. Eli se oli mielestäni ihan sellainen ns. perushyvä, mutta ei mitenkään erikoisen hyvä.
Mulla on kesken parhaillaan Hemingwayn Aurinko nousee, Taina Haahtin Koeaika sekä äänikirjana Yksi meistä valehtelee. Kaikki ok, ei erityisen hyviä, mutta ei myöskään mitenkään ajan hukkaa :)
Edouard Louis: Ei enää Eddy.
Vetävästi kirjoitettu. Ahdistavakin.
Vierailija kirjoitti:
Minun mielestäni taas surullinen ja karmiva. Jos olette katsoneet Rillit huurussa -sarjan Sheldonia, niin tämä Sirkka on Sheldonin naisvastine. Aspergeri tai autisti ja sosiaalisesti kömpelö, jonka elämää tuo ominaisuus rajaa ja määrittelee. Minä säälin Sirkkaa ja hänen työkavereitaan, äitiään ja jopa kissojaan.
Johanna Valkama, Jäävuonon ruusu
Valkama jatkaa rautakauden sarjaansa. Nyt päähenkilönä on Erik Punaisen äpärätytär, joka lähtee etsimään uusia valloitettavia mantereita ja päätyykin Pohjois-Amerikkaan. Kirjan taustana on kaksi viikinkien saagaa ja sillä on todellisuuspohjaa.
Monika Fagerholm, Kuka tappoi bambin?
Tämän vuoden Finlandia-ehdokas
Vierailija kirjoitti:
Monica Fagerholm: Kuka tappoi bambin? Omalaatuinen tunnelma, jotenkin vanhanaikainen ja karmiva, vaikka kertoo nykyajasta. Vasta vajaa 100 sivua lukenut, juttu imee mukaansa (vaikka ylenmääräinen sulkujen käyttäminen on rasittavaa).
Ai perhana, tämähän mun pitikin lukea. Luin Fagerholmin haastattelun kirjan ilmestymisen tiimoilta, ja ajattelin, että onpa kiintoisa aihe. Mutta yksi juttu: Fagerholmin kirjoitustyyli ei jotenkaan sovi mulle. Olen lukenut muistaakseni neljä hänen kirjaansa, Diiva, Ihanat naiset rannalla, Amerikkalainen tyttö ja Säihkenäyttämö, joten joku hänessä vetoaa, mutta silti samalla työntää luotaan. Kummallinen paradoksi. Mietin, pitäisikö kokeilla ruotsiksi, mutta voi olla, että hänen kirjoitustyylinsä on mun kielitaidolle liian vaikeaa.
Ap
Antti Tuuri Levoton mieli.
Suosittelen.
Aloitin Nina Lykken kirjan Ja vielä kerran ei. Vaikuttaa lupaavalta.