Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mikä kirja sulla on kesken juuri nyt?

Vierailija
07.08.2018 |

Mulla on Tolstoin Sota ja rauha.

Kommentit (12467)

Vierailija
3141/12467 |
29.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Baby Jane, Sofi Oksasen

Vierailija
3142/12467 |
29.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kultainen  vasikka -järjestäytynyt rikollisuus Suomessa. Todella hyvä kirja! Taitaa mennä tiistai-ilta tämän parissa, kun ei malta jättää kesken.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3143/12467 |
29.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jonathan Franzen: Muutoksia.

Kertoo amerikkalaisesta Lambertin perheestä. Vanhemmat ovat jo eläkkeellä, mies alkaa häröillä muistisairauden kourissa, vaimo haluaa kuitenkin matkustaa ja risteilylle. Perheen aikuisilla lapsilla on omat ongelmansa: huippukokkina toimiva tytär huomaa olevansa lesbo, ja aloittaa suhteen työnantajansa vaimon kanssa. Masentuneisuuteen taipuvaisella pojalla on vaikeuksia vaimonsa ja lastensa kanssa, ja toinen, rahavaikeuksien kanssa painiva poika pakenee Vilnaan skandaalia karkuun (toimi opettajana, sekaantui omaan oppilaaseen, kärsii selkeästi jonkinasteisesta aeksiaddiktiosta). Oikein hyvä kirja. Nyt jännitän, saadaanko koko perhe lopulta yhteiseen joulunviettoon.

Miinusta vain kirjan ulkoasusta, teksti on itselleni turhan pienellä fontilla, ja riviväli tiukka. Luvut ovat todella pitkiä. Kirjassa on vain 439 sivua, mutta hieman lukijaystävällisemmällä painatuksella se olisi tiiliskivi.

Vierailija
3144/12467 |
29.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liane Moriarty: Yhdeksän hyvää, kymmenen kaunista. Jossain naistenlehdessä suositeltiin tätä, ja onneksi tartuin vinkkiin. Todella hyvin kijoitettu, ja kirjan henkilögalleria on hykerryttävä. Kertoo luksusretriitistä, jonne erilaisen taustan omaavat henkilöt suuntaavat hakemaan helpotusta omiin ongelmiinsa. Retriitti alkaa useamman päivän hiljaisuudella. Mahdolliset herkut ja alkoholijuomat takavarikoidaan tullessa. Väistämättömästi myös kaikki älylaitteet ovat pannassa. Kirjaa lukiessa sai välillä naureskella ääneen.

En ole aiemmin lukenut Moriartyn kirjoja, mutta tämän perusteella täytynee tutustua myös muuhun tuotantoon.

Vierailija
3145/12467 |
29.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Liane Moriarty: Yhdeksän hyvää, kymmenen kaunista. Jossain naistenlehdessä suositeltiin tätä, ja onneksi tartuin vinkkiin. Todella hyvin kijoitettu, ja kirjan henkilögalleria on hykerryttävä. Kertoo luksusretriitistä, jonne erilaisen taustan omaavat henkilöt suuntaavat hakemaan helpotusta omiin ongelmiinsa. Retriitti alkaa useamman päivän hiljaisuudella. Mahdolliset herkut ja alkoholijuomat takavarikoidaan tullessa. Väistämättömästi myös kaikki älylaitteet ovat pannassa. Kirjaa lukiessa sai välillä naureskella ääneen.

En ole aiemmin lukenut Moriartyn kirjoja, mutta tämän perusteella täytynee tutustua myös muuhun tuotantoon.

Suosittelen lukemaan muutkin, ovat hyviä! Minä luen Kate Atkinsonin uusinta Liian

kirkas taivas. Kannattaa aloittaa sarja alusta kirjasta Ihan tavallisena päivänä. 

Vierailija
3146/12467 |
30.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liane Moriarty, Yhdeksän hyvää, kymmenen kaunista.

Puolessa välissä olen ja tykkään minäkin. Mustat valkeat valheet eli Big Little Lies oli hyvä myöskin. Siitähän tehtiin HBO:n menestyssarja ja tämän Yhdeksän hyvää, kymmenen kaunista on myös Nicole Kidmanin tuotantoyhtiö filmaamassa. Kirja kyllä voittaa aina filmin, toki joskus voi yltää samaan.

Vierailija
3147/12467 |
30.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aloitan tänään Jo Nesbon Veitsen. Odotan paljon kirjalta. Toissa kesänä luin kaikki Harry Hole -kirjat.

Kerro sitten mitä pidit. Harry Hole kirjat ovat olleet ikisuosikkejani, mutta tuntuu että ovat olleet huononemaan päin. Tätä uusinta en ole vielä lukenut.

Mulla on tämä kesken. Äänikirjana. Olen entinen himolukija mutta sairastuin silmäsairaukseen jonka seurauksena en voi lukea kirjoja. Olen tosi kiitollinen äänikirjoista.

Veitsessä on hyvä juoni, pahis on mielenkiintoinen. Nesbon dekkarit on hyviä, verrattuna esim Keppleriin.

Vierailija
3148/12467 |
30.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eeva Litmasen Surun suitsima suku. Mielenkiintoinen, sillä itsekin olen tutkinut sukuani.

Vierailija
3149/12467 |
31.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luokkaretkellä hyvinvointiyhteiskunnassa oli ihan ok, mutta jopa yleistajuisena tietokirjana vähän liiankin kevyt. Olisin kaivannut haastattelujen ja omien kokemusten referoimisen lisäksi vähän tarkempaa kuvausta menetelmästä ja pohdintaa siitä, mitä tällä perusteella oikeasti voidaan sanoa yhteiskuntaluokista. Joissain kohdin myös tilastojen esittely olisi ollut kiinnostava tuki väitteille. Ymmärrän, että populaarikirjassa ei välttämättä haluta käyttää varsinaisesti lähdeviitteitä, mutta olisi kirjan loppuun silti voinut koota jonkinlaisen luettelon kirjoittajien mielestä keskeisimmästä alan kirjallisuudesta.

Mutta joo, ihan kiva silti.

Nyt on kesken Roberto Bolañon Kesyttömät etsivät. Toistaiseksi kirja on pyörinyt varsinaisen klassikkoaiheen, eli nuoren miehen seksuaalisen heräämisen (ja taiteellisen haahuilun), ympärillä. Kuulemma toisessa osassa pitäisi tulla jotain muuta. Ei haittaisi, vaikka ei tämä alkukaan huono ole ollut.

Vierailija
3150/12467 |
31.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naomi Klein, Tämä muuttaa kaiken- kapitalismi vs ilmasto

Vierailija
3151/12467 |
31.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Stephen King: Ruususen uni.

Vierailija
3152/12467 |
31.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Michelle Obama 'Minun tarinani'. Kirjasta olisi helposti voinut jättää pois parisataa sivua... 

Vierailija
3153/12467 |
31.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lamberg Marko: Noitaäiti - Malin Matsintyttären tarina

Vierailija
3154/12467 |
01.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Dana K. Whiten äänikirja on mahtava. Apuna kun koetan opetella rutiineja pitääkseni kodin siistimpänä. Kirjoittaa blogia a slob comes clean.

Vierailija
3155/12467 |
01.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä aloin lukea Kafkan kokoelmaa Erään koiran tutkimuksia. Ensimmäisen novellin vaikeus ja levottomat olosuhteet lannistivat, joten päätin lukea jotain muuta. Hain kirjastosta Johannes Anyurun He hukkuvat äitiensä kyyneliin, joka on Ruotsiin sijoittuva dystopiakuvaus. Se oli todella hyvä, ja ajattelinkin lukea lisää Anyarun kirjoja. Nyt pitää löytää lisää jotain lyhyehköjä kirjoja, joissa tarina etenee, niin ehkä sitten tekee mieli palata sinne Kafkankin pariin jossain vaiheessa.

Ap

Vierailija
3156/12467 |
01.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kazuo Ishoguro: Surullinen pianisti.

Vasta ihan alussa, joten en osaa sanoa juuta enkä jaata mutta odotukset on suuret.

Vierailija
3157/12467 |
01.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helka Belt : Lapsellinen ero.

Vierailija
3158/12467 |
01.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Johanna Sinisalo: Enkelten verta. Alussa, mutta vaikuttaa hyvältä.

Vierailija
3159/12467 |
01.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä, Chistopher Wegelius : Päiväkirja pimeiden voimien vuosilta

Mielenkiintoinen, hyvä kun luin!

Vierailija
3160/12467 |
01.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Dracula

Olen kai joskus nähnyt jonkin elokuvan ja kuvittelin, että tarina on minulle tuttu, mutta kirja on sopivasti erilainen kuin mitä odotin. Samoin kävi joskus Frankensteinin kanssa.