Mikä kirja sulla on kesken juuri nyt?
Kommentit (12467)
Lamppu Laamasen Andy. Onneksi en ostanut itselle vaan hain kirjastosta. Ei ole kovin häävi kirja, ei tule esiin mitään uutta, mitä ei olisi jo sataan kertaan kirjoitettu lehtien palstoilla.
Olli Jalonen, Meren peitto
Kirja on jatkoa Finlandia-palkinnon voittaneelle Taivaanpallo-kirjalle. Taivaanpallosta pidin kovasti, mukavaa saada jatkoa sille.
V.S. Naipaul, Elämän kuva
Vuosia sitten luin samalta kirjailijalta Kilpimaalarin rakkauden. Kirjailijan tuttuuden vuoksi tarttui nyt toinenkin käteen. Harvoja intialais-
kirjailijoita ja -kirjoja joihin olen törmännyt.
Olen ihan ensiluvun puolessa välissä, en osaa sanoa vielä mitään.
Jallu nro 1/85 ja Kalle nrot 2-5.
Niissä on niin jänniä kuvia että tahtoo teksti sisällön ymmärtäminen häiriintyy.
Onko porukka oikeesti menossa sinne lukija matkalle Porvooseen?
Carmen Maria Machado: Kahdeksan puraisua.
Novellikokoelma naiseudesta, kehosta, seksuaalisuudesta, tarinat liikkuvat eri genreissä. Suosittelen!
Niina Timosaari; Edward Westermark. Aihe ja ihminen kiinnostaa, mutta on niiiiin yliopisto boring -kieltä että hohhoijaa. Ei etene.
Elisabeth Goudgen Vanha majatalo. Ikivanha kirja johon palaan aina kun ei muuta lukemista kotoa löydy.
Juuri sain luettua Antti Tuomisen verivelan. Paikoin ahdistavaa luettavaa, mutta silti niin koukuttava, että piti lukea kahdessa päivässä. Erityisesti lapsuuteen liittyvät kuvaukset olivat todentuntuisia ja koskettavia, kun taas nykyhetken henkilöhahmot tuntuivat hieman epätodellisilta. Ehkä se, ettei aikuisissa henkilöhahmoissa tuntunut olevan mitään positiivista virettä, jättää minut epäröimään viitsinkö lukea mahdollisia seuraavia osia.
Seuraavaksi luen entisen murharyhmän johtajan elämänkerran. Sen jälkeen Griminaalipsykiatri Lauerman elämänkerran. Mä en tiedä miksi mä kiinnostun tällaisista. EHkä ne on kuvauksia realismista ja ihmisyyden outouksista siksi kiinnostavia.
Raija Orasen ihana Ruusun aika! <3 Voi kun näkis vielä sen alkuperäisen TV-sarjan telkkarista! <3
Vierailija kirjoitti:
Lamppu Laamasen Andy. Onneksi en ostanut itselle vaan hain kirjastosta. Ei ole kovin häävi kirja, ei tule esiin mitään uutta, mitä ei olisi jo sataan kertaan kirjoitettu lehtien palstoilla.
Onko Lamppu muka oikea nimi? Mies vai nainen?
Verotuksen synkkä anatomia, kannattaa lukea, jos yhtään kiinnostaa hahmottaa paljon todellisuudessa me maksamme veroja.
J. K. Rowlingin Feeniksin kilta, en edes tiedä kuinka mones lukukerta. Näin syksyisin herää jostain syystä pakottava tarve lukea Pottereita. Ei ole mitään ihanampaa kuin kääriytyä huopaan ja siemailla kuumaa kaakaota samalla kun uppoutuu velhomaailman syövereihin.
Minulla on kesken myös Merete Mazzarellan kirja Silloin en koskaan ole yksin : lukemisen taidosta. Teoksessa pohditaan lukemisen ja kirjallisuuden syvintä olemusta.
Kazuo Ishiguro - Surullinen pianisti
Psykologinen mysteeri, syöksy pimeyteen, sinne missä on muistettava itsensä uudeksi - tai kadottava.
Seuraavana odottaa lukemista...
Kirjailijan muita teoksia Pitkän päivän ilta ja Menneen maailman maalari.
Vierailija kirjoitti:
Seuraavaksi luen entisen murharyhmän johtajan elämänkerran. Sen jälkeen Griminaalipsykiatri Lauerman elämänkerran. Mä en tiedä miksi mä kiinnostun tällaisista. EHkä ne on kuvauksia realismista ja ihmisyyden outouksista siksi kiinnostavia.
Griminaalipsykiatri :D
Juha-Pekka Koskinen, Tulisiipi
Kati Koivikko, Kirkkaankeltaisen Wartburgin kyydissä. Matkalla Saksan itäosissa.
Sophie Kinsellan Soitellaan, soitellaan
Nella Larsenin Passing. Ei oikeen nappaa, mutta pakko lukea opintoja varten. Oon kurssilla, joka käsittelee Amerikkaa sodan jälkeen ja pitää lukea muutama aikalaisromaani. Tämä kertoo kahdesta mustasta naisesta, jotka kuitenkin on niin vaaleita, että heitä luullaan yleensä romaneiksi tai italialaisiksi. Toinen valehtelee perimästään, että saa paremman elämän ja toinen on avoimesti musta vaikka se meinaa ro tu sor to a.