Paras flaksi mikä sulla on käynyt työnhaussa?
Tuli vain mieleen kun tänään olin työhaastatelussa ja haastattelijat mainitsi toisenkin paikanvähän eri tehtävistä olevan auki. Sitä ei ole julkaistu mistään. Tuli vain mieleen että kuulostelivatkohan mua siihenkin paikkaan. 🤔
Kommentit (23)
Varmaan vaan se että tulin valituksi lähes sadan pätevän hakijan joukosta.
Pääsin haastatteluun vaikka laitoin hakemuksen vähän kuin läpällä, koska en mitenkään uskonut että voisin edes etäisesti tulla harkituksi niin hienoon ja vaativaan positioon. En kuitenkaan saanut paikkaa.
Hain nykyistä työpaikkaani. Hakemuksessa pyysin 3500€/kk. Ensihaastattelun tehnyt konsultti sanoi, että kannattaa pyytää 3700€/kk. Menin haastatteluun ja sain paikan. Työsopimuksessa palkkani oli koeajalla tuo 3700€/kk ja nousi automaattisesti sen jälkeen 4000€/kk.
En ole koskaan kuullut moisesta.
Kävin haastattelussa, jonka lopuksi yksi haastattelija sanoi että muuten hyvä mutta hänestä tälle hakijalle pitäisi maksaa enemmän. Sanoin että kyllä se minulle sopii, mutta muut haastattelijat toppuuttelivat.
Minulle sanottiin että seuraavalla viikolla ilmoitetaan päätöksestä. Ajelin sitten kotiin päin, ja noin tunnin kuluttua ilmoitettiin että minut on valittu.
Toinen oli opettajan sijaisuus vuodeksi. Kävin haastattelussa ja reksi sanoi että hitsi kun hän ei nyt tiedä, ottaako pätevän vai sinut. Sanoin että päätös on sinun ja lähdin ajamaan kotiin. Pian hän soitti että hän valitsi paremman eli minut.
Mulle soitettiin kotiin ja kysyttiin mitä haluaisin että tulisin heille töihin.
Ex-kollegoilla oli uusi, oma firma.
Kävelin vanhaan malliin paperit kainalossa ilmoittautumaan sijaiseksi (terveydenhuolto). Minut ohjattiin toiseen huoneeseen, työhaastatteluun eri tehtävään, täysin valmistautumattomana. 2 tuntia myöhemmin perääni soitettiin, sain vakituisen työpaikan, jossa olen tänä vuonna ollut 15 vuotta, viimeiset 5 poissaolevana.
Vierailija kirjoitti:
Kävelin vanhaan malliin paperit kainalossa ilmoittautumaan sijaiseksi (terveydenhuolto). Minut ohjattiin toiseen huoneeseen, työhaastatteluun eri tehtävään, täysin valmistautumattomana. 2 tuntia myöhemmin perääni soitettiin, sain vakituisen työpaikan, jossa olen tänä vuonna ollut 15 vuotta, viimeiset 5 poissaolevana.
Niin ja siis mystistä tässä on se, etten ole eläissäni tehnyt päivääkään sijaisuutta mihinkään. Toinen työpaikka koskaan. Ei mahda onnistua enää nykyään.
Lähes aina on käynyt tuuri ja joku muu on valittu töihin.
Näin facebookissa yrittäjän huhuilevan työntekijää hommaan x. Ilmoitus oli juuri julkaistu ja puolitosissaan soitin, tapasimme samana päivänä ja hän etsikin työntekijää eri firmalle, mielenkiintoiseen tehtävään. Seuraavana päivänä haastattelu yrityksessä ja sain työn yrittäjän suosittelun ansiosta! Jälkikäteen huomasin, että n.20 henkeä oli vastannut ilmoitukseen "cv laitettu" ja tajusin, etten edes tehnyt hakemusta tai muuta virallista, heittäytyminen kannatti!
Minä menin kesätyötä koskevaan haastatteluun. Sainkin vakituisen työpaikan.
Olin syönyt huonosti ennen haastattelua ja höpötin liikaa, mutta pyytelin anteeksi että verensokerini taitaa olla alhaalla. Pomo tähän ilahtuneena että oi, minullakin on ihan sama vaiva! Paikkaan valittiin ensin joku isompi herra joka perui. Seuraavakin perui hänen mielestään huonon palkan takia. Sain paikan.
Valittiin virkaan, olin viimeisilläni raskaana. Toinen, hain päällikön hommaa, haastattelussa jo sanottiin, että sinut ne otetaan, olin ensimmäinen, jota haastateltiin.
Mä olen päässyt nykyiseen hommani juuri tuolla tavalla kuin ap:lle nyt on tapahtumassa. Hain yhtä paikkaa, vaikka tiesin ettei mulla ole siihen oikein mahdollisuuksia. Pääsin kuitenkin haastatteluun, jossa sitten todettiin että tämä homma ei taida oikein olla sulle, mutta olisi toinen paikka auki, ei vain vielä julkisesti, kiinnostaisiko. Toki kiinnosti, tulin uudelleen työhaastatteluun toiselle henkilölle ja samana iltana soitti, että tule töihin niin nopeasti kuin pääset. Pääsin jopa suoraan vakkariksi vaikka yleensä ensin kaikki ovat vuoden määräaikaisen. Samassa firmassa edelleen töissä, firma on muuttanut nimeään ja myös kasvanut huomattavasti. Omat työtehtävät ovat vaihtuneet ja uralla edetty.
Tulin headhuntatuksi vakityöhön, jonka bruttopalkka oli yli 1000 E enemmän kuin silloisessa työssäni.
Vähän toisenlainen kokemus. Olin ollut pitkään töissä samassa firmassa ja en tykännyt työstäni. Jäin äitiyslomalle ja sen jälkeen uudet tuulet puhalsivat.
Tullessani takaisin töihin, oli huomattu nykyisellä työntekijämäärällä ei pärjätä ja sainkin jatkaa työssäni. Sain uudet tehtävät, kunnon perehdytyksestä ja nyt on kiva olla töissä.
Vierailija kirjoitti:
Tuli vain mieleen kun tänään olin työhaastatelussa ja haastattelijat mainitsi toisenkin paikanvähän eri tehtävistä olevan auki. Sitä ei ole julkaistu mistään. Tuli vain mieleen että kuulostelivatkohan mua siihenkin paikkaan. 🤔
Mullekin kävi puoli vuotta sitten noin. En saanut kumpaakaan paikkaa. Keksivät jotain tekosyytä, mutta taisi todellisuudessa olla niin etteivät halunneet palkata työtöntä. Julkisen puolen paikka vielä.
Mulla on monta hyvää kokemusta. 90-luvun lamassa työpaikkaan oli yli 200 hakemusta. Sain paikan. Kahdesti olen hakenut määräaikaista paikkaa, mutta työsopimus on kirjoitettu toistaiseksi. Nykyiseen työhöni oli yli 70 hakijaa, joista moni samasta organisaatiosta. En tietysti hakiessa enkä paikan vastaanottaessa näistä mitään tiennyt, mutta nyt tiedän, miten hyviä tyyppejä haastattelussa päihitin.
Kaverilla oli kohmelo eikä jaksanut mennä työhaastatteluun. Kysyin sopiiko mennä hänen puolestaan ja sainkin paikan. Kaveria otti päähän, kun oli päänsärky laantunut.