Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi herkuttelet?

Vierailija
07.08.2018 |

Olen miettinyt tätä ikäni, ja olen aika varma, että se on tapa. En ole koskaan kaivannut sokeria, rasvaa tai ylenmääräistä suolaa, eikä sitä kotona ollut tarjollakaan. Olen tietysti ns. herkkuja elämässäni maistanut, mutta siihen se on jäänyt. En ole koskaan ostanut karkkia, jäätelöä tai sipsiä (enkä myöskään alkoholia). En vain saa niistä mitään. Meille ei kotiin osteta edes hedelmiä, sillä ne hyvät puolet hedelmistä saa myös ilman (hedelmä)sokeria muista kasviksista.

Täällä puhutaan herkuttelusta jonkin verran, joten voisitteko valottaa minulle, mikä on herkuttelun pointti? :)

N28

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
07.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syön pahaan olooni. En saa juuri muusta hyvää oloa kuin ruoasta, eniten juuri sokerista :/

Vierailija
2/21 |
07.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska en halua elää yhtä ankeaa elämää kuin sinä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
07.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä herkuttelen ihan joka päivä. Mun ruoka on se herkku.

Vierailija
4/21 |
07.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Syön pahaan olooni. En saa juuri muusta hyvää oloa kuin ruoasta, eniten juuri sokerista :/

Hmmm, kuulostaa siltä, että et saa siitäkään oikeaa hyvää oloa. Kokeile liikuntaa, siitä syntyy oikeita endorfiineja (=hyvä olo!!). 😊

Ap

Vierailija
5/21 |
07.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska en halua elää yhtä ankeaa elämää kuin sinä. 

Heh! :) Elämäni ei ole ankeaa. Saan niin paljon muista asioista, ettei herkkuja kaipaa.

Ap

Vierailija
6/21 |
07.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksinkertaisesti ja rehellisesti, mä vaan tykkään esim. monien jäätelöiden tai suklaan mausta. Ei ole suu tuohesta, meilläpäin sanotaan. En juurikaan herkuttele, koska mussa se näkyy, mutta itsekuria se vaatii.

Vierailija
7/21 |
07.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä nyt satun pitämään mansikoista joten herkuttelen niillä juuri nyt.

Ap sun kannattais tajuta että herkun määritelmä riippuu ihan ihmisestä. Toiselle se on suklaa, toiselle ruisleipä.

Vierailija
8/21 |
07.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rakastan herkkujen, leivoksien ja suklaan makua! Herkuttelen rentoutuakseni. Pakenen ahdistusta, joskus tylsyyttä.

En rentoudu alkoholilla, vaan herkuilla.

Vierailija
9/21 |
07.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska ne on hyvänmakuisia. Mulle kyllä herkkuja on suklaan ja sipsin ja vastaavien lisäksi myös esim. risotto, jotkut pastat ja juustot.

Vierailija
10/21 |
07.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap sun kannattais tajuta että herkun määritelmä riippuu ihan ihmisestä. Toiselle se on suklaa, toiselle ruisleipä.

Ja noi sun molemmat esimerkit on epäterveellisiä. 😂 kaikkia herkkuja tuntuisi joka tapauksessa yhdistävän se, että ne ovat epäterveellisiä. En ymmärrä miksi kehoon pitää änkeä "ravintoa", joka ei ole hyväksi ja jossa on ylenmäärin energiaa.

Ap

Vierailija
11/21 |
07.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja noi sun molemmat esimerkit on epäterveellisiä. kaikkia herkkuja tuntuisi joka tapauksessa yhdistävän se, että ne ovat epäterveellisiä. En ymmärrä miksi kehoon pitää änkeä "ravintoa", joka ei ole hyväksi ja jossa on ylenmäärin energiaa.

Ap

Mitä vikaa ruisleivässä on? "Hui hiilareita, epäterveellistä, mä syön vaan protskuu"?

Vierailija
12/21 |
07.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Herkuista tulee parempi mieli..ja ne maistuu hyvältä

Vierailija
13/21 |
07.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska sokeri koukuttaa, veikkaisin. En oikeasti edes pidä karkista enää mutta silti katselen karkkihyllyä hullunkiilto silmissä kunnes menen lähemmäs ja huomaan etten pidä yhdestäkään vaihtoehdosta. Ostan sitten suklaata koska sehän on hyvää, avaan levyn ja totean että pahaa on ja mätän koko levyn yhdeltä istumalta. Varmaan joku psykologinen juttu...

Vierailija
14/21 |
07.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap on oikeassa.

Haluaisin päästä eroon sokerikoukustani, mutta ai perkele kun suklaa vaan on niin hyvää! Enkä halua elää kokonaan ilman sitä.

T. suklaa- ja leivosfetisseilijä

Vierailija
15/21 |
07.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja noi sun molemmat esimerkit on epäterveellisiä. kaikkia herkkuja tuntuisi joka tapauksessa yhdistävän se, että ne ovat epäterveellisiä. En ymmärrä miksi kehoon pitää änkeä "ravintoa", joka ei ole hyväksi ja jossa on ylenmäärin energiaa.

Ap

No koska ne maistuu hyvältä ja useille ihmisille ruoka on nautinto eikä pelkkää pakollista polttoainetta jota mussutetaan väkisin alas ja mitataan tarkkaan kaikki ravintoarvot.

Vierailija
16/21 |
07.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Mitä vikaa ruisleivässä on? "Hui hiilareita, epäterveellistä, mä syön vaan protskuu"?

No vastaappa mitä hyvää siinä on?

Kyllä, siinä on turhia hiilareita ja ravintoarvot muutenkin nolla. Ei kiitos, sanoo meidän perhe! :)

Ap

Vierailija
17/21 |
07.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Kyllä, siinä on turhia hiilareita ja ravintoarvot muutenkin nolla. Ei kiitos, sanoo meidän perhe! :)

Ap

Ei kiitos, sanot sinä. Vai onko niiltä muilta muka kysytty?

Vierailija
18/21 |
07.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuvittele eteesi hillolla täytetty munkki.

Kun haukkaat sitä, hillo turskahtaa ulos ja sekoittuu pehmeään munkkiin muodostaen suussa hyvän maun ja mukavan tuntuman yhdistelmän.

Siinä ovat mukana haju-, maku- ja tuntoaisti.

Mikäli tuo ei tuota nautintoa, sinulla saattaa olla heikot aistit. Niitäkin on.

Vierailija
19/21 |
07.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ap

Virallisen näkemyksen mukaan ruisleipä on kovinkin terveellistä, vaikka asiasta voidaan monta mieltä olla. Samoin suklaa ihan tutkitusti edistää terveyttä kunhan se ei ole mitään Fazerin maidolla ja sokerilla vesittämää versiota.

Ortoreksiaan ei kannata sairastuttaa koko perhettä ap. Ilmeisesti olet just nyt keksinyt tämän ruokavalion jota sinä ja perheesi noudatatte, koska olet noin fanaattisessa vaiheessa vielä. Mä  olin 10 vuotta sitten yhtä ehdoton  enkä ruisleipää syö edelleenkään mutta pala tummaa suklaata joskus maistuu ihan hyvältä ja se yksi pala riittää.

Kuten totesin, herkun määritelmä riippuu ihmisestä. Voi vaikka herkutella palalla soccaa ja lasillisella roseeviiniä ilman että maailmani kaatuu, koska en tee sitä  joka viikko.

Relaa.

Vierailija
20/21 |
07.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ap

Virallisen näkemyksen mukaan ruisleipä on kovinkin terveellistä, vaikka asiasta voidaan monta mieltä olla. Samoin suklaa ihan tutkitusti edistää terveyttä kunhan se ei ole mitään Fazerin maidolla ja sokerilla vesittämää versiota.

Ortoreksiaan ei kannata sairastuttaa koko perhettä ap. Ilmeisesti olet just nyt keksinyt tämän ruokavalion jota sinä ja perheesi noudatatte, koska olet noin fanaattisessa vaiheessa vielä. Mä  olin 10 vuotta sitten yhtä ehdoton  enkä ruisleipää syö edelleenkään mutta pala tummaa suklaata joskus maistuu ihan hyvältä ja se yksi pala riittää.

Kuten totesin, herkun määritelmä riippuu ihmisestä. Voi vaikka herkutella palalla soccaa ja lasillisella roseeviiniä ilman että maailmani kaatuu, koska en tee sitä  joka viikko.

Relaa.

Jos luit aloituksen, niin en ole koskaan herkutellut tai ymmärtänyt herkuttelua. Halusin tässä lähinnä ymmärtää, miksi jotkut ovat valmiita tunkemaan nassuun mitä vain terveytensäkin uhalla.

Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi kuusi