Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hampaanpoisto sattuu enemmän kuin synnytys

Vierailija
07.08.2018 |

Aivan kamalaa taas oli vaikka oli kovasti puudutettu.

Kommentit (28)

Vierailija
1/28 |
07.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä, sattuiko toimenpiteen aikana, vai vasta sitten kun puudutus lähti?

Vierailija
2/28 |
07.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä se sinä aikana sattuu ja tuntuu että pää lähtee irti kun se hammas on niin vaikea irrottaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/28 |
07.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pöh! Kun on puudus, niin ei satu yhtään. Jos tuntuu kipua, niin pitää sanoo, se todellakaan kuulu asiaan. Jokin puudutuksessa on mennyt pieleen.

Vierailija
4/28 |
07.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulta on poistettu neljä viisaudenhammasta, jotka kasvoivat poikittain leukaluun sisällä. Kahden hampaan juuret olivat lisäksi ristissä niin että ne hampaat paitsi kaivettiin leukaluun sisältä myös lyötiin palasiksi ja poistettiin pala kerrallaan. Lisäksi olen synnyttänyt kolme lasta pelkän ilokaasun voimin.

Hampaiden poisto oli täysin kivutonta. Synnyttäminen ei.

Vierailija
5/28 |
07.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on se kokemus, että puudutuksen ei anneta vaikuttaa tarpeeksi kauan. Miksei niitä piikkejä voi pistää ja siinä välissä hoitaa seuraavan potilaan, ennen kuin ruvetaan itse toimenpiteeseen?

Vierailija
6/28 |
07.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hammaslääkäri mieluummin kuin synnytys, jos kipua ajatellaan.

T. Kummmastakin kokemusts

Vierailija
7/28 |
07.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tosiaan satu. Molemmat koettu ja kyllä se oli se synnytys jonka kipuun luulin oikeasti kuolevani.

Vierailija
8/28 |
07.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulta on poistettu neljä viisaudenhammasta, jotka kasvoivat poikittain leukaluun sisällä. Kahden hampaan juuret olivat lisäksi ristissä niin että ne hampaat paitsi kaivettiin leukaluun sisältä myös lyötiin palasiksi ja poistettiin pala kerrallaan. Lisäksi olen synnyttänyt kolme lasta pelkän ilokaasun voimin.

Hampaiden poisto oli täysin kivutonta. Synnyttäminen ei.

Mulla ei ole kivutonta ja aika monta hammasta jo poistettu. Kohta 'saan' hammasproteesit.

Vierailija
9/28 |
07.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Multa on poistettu 3 viisaudenhammasta ja 3 poskihammasta (epäonnistuneet juurihoidot niissä).

Yksikään poisto ei sattunut yhtään. Ei siis tuntunut yhtään mitään. Ei edes hyttysen piston tunnetta. Ei tasan yhtään mitään.

Ap:lla on kyllä puudutus menny vituiks. Ei hampaanpoiston kuulu sattua toimenpiteen aikana yhtään. Sen jälkeen (kun puudutteen teho lähteny) kyllä voi suu olla montakin päivää kipeä.

Vierailija
10/28 |
07.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just joo. Ite meen huomenna ja innolla odotan sitä kipua kun leuka melkein repeää.

Vierailija
11/28 |
07.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla on se kokemus, että puudutuksen ei anneta vaikuttaa tarpeeksi kauan. Miksei niitä piikkejä voi pistää ja siinä välissä hoitaa seuraavan potilaan, ennen kuin ruvetaan itse toimenpiteeseen?

Mulle tehtiin näin. En edes itse älynny ehdottaa, vaan hammaslääkäri itse ehdotti.

Eli ehdottakaa itse, jos teillä on aikaa istuskella yhden potilaan verran siellä odotushuoneessa.

Vierailija
12/28 |
07.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulta on poistettu yksi rautahammas ja juuret katkesi ja ne piti vielä kaivaa erikseen pois.

Ei sattunut yhtään vaikka toki tuntui epämiellyttävältä. Oli myös nopeasti ohi. Puudutus ja lääkkeet.

2 x synnytys ja molemmissa kiduin tuntikausia helvetin kivuissa.

Kiskokaa vaikka kaikki hampaat pois mutta yhtään lasta en enää synnytä.

Vierailija
13/28 |
07.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pöh! Kun on puudus, niin ei satu yhtään. Jos tuntuu kipua, niin pitää sanoo, se todellakaan kuulu asiaan. Jokin puudutuksessa on mennyt pieleen.

Jos hammas on tulehtunut, niin puudutteet eivät vaikuta normaalilla tavalla.

Vierailija
14/28 |
07.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Synnytyskipu ei minusta ole varsinaista kipua, vaan vähän samanlainen tunne, mikä tulee todella raskaasta liikunnasta. Hampaisiin liittyvät kivut taas ovat pahinta kipua, mitä voin kuvitella. Minulta kerran jouduttiin poraamaan hammasta ilman puudutusta, ja ajattelin oikeasti kuolevani siihen kipuun, vaikka järjellä tiesinkin, ettei niin käy.

Vierailija
15/28 |
07.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oma muistikuva on kyllä, että puudutteen laiton jälkeen odoteltiin maksimissaan viisi minuuttia, sitten vähän pistelyä ja kun se vielä tuntui, niin toinen annos, ja hampaan veto parin minuutin päästä siitä ei tuntunut yhtään miltään. Ehkä eri potilaille käytetään erilaisia puudutusaineita sitten ja toisille samakin aine tehoaa eri ajassa.

Vierailija
16/28 |
07.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Synnytyksestä ei kokemusta, hammaskivuista kyllä. Poistoja en ole kokenut pahoina, mutta tulehtuneen hampaan hoito on kauheaa kun puudutus ei tehoa. Ehkä ap:n poistettava hammaskin tulehtunut.

Vierailija
17/28 |
07.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No sinulla on mennyt kyllä ihan puudutus pieleen, jos hampaanpoisto on sattunut. Ei se satu yhtään, minulta on kaksi viisaudenhammasta leikattu pois.

Synnytin ilman kipulääkkeitä eikä sekään kyllä sattunut. Tuntui lähinnä menkkakivuilta.

Vierailija
18/28 |
07.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hampaanpoisto ei satu, mutta tietysti painetta tuntuu, kun väkisin hammasta riuhdotaan. Ja puudutuksen laittamisessa voi olla osaamiseroja. Tietysti oma moka, jos antaa repiä hampaan pois, vaikka sattuu.

Vierailija
19/28 |
07.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

4 viisuria poistettu, eihän ne satu yhtään paitsi jälkeenpäin jomottelevat jonkun aikaa.

2 synnytystä ja niissä oli kyllä tosi kovat kivut, toisessa sain epiduraalin joka kyllä onneksi helpotti sekin vaikka ei täysin kivuttomaksi ponnistusvaihetta tehnyt.

Vierailija
20/28 |
07.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ihan normaali puudutus riittänyt hampaanpoistoon.

Ihan pala kakkua verrattuna siihen kun kerran yläleuan hampaan juuressa oli tulehdus joka oli levinnyt jos poskiontelon korkeudelle. Siinä vaiheessa loppui puudutuspiikeistä tehot. Kuusi annosta puudutetta hampaan ympärillä ja aina vaan särki jumalattomasti. : ( Ei sitä sitten voinutkaan enää juurihoitaa, annettiin vahvat särkylääkkeet ja varattiin nopeasti aika poistoon. Lopulta se hammas poistettiin, se onnistuikin normipuudutuksella ja helvetillinen särky loppui siihen paikkaan.

Hammaslääkäreissä on kyllä todella isoja eroja, joten jos on kipuherkkä, kannattaa testata että lääkäri on sellainen joka todella tajuaa sen. Jotkut hätähousut eivät malta odottaa että puudutus tepsii. Jotkut ovat sitä mieltä että yhdellä puudutuspiikillä pitää pärjätä (no ei todellakaan pidä, maksimiannos perus infiltraatiopuudutetta on se kuusi annosta). Sitten ovat nämä joille vaan ei mene perille että kipuherkkyydessä on eroja, ja vaikka asiasta sanoo niin ne tökkäävät puolikkaan puudutuspiikkiä ja sanovat sitten että no nyt on kunnolla puudutettu. Olen tosi kateellinen niille joille se yksi puudutuspiikki riittää tilanteessa kuin tilanteessa, puhumattakaan niistä hammashermottomista joilla poraaminen ei vihlo kuin päätä revittäisiin irti.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme seitsemän