Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuka muistaa Lintsin Rainbow laitteen?Olenko ainut, joka tunsi että siitä laitteesta liukuu pois?

Vierailija
07.08.2018 |

Muistaakseni oli vajaa rivi. Ja helvetti että pelotti. Tuntui että liukuu siitä kokonaan pois jos en olis käsin pitänyt kiinni turvakaiteesta :/

Kommentit (210)

Vierailija
81/210 |
07.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin Rainbowssa 6 - vuotiaan kanssa joskus aikoinaan ja tänä aamuna kerroin kauhukokemuksesta miehelle. Sitten huomasin etten olekkaan yksin muistoineni, ihme tosiaan ettei kukaan ole kuollut siinä laitteessa.

Vierailija
82/210 |
07.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan kyllä Rainbown, onneksi ei tarvinnut muistaakseni koskaan yksin mennä siihen ja jaksoin kyllä pidellä kiinni siitä puomista sen verran, en muista että olisin varsinaisesti pelännyt putoamista.

Se missä oikeasti pelotti oli joku Express-juna siellä lasten puolella. Jos meni sinne loppupään vaunuihin niin siinä ennen laituriin tuloa vaunu hidasti niin että vikat vaunut jäi ihan sivuttain hetkeksi roikkumaan ja silloin tuntui että siitä putoaa jos ei pidä kaikin voimin kiinni.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/210 |
07.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Särkänniemessä oli yksi laite, joka pysähtyi pää alaspäin. Turvakaide oli 10-15 cm löysällä, koska vieruskaveri oli kookkaampi. Pääalaspäin -kohdissa pidin kiinni rystyset valkoisina ja itkin. Olin ihan näppivoimieni varassa siellä.

Coca-Cola? Se oli hirveä laite. Ei yhtään hauska, sattui vain.

Lentävä matto oli myös hirveä, tuntui aina että lentää kyydistä.

Ja sama tuossa aloituksen Rainbowssa. Liian liukkaat penkit, liian vähän tukea.

Vierailija
84/210 |
07.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muistan hyvin. Kävin siellä pari vuotta vanhemman ja paljon isompi kokoisemman kaverini kanssa joskus 10-vuotiaana. Olin pieni luihero ja muistan kuinka siinä penkillä liukui ja siitä reunasta olisi voinut pudota aivan helposti. Puristin tankoa henkeni edestä. Ihem ettei sieltä kukaan pudonnut.

Toinen kamala laite oli suihkarit. Siinä ei alussa ollut turvakaaria lainkaan ja lentokone nousi ylös ja oli aivan vinossa. Pelkäsin kuollakseni putoavani. Siitä kai joku lapsi putosikin ja kuoli, näin muistan. Olin tosi pieni silloin, en edes ymmärrä miten pääsin sellaiseen laitteeseen.

Onko suihkarit Tykkimaella? Joku tallainen laite oli pari vuotta sitten ja ei ole lainkaan turvakaaria. Pelottavaa.

Vierailija
85/210 |
07.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo, Coca cola-laite! Muodostui kahdesta ristikkäinmenevevästä laitteesta, joissa oli istuilia. Ei ollut häkkiä ympärillä kolmisenkymmentä vuotta sitten.

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Särkänniemessä oli yksi laite, joka pysähtyi pää alaspäin. Turvakaide oli 10-15 cm löysällä, koska vieruskaveri oli kookkaampi. Pääalaspäin -kohdissa pidin kiinni rystyset valkoisina ja itkin. Olin ihan näppivoimieni varassa siellä.

Mikäs tämä laite oli? Se Coca Cola -härvelikö? Eikös siinä ollut turvakaiteen lisäksi se häkki ympärillä? 

Sky flyer oli se missä oli cokismainokset.

Vierailija
86/210 |
07.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan! Juuri meinasin sen tuoreen onnettomuuden jälkeen kirjoittaa siitä tänne. Mut sit mietin, että ehkä se vaan lapsena tuntui siltä, eikä oikeasti ollut sellainen.

Vierailija
87/210 |
07.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toki muistan Rainbow'n. Meidän kaveriporukassa oikeastaan kisattiin siitä, kuka SAA istua yksin, koska se liukuminen oli meille osa huvia ja mustelmat käypä hinta siitä riemusta. Ei pelottanut yhtään, mukavalta tuntui kyyti kaikin puolin. Kerrattain mulla jäi puhelin povariin ja perkeikkales se otti ja soi kesken kaiken. Pakkohan siihen oli vastata kun sen aikainen ihastus soitti (tyhmää, tiedän). Siinä joristiin rauhassa ja minä nautin kyydistä. Laitteesta poistuessa jonossa olevia nauratti, että ei tää nyt hirmu hurjalta laitteelta vaikuta :D

Vierailija
88/210 |
07.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

*istuimia

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo, Coca cola-laite! Muodostui kahdesta ristikkäinmenevevästä laitteesta, joissa oli istuilia. Ei ollut häkkiä ympärillä kolmisenkymmentä vuotta sitten.

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikäs tämä laite oli? Se Coca Cola -härvelikö? Eikös siinä ollut turvakaiteen lisäksi se häkki ympärillä? 

Sky flyer oli se missä oli cokismainokset.

Vierailija
89/210 |
07.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuka muista Enterpricen?

Mun ihan lempilaite alkuaikojen shokkien jälkeen. Siinä istutaan yksin tai kaksin sellaisessa vaunussa ja se nousee niin, että pyöritään piiitkään ihan pää alaspäin.

Siinä oli joku ankea nahkainen rurvavyö joka laitettiin kainaloiden alta. Mutta se taisi muutenkin perustua keskipakoisvoimaa, vauhti oli niin kova, että liimauduit siihen penkkiin. Siinähän piti sitten mennä koko matka kädet sivuilla, pitämättä kiinni. 

Mutta oli ekoilla kerroilla kyllä ihan sikamaisen pelottava ja tuntui että tippuu.

Samaan ideaan perustui mm. Grönalundissa ollut "hornankattila", jossa pyöreässä, kumpipintaisessa lieriössä seistiin seinää vastan ja se lähti pyörimään hurjaa vauhtia ja sitten lattia liukui alta pois ja ihmiset jäi siihen seinälle.

Vieläkö Enterprise on Tykkimäessä? Siitä on vuosia kun oon käynyt siellä.

Enterprice on maalattuna ja eri nimellä Lintsillä.

Kyllähän siinä pidetään käsillä kiinni, niistä metalliputkista. Kädet tulevat metalliputkien lomitse ja kyynärpää ja sormet näkyy vaunun ulkopuolella.

Mutta se juttu on just se, että ei pidetä, vaan kädet on sivuilla vapaana - näin olet kokenut ja peloton, "no hands, no hands".

Repesin ajatukselle, että Enterprisen koppero liitis ilmojen halki ja pamahtais todellakin johonkin Kallion kieppeille. Kuten myös ajatuksesta keinukaruselli sinkoutumassa järveen.

Vierailija
90/210 |
07.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nämä lihavat voisi hiukan miettiä etteivät änkeä jonkun laihojen lapsien viereen ja turvakaari jää ylös. Ihan oikeasti, ei ole kivaa, menköön paksut omaan vaunuunsa.

Tämä. Jenkeissähön ne pikkupojan taakse johonkin kelkkamaiseen vaunuun ängenneet tuntemattomat isot tädit aiheuttivat sen että poika lennähti alamäen lopuksi vaunusta ylöspäin ja pää meni poikki.

Vierailija
91/210 |
07.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nämä lihavat voisi hiukan miettiä etteivät änkeä jonkun laihojen lapsien viereen ja turvakaari jää ylös. Ihan oikeasti, ei ole kivaa, menköön paksut omaan vaunuunsa.

Mietin just samaa tässä taannoin, kun katsoin jonku "bodypositiivisuus"-tubettajan (Vatsamielenosoitus?) videota siitä, miten pahalta tuntui, kun ei mahtunut joihinkin Lintsin laitteisiin. Ihmetteli, että eikö niitä turvasysteemejä voisi tehdä jotenkin enemmän säädettäviksi... Ja ne on jo nyt niin äärimmilleen säädettävät, että normaalipainoiset vierustoverit on putoamisvaarassa - lapsista puhumattakaan!

Ylipainoisten itsekkyydellä ei ole mitään rajaa.

Vierailija
92/210 |
07.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Särkänniemen Korkkiruuvi oli kanssa aika ikävä kun ohimot kolisi siihen turvakaareen :o

Vierailija
93/210 |
07.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Särkänniemen Korkkiruuvi oli kanssa aika ikävä kun ohimot kolisi siihen turvakaareen :o

Minulla kolisi solisluut. :D 

Vierailija
94/210 |
07.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Korkkiruuvista en tätä muista, yksi lempilaitteista, mutta Lintsin kieputtimessa kyllä lyhyemmällä kallo kolisee sivurautoihin pehmusteiden alapuolelle.

Vierailija
95/210 |
07.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuka muista Enterpricen?

Mun ihan lempilaite alkuaikojen shokkien jälkeen. Siinä istutaan yksin tai kaksin sellaisessa vaunussa ja se nousee niin, että pyöritään piiitkään ihan pää alaspäin.

Siinä oli joku ankea nahkainen rurvavyö joka laitettiin kainaloiden alta. Mutta se taisi muutenkin perustua keskipakoisvoimaa, vauhti oli niin kova, että liimauduit siihen penkkiin. Siinähän piti sitten mennä koko matka kädet sivuilla, pitämättä kiinni. 

Mutta oli ekoilla kerroilla kyllä ihan sikamaisen pelottava ja tuntui että tippuu.

Samaan ideaan perustui mm. Grönalundissa ollut "hornankattila", jossa pyöreässä, kumpipintaisessa lieriössä seistiin seinää vastan ja se lähti pyörimään hurjaa vauhtia ja sitten lattia liukui alta pois ja ihmiset jäi siihen seinälle.

Muistan enterprice oli ihan lemppari laitteeni. Keskipakoisvoiman pystyi parhaiten tuntemaan kun se oli ääriasennossa ylhäällä ja silloin siinä oli jopa miellyttävä olo tai helppo miten sen nyt kuvailisi. Sitten se myytiin jonnekkin ulkomaille höh. Toisaalta ulkomailta oli hesarissa myös kertomus joskus miten vastaavasta enterprice laitteesta oli liki ääriasennossa kolme koria irronnut ja lentänyt taivaan tuuliin - ja senhän tietää miten niille matkustajille siinä kävi =(.

Vierailija
96/210 |
07.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tykkimäellä oli joskus Disco Jet niminen laite mihin en saanut suostuteltua veljeäni mukaan.Pelottavin huvipuisto kokemus koskaan!heiluin istuimessa puolesta toiselle kovassa vauhdissa ja musiikit pauhasi täysillä eikä kukaan varmaan tajunnut miten pulassa olin.Odotin vaan että se viimein loppuisi.Oli kyllä niin kipeä kroppa sen laitteen jälkeen ja olin onnellinen kun selvisin siitä.

Vierailija
97/210 |
07.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olin Rainbowssa 6 - vuotiaan kanssa joskus aikoinaan ja tänä aamuna kerroin kauhukokemuksesta miehelle. Sitten huomasin etten olekkaan yksin muistoineni, ihme tosiaan ettei kukaan ole kuollut siinä laitteessa.

Ihmiset roikkui kuin apinat niissä kaiteissa henkensä edessä. :D

Vierailija
98/210 |
07.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuka muista Enterpricen?

Oi Enterprise, kaikkien aikojen suosikkini! Muistan ekan kerran kun pelotti hirveesti, mutta rakastinkin sitä sitten yli kaiken. Ja kyllä ne kopit nitisi ja natisi välillä...

Tuohan Enterprise tul takaisin lintsille pari vuotta sitten. En nyt muista millä nimellä, vaikka katselin vierestä viikko sitten kun poikani oli siinä.

Plaah, se nyt ei ole enterprseä nähnytkään, lussu versi, lasten versio ja sellainen mini kokoinen.

Vierailija
99/210 |
07.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muistan kyllä Rainbown, onneksi ei tarvinnut muistaakseni koskaan yksin mennä siihen ja jaksoin kyllä pidellä kiinni siitä puomista sen verran, en muista että olisin varsinaisesti pelännyt putoamista.

Se missä oikeasti pelotti oli joku Express-juna siellä lasten puolella. Jos meni sinne loppupään vaunuihin niin siinä ennen laituriin tuloa vaunu hidasti niin että vikat vaunut jäi ihan sivuttain hetkeksi roikkumaan ja silloin tuntui että siitä putoaa jos ei pidä kaikin voimin kiinni.

Toi Express on totta. Siitä olisikin lopussa pudonnut jos ei olisi kunnolla roikkunut puomissa.

Vierailija
100/210 |
07.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuka muista Enterpricen?

40-kiloinen kyllä meinasi liukua siitä...

Kävin verestämässä vuosi sitten muistoja 30 v takaa. Laitteeseen oli tullut huomattavia turvaparannuksia.

Sellaisesta munakieputtimesta joku ainakin tippui ja kuoli - oisko ollut -80-luvulla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä kaksi