Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuka muistaa Lintsin Rainbow laitteen?Olenko ainut, joka tunsi että siitä laitteesta liukuu pois?

Vierailija
07.08.2018 |

Muistaakseni oli vajaa rivi. Ja helvetti että pelotti. Tuntui että liukuu siitä kokonaan pois jos en olis käsin pitänyt kiinni turvakaiteesta :/

Kommentit (210)

Vierailija
41/210 |
07.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Särkänniemessä oli yksi laite, joka pysähtyi pää alaspäin. Turvakaide oli 10-15 cm löysällä, koska vieruskaveri oli kookkaampi. Pääalaspäin -kohdissa pidin kiinni rystyset valkoisina ja itkin. Olin ihan näppivoimieni varassa siellä.

Mikäs tämä laite oli? Se Coca Cola -härvelikö? Eikös siinä ollut turvakaiteen lisäksi se häkki ympärillä? 

Sky flyer oli se missä oli cokismainokset.

Kyyti tässä laitteessa oli kyllä hemmetin epämukava 😮

Vierailija
42/210 |
07.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muistan kun särkänniemen lentävässä matossa viereeni änki joku läski ja turvakaari oli epämiellyttävän löysällä.

Lentävä matto oli muutenkin kamala, kun koko ajan paiskautui sitä kaidetta vasten niin, että meinasi oksennus tulla. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/210 |
07.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuka muista Enterpricen?

Mun ihan lempilaite alkuaikojen shokkien jälkeen. Siinä istutaan yksin tai kaksin sellaisessa vaunussa ja se nousee niin, että pyöritään piiitkään ihan pää alaspäin.

Siinä oli joku ankea nahkainen rurvavyö joka laitettiin kainaloiden alta. Mutta se taisi muutenkin perustua keskipakoisvoimaa, vauhti oli niin kova, että liimauduit siihen penkkiin. Siinähän piti sitten mennä koko matka kädet sivuilla, pitämättä kiinni. 

Mutta oli ekoilla kerroilla kyllä ihan sikamaisen pelottava ja tuntui että tippuu.

Samaan ideaan perustui mm. Grönalundissa ollut "hornankattila", jossa pyöreässä, kumpipintaisessa lieriössä seistiin seinää vastan ja se lähti pyörimään hurjaa vauhtia ja sitten lattia liukui alta pois ja ihmiset jäi siihen seinälle.

Oi Enterprise, kaikkien aikojen suosikkini! Muistan ekan kerran kun pelotti hirveesti, mutta rakastinkin sitä sitten yli kaiken. Ja kyllä ne kopit nitisi ja natisi välillä...

Vierailija
44/210 |
07.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja siihen tippumisen kauhuun yhdistettynä se uuu--uuu--UUUU-uuuuu -ääni ja se pelottava Rainbow-kuunaama. Ihanaa!!

Vierailija
45/210 |
07.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, Coca cola-laite! Muodostui kahdesta ristikkäinmenevevästä laitteesta, joissa oli istuilia. Ei ollut häkkiä ympärillä kolmisenkymmentä vuotta sitten.

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Särkänniemessä oli yksi laite, joka pysähtyi pää alaspäin. Turvakaide oli 10-15 cm löysällä, koska vieruskaveri oli kookkaampi. Pääalaspäin -kohdissa pidin kiinni rystyset valkoisina ja itkin. Olin ihan näppivoimieni varassa siellä.

Mikäs tämä laite oli? Se Coca Cola -härvelikö? Eikös siinä ollut turvakaiteen lisäksi se häkki ympärillä? 

Sky flyer oli se missä oli cokismainokset.

Vierailija
46/210 |
07.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuka muista Enterpricen?

Mun ihan lempilaite alkuaikojen shokkien jälkeen. Siinä istutaan yksin tai kaksin sellaisessa vaunussa ja se nousee niin, että pyöritään piiitkään ihan pää alaspäin.

Siinä oli joku ankea nahkainen rurvavyö joka laitettiin kainaloiden alta. Mutta se taisi muutenkin perustua keskipakoisvoimaa, vauhti oli niin kova, että liimauduit siihen penkkiin. Siinähän piti sitten mennä koko matka kädet sivuilla, pitämättä kiinni. 

Mutta oli ekoilla kerroilla kyllä ihan sikamaisen pelottava ja tuntui että tippuu.

Samaan ideaan perustui mm. Grönalundissa ollut "hornankattila", jossa pyöreässä, kumpipintaisessa lieriössä seistiin seinää vastan ja se lähti pyörimään hurjaa vauhtia ja sitten lattia liukui alta pois ja ihmiset jäi siihen seinälle.

Oi Enterprise, kaikkien aikojen suosikkini! Muistan ekan kerran kun pelotti hirveesti, mutta rakastinkin sitä sitten yli kaiken. Ja kyllä ne kopit nitisi ja natisi välillä...

Siis tossahan oli vielä sekin pelko, että se koko helvetin koppi lentää jonnekin Kallioon ja minä sen mukana. Se nitinä ja natina ja kun näki kuinka edellä oleva koppi heilui ja huojui.

Liekö lapsuuden peruja, mutta mua pelottaa noissa laitteissa eniten se, että se turvakaari tms irtoaa, laittaan osa irtoaa. Esim. Keinukaruselli Särkänniemess' on pelottava siksi, että tuntuu, että se keinu irtoaa ja sinkoo joko sinne Näsijärveen tai sitten asvalttiin.

Vierailija
47/210 |
07.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuka muista Enterpricen?

Vieläkö Enterprise on Tykkimäessä? Siitä on vuosia kun oon käynyt siellä.

Vierailija
48/210 |
07.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko se häkki tullut siihen coca cola -härveliin sitten myöhemmin? Muistan että siinä katossa oli sellaiset tyynyt päätä varten :D 

Vierailija
49/210 |
07.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lentävä matto oli kaamea. Kävin särkänniemessä kun X laite tuli sinne. En oo koskaan pelännyt niin paljon, meinasi ihan oikeasti itku päästä :D sen jälkeen ei kyllä loppupäivänä tornadot yms. tuntuneet miltään. X laitteessa ei tuntunut että tippuisi, on vaan jääny se hirveä tunne mitä koin kyseisessä laitteessa :D

Vierailija
50/210 |
07.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse pidin Rainbow laitteesta, mutta pelkäsin Viking laivassa viimeisessä rivissä. Nykyään kun omat lapseni ovat Viking laivassa todella pelkään, että tulevat sen turvatangon yli. Ihmiset pitävät käsiään ylhäällä, omat lapset mukaan lukien. Onko teoriassa mahdollista tulla tuosta laitteesta pää edellä alas. Tietääkö joku tarkemmin fysiikan laeista. Esim. Kolmordenissa tuo laite on penkkirivin pidempi kuin Lintsillä.

Vierailija
51/210 |
07.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä on kamala kokemus siitä särkänniemen laitteesta, jossa maattiin mahallaan ja olin aivan varma, että putoan jos en pidä kaikin voimin kiinni. En vaan saa päähäni laitteen nimeä.

Vierailija
52/210 |
07.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko se häkki tullut siihen coca cola -härveliin sitten myöhemmin? Muistan että siinä katossa oli sellaiset tyynyt päätä varten :D 

Siinä on aina ollut se häkki pään yläpuolella.

Mielestäni ko. Laite on easympi kuin miltä näyttää. Tärkeää olla rentona. Jos jännittää lihaksiaan, tuntuu pahemmalta.

Vierailija
53/210 |
07.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itsellä on kamala kokemus siitä särkänniemen laitteesta, jossa maattiin mahallaan ja olin aivan varma, että putoan jos en pidä kaikin voimin kiinni. En vaan saa päähäni laitteen nimeä.

Trombi se on, aivan kamala!

54/210 |
07.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi mun lempilaitteista, kun olin lapsi. Lujaa sai pitää kiinni, ettei liukunut ihan holtittomasti sivulta sivulle.

Vierailija
55/210 |
07.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on maailmanpyörä ihan kauhun paikka. Siis käyn huvipuistoissa niissä hurjissa laitteissa jännittäähän se niissäkin,mutta maailmanpyörä on mulle ihan kauhea paikka.

Vierailija
56/210 |
07.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Herkkis

Vierailija
57/210 |
07.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuka muista Enterpricen?

Vieläkö Enterprise on Tykkimäessä? Siitä on vuosia kun oon käynyt siellä.

Enterprice on maalattuna ja eri nimellä Lintsillä.

Kyllähän siinä pidetään käsillä kiinni, niistä metalliputkista. Kädet tulevat metalliputkien lomitse ja kyynärpää ja sormet näkyy vaunun ulkopuolella.

Vierailija
58/210 |
07.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottaha toki Rainbow muistetaan. Muistaako kukaan, että vähän ennen kuin Rainbow poistui Linnanmäeltä, niin Saksassa vastaava laite jumiutui kesken ajon niin, että se koko "istumalava" jumittui akselistaan ja rysäytti sivuttain maahan? En muista, mitä ihmisille kävi, mutta mahtoi olla fiilis tulla paristakymmenestä metristä kylki edellä maahan.

Vierailija
59/210 |
07.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vielä kamalampi ja oksettavampi kuin lentävä matto oli Hurrikaani. Sellaista epämääräistä vemputusta ja vellomista. Ainoa laite, jonka jälkeen oikeasti piti ottaa rauhallisesti. 

Vierailija
60/210 |
07.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lentävä matto oli kaamea. Kävin särkänniemessä kun X laite tuli sinne. En oo koskaan pelännyt niin paljon, meinasi ihan oikeasti itku päästä :D sen jälkeen ei kyllä loppupäivänä tornadot yms. tuntuneet miltään. X laitteessa ei tuntunut että tippuisi, on vaan jääny se hirveä tunne mitä koin kyseisessä laitteessa :D

Samoja kokemuksia! Lentävä matto siis sinänsä samanlainen laite, mutta siinä istutaan eri suunnassa (naama liikkeen suuntaan). Olin aika hintelä pienempänä, ja pääsin kyllä laitteeseen pituuteni vuoksi, mutta samalle riville istahtikin sitten aikamoinen Justiina, jonka ansiosta turvakaide jäi tosi ylös. Siinä sitten hikipisarat otsalla yritimme kaverini kanssa pysyä kyydissä, ne penkit ovat vieläpä pirullisen liukkaita. Se täyden kierroksen menevä laite (Coca Colaksi skideinä sitä kutsuttiin, mutta ei oo oikea nimi?) ei tuntunut missään sen jälkeen... :'D

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi kolme