Kuka muistaa Lintsin Rainbow laitteen?Olenko ainut, joka tunsi että siitä laitteesta liukuu pois?
Muistaakseni oli vajaa rivi. Ja helvetti että pelotti. Tuntui että liukuu siitä kokonaan pois jos en olis käsin pitänyt kiinni turvakaiteesta :/
Kommentit (210)
Muistan - jos viereen ei tullut ketään ja oli reunapenkeillä ( eli edessä ei istunut ketään, muistatteko ne reunapaikat ) siinä liukui puolelta toiselle.... oli aika ahdistavaa :(
Oliko se ylös noussut ja alas romahtanut taso? Jos oli, niin en ole koskaan ollut niin mustelmilla, kun laitteessa istuttuani. Puristin hengenhädässä laitteen reunoja.
Muistan vain että sydän meinasi pettää.
Joo muistan. Tykkäsin tuosta laitteesta mutta siinä oli liukkaat penkit.
Minkähänlaista liukumista olisi ollut jos Lintsilläkin olisi pyöritetty tuollaisella vauhdilla 😍
Mihinkähän se perustuu, että ihmiset tykkäävät käydä ravistuttamassa, kieputtamassa ja pelkäämässä näissä laitteissa. Ja vielä siitä maksetaan.
Justiin eilen kerroin tyttärelle kuinka olin varma kuolemastani kun olin tossa laitteessa. En ollut millään kiinni siinä, kädet myös mustelmilla. Sen kokemuksen jälkeen en ole enää mennyt mihinkään vastaaviin laitteisiin.
Vierailija kirjoitti:
Mihinkähän se perustuu, että ihmiset tykkäävät käydä ravistuttamassa, kieputtamassa ja pelkäämässä näissä laitteissa. Ja vielä siitä maksetaan.
Adrenaliini, itsensä voittaminen, kutkuttava jännitys vatsanpohjassa? Esimerkiksi noihin?
Joo muistan. Olin kummitytön kanssa ja pelkäsin hänen tippuvan.
Muistan. Vähän päälle 40-kiloisena teininä heittelehdin puolelta toiselle, luiskahdin kaiteen alta pois penkiltä. Pidin tosi lujaa kiinni, etten olisi pudonnut kokonaan.
Särkänniemessä oli yksi laite, joka pysähtyi pää alaspäin. Turvakaide oli 10-15 cm löysällä, koska vieruskaveri oli kookkaampi. Pääalaspäin -kohdissa pidin kiinni rystyset valkoisina ja itkin. Olin ihan näppivoimieni varassa siellä.
Vierailija kirjoitti:
Muistan - jos viereen ei tullut ketään ja oli reunapenkeillä ( eli edessä ei istunut ketään, muistatteko ne reunapaikat ) siinä liukui puolelta toiselle.... oli aika ahdistavaa :(
Ja liukui siinä toki muutenkin puolelta toiselle jos vieressä ei ollut ketään, mutta ne reunapaikat joissa olit ikään kuin "tyhjän päällä" olivat vielä pelottavampia. Sekään ei ollut kivaa jos viereen tuli 100-kiloinen mies joka tuli päälle, mutta kyllä yksin oleminen oli vielä karmaisevampaa kun rystyset valkoisina piti kiinni ettei tipu....
Rainbown turvakaiteet olivat todella puutteelliset. Ihme ettei kukaan tainnut pudota ja kuolla. Laite meni nimittäin korkealle.
Et ole ainoa! Se oli ihan kiva laite siihen asti, kunnes menin siihen kerran pikkusiskoni kanssa. Oltiin vierekkäin, sisko ehkä vajaa kymmenen ja minä teini-iän loppupuolella. En ole IKINÄ pelännyt niin paljoa, kuin silloin. Sisko liukui penkissä kuin rasvattuna, minä puristin rystyset valkoisena sitä turvakaidetta ja toisella kädellä pidin siskon kyydissä. Jos yhtään mitään asioista ymmärrän, niin kyllä sieltä sivusta pieni luikero lapsi olisi voinut lipsahtaa ulos. Se oli ihan painajaismaista ja sen jälkeen päätin, että en enää ikinä siihen laitteeseen mene.
En.muista Rainbowta, mutta olen nykyisissäkin laitteissa pelännyt ja nimenomaan pienten lasten vuoksi, sellaisten, jotka ovat juuri niin isoja, että pääsevät kyytiin, mutta joilla turvakaari jää löysälle, jos vieressä on joku isokokoinen.
Rainbow oli mun ja kaverini yksi suosikkilaitteita, mutta kieltämättä mustelmilta ei vältytty siinä puolelta toiselle liukumisessa.
Muistan, pelkäsin siinä kuollakseni ehkä joskus 6-vuotiaana, pidin turvakaiteesta kiinni kuin henkeni edestä ja silti tuntui että lennän siitä ulos ja kuolen!
En mennyt laitteeseen enää tuon kerran jälkeen.
Vajaa rivi? Kahden istuttavia olivat.