Minusta on järjetöntä matkailla turistirysissä.
Kun katson kuvia turistikohteiden täpötäysiltä hiekkarannoilta, niin mietin, että miten kukaan voi viihtyä tuolla, saati haluta sinne. Sama koskee kaikkia paikkoja, joissa on liikaa ihmisiä.
Kertokaa, mikä teidät saa viihtymään suurissa ihmismassoissa, kun minun aivoillani sellaisesta ei voi nauttia, mutta olen utelias tietämään.
Kommentit (63)
Löytyy myös rauhallisia aikoja. En menisi Euroopan turistirysiin heinä-elokuussa. Helle, ruuhka, jonot, kuka tahtoo?
Itse menen mm Rodoksen pian. Paljon parjattu turistirysä. Rannoilla en viihdy, Ja vähän näkee vaivaa niin pääsee pieniin sopukoihin, jossa on rauhallista. Ja jopa sitä paikallista. Mikään ei pakota olemaan siellä rysäkeskittymässä. Ja samoin jos vähän katsoo milloin matkustaa.
Turisti se minäkin olen.
Minusta hiljaiset paikat ovat tylsiä. Tykkään katsella ihmisvilinää ja viihdyn sellaisess:)
Mä en kanssa ymmärrä. Itse suosin ei-turistikohteita, en tykkää yöpyä hotelleissa vaan vuokraan mieluummin asunnon joltain pienemmältä paikkakunnalta.
Vierailija kirjoitti:
Minusta hiljaiset paikat ovat tylsiä. Tykkään katsella ihmisvilinää ja viihdyn sellaisess:)
Sama täällä, viimeksi istuin kaksi tuntia Madridin keskustan kahvilassa ja katselin ihmisiä.
En ikimaailmassa viihtyisi keskellä ”Ei- mitään”
Mun mielestä on kiva lomailla paikassa jossa on paljon muitakin lomailijoita. Tunnelma on rento, musiikki soi ja ravintoloissa kiva tunnelma pitkälle yöhön. En halua mennä jonnekin syrjäkylille itsekseni ihmettelemään.
Ei niistä ole turhaan tullut rysiä.
Toiset tykkää turistimeiningistä - on palveluja ja kauppoja ja ihmisvilinää. Ei kaikki halua viettää lomaansa jossain peräkylän korvessa ilman mitään tekemistä.
Vierailija kirjoitti:
Itse menen mm Rodoksen pian. Paljon parjattu turistirysä. Rannoilla en viihdy, Ja vähän näkee vaivaa niin pääsee pieniin sopukoihin, jossa on rauhallista. Ja jopa sitä paikallista. Mikään ei pakota olemaan siellä rysäkeskittymässä. Ja samoin jos vähän katsoo milloin matkustaa.
Turisti se minäkin olen.
Saako kysyä, että miksi sä matkustat turistirysään ja rantakohteeseen, jos et pidä kummastakaan? Eikö voisi valita paikan niin, ettei tarvitse erikseen penkoa ja etsiä sitä rauhaa ja paikallisuutta?
Sehän on ekologisinta. Itse olen käynyt 3 krt Puerto De la Cruzissa. Paikallisbussilla kierrellyt saarta. Hyvin rauhallista on ollut.
Minä taas tykkään turistirysistä koska niissä on helppo olla turisti. On palvelut, ravintoloissa ja kaupoissa puhutaan englantia, löytyy lapsillekin kaikenlaista viihdyttävää. Erityisesti tosiaan lasten kanssa arvostaa tuota helppoutta, sinkkuna tykkäsin reppureissailuista erikoisemmissakin kohteissa mutta ei joo pienten lasten kanssa kiitos. Kanaria mieluummin!
Enkä ole ikinä vielä ollut turistirysässä, josta ei olisi löytynyt rauhallisia paikkoja ollenkaan. Ei me mennä välttämättä ollenkaan sille suositulle hiekkarannalle vaan joku pienempi poukama vähän syrjemmällä käy hyvin.
Lisäksi, miten niin juuri "turistirysässä" erityisen paljon ihmisvilinää? Eiköhän sitä ole enemmän suurkaupungeissa, joissa myös monet matkustelee. Mökille me mennään silloin kun kaivataan rauhaa.
Makuasioita.
Luen vuodessa vähintään parisataa kirjaa. Kirjoitustensa perusteella monet eivät tee niin, vaan esimerkiksi urheilevat, mitä pidän fiksuna.
Viihdyn kaupunkilomilla, koska olen kiinnostunut taiteesta.
Vierailija kirjoitti:
Ei niistä ole turhaan tullut rysiä.
Näinhän se on. Hyvät paikat keräävät ihmisiä.
Itse viihdyn paremmin vaikkapa Bangkokin ihmisvilinässä, kuin jollain hiljaisella paratiisisaarella. Ei niissä ole mitään tekemistä, illat makaat riippukeinussa ja juot kaljaa. Siinä se. Onhan ne saaret ihania, mutta kun olet nähnyt yhden, olet nähnyt kaikki. Palveluita ei ole, et voi käydä shoppaamassa, et voi valita ravintolaa... ei ketään missään.
Itse suosin kaupunkilomia, kaupungeissa vaan on niin paljon enemmän nähtävää.
🇺🇦🇮🇱
Haluan matkalla nähdä jotakin aitoa. Menen matkatoimiston bussiretkelle aitoon kylään, jossa aitoa kujaa ratsastaa aito mies aidolla aasilla. Aidolla torilla aito kansantanssiryhmä tanssii aitoa kansantanssia, ja tarjolla on aitoja herkkuja. En todellakaan ole mikään massaturisti!
Missä Lemmenjoella se ap asuu, kun ei voi sietää ihmispaljoutta?
Oletpa yksilöllinen, varsinainen uniikki lumihiutale. Itsenäinen ja syvällinen ajattelija.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Turisti se minäkin olen.
Saako kysyä, että miksi sä matkustat turistirysään ja rantakohteeseen, jos et pidä kummastakaan? Eikö voisi valita paikan niin, ettei tarvitse erikseen penkoa ja etsiä sitä rauhaa ja paikallisuutta?
Tykkään merestä ja aallokon äänistä. En vain ole rannoilla makoilija. Ja en sanonut etten tykkää turistirysistä. Toin vain esille, että sillä on tarjolla muutakin. Itsellä on Rodoksella paljon ystäviä. Menen minne tahansa niin tykkään tutkia kohdetta. En pidä liian hiljaisista paikoista. Voin vapaasti valita kohteessa, että mikä on fiilis ja sen mukaan olla ja mennä.
Rodoksella lienen käynyt joku 40x.
t. Rodokselle menijä.
Vierailija kirjoitti:
Haluan matkalla nähdä jotakin aitoa. Menen matkatoimiston bussiretkelle aitoon kylään, jossa aitoa kujaa ratsastaa aito mies aidolla aasilla. Aidolla torilla aito kansantanssiryhmä tanssii aitoa kansantanssia, ja tarjolla on aitoja herkkuja. En todellakaan ole mikään massaturisti!
Nimenomaan olet. Matkatoimitot järjestävät turisteille juuri kuvailemiasi retkiä.
Välillä on pakko käydä turistirysissä. Miten muuten näkisi Rooman Colosseumin tai Lontoon kuuluisat museot ja Mona Lisan?
Turistirysissäkin löytyy rauhallisia paikkoja.
Täpätäydelle uimarannalle en itsekään mene.