Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minusta on järjetöntä matkailla turistirysissä.

Vierailija
07.08.2018 |

Kun katson kuvia turistikohteiden täpötäysiltä hiekkarannoilta, niin mietin, että miten kukaan voi viihtyä tuolla, saati haluta sinne. Sama koskee kaikkia paikkoja, joissa on liikaa ihmisiä.

Kertokaa, mikä teidät saa viihtymään suurissa ihmismassoissa, kun minun aivoillani sellaisesta ei voi nauttia, mutta olen utelias tietämään.

Kommentit (63)

Vierailija
61/63 |
01.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

age is just a number kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Välillä on pakko käydä turistirysissä. Miten muuten näkisi Rooman Colosseumin tai Lontoon kuuluisat museot ja Mona Lisan?

Netistä....

Apua! Kyllähän sitä voi kotona netin äärellä elämänsä viettää. Ei silti kannata uskotella edes itselleen, että sillä olisi mitään tekemistä nähtävyyksien kokemisen kanssa.

Samat kuvathan minä saan printattua netistä, sieltähän minä näen, millainen se Rooman Colosseumi on, mutta siinä diktaattorien paikassa ei ole mitään nähtävää muutenkaan. Lontookin on vähän niin ja näin, jupottelevat vain ja räyhäävät, siitäkin on monta artikkelia netissä ja Mona Lisakin on jo vanha kulunut juttu. On sekin jo nähty kirjoissa ja netissä, mitäpä nähtävää sitä

Ok, sinusta tuntuu, että tiedät millainen Rooma on, koska olet katsonut videon YouTubesta? Colosseum on muutaman tunnin juttu kokonaisesta lomamatkasta, joka sisältää todennäköisesti paljon muutakin. 

Vierailija
62/63 |
01.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaffebulla kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei niistä ole turhaan tullut rysiä.

Näinhän se on. Hyvät paikat keräävät ihmisiä.

Itse viihdyn paremmin vaikkapa Bangkokin ihmisvilinässä, kuin jollain hiljaisella paratiisisaarella. Ei niissä ole mitään tekemistä, illat makaat riippukeinussa ja juot kaljaa. Siinä se. Onhan ne saaret ihania, mutta kun olet nähnyt yhden, olet nähnyt kaikki. Palveluita ei ole, et voi käydä shoppaamassa, et voi valita ravintolaa... ei ketään missään.

Itse suosin kaupunkilomia, kaupungeissa vaan on niin paljon enemmän nähtävää.

Bangkok on yksi maailman vilkkaimmista turistikohteista, joten mikä se on jos ei rysä? Sehän elää turismista. Toholampi ei ole turistirysä, mutta ei siellä kauaa viihdykään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/63 |
01.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minun lähimmältä lentokentältäni on lentoja ainoastaan turistirysiin. En jaksa tässä rasittavassa ja väsyttävässä elämäntilanteessa lähteä kikkailemaan jatkolentojen kanssa ja käyttää kokonaista vuorokautta määränpäähän pääsemiseen. Joten menen tasan sinne, minne lentoja ja pakettimatkoja on milloinkin tarjolla. Kaikista paras, jos hotelli on vielä All inclusive, niin pääsee vielä helpommalla rentoutumaan. Matkustamalla touko-, syys- ja lokakuussa välttää kätevästi turistiryysikset ja saa pakettimatkat n. -60-70% halvemmalla, kuin esim. heinäkuussa.

Eksoottisempia matkoja mietin sitten, kun lapset ovat vähän isompia ja kun on voimia.

Koko Suomesta ei lennetä kuin turistirysiin. Syrjäkylillä ei ole lentokenttiä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi neljä