Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

hotajat! Jos joku haluaisi urkkia tietojani luvatta, pitäisikö urkkijalla olla sotuni?

Vierailija
06.08.2018 |

Vai saako tietoni haettua osoitteen/koko nimen kautta? Hölmö kysymys, mutta auttaisi paljon.

Kommentit (55)

Vierailija
21/55 |
06.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pystyykö toisen henkilötunnuksella tilaamaan terveystietoja toiseen osoitteeseen kuin missä henkilö on kirjoilla? Entä puhelinkyselyt, annetaanko tietoja kysyville puhelimitse, jos antaa henkilötunnuksen, koko nimen ja osoitteen?

Hellitä sitä paranoiaa! Ja kuka jotain tietoja paperilla enää tilaa johonkin osoitteeseen?

No esim. just joku, jolle ei luovuteta tietoja puhelimitse. Onhan niitä sairaalloisen uteliaita olemassa.

Huoh! Justjoo! Hellitä paranoiaa!

Miksi mun kysymys kolahti niin lujaa? Mua vaan yleisesti kiinnostaa nämä tietoturvakysymykset. Ei omasta puolestani, vaan yleensä.

Vierailija
22/55 |
06.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pystyykö toisen henkilötunnuksella tilaamaan terveystietoja toiseen osoitteeseen kuin missä henkilö on kirjoilla? Entä puhelinkyselyt, annetaanko tietoja kysyville puhelimitse, jos antaa henkilötunnuksen, koko nimen ja osoitteen?

Hellitä sitä paranoiaa! Ja kuka jotain tietoja paperilla enää tilaa johonkin osoitteeseen?

No esim. just joku, jolle ei luovuteta tietoja puhelimitse. Onhan niitä sairaalloisen uteliaita olemassa.

Miksi mun kysymys kolahti niin lujaa? Mua vaan yleisesti kiinnostaa nämä tietoturvakysymykset. Ei omasta puolestani, vaan yleensä.

Koska sun höpinät on just tätä asiantuntematonta "tietoturvaa ei ole" ilman minkäänlaista konkretiaa. Ja mitään tietoturvan kannalta omituista ei ole kenellekään tapahtunut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/55 |
06.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Saat halutessasi lokitiedot ja voit käräyttää urkkijan.

Ei välttämättä. Mun tietojani oltiin käyty katsomassa 30 km päässä eri kaupungissa. Kannassa näkyi päivä koska oli käyty ja mistä terveyskeskuksesta. En ole koskaan asioinut ko. tk:ssa. Kysyin lokitiedot, väitettiin, että kukaan ei ole silloin katsonut tietojasi. Jäin kyllä epäilevälle kannalle. 

Tässä voisi olla kysymys vaikka tietokannan automaattinen päivitys, vaikka luulen, että olet vain sotkenut asiat. Maallikot kuvittelee kaikenlaista tietotekniikasta.

Automaattinen päivitys lisäisi random tk:n lokiin? Taidatpa olla maallikko itse tai et IT-puolen hommista ole ajantasalla.

Vierailija
24/55 |
06.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Saat halutessasi lokitiedot ja voit käräyttää urkkijan.

Ei välttämättä. Mun tietojani oltiin käyty katsomassa 30 km päässä eri kaupungissa. Kannassa näkyi päivä koska oli käyty ja mistä terveyskeskuksesta. En ole koskaan asioinut ko. tk:ssa. Kysyin lokitiedot, väitettiin, että kukaan ei ole silloin katsonut tietojasi. Jäin kyllä epäilevälle kannalle. 

Tässä voisi olla kysymys vaikka tietokannan automaattinen päivitys, vaikka luulen, että olet vain sotkenut asiat. Maallikot kuvittelee kaikenlaista tietotekniikasta.

Automaattinen päivitys lisäisi random tk:n lokiin? Taidatpa olla maallikko itse tai et IT-puolen hommista ole ajantasalla.

Mitä ihmettä höpiset? Mistä sinä tiedät mitään siitä, mitä tuolla tapahtuu?

Vierailija
25/55 |
06.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska sun höpinät on just tätä asiantuntematonta "tietoturvaa ei ole" ilman minkäänlaista konkretiaa. Ja mitään tietoturvan kannalta omituista ei ole kenellekään tapahtunut.

Mä kysyin, en höpissyt enkä väittänyt mitään.

Vierailija
26/55 |
06.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ottakaa huomioon, että täällä keskustelee useampi kuin yksi ihminen.

Vierailija
27/55 |
06.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asuin ennen Helsingissä ja nyt Keravalla. Laitoin omakannasta niin, että tietojani ei saa helsingistä antaa mihinkään. Eli nyt Keravallako ei minusta terveystietoja näy muualta kuin Keravalta?

Entä voiko joku Helsingissä tk:ssa töissä oleva katsoa tietojani? Näkyykö esim. Oulunkylän terveyskeskuksen tiedot Lauttasaaressa? Siis kun laitoin, ettei tietojani saa antaa. Laitoin myös tietyt vanhat reseptini niin, ettei niitä nää edes farmaseutit. Onko mäin, vai voiko joku ne kuitenkin nähdä?

Vierailija
28/55 |
06.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuvasit eri skenaarioita, jotka mielestäsi ovat todellisuutta. Väitit (tässä tapauksessa = höpisit) kyllä jotain.

Vierailija
29/55 |
06.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asuin ennen Helsingissä ja nyt Keravalla. Laitoin omakannasta niin, että tietojani ei saa helsingistä antaa mihinkään. Eli nyt Keravallako ei minusta terveystietoja näy muualta kuin Keravalta?

Entä voiko joku Helsingissä tk:ssa töissä oleva katsoa tietojani? Näkyykö esim. Oulunkylän terveyskeskuksen tiedot Lauttasaaressa? Siis kun laitoin, ettei tietojani saa antaa. Laitoin myös tietyt vanhat reseptini niin, ettei niitä nää edes farmaseutit. Onko mäin, vai voiko joku ne kuitenkin nähdä?

Kiesus mitä paranoiaa!

Vierailija
30/55 |
06.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toimin sosiaalipuolella esimiestehtävissä ja kyllä näitä rekisteritietoja säännöllisesti kysellään.

Vierailija
31/55 |
06.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuvasit eri skenaarioita, jotka mielestäsi ovat todellisuutta. Väitit (tässä tapauksessa = höpisit) kyllä jotain.

Nyt on kyllä niin, että itse luulottelet asioita. En ole väittänyt yhtään mitään, ainoastaan kysynyt olisiko jokin mahdollista. Kysyä ei ole yhtä kuin väittää. En ole sanonut, että jokin on mielestäni todellisuutta.

Vierailija
32/55 |
06.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiesus mitä paranoiaa!

Voisitko sinä paranoian hokija lopettaa ja poistua tästä keskustelusta, jollei sinulla ole tuon enempää annettavaa.

Mutta mutta, aihe mistä ei itsellä ole tietoa. Mitä kautta mahdolliset urkkijat saa selville? Mitä pitää tehdä?

Vierailija
33/55 |
06.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nyt on kyllä niin, että itse luulottelet asioita. En ole väittänyt yhtään mitään, ainoastaan kysynyt olisiko jokin mahdollista. Kysyä ei ole yhtä kuin väittää. En ole sanonut, että jokin on mielestäni todellisuutta.

Huoh! Voi sun kanssa!

Vierailija
34/55 |
06.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiesus mitä paranoiaa!

Voisitko sinä paranoian hokija lopettaa ja poistua tästä keskustelusta, jollei sinulla ole tuon enempää annettavaa.

Mutta mutta, aihe mistä ei itsellä ole tietoa. Mitä kautta mahdolliset urkkijat saa selville? Mitä pitää tehdä?

Ymmärrätte varmaan te muut kolme, jotka vielä seuraatte tätä spektaakkelia, että mitään dramaattista tietoturvan vaarantumista ei ole, ja joko nämä paranoidit ovat trolleja tai muuten kaheleita. Et terve vaan! Meikä jättää tämän paranoian nyt taakse.

Vierailija
35/55 |
06.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiesus mitä paranoiaa!

Ei vaan ihan sen vuoksi päädyin tällaiseen ratkaisuun kun sain niin pohjattoman ala-arvoista kohtelua heti sen jälkeen kun minulla todettiin masennus ja paniikkihäiriö. En ole ansainnut tuntemattomilta lääkäreiltä, jopa parilta sairaanhoitajalta nöyryytystä ja hulluna kohtelemista.

Nyt olen parantanut nuo vaivat, jotka raskaus/lapsen syntymä nosti esille. Lääkkeet, jotka minulle määrättiin tosin vaan viivytti parantumistani (rauhoittavat).

On uskomatonta, miten ihmisiä kohdellaan kun on saatu diagnosoitua jollekin esim paniikkihäiriö. Minut on mm. _naurettu_ ulos kun minulla oli kohtutulehdus. Siis seisaalteen oven vieressä sanottiin ja virnuiltiin, että naisen elämä nyt vaan on sellaista, että vähän nipistelee. Sitten kesken aikani tämä lääkäri lähti kokoukseen. Odotin 45min, että tulee jatkamaan. Ja taas en saanut edes istua vaan tämä (nais)lääkäri järjesteli huonettaan katsomatta minuun päinkään jaaritteli kuinka vähän voi välillä nipistellä...

Menin mehiläiseen ja todettiin kohtutulehdus.

Kaaduin jäällä kerran ja.meni sijoiltaan olkapää ja polvilumpio. No ambulanssilla Peijakseen. Minua odotutettiin ilman mitään särkylääkettä 5 tuntia, ennen kuin olkapääni laitettiin paikoilleen. Puoli tuntia ennen tätä annettiin särkylääke. Käsi oli tunnoton 2kk, koska oli niin pitkään ollut sijoitaan. Odotushuone oli typötyhjä ja itkin ja vaikeroin sängyssä koko 5 tuntia.

kun vihdpioin oli olkapää paikoillaan hoitaja pisti minut klenkkaamaan yhdellä jalalla kipsaajalle. Potkaisi lattialla olevan korin eteeni, missä oli talvitakkini jne. Ei apua, ei keppiä. En tiedä miten pääsin edes perille, kipsaaja heti tarjosi käden ja käski hoitajan tuomaan kepin. Jalalla ei voinut astua yhtään, polvilumpion lisäksi myös reisi revähti.

Kotiin päästyäni tajusin, että olen ollut ihan shokissa koko tapahtumasta, eniten kuitenkin siitä miten minua suoraan sanottuna kidutettiin tuolla.

Nämä olivat vaan pari esimerkkiä, vuosia kestäneestä asiattomasta käyttäytymisestä minua kohtaan diagnoosin jälkeen, monen lääkärin ja hoitajan toimesta. Olen monet kerrat lääkäristä lähtiessä itkenyt, enkä ole edes itkijätyyppiä.

Että tässä nyt joitakin syitä miksi toivoisin, ettei tietojani leviteltäisi.

Vierailija
36/55 |
06.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En nyt ole edes kovin vainoharhainen, mutta muutama tuttu päihdeongelmainen opiskelee lähihoitajaksi ja jos nyt sattuisivat pääsemään töihin heillä olisi mahdollisuus kytätä tietojani, jotka ovat erittäin arkaluontoisia ja nämä ihmiset todellakin levittäisivät ne kännissä kaikille. Toki he jäisivät kiinni ja saisivat potkut, mutta omalta osaltani peli olisi menetetty ja joutuisin muuttamaan toiselle puolelle Suomea.

Vierailija
37/55 |
06.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoitohenkilökunta pääsee tietoja katselemaan aika vapaasti, koska siinä vaiheessa, kun potilas tarvitsee hoitoa, ei kukaan ehdi erikseen myöntää hoitaja x:lle oikeutta katsoa potilas y:n tietoja. Vain todella tyhmä hoitaja katsoo kenenkään tietoja ilman syytä, koska lokitietoja kysellään nykyään paljon, ja kiinni jäämisestä seuraa isot sakot.

Vierailija
38/55 |
06.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitää olla aika urpå nykyään, jos luvatta tietoja katselee. Niistä jää aina jälki. Ja myös organisaatiot itse tekevät pistokokeita. Voi sitä häpeää jos jäisi tuollaisesta uteliaisuudesta kiinni. Todella noloa.

Vierailija
39/55 |
06.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pitää olla aika urpå nykyään, jos luvatta tietoja katselee. Niistä jää aina jälki. Ja myös organisaatiot itse tekevät pistokokeita. Voi sitä häpeää jos jäisi tuollaisesta uteliaisuudesta kiinni. Todella noloa.

Aikoinaanhan jotain Myllylän tietoja katselleet jäi kiinni sankoin joukoin, tosin oliko ne poliiseja...

Vierailija
40/55 |
06.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Noitahan pystyy lukemaan kuka hoitoalalla työskentelevä hyvänsä. Mitään salassapitoa ei ole olemassakaan. Seurasin kuinka työkaveri luki tuttunsa tietoja kuulemma mielenkiinnosta. Esimieskin lateli salassapidettäviä tietoja hyvänä vitsinä. (ja saikin suosiota sillä)

Kukaan ei käräytä?