Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Älyttömintä, mitä joku tuttusi on postannut someen?

Vierailija
06.08.2018 |

Siis nolointa, tyhmintä, harkitsemattominta jne.

Mielellään ei mitään julkkisten somemokia tähän vaikka niistäkin saisi kyllä ketjun aikaiseksi.

Kommentit (2222)

Vierailija
1921/2222 |
22.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Doctor Jekyll ja Mr Hyde- moment:

Kaverini oli luonani yötä. Olimme olleet yöllä baarissa. Aamulla hän huomasi ettei hänellä ole edes bussiin rahaa ja asui 15km päässä. Pyysi minulta kolikoita mutta eipä ollut minullakaan. Sitäpaitsi olin lainannut hänelle edellisiltana 50e. Hän sitten sanoi että ei kai muu auta kuin lähteä kävelemään. Oli tosi masentunut, pahoinvoiva ja äreä. Meni noin 15-20 minuuttia kun häneltä tuli iloinen päivitys faceen että "ai miten ihanaa olla kotona tuollaisen 15km aamulenkin jälkeen plus lämmin suihku. Aivan ihanaa." ja päivitys jatkui "ihq ihq jee jee jee". Laitoin yksityisviestin kaverilleni että miten ihmeessä voit olla jo kotona? Hän takelteli että no miten niin, just tulin kotiin? Huomasin että paskaa jauhaa joten se siitä. En tiedä mikä ihmeen jakomielitautinen. Ja tiedoksi, tuolloin ei älypuhelimia tainnut olla kellään.

Ai Facebook oli mutta kenelläkään ei ollut älypuhelimia? On kai se teoriassa mahdollista, mutta nyt vähän haiskahtaa oma tarinasi. Minä vuonna tämä tapahtui? Facebook aloitti 2004, mutta tuskin ihan heti tuona vuonna siellä huseerasitte. iPhone ilmestyi 2007, jota ennenkin oli jo muita älypuhelimia, android-puhelimet yleistyivät myös samoihin aikoihin.

Vierailija
1922/2222 |
22.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki lavastetut kuvat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1923/2222 |
22.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuvan lapsistaan (tyttö ja poika) pelkissä alushousuissa.

Vierailija
1924/2222 |
22.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näitä lukiessa tulee olo et mitään ei saisi postata mitä mihinkään.

Vierailija
1925/2222 |
22.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieheni kommentit kuinka kaunis hänen naispuolinen työkaverinsa on.

1926/2222 |
22.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eräs tuttuni laittoi instagramiin videon reilu neljä vuotiaasta lapsestaan, joka hamusi rintaa kaverin paidan läpi ja piti sellaista lussutus ääntä. Kuvatekstinä hirveää tämä tissinkaipuu #imetys #kolmivuotiaaksimetty Minusta todella mautonta ja epäreilua lasta kohtaan.

Kerran näin vähän damankaltaisen päivityksen feissarimokissa. Oliskohan sama tyyppi? Etunimi oli Iida.

𝐓𝐲𝐲𝐩𝐩𝐢 ❤💅

Vierailija
1927/2222 |
22.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun yks kaveri kirjoitti, kuinka tykkää isoista rinnoistaan. Hän on 58 vuotias. Onhan se varmaan kiva, mutta mulla oli nuorena trauma ja paha ahdistus, koska olin AA- kokoa,, jos ylipäätään liivit löysin.

Vierailija
1928/2222 |
22.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Julkinen rakkauden osoitus, jossa laulaa ihastuksestaan nimeltä ja tämä hänen ihastuksen kohde ei ollut edes tietoinen hänen ihastumisestaan ennen sitä lauluvideota.

Voi miten romanttista! Ihana!

Jos olisi laittanut sen yksityisesti ihastuksen kohteelle, niin voisin ymmärtää tuon sinun reaktion. Julkiset rakkaudentunnustukset ei todellakaan ole kaikkien mieleen, eikä varsinkaan jos ei kohteella ole samanlaisia tunteita esittäjää kohtaan. 

Vierailija
1929/2222 |
22.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Facebook tutullani on sairas lapsi. Kaikki ambulanssikyydit ja sairaalakäynnit postataan ja merkataan. On kuvaa kanyylista, kipsistä tai muusta sairauteen liittyvää. Jos mä makaisi happiviikset naamalla ambulanssis niin empä haluis et mua kuvattas. Tai jos mun lapsi makais lanssis ni ei ensimmäisenä tuu mieleen kaivaa kännyä taskusta ja ottaa kuvaa. Mut ilmeisesti tykkäysten ja kommentointien kalastelua vaan. Eilen juri laittoi tarinaansa kuvan sairaalasta sekö tekstin: leikkausaika 13.21.

Olen yhdessä fb-ryhmässä, jossa eräs nainen jakaa jatkuvasti pienen tyttärensä (ehkä noin 7v) terveysongelmat sinne. Siis kymmenien tuhansien käyttäjien ryhmässä, kaikki aivan yksityiskohtaisetkin, henkilökohtaiset terveystiedot "pikkuneitin" ripuleista jatkuviin sairaalakäynteihin ja toimenpiteisiin. Ja toki loputtomasti kuvia lapsestaan myös. Ilmeisesti lapsella ei ole minkäänlaista oikeutta yksityisyyteen.

Kaikille ihmisille ei some sovi. On muuten myös kyseisen ryhmän ylläpitäjä tämä nainen, joten ylläpidollekin on turha tässä tapauksessa vinkata, että rajoittaisivat vähän mitä antavat ihmisten jakaa jos ei itsellä arvostelukyky toimi. 

Vierailija
1930/2222 |
22.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joka päivä hyvää yötä (nallen kuva), huomenta (netistä otettu ulkomaisen kahvikupin kuva) riehakasta viikonloppua, pirtsakkaa perjantaita, toiveikasta torstaita ... typeriä heiluvia vilkkuvia giffyjä, ei mitään omaperäistä vaan kaikki kopioitu netistä. 

Vierailija
1931/2222 |
22.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Facebook tutullani on sairas lapsi. Kaikki ambulanssikyydit ja sairaalakäynnit postataan ja merkataan. On kuvaa kanyylista, kipsistä tai muusta sairauteen liittyvää. Jos mä makaisi happiviikset naamalla ambulanssis niin empä haluis et mua kuvattas. Tai jos mun lapsi makais lanssis ni ei ensimmäisenä tuu mieleen kaivaa kännyä taskusta ja ottaa kuvaa. Mut ilmeisesti tykkäysten ja kommentointien kalastelua vaan. Eilen juri laittoi tarinaansa kuvan sairaalasta sekö tekstin: leikkausaika 13.21.

Olen yhdessä fb-ryhmässä, jossa eräs nainen jakaa jatkuvasti pienen tyttärensä (ehkä noin 7v) terveysongelmat sinne. Siis kymmenien tuhansien käyttäjien ryhmässä, kaikki aivan yksityiskohtaisetkin, henkilökohtaiset terveystiedot "pikkuneitin" ripuleista jatkuviin sairaalakäynteihin ja toimenpiteisiin. Ja toki loputtomasti kuvia lapsestaan myös. Ilmeisesti lapsella ei ole minkäänlaista oikeutta yksityisyyteen.

Kaikille ihmisille ei some sovi. On muuten myös kyseisen ryhmän ylläpitäjä tämä nainen, joten ylläpidollekin on turha tässä tapauksessa vinkata, että rajoittaisivat vähän mitä antavat ihmisten jakaa jos ei itsellä arvostelukyky toimi. 

Voisikohan tällaisesta toiminnasta tehdä lasun?

https://elisa.fi/ideat/lapsen-kuvan-julkaisu/#:~:text=Tunnistettavat%20….

Vierailija
1932/2222 |
22.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Doctor Jekyll ja Mr Hyde- moment:

Kaverini oli luonani yötä. Olimme olleet yöllä baarissa. Aamulla hän huomasi ettei hänellä ole edes bussiin rahaa ja asui 15km päässä. Pyysi minulta kolikoita mutta eipä ollut minullakaan. Sitäpaitsi olin lainannut hänelle edellisiltana 50e. Hän sitten sanoi että ei kai muu auta kuin lähteä kävelemään. Oli tosi masentunut, pahoinvoiva ja äreä. Meni noin 15-20 minuuttia kun häneltä tuli iloinen päivitys faceen että "ai miten ihanaa olla kotona tuollaisen 15km aamulenkin jälkeen plus lämmin suihku. Aivan ihanaa." ja päivitys jatkui "ihq ihq jee jee jee". Laitoin yksityisviestin kaverilleni että miten ihmeessä voit olla jo kotona? Hän takelteli että no miten niin, just tulin kotiin? Huomasin että paskaa jauhaa joten se siitä. En tiedä mikä ihmeen jakomielitautinen. Ja tiedoksi, tuolloin ei älypuhelimia tainnut olla kellään.

Ai Facebook oli mutta kenelläkään ei ollut älypuhelimia? On kai se teoriassa mahdollista, mutta nyt vähän haiskahtaa oma tarinasi. Minä vuonna tämä tapahtui? Facebook aloitti 2004, mutta tuskin ihan heti tuona vuonna siellä huseerasitte. iPhone ilmestyi 2007, jota ennenkin oli jo muita älypuhelimia, android-puhelimet yleistyivät myös samoihin aikoihin.

Olen eri kommentoija. Katsoitko Wikipediasta milloin älypuhelimet yleistyivät ja siitä päättelit, että 2007 on lähes kaikilla ollut sellaiset? Tuo aika piti elää, jotta voi muistaa. Eikä todellakaan ollut kaikilla älypuhelinta, hyvin harvalla oli. Työpaikallani ei ollut kenelläkään, ei kavereilla, ei itsellä, eikä miehellä. Meillä oli lähes kaikilla näppäimistöllinen ja värinäytöllinen puhelin. Miehellä oli jopa Nokian Communicator, jolla kyllä nettiin pääsi. Varsinainen älypuhelin sellaisena kuin se nykyään käsitetään, se ei ollut.

Vierailija
1933/2222 |
22.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olin vahingossa (vastaava kuin taskupuhelu) postannut jonkun ihan älyvapaan lehtiartikkelin. Ehkä pelottavinta oli, että kukaan ei siihen mitenään kommentoinut ja itse huomasin asian muutama kuukausi jälkikäteen. En todellakaan ole halunnut sellaista jakaa somessa. Hävettää. 

Mietin, että eikö kukaan uskalla kyseenalaistaa postauksia ja kysyä, että mikä tämä juttu on vai ovatko vain hiljaa...

Vierailija
1934/2222 |
22.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyyppi kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eräs tuttuni laittoi instagramiin videon reilu neljä vuotiaasta lapsestaan, joka hamusi rintaa kaverin paidan läpi ja piti sellaista lussutus ääntä. Kuvatekstinä hirveää tämä tissinkaipuu #imetys #kolmivuotiaaksimetty Minusta todella mautonta ja epäreilua lasta kohtaan.

Kerran näin vähän damankaltaisen päivityksen feissarimokissa. Oliskohan sama tyyppi? Etunimi oli Iida.

Mäkin olen nähnyt samantyyppisen. Onkohan sama video ja sama henkilö.

Vierailija
1935/2222 |
22.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voisikohan tällaisesta toiminnasta tehdä lasun?

https://elisa.fi/ideat/lapsen-kuvan-julkaisu/#:~:text=Tunnistettavat%20….

Voi. Ja pitäisi tehdä. Jätä ilmoitus lastenhuollon postilaatikkoon.

Vierailija
1936/2222 |
22.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku oli laittanut kuvan alaikäisestä lapsestaan. Ei vain pysty ymmärtämään, miten kukaan voi tehdä niin.

Vierailija
1937/2222 |
22.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eivät ehkä älyttömiä mutta kiusallisia ovat parisuhdepostaukset. Tarkoitan siis sitä että (pitkäaikaiset) aviopuolisot laittavat toistensa seinälle synttärionnitteluja tai kommentoivat toistensa kuvia sydänsilmähymiöllä ja tekstillä mun söpöliini. Väkisin herää epäily että onkohan tässä taustalla mustasukkaisuutta tai muuta problematiikkaa.

Toinen mikä kiusaannuttaa on se, kun vaikkapa 20 avioliittovuoden jälkeen tulee ero, ja hetikohta hehkutetaan uutta rakkautta pusukuvien kanssa facessa. Jotenkin toivoisi pientä kunnioitusta lapsia ja sukua kohtaan. Eikö sitä uutta suhdetta ole olemassakaan jos sitä ei heti riennä mainostamaan?

Ei ihan liity mutta olen huomannut erään kaavan yhden pariskunnan julkaisuissa. Toinen osapuoli on jossain kohtuu nevöhöörd-bändissä ja tämä toinen puoli on välittömästi kommentoimassa melkein jokaista kuvaa tyyliin tunnin sisällä julkaisusta sydänemojeilla, tulee mieleen että onkohan jotain taustalla, ehkä mustasukkaisuus tai reviirin merkkaus.

Aina kun tää toinen kommentoi kuvaa johon on tägätty puolisonsa xx.yy, se jostain syystä näkyy mun etusivulla. Tai näkyi sillä olen piilottanut tämän tyypin hiljattain kokonaan. En jaksanut sitä, ja eräitä muita asioita (kokonaan eri juttu se). En viitsi poistaa koska ovat perhetuttuja ja olisi vähän omituista yhtäkkiä.

Vierailija
1938/2222 |
22.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katsokaa Paavo Väyrysen haastattelussa mauri Timonen. Voitte miettiä tekeekö joku länsimaisella propagandalla rahaa ilmaston varjolla.

Vierailija
1939/2222 |
22.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Munchausen by proxy?

Vierailija
1940/2222 |
22.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naapuri räyhäs kiukkuisena lapsilleen pihalla ja samaan aikaan laittoi instaan täydellisen kuvan heidän ihanan täydellisestä elämästä

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi viisi