Älyttömintä, mitä joku tuttusi on postannut someen?
Siis nolointa, tyhmintä, harkitsemattominta jne.
Mielellään ei mitään julkkisten somemokia tähän vaikka niistäkin saisi kyllä ketjun aikaiseksi.
Kommentit (2222)
Moonis kirjoitti:
1+1=3. Kun odotti lasta.
"11 onkin kaksi ellei kasva kolmeksi"
Söpöä!
Vierailija kirjoitti:
Miespuolinen tuttava postasi aikoinaan kuvan vauvansa paskavaipasta. Ei vaan pysty käsittämään.
Mitäs jos paskavaippa olikin tuon miestuttavan eikä vauvan...
Vierailija kirjoitti:
Moonis kirjoitti:
1+1=3. Kun odotti lasta.
Söpöä!
Höh, söi kertomerkin. Eli yksi kertaa yksi onkin kaksi...
Vierailija kirjoitti:
Facebook tutullani on sairas lapsi. Kaikki ambulanssikyydit ja sairaalakäynnit postataan ja merkataan. On kuvaa kanyylista, kipsistä tai muusta sairauteen liittyvää. Jos mä makaisi happiviikset naamalla ambulanssis niin empä haluis et mua kuvattas. Tai jos mun lapsi makais lanssis ni ei ensimmäisenä tuu mieleen kaivaa kännyä taskusta ja ottaa kuvaa. Mut ilmeisesti tykkäysten ja kommentointien kalastelua vaan. Eilen juri laittoi tarinaansa kuvan sairaalasta sekö tekstin: leikkausaika 13.21.
Tämä on kyllä musta kans järkyttävää. Itselläni on samanlainen tuttu, lapsensa on sairastanut paljon ja melko paljon päivityksiä tämä nainen on sairaalareissuista ja muista tehnyt. Mun mielestä tällainen käytös rikkoo lapsen yksityisyyden suojaa.
Itsestään jatkuvasti vähäpukeisia "boudoir-kuvia" laittaa tuttava. Kyseessä ihan aikuinen, perheellinen nainen. Aivan tavallisen näköinen.
Ymmärrän jos tämmöisessä kuvauksessa haluaa käydä kerran vaikka elämässään tai ottaa kuvia lähinnä vain omaksi tai miehen iloksi. Mutta tämä on ihan säännöllistä.
En tiiä onko enää tapana, mutta vielä muutama vuosi sitten facessa oli näitä "siunattu ja onnellinen" - oman elämän ja itsen ylistyspäivityksiä. Myötähäpeäksi oman reaktioni tunnistin, mutta kateellisuutta varmaan oikeasti?
Jos näksisin alastomia pienokaisia tai niiden eritteitä, lähtisi kaveri saman tien sosiaalisesta mediastani.
Noloin lienee eräs kaverini, joka kuvailee itseään sanoilla"web-designer" ja "social media consultant" ja sen sisältö on ihan käsittämättömän noloa. Esimerkiksi ruokakuvia on tuhansia, ja ne ovat _kaikki_ jotain puoliksisyötyjä makkaroita tai soosissa lilluvia tiesmitä, valaistus ja kuvakulma on todella huono (mikä liene tavallaan hyvä katsojan kannalta). Kaveri kehuu olevansa todellinen foodie, ja sitten kuvat on mäkkäristä (taas puoliksisyöty ja sotkettu annos) tai eineksistä, ikinä ei mitään oikeasti itse tehtyä tai edes ravintolaruokaa, ei edes puuroa, eikä vahingossakaan kasviksia.
Noloin oli ehdottomasti, kun kaveri matkusti erääseen miljoonakaupunkiin jenkeissä. Kaikki kuvat oli hotellihuoneesta (halpishotelli lähellä lentokenttää), ja kaikissa kuvissa huoneeseen toimitettua ruokaa (makkaroita, ranskiksia jne), sekä pullokaljaa 12-päkissä. Ilmeisesti tyyppi ei kertaakaan lähtenyt hotellista itse kaupunkiin, oli vaan pakko päästä kehumaan, että oli tuollakin käynyt... En ole koskaan tuntenut niin suurta sääliä - että pakko on laittaa se raksi ruutuun ja kehua että matkustelee. Sama tyyppi oli toki myös tohkeissaan kun pääsi ulkomaille konsultointi-duuniin - siis Viroon, suomenkieliseen puhelinkeskukseen.
Vierailija kirjoitti:
En tiiä onko enää tapana, mutta vielä muutama vuosi sitten facessa oli näitä "siunattu ja onnellinen" - oman elämän ja itsen ylistyspäivityksiä. Myötähäpeäksi oman reaktioni tunnistin, mutta kateellisuutta varmaan oikeasti?
Hah, niinpä olikin. Yksi työkaveri juopon miehensä kanssa ja pienen vauvan kanssa oli aina niin blessed ja inlove, töissä sit kertoi aina kuinka on yksinhuoltaja periaatteessa kun mies vain juo ja suunnittelee elämänsä juomisen ympärille.
Esti minut jossain vaiheessa, en kyllä koskaan sanonut niistä päivityksistä mitään, mutta vaikea niistä oli tykätäkkään.
Vierailija kirjoitti:
Olin vasta synnyttänyt, enkä halunnut laittaa vauvan kuvaa vielä Faceen. Lähetin kuvan tädille, joka kysyi saako näyttää sen serkuilleni. Sanoin että totta kai, ajattelin että hän pistää sen jonnekin Whatsapp-ryhmään tai lähettää serkuille tekstiviestillä.
Seuraavana päivänä kuva oli tädin seinällä, ja kaikki muutkin kuin serkut näkivät sen. Täti mainitsi minut nimeltä julkaisussa, mutta silti jotkut hänen kaverit kyselivät tyyliin, mitä ihmettä syntyikö teille iltatähti? Ei ihmekään, että luulivat noin, kun harvemmin täti postaa siskontytön puolesta, että vauva on syntynyt.Minusta tuo oli todella tökeröä käytöstä. Oli vähän kylmät välit tädin kanssa sen jälkeen.
Tämä on siis niin tökeröä.
Serkkupoika on semmoinen, että ei mitään tilannetajua vaan kerta toisensa jälkeen postaa suvun asioita seinälleen ennen kuin lähiomaiset tai asianomaiset itse ehtivät kertoa suurista uutisista. Kuolemasta, vakavista sairauksista, syntymistä. Hän haluaa ilmeisesti haalia itselleen ihmisten sympatiat ja onnittelut eikä tajua, että se ei ole hänen asia päättää mitä yhteisille tutuille avataan muiden asioista. Ääliönarsisti.
Ei olla missään tekemisissä nykyisin ja jos nyt tavataan joissakin sukujutuissa niin en kerro mitään omista asioista.
Vierailija kirjoitti:
Moonis kirjoitti:
1+1=3. Kun odotti lasta.
Söpöä!
11=3. Tämä on fakta, mutta miksi, sitä eivät kaikki tiedä. :)
Yksi haukkui Helsinkiä ja helsinkiläisiä, oli muka asiantuntija, kun oli ollut Helsingissä joskus pari kuukautta.
Herkku Tatti kirjoitti:
Kaikki sali- ja perseselfiet ovat noloja.
Kirjoita Menaiset lehteen sieltä se lukijakuntakin löytyy
Vierailija kirjoitti:
Yksi tuttuni postaa joka päivä naamansa kuvia. Ihan sama mitä kuulumisia kirjoittaa mutta kuvana on aina oma naama/naamoja. Monesti laittaa monen kuvan kavalkadin naamastaan. Siis kaikki kuvat näyttävät samalta, sama ilme jne. Joka päivä pitää julkaista muutama uusi samanlainen naamankuva. En käsitä..
Onkohan meillä sama tuttu? :D Naama töissä, naama sohvalla, naama väsyneenä, naama miettii lasten juttuja jne. Aina sama naamakuva samasta kuvakulmasta Huoh.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaveri oli päivittänyt,että taas flunssa. Ja oikeastaan koko talven on sairastanut ja korona ollut myös. Siihen oli joku vastannut "Jaa no me ei ollakaan sairastettu,en minä enkä lapset. Onpa jännä juttu". Toihan onki juuri sitä mitä kaipaa sairastelun oheen. Sama olisi,kun menisi vatsatautia potevan seinälle linkittämää käsienpesuohjeita. Tai koronaa sairastavalle pyörittelee silmiä 🙄, että niin se aina tarttuu, koska kuljetaan pitkin maailmaa.
Tämä ei liity someen, mutta silti. Olin puhelimessa kaverin kanssa ja sanoin että olin sairastunut pahaan flunssaan. Kaveri alkoi kehuskelemaan miten ei itse edes muista milloin viimeksi on ollut kipeänä, koska elää niin terveellisesti ym. Kuuntelin tympiintyneenä ja yritin sanoa johonkin väliin etten minäkään ole ollut pitkään aikaan kipeänä mutta ihan kuuroille korville meni. Seuraavalla viikolla kaveri sairastui koronaan. Karma is a bitch.
Näistä tulikin mieleen se ihmistyyppi, jonka ainoat postaukset someen on valitukset siitä, kun on sairaana. Joka toinen viikko. Itellä oli tämmönen tyyppi kavereissa ja joskus katsoin, niin joka ikinen päivitys 2 vuoden ajalta oli vaan tyyliä: flunssa, kuume, vatsatauti, nenä vuotaa, yskä flunssa, kuume... Ihan himmeen tylsää luettavaa. En ihmettele, jos joku olisikin tuohon floodiin heittänyt, että on ollut terveenä. Ehkä pieni herätys henkilölle, ettei hänen päivityksissään ole yhtään mitään kontenttia.
Eräs huomattavan ylipainoinen tuttu laittaa monta kertaa viikossa selfien salilta. Joka kuvassa istuu laiteessa shakeri kädessä ja naama tällättynä, ei hikipisaraakaan kasvoilla. Jostain syystä myöskään paino ei ole laskenut eikä keho kiinteytynyt ,vaikka noita kuvia on postattu kaksi vuotta.
Huvittavia on välillä myös nämä, jotka pitää yhteistä fb tiliä, ja käyvät sitten siellä kommenttikentässä keskustelua keskenään parisuhteensa tilasta. Kun sama käyttäjänimi ja kuva käy esim. kiivasta perheriitaa kommenteissa, se näyttää siltä, kuin yksi ja sama henkilö riitelisi itsensä kanssa. Ei silloin oikein tiedä, kumman puolia sitä pitäisi.
Ja nämä salaperäiset ovatkin sitten ihan oma lukunsa : " niin se elämä murjoo" "kukapa olisi arvannut että näin käy, olen surullinen" ja klassinen tk-/ sairaalapäivitys : " täällä taas". Ja sit kun porukka utelee mitä on tapahtunu, niin vastaus: " en mä täällä sitä lähde avaamaan" tai vielä parempi, : " ei siis mtn erikoista".
Ja kuten täällä on monesti jo todettu, jos sitä " ahniinihanakultamussukkaiqudaarakastansuamoonändpäk" tulee sarjatulena ihan kokoajan, se valitettavasti hyvin usein kertoo siitä, että se elämä on kaikkea muuta kuin ihqudaata.
Suomalaisille ei some sovi, käyttävät kiusaamiseen vaan.
Todiste: tämä ketju.
Julkinen rakkauden osoitus, jossa laulaa ihastuksestaan nimeltä ja tämä hänen ihastuksen kohde ei ollut edes tietoinen hänen ihastumisestaan ennen sitä lauluvideota.
Vierailija kirjoitti:
Julkinen rakkauden osoitus, jossa laulaa ihastuksestaan nimeltä ja tämä hänen ihastuksen kohde ei ollut edes tietoinen hänen ihastumisestaan ennen sitä lauluvideota.
Voi miten romanttista! Ihana!
Huh, onpas sairas tuttava. En kyllä olisi enää missään yhteydessä tuommoisen kanssa.