Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Älyttömintä, mitä joku tuttusi on postannut someen?

Vierailija
06.08.2018 |

Siis nolointa, tyhmintä, harkitsemattominta jne.

Mielellään ei mitään julkkisten somemokia tähän vaikka niistäkin saisi kyllä ketjun aikaiseksi.

Kommentit (2222)

Vierailija
581/2222 |
17.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähdin facesta kun kyllästyin totaalisesti ihmisten typeryyteen. 

Viimeinen niitti, kun ystäväni postailee  joka päivä lapsenlapsistaan. Mitä se jos kuvat olivat edes tästä päivästä, mutta pennut jo koulussa yläasteella ja edelleen heidän vauvakuvia. Näitä sitten putkeen 5-8 kpl. Ja joka päivä. Aivan joka päivä.

Lisäksi omaa sairaskertomustaan päivitetään päivittäin. Ja siinä kerrotaan marttyyrinä sitten ihan kaikki kerjäten tsemppauksia kaverilta,  "kyllä olet urhea". Miten ihmiset lähtevätkin näiden tykkäämiskerjureiden yleisöksi. Pelkkää huomio huoraamista.

Jos on jokin reissu ulkomaille tiedossa, ei olla kipeitä lainkaa, vaan kuvia 20 kpl/ päivä jokaikisestä ruokapalasta ja kadunkulmasta.  Kuinka iiihaanaa. Ja kaikki kaverit taas kuorossa hokee hymiösydänmin   "sä oot ansainnut ton, nauti"!

Kun palannut reissusta, heti naama nutturalla taas ja kaikki on kauheeta ja vaikeeta.

ollaan senverta tuttuja, että tiedän taustoja näille alati uusille "sairauksille". En ole kateellinen, ainoastaan vittuuntunut tästä teatterista.

Vierailija
582/2222 |
17.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen monesti miettinyt mitä mahtaa liikkua 45 vuotiaan äidin mielessä joka laittaa lapsensa (8-20 vuotiaat) kuvaamaan häntä bikineissä rannalla, bilevaatteissa ja vaikka missä että varmasti saa myös takapuolen kuvaan. Julkaisi myös aikamoisia kuvia joita oli otattanut ammattkuvaajalla. Meni estoon kun joka päivä tulee samasta yläviistosta kuva tissivakoineen sen viisi kertaa.

Toinen saman ikäinen äiti ihminen ei muuta teekään kun hehkuttaa lapsiaan. En kestä, pakahdun, rakkautta. Aina ja koko ajan. Ihan tavallinen äiti ja lapset, ei sen erikoisempaa kuin muillakaan. Aina on pakahtumassa joka pieruun jonka lapsensa päästää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
583/2222 |
17.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Blää kirjoitti:

Ystäväni postailee usein leipomis-ja ruokajuttuja, ja aina on pakko mainita että annos on VEGAANINEN JA GLUTEENITON. Hänellä eikä hänen perheessään kellään ole keliakiaa, enkä ymmärrä miksi pelkkä kuva tai annoksen nimi ei riitä. Esim. ei voi mainita vain että "tein mustikkapiirakkaa", vaan "tein vegaanista ja gluteenitonta mustikkapiirakkaa"... Olisiko se niin kamalaa jos joku ei tietäisi sinun syöneen jotain gluteenitonta, mietin vaan :)

Minusta vegaanius ja gluteenittomuus ovat leivonnassa ihan oleellisia yksityiskohtia. Molemmat kun hankaloittavat ainakin oman kokemukseni mukaan leivontaa, etenkin gluteenittomuus. Nykyään gluteenittomia leivontatuotteita ja reseptejä alkaa olla aika paljon, mutta etenkin vuosien varrella minulle on tullut ahaa-elämyksiä, että oho - tuokin onnistuu gluteenittomana. Ja onhan gluteeniton leivonta usein vähän hankalaa, joten etenkin aloittelijalle tulee suuria onnistumisen elämyksiä edes sitä piirakkaa tai pullaa etäisesti muistuttavasta luomuksesta. Eikä ole tavatonta, että saman ruokavalion noudattaja kysyy kommentissa tai yksityisviestillä reseptiä.

Vierailija
584/2222 |
17.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä olen monesti miettinyt mitä mahtaa liikkua 45 vuotiaan äidin mielessä joka laittaa lapsensa (8-20 vuotiaat) kuvaamaan häntä bikineissä rannalla, bilevaatteissa ja vaikka missä että varmasti saa myös takapuolen kuvaan. Julkaisi myös aikamoisia kuvia joita oli otattanut ammattkuvaajalla. Meni estoon kun joka päivä tulee samasta yläviistosta kuva tissivakoineen sen viisi kertaa.

Toinen saman ikäinen äiti ihminen ei muuta teekään kun hehkuttaa lapsiaan. En kestä, pakahdun, rakkautta. Aina ja koko ajan. Ihan tavallinen äiti ja lapset, ei sen erikoisempaa kuin muillakaan. Aina on pakahtumassa joka pieruun jonka lapsensa päästää.

Nuo pakahtujat ovat niin rasittavia! Aina ollaan niin kiitollisia, siunattuja, ja elämä on niin paljon aidompaa ja onnellisempaa kuin perheettömillä. Juuri tuota "en tiennyt mitä onni on ennen kuin kuulin lapseni ensi pierun" -meininkiä. Ehkä tuollaisen vielä ymmärtää joltain hormonihuuruiselta esikoisvauvan äidiltä, mutta etenkin isojen lasten äideiltä tuo on vaivaannuttavaa. Valitettavan usein ovat samanlaisia IRL - esim. yksi mieheni sukulainen (juuri tuollainen somepakahtuja) kohteli minua ja miestäni kuin ilmaa vuosikaudet, välillä jopa töykeästi, mutta kun sai kuulla meidän odottavan lasta, oltiinkin yhtäkkiä niin maireina ja kyselemässä kuulumisia. Minusta oli tullut tarpeeksi jalo ihminen hänen arvolleen, kun olin avannut haarani.

Vierailija
585/2222 |
17.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on kaksi kaveria, joista toinen postaa faceen ja iästään pelkkiä koiriensa kuvia ja koirakuulumisia ja toinen vain ja ainoastaan lastensa kuvia ja lasten kuulumisia. Aamulenkin, tarhapäivät, jumppaharkat, uimakoulut, koirapuistot, legoleikit, uudet pannat, uudet kesäkengät... Kaikki listataan kuvien kera. Eikä koskaan mitään ko. ihmisen omia juttuja, vaan aina koiria ja lapsia.

Olen ollut molempien kaveri vajaat 10 vuotta ja ehkä yhden käden sormin voi laskea ne postaukset, jotka ei koske koiria tai lapsia. Hiukan erikoista ja yksipuolista elämää mielestäni.

Njaa. Mä en ainakaan postaa someen omalla naamallani ja nimelläni mitään tärkeää, vaan just kaikkee elukoiden ja kukkien yms. kuvia. Ei ole pienintäkään aikomusta ikinä postata nettiin mitään, mitä ei saisi vaikka koko maailma nähdä, koska huonolla tuurilla siinä käy juuri niin.

Vierailija
586/2222 |
17.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nämä "täällä oltu jo 3h eikä jatkosta tietoa" ja oheen mystinen kuva esim. varpaista sairaalasängyssä. Kyselijöille vastataan " en ala täällä julkisesti kertomaan"

”Vain mulle voi käydä näin 😩.” Ei kuvaa, ei jatkoa uteluista huolimatta. ÄRSYTTÄVÄÄ,

Vierailija
587/2222 |
17.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua kummastuttavat suuresti ihmiset (naiset), jotka kommentoivat omalla nimellään ja kuvallaan erilaisten terveystuotteiden kaikille julkisiin mainostusketjuihin.

Vastakin oli jokin limakalvojen kuivuuteen auttava tuote, johon nämä jaanat ja seijat kommentoivat tyyliin tai "ei tarvi tommottii ite käytän vaan oliiviöljyy, ei kuiva". Tai sitten kerrotaan omia ja suvun gynekologisia vaivoja, eräskin kuvasi käyttämänsä valmisteet ja niiden vaikutuksen genitaalialuensa ihoon.  Ja nämä siis näkyvät ihan kaikille, vaikka naapurin isännälle tai omalle pomolle.

En vaan tajua.

Vierailija
588/2222 |
17.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on yksi fb-kaveri, puolituttu baarista parin vuoden takaa. Joka päivä tuossa helteiden aikana on tullut kommenttia siitä, montako lämpöastetta on sisällä ja montako ulkona. Ja vielä parhaimmillaan muutaman kerran päivässä. Toinen aiheensa on köyhyys. On aikuisopiskelija ja valittaa koko ajan, miten edes tomaattia ei voi ostaa leivän päälle, kun on niin kallista. (Silti siellä baarissa voi tosiaan istua joka viikonloppu..)

Ja sitten se, mistä saa viikoittain, välillä useamman kerran viikossa lukea:Kela! Voi että... Varsinkin ennen hänen opiskelujensa alkua. Kela tekee kaiken väärin, tää byrokratia on niin perseestä, miten en voi saada muka enempää rahaa yms. Olin tuolloin itsekin työttömänä ja huvitti ne jutut. Varsinkin, kun hän kerran listasi eri tuet ja niiden määrän, mitä kuussa saa. Oli muuten enemmän kuin mitä esim. itse saan!:D (Ja hei, pystyn kuitenkin niitä tomaatteja kuitenkin ostamaan ;)) Haukkuu muutenkin tasaisin väliajoin tämän kaupungin kaikki palvelut. Siis nimenomaan aina puhuu, että juuri tässä kaupungissa kaikki on perseestä. Pari kertaa tehnyt mieli kommentoida, että "Ole hyvä, ja muuta pois!" Mutta kai sen pitää antaa tuo koulu käydä ensin loppuun.;D Niin ja siitäkin postailee aamuisin. "Huhhuh, väsyttää, mutta kouluun taas." "Koulupäivä edessä, aamukahville."

Älkää kysykö, en itsekään tiedä, miksi en ole jo poistanut kavereista. Kai siitä myötähäpeästä ja ärsytyksestä saa jotain sairasta nautintoa ja huumoria.:D

Vierailija
589/2222 |
17.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eräs tuttava postaa n. kerran viikossa lähikuvan omasta naamastaan ja odottaa kehuja. Kuvat ei hirveästi muutu, aika samanlaisia lähikuvia joka kerta. En haluaisi ihan niin läheltä häntä nähdä koko ajan.

Vierailija
590/2222 |
18.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En onneksi näe tuttujen aivopieruja kun itselläni ei oe someprofiileita. Veikkaan välttyneeni  myötähäpeältä aika hyvin.

Vierailija
591/2222 |
18.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli aikoinaan facebookissa "ystävä" joka päivitti yksityisasioita ja erityisesti asioita deittailemistaan miehistä. Kerran kirjoitti, kun seksin jälkeen oli menkkaveret lattialla yms. Poistin samantien listalta.

Vierailija
592/2222 |
18.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä pidetäänkö mua ns. stalkkaajana kun tykkäilen ystävien ja kavereiden postauksista, mutta hyvin harvoin jaan itse mitään. Yksi päivitys kuukaudessakin on jo paljon eli vois sanoo korkeintaan kahden käden sormilla laskettava määrä vuodessa.

Lapsista en postaa kuvia, en ole koskaan postannut ja jos jotain kirjoitankin, en mainitse nimiä vaikka suurin osa ne tietääkin. Lapset eivät halua ja tästä syystä en useinkaan heistä mitään mainitse ja jos mainitsen, olen heiltä luvan kysynyt.

Inhoan itseäni valokuvissa, joten niitä tulee laitettua hyvin vähän, vain jos omasta mielestä onnistunut kuva. En koskaan kuitenkaan käytä mitään kuvankäsittelyä, olen se mukä olen.

Suurin syy miksi en jaa mitään, on se että yksinkertaisesti mun mielestä mulle harvoin tapahtuu mitään jakamisen arvoista.

Tiedän sairauskertomuksia jakavan, kaikki labratuloksista lähtien julkaistaan ja yhden jolla 99% päivityksistä on v*#^#taa tyyliä ja näitä salaperäisiä joissa annetaan ymmärtää mutta ei muuta. Ok, jos niin haluavat, mutta minusta ei siihen ole.

Sairastuin vuosi sitten ja kipuja oli paljon, töistä en pois ollut kun kuitenkin kohtuullisesti niitä pystyin tekemään. Öitä tuli valvottua jne., mutta en somettanut asiasta mitään. Luulen että suurinta osaa ei olis kuitenkaan kiinnostanut ja ihan lähimmille sanoin muuten. Syy selvisi, lääkitys luojan kiitos auttoi heti ja olo on taas normaali vaikka lopun ikää tulenkin näillä näkymin niitä lääkkeitä syömään. En halunnut valituspostauksia laittaa, koska jaan niin harvoin, joten olisi tuntunut lähinnä säälin kalastelulta. En siis pidä itseäni järin kiinnostavana, siinä syy vähäisiin ulostuloihin.

Vierailija
593/2222 |
18.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä ainakin kirjoitti:

Oon miettiny tuota somettamista... Tuttavani laittaa kuvia viini-illallisista ja miehen kanssa yhdessäolosta -on niin sööttiä että, ollaan siellä ja ollaan täällä. Mutta miksi hän ei laita kuvia siitä, kun mies kännissä örveltää, miksi ei kerro siitä, kun mies kavereilleen kaupungilla huutelee, että "nyt lähti se akka vaihtoon". Ja siitäkin saisi hyvä postauksen, kun mies tulee polvet ja kyynerpää verissä kotia, kun on kännipäissään pyörällä kaatunut.

Ei sellaisia kuvia saisi ilman miehen lupaa laittaa. Ja ketä känniörvellys kuvat kiinnostaisi?

Vierailija
594/2222 |
18.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ex mieheni laittoi eromme jälkeen (hän petti) kuvan facebookiin jossa oli ylävartalo paljaana sixpack esillä. Siihen veljensä kommentoi: etkö oo saanu?

Se oli noloa.

Vierailija
595/2222 |
18.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yks facekaverini päivitti siivouspäiväänsä jotenkin tälleen..." Löysin teini-ikäisen tyttäreni alushousut lattialta ja en sitten tiennyt, että onko puhtaat joten nuuhkasin ja oli ihan oksettavan hajuiset😨 tämä sama nainen kertoo kun ei ole käynyt kolmeen päivään pesulla ja vielä kuukautiset😥😄 myös panot ukkonsa kanssa on jakanut...joku sille kommentoi, että nyt tulee liikaa informaatiota😂

Vierailija
596/2222 |
18.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keski-ikäinen nainen on laittanut sänkyselfieitä nuoren orinsa kanssa. Siis sellaisia kuvia, joissa ollaan lusikassa peitto rintoja verhoten (mutta kaikille selvää, että alasti ollaan) ja virnuillaan kameralle. Hänellä on teini-ikäisiä lapsia, jotka ovat myös somessa.

Vierailija
597/2222 |
18.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pari tuttua, nainen ja mies, on parhaita kavereita keskenään. Postaavat jatkuvasti yhteisselfietä, kun ovat jossain käymässä rannalla tai kahvilla tms. Näitä on jo määrällisestikin niin paljon, että hieman kyllästyttää, mutta nuo "Parhaan kaverin kanssa.." -kuvat tekee älyttömäksi se, että naisesta on kihlattunsa kanssa paljon vähemmän kuvia eikä niin läheisiä kuvia ("Halaan tässä tiukasti parasta kaveriani"). Nuo kuvat saa kyllä tykkäyksiä, mutta olen huomannut, ettei kihlattu ole ikinä niiden tykkääjien joukossa.

Ovat varmasti kaikki ansainneet toisensa - nainen joka roikottaa kahta miestä, joista kumpikin on sopivan tossukka jäämään tuohon tilanteeseen; kihlattu, joka on liian tossu sanoakseen asiasta mitään, ja kaverimies, joka voi vain haaveilla pääsevänsä pois friendzonelta.

Entäpä, jos paras kaveri olisi nainen. Ajattelisitko silloin, että lesbosuhde.

Ehkä nainen kokee parisuhteensa niin yksityiseksi asiaksi, ettei halua siitä niin paljon kuvia julkaista.

Jos kaveri olisi nainen, niin luultavasti epäilisin kyllä tuon tutun heteroutta. Vaikuttavat niin pariskunnalta kaikkine yhteisselfieineen.

Luulen, että kyse ei ole siitä, että parisuhde olisi niin yksityinen, ettei hän haluaisi siitä julkaista kuvia. Tutusta on kuvia ja postauksia yhdessä kihlattunsa kanssa.

Jos kuitenkin olisi niin, että kihlattu ei tahdo kovin paljon olla facebookissa, niin minusta ei ole myöskään fiksua postata jatkuvasti yhteiskuvia toisen miehen kanssa. Eikä kyse ole vain facebook-postauksista, vaan noiden kaverusten yhdessäolo on muutenkin sellaista kiehnäämistä ja käsistäpitelyä, että se vaikuttaa hieman oudolta pelkäksi kaveruudeksi, vaikka varmasti kaikki kolme uskottelevat itselleen, että noiden kahden välillä ei ole kuin hyvää ystävyyttä ja ihan vakavissaan se nainen on kihloissa poikaystävänsä kanssa.

Vierailija
598/2222 |
18.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pari tuttua, nainen ja mies, on parhaita kavereita keskenään. Postaavat jatkuvasti yhteisselfietä, kun ovat jossain käymässä rannalla tai kahvilla tms. Näitä on jo määrällisestikin niin paljon, että hieman kyllästyttää, mutta nuo "Parhaan kaverin kanssa.." -kuvat tekee älyttömäksi se, että naisesta on kihlattunsa kanssa paljon vähemmän kuvia eikä niin läheisiä kuvia ("Halaan tässä tiukasti parasta kaveriani"). Nuo kuvat saa kyllä tykkäyksiä, mutta olen huomannut, ettei kihlattu ole ikinä niiden tykkääjien joukossa.

Ovat varmasti kaikki ansainneet toisensa - nainen joka roikottaa kahta miestä, joista kumpikin on sopivan tossukka jäämään tuohon tilanteeseen; kihlattu, joka on liian tossu sanoakseen asiasta mitään, ja kaverimies, joka voi vain haaveilla pääsevänsä pois friendzonelta.

Ehkä nainen kokee parisuhteensa niin yksityiseksi asiaksi, ettei halua siitä niin paljon kuvia julkaista.

Jos kaveri olisi nainen, niin luultavasti epäilisin kyllä tuon tutun heteroutta. Vaikuttavat niin pariskunnalta kaikkine yhteisselfieineen.

Luulen, että kyse ei ole siitä, että parisuhde olisi niin yksityinen, ettei hän haluaisi siitä julkaista kuvia. Tutusta on kuvia ja postauksia yhdessä kihlattunsa kanssa.

Jos kuitenkin olisi niin, että kihlattu ei tahdo kovin paljon olla facebookissa, niin minusta ei ole myöskään fiksua postata jatkuvasti yhteiskuvia toisen miehen kanssa. Eikä kyse ole vain facebook-postauksista, vaan noiden kaverusten yhdessäolo on muutenkin sellaista kiehnäämistä ja käsistäpitelyä, että se vaikuttaa hieman oudolta pelkäksi kaveruudeksi, vaikka varmasti kaikki kolme uskottelevat itselleen, että noiden kahden välillä ei ole kuin hyvää ystävyyttä ja ihan vakavissaan se nainen on kihloissa poikaystävänsä kanssa.

Jos tilanne olisi noin yksinkertainen kuin ajattelet, niin miksi ihmeessä hän sitten olisi parisuhteessa sulhasensa kanssa eikä tämän toisen miehen kanssa?

Vierailija
599/2222 |
18.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No minä itse. Teininä vuonna 2008 sain ekan kunnon työpaikan, olin ihan masseissa ja kerroin irc-gallerian seinällä (päiväkirja vai mikä se oli) paljonko tililläni on rahaa ja kuinka hyvä palkka minulla on...:D Kyllä se 3000e/kk tuntui tosi suurelta, etenkään kun ei ollut vuokria maksettavana, törsäsin vaan kaiken.

Toinen juttu mitä sinne tuli laiteltua, jotain yhden yön jutuista, kuvaa vatsastani johon joku jamppa oli kirjoittanut "Joni kävi täällä" ja nuoli alaspäin.. aaagh, kuolen häpeästä kun ajattelinkin asiaa... :D Ja kuvia duckface ilme naamalla kaula purtuna..

Ja vähän nuorempana ne yhteisöt:

Panetko vastaan jos panen sua?

Katuhuoraksi Tallinnaan

Yms..

Nolointa on että eräs sukulaiseni oli sitten näyttänyt profiilini vanhemmilleni, jotka pettyivät tosi pahasti minuun..

Ihan off topic, mutta kertoisitko, missä jo teini voi saada 3000€/kk? Mulla on alanvaihto edessä.

Terv. Akateeminen pienipalkkainen pätkätyöläinen

Myyntityössä. Edelleen teen samaa työtä samassa firmassa, vaikka ihan eri alalle kouluttauduinkin.

Ei meidänkään yhtiössä kaikki noille palkoille pääse, koska suurin osa palkasta on myyntibonusta. Ja ihan siitähän se riippuu miten osaat myydä. - Kopioimasi viestin kirjoittaja, en muista viestini numeroa.

Vierailija
600/2222 |
18.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos tilanne olisi noin yksinkertainen kuin ajattelet, niin miksi ihmeessä hän sitten olisi parisuhteessa sulhasensa kanssa eikä tämän toisen miehen kanssa?

Varmaan tottumuksesta ja varmaan nainen uskottelee itselleen, että kovastikin rakastaa kihlattuaan, kun ovat olleet jo yhdessä vuosia ja kihloissakin kaksi vuotta. Kaverimieheltä saa sitten huomiota ja läheisyyttä, jota ei kauempana asuvalta kihlatulta saa, ja sopivissa rajoissa kun pitää sen ("vain" halailua ja käsikkäin olemista), niin kaikki voivat olla sitä mieltä, että kyse on vain kaveruudesta. Varmaan tuota kuviota voi jatkaa vielä vajaan vuoden ennen kuin joku heistä tajuaa, ettei tämä parisuhde taida tästä mihinkään edetä (edes asumiseen samalla paikkakunnalla) tai kaverimies löytää jonkun oikean tyttöystävän itselleen eikä jaksa enää roikkua tuossa rinnalla.