Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työkokeiluun keittiötyöhön?

Vierailija
06.08.2018 |

Ottavatko jos ei ole kokemusta? Vai onko vain tiellä pyörimässä...

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
06.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmasti ottavat kiljuen moneen paikkaan. Saavat ilmaista työvoimaa, pula tekijöistä kun on muutenkin kova.

Työ on sit ihan persettä, varoitan.

Vierailija
2/18 |
06.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiskaamaan voit päästä. Vituttaa pomot jotka tosiaan ottavat kaikki jotka ilmaiseksi saa ja sysäävät sitten muiden vaivoiksi. Ihan kuin muuta tekemistä ei olisi kuin opastaa täysin ummikkoa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
06.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työkokeiluun mennään nimenomaan jos ei kokemusta.

Vierailija
4/18 |
06.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työkkärin muijat ihan märkänä jos saavat jonkun ilmatteeksi töihin.

Vierailija
5/18 |
06.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tiskaamaan voit päästä. Vituttaa pomot jotka tosiaan ottavat kaikki jotka ilmaiseksi saa ja sysäävät sitten muiden vaivoiksi. Ihan kuin muuta tekemistä ei olisi kuin opastaa täysin ummikkoa.

Tuota just tarkoitin. En halua olla kenellelään vaivaksi. Ihan perusälyinen olen. Ja haen opiskelemaan uutta alaa jne.

Vierailija
6/18 |
06.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu mene vaan ilmaiseksi orjaksi. Itse kestin viikon sitä kiirettä ja hyväksi käyttöä keittiöllä. Enemmän tein hommia kuin itse palkatut työntekijät. Sen jälkeen menin pajalle jossa viihdyin hyvin.

Vierailija
7/18 |
06.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei siellä ole pakko raataa, otat ihan rennosti.

Kyllähän ne hoputtaa, mutta älä lähde siihen mukaan.

Vierailija
8/18 |
06.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuota just tarkoitin. En halua olla kenellelään vaivaksi. Ihan perusälyinen olen. Ja haen opiskelemaan uutta alaa jne.

En suosittele keittiöalaa.

Olin sivarissa keittiöapulaisena, se oli just niin passkaa riistoa mitä kuvitella saattaa.

Se hyöty siitä hommasta oli että tiesin etten todellakaan hakeudu horeca alalle..

Vierailija
9/18 |
06.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muista sitten vain kokeilla työntekoa. Alat sitten vasta tehdä, kun vastapuoli kokeilee palkanmaksua.

Vierailija
10/18 |
06.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko nuo työt niitä 9euron päiväpalkkatöitä? Saako sen 9 euron lisäksi liitolta päivärahaa?

Eihän tuolla liksalla pysty elämään.

Vierailija
11/18 |
06.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aiotko siis alkaa opiskelemaan keittiöalaa? Jos kyllä niin sitten kannattaa kysyä. Esim henkilöstöravintolasta.

Vierailija
12/18 |
06.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Grillille hampurilaisia paistamaan 👍

Vierailija
13/18 |
06.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No itse kun olin ammattikoulussa niin en meinannut saada mistään ravintolasta harjoittelupaikkaa, vaikka otin moneen paikkaan yhteyttä. Yhteen firmaan pääsin haastatteluun, mutta pomoa (semmonen vanha eukko) ei enää "yllättäen" kiinnostanutkaan kun kerroin, ettei mulla ole kokemusta asiakaspalvelusta. Vissiin reva märkänä odotti kauan kaipaamaansa ilmaista työvoimaa, mutta mua olisi pitänytkin opettaa hommiin enkä olisi tuottanut mitään :D Voih. No lopulta pääsin kouluni ruokalaan harjoitteluun kun mitään muuta ei löytynyt.

Ei kannata olettaa, että nykyaikana pääsee edes harjoitteluun, ellei ole valmis ammattilainen joka tuottaa rahaa firmalle. Ei kannata olettaa, että ketään kiinnostaa opettaa tai avustaa yhtään missään, ellei sillä tienaa. Sairas yhteiskuntahan tämä on ja en ihmettele miksi nuoria on niin paljon syrjäytettynä. Raha on syöpää!

Vierailija
14/18 |
06.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kuntapuolella keittiöllä ja meillä on aika usein kuntoutujia ja työkokeilijoita. Ainakin meillä on heistä apua, koska kiire on kova. Meillä harjoittelijat tekevät avustavia hommia ja ovat tiskissä. Moni tykkää leipoa, joten he ovat saaneet leipoa pakastimeen esim. erityisruokavalioisille piirakoita. Hommat riippuvat siitäkin, oletko päiväkodissa (kaikki ruoka tulee valmiina) vai keskuskeittiöllä.

Vierailija
15/18 |
06.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmasti ottaa mielellään, mutta varaudu siihen, että ottavat kyllä kaiken irti. Rafla-alalla harkkaritkin imetään kuiviin, ovat vain ilmaista työvoimaa, jotka piiskataan tekemään enemmän kuin kuuluisikaan.

Meillä kun on harkkareita niin monesti painavat duunia kovemmin kuin työntekijät, ja tauoitta, kun eivät nuoret uskalla pitää puoliaan. Raskaat ja likaisimmat hommat tulet saamaan. Varmaan vielä mankuvat jäämään ylitöihin kiireaikoina. Tähän älä lähde. Töitä tehdään kunnolla siinä vaiheessa kun työnantaja maksaa oikeaa palkkaa.

Vierailija
16/18 |
06.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä kuulostaa hirveeltä!

Työtä en pelkää, mut joku roti 9 euroa saavalle...

Henkilöstöfirman kautta yritin, mut eivät ota jos ei kokemusta.

Vierailija
17/18 |
06.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Horeca-alaa ei kannata edes harkita, kokemuksen syvällä rintaäänella sanon tämän.

Edes "oikeana" työntekijänä niillä palkoilla ei tahdo elää, vaikka asuisi töissä. Ja monesti työnantaja myös olettaa, että olet tosiaan valmis asumaan töissä, painamaan peräsuoli pitkällä tesin minimipalkalla onnellisena.

Kurja ala, hyh.

Vierailija
18/18 |
07.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Boikotoin ravintoloita esim. tuon ilmaistyövoiman takia. Menee ruokahalu kun miettii, että syö jossain orjalaivan esikartanossa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä neljä