Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vaikka näet Facebookissa ystäväsi ihanan profiilikuvan, miksi et tykkää?

Vierailija
06.08.2018 |

Oletko kateellinen tai haluatko vesittää hänen iloansa?

Pienellä asialla, tykkäämällä saat hyvän mielen sekä hänelle että myös itsellesi.

Kommentit (69)

Vierailija
21/69 |
06.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joudun usein tietoisesti painamaan sitä tykkäystä siksi, ettei kukaan ajattelisi mitään. Yleensä selaan facebookkia kommandona en kommentoi, en tykkää. Mutta sitten oon sillee, ainii tolla oli uus kuva pakko tykkää ni ei tuu draamaa.

Itse en todellakaan harrasta mitään tykkäyksillä valta-asetelmaa tms.

Kerran muuten huomasin ettei mun yks kaveri tykkää mistään mun kuvista, aattelin ettei munkaa nyt tarvii enää klikkailla häne kuviaa. En draamannu tästäkään.

Vierailija
22/69 |
06.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pienellä asialla, tykkäämällä saat hyvän mielen sekä hänelle että myös itsellesi.

Se mikä  sun mielestä  on ihana, ei välttämättä ole sitä kaverin mielestä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/69 |
06.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jotkut mun kavereista vaihtaa profiilikuvia viikottain. Kauneusasetukset 100% pää kallellaan niin että tissivako näkyy.  Kuvassa joko veikeä hymy alaviistosta tai suurisilmäinen mutruhuuli-duckface.

En todellakaan tykkää koska niissä ei ole mitään uutta. 

Millasia kavereita sulla oikein on ::D :D

Vierailija
24/69 |
06.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se mikä  sun mielestä  on ihana, ei välttämättä ole sitä kaverin mielestä.

Sitten ei ole oikea kaveri :) 

Vierailija
25/69 |
06.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on facessa paljon tuttuja, jotka eivät kiinnosta yhtään. Miksi siis kommentoisin ärsyttävien ihmisten kuvia?

Vierailija
26/69 |
06.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tapa kertoa ettei kiinnosta? Ihmiset nyt vaan on niin itsekeskeisiä.

Samaa mieltä. Itsekeskeisiä ja suomalaiset on kateellisia :) 

Vierailija
27/69 |
06.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joudun usein tietoisesti painamaan sitä tykkäystä siksi, ettei kukaan ajattelisi mitään. Yleensä selaan facebookkia kommandona en kommentoi, en tykkää. Mutta sitten oon sillee, ainii tolla oli uus kuva pakko tykkää ni ei tuu draamaa.

Kerran muuten huomasin ettei mun yks kaveri tykkää mistään mun kuvista, aattelin ettei munkaa nyt tarvii enää klikkailla häne kuviaa. En draamannu tästäkään.

Siis seuraako joku oikeasti sitä, kuka tykkää tai etenkin kuka ei tykkää jostakin hänen fb-jutustaan? Ja osa vielä kiukuttelee, jos joku ei tykkää? Aikuiset ihmiset?

Onpa jännä homma!

Vierailija
28/69 |
06.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

EVVK jonkun profiilikuva.

Vierailija
29/69 |
06.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on facessa paljon tuttuja, jotka eivät kiinnosta yhtään. Miksi siis kommentoisin ärsyttävien ihmisten kuvia?

Miksi pidät ärsyttäviä ihmisiä edes FB-kavereinasi?

Vierailija
30/69 |
06.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä määrä vastauksia ja nopeasti, kaikissa haukutaan vain lisää ystäviä, kertoo, miten kateellisia oikeasti olette :) 

Vierailija
31/69 |
06.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla kansainväliset ihmiset tykkää, suomalaiset kyräilee kateellisina :) Erot käytöstavoissa juuri kuten aloituksessa kerrotaan. 

Muissa maissa ollaan sosiaalisia ja kohteliaita, paitsi Suomessa. 

Vierailija
32/69 |
06.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kiinnitä huomiota mihinkään profiilikuviin. En vain noteeraa niitä. En tiedä miksi saisin hyvän mielen siitä, että tykkään jostakin profiilikuvasta. Ei niitä kannata laittaa tykkäyksien toivossa, koska monet eibät kiinnitä sellaisiin huomiota.

Vierailija
33/69 |
06.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En minäkään monista asioista facebookissa tykkää, mutta lähinnä ihmettelen miksi pitää ottaa kavereiksi ihmisiä joiden tekemisistä ei ole edes kiinnostunut? Minulla on vain 33 facebook-kaveria. Nämä ovat ihmisiä joiden juttuja haluan oikeasti seurata.

Vierailija
34/69 |
06.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niistä, jotka vaihtaa profiilikuviaan harva se viikko, en jaksa tykätä. Ja kuvat vielä niin toistensa kaltaisia.

Mutta sitten on harvakseltaan vaihtavia, niin niistä tykkään.

Vierailija
35/69 |
06.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis seuraako joku oikeasti sitä, kuka tykkää tai etenkin kuka ei tykkää jostakin hänen fb-jutustaan? Ja osa vielä kiukuttelee, jos joku ei tykkää? Aikuiset ihmiset?

Onpa jännä homma!

Klikkihuoraus on todellisuutta. Keski-ikäsillä varmaan yhtä pahana ku teineillä...

Vierailija
36/69 |
06.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En minäkään monista asioista facebookissa tykkää, mutta lähinnä ihmettelen miksi pitää ottaa kavereiksi ihmisiä joiden tekemisistä ei ole edes kiinnostunut? Minulla on vain 33 facebook-kaveria. Nämä ovat ihmisiä joiden juttuja haluan oikeasti seurata.

Tässä voi olla sukupolvien ero. Olen itse 27v, ja facebookissa on noin 600 kaveria. Sinne on tullut lisättyä esim yliopistolla kurssikavereita, samassa ryhmätyössä olevia yms tiedonkulun helpottamiseksi. Sama pätee töihin. Ärsyttäviä tai epäkiinostaviakin ihmisiä löytyy kavereista koska tarvitsen niitä kontakteja työni puolesta. Facebook on nuoremmille enemmänkin verkostointiväline kuin mikään henkilökohtainen ystäväkirja. Siksi en sinne paljon mitään kirjoittelekaan tai päivitä jatkuvasti profiilikuvaa.

Vierailija
37/69 |
06.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ensinnäkään FB ei näytä läheskään kaikkia päivityksiä eli se ystävän asettama uusi profiilikuva saattaa jäädä näkemättä. Toiseksi en koskaan tykkää päivityksistä/valokuvista vain miellyttääkseni jotakuta vaan vain, jos kuva on jollakin tavalla erityisen hyvä; kaunis maisema, auringonlasku, hellyttävä eläin, erityisen onnistunut kuva ystävästä, jne. Kun kontakteja on FB:ssä yli 400 niin en todellakaan reagoi tykkäämällä kuin harvakseltaan.

HELLYYTTÄVÄ!!!

Vierailija
38/69 |
06.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla kansainväliset ihmiset tykkää, suomalaiset kyräilee kateellisina :) Erot käytöstavoissa juuri kuten aloituksessa kerrotaan. 

Muissa maissa ollaan sosiaalisia ja kohteliaita, paitsi Suomessa. 

Et selvästikään tiedä paljoakaan muiden maiden kuin Suomen ihmisistä. Tuo on perinurkkakuntainen asenne, ja lisäksi näköalatonta yleistämistä.

Vierailija
39/69 |
06.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen face on onneksi jättänyt pois eli kaverin kaverien profiilikuvat. Viddu että vitutt jossain vaiheessa, kun face täyttyi oudoista naamoista.

Nyt tosin päivitykset näkyy joskus parinkin päivän viiveellä.

Vierailija
40/69 |
06.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska haluaa ylläpitää verkostoja. Huomaat niiden tärkeyden viimeistään siinä vaiheessa, kun menet työelämään.

Omaa uskottavuutta nimenomaan siellä työelämän verkostoissa muuten parantaa se, ettei postaa itsestään uusia profiilikuvia jatkuvasti eikä duckface-yläviistokuvia ollenkaan ;-)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi kolme