Vaikka näet Facebookissa ystäväsi ihanan profiilikuvan, miksi et tykkää?
Oletko kateellinen tai haluatko vesittää hänen iloansa?
Pienellä asialla, tykkäämällä saat hyvän mielen sekä hänelle että myös itsellesi.
Kommentit (69)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla kansainväliset ihmiset tykkää, suomalaiset kyräilee kateellisina :) Erot käytöstavoissa juuri kuten aloituksessa kerrotaan.
Muissa maissa ollaan sosiaalisia ja kohteliaita, paitsi Suomessa.
Et selvästikään tiedä paljoakaan muiden maiden kuin Suomen ihmisistä. Tuo on perinurkkakuntainen asenne, ja lisäksi näköalatonta yleistämistä.
Eipäs ole. Tämähän perustuu ihan empiiriseen kokemukseen.
Menkää sitten tykkäämään, ja olkaa kohteliaita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla kansainväliset ihmiset tykkää, suomalaiset kyräilee kateellisina :) Erot käytöstavoissa juuri kuten aloituksessa kerrotaan.
Et selvästikään tiedä paljoakaan muiden maiden kuin Suomen ihmisistä. Tuo on perinurkkakuntainen asenne, ja lisäksi näköalatonta yleistämistä.
Eipäs ole. Tämähän perustuu ihan empiiriseen kokemukseen.
Menkää sitten tykkäämään, ja olkaa kohteliaita.
Helpompi kateellisena alapeukuttaa täällä ja olla negatiivinen kuin peukuttaa facessa. Niin sairaita olemme....
En tykkää mistään, mistä en tykkää aidosti.
Vierailija kirjoitti:
En tiedä onko kv. vs. Suomi eroa, mutta ehkä sukupolvikysymys mifen facessa käyttäytyy. Kälyni julisti liittyvänsä faceen vain tsekatakseen mitä lapsensa siellä tekevät. Roikkuu facessa jatkuvasti ja juoruaa anopille mitä muut (esim. minä) sinne laittavat. On olevinaan, kun ei itse mitään koskaan postaa. Tykkäilee kyllä kovasti kaikesta mitä sinne laitan, mutta se lähinnä ärsyttää tuon tekopyhyyden takia.
Toinen tuntemani henkilö ylpeilee sillä miten ei ole facessa mutta on miehensä kautta hyvin perillä mitä tutut sinne laittaa. On se suhde someen joillekin vaikea.
Vastaus alkuperäiseen: tykkään lähempien tuttujen profiilikuvista, tai jos kuva jollain tapaa todella kiva. Kaikkeen uutisvirtaan tulevaan ei tarvi reagoida.
Vierailija kirjoitti:
En tykkää mistään, mistä en tykkää aidosti.
Kokeile joskus olla kohtelias
No eihän sinne kukaan enää päivitä profiilikuvaansa? Tai ehkä joskus hyvin harvoin 🤣
Kuvitteletko sinä että kaikki kaverisi näkevät sen oman naamasi kuvan???? Mulla ainakin facebookissa tulee ihan hirveästi kaikkea siihen Uutisvirtaan enkä todellakaan jaksa selata kun muutamat uusimmat jutut. Menee varmasti todella paljon "ohi" kaikkea. Kuka nyt jaksaa roikkua jossain facessa päivät pitkät 😂 instassa tulee oltua enemmän, mutta sielläkin menee ainakin puolien kuvat ohi.
En tykkää ikinä sellaisten jutuista jotka eivät itsekään tykkää minun jutuistani.😂
Vierailija kirjoitti:
Kuvitteletko sinä että kaikki kaverisi näkevät sen oman naamasi kuvan???? Mulla ainakin facebookissa tulee ihan hirveästi kaikkea siihen Uutisvirtaan enkä todellakaan jaksa selata kun muutamat uusimmat jutut. Menee varmasti todella paljon "ohi" kaikkea. Kuka nyt jaksaa roikkua jossain facessa päivät pitkät 😂 instassa tulee oltua enemmän, mutta sielläkin menee ainakin puolien kuvat ohi.
Varmasti näkevät. On sen verran kaunis😍
Ehkä se sun kuva ei ollut vaan yksinkertaisesti hieno AP ;)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ei tainnut olla kun et saanut klikkejä 😂
Vierailija kirjoitti:
En tykkää ikinä sellaisten jutuista jotka eivät itsekään tykkää minun jutuistani.😂
En minäkään. Toimin vastavuoroisesti.
Tykkään jos on oikeasti kiva kuva. Jos ei ole niin en tykkää, piste. Miksi ihmeessä sitä pitäisi kaikkien kuvista tykkäillä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ei tainnut olla kun et saanut klikkejä 😂
Mistä päättelet että olen Ap😂 Oikein Avn oma Einstein🤣
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En minäkään. Toimin vastavuoroisesti.
Ja lasken ja kyttään kaikki jotka ovat tykänneet omistani.
Pidän tästä ihan kirjaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla on facessa paljon tuttuja, jotka eivät kiinnosta yhtään. Miksi siis kommentoisin ärsyttävien ihmisten kuvia?
En minäkään monista asioista facebookissa tykkää, mutta lähinnä ihmettelen miksi pitää ottaa kavereiksi ihmisiä joiden tekemisistä ei ole edes kiinnostunut? Minulla on vain 33 facebook-kaveria. Nämä ovat ihmisiä joiden juttuja haluan oikeasti seurata.
Tässä voi olla sukupolvien ero. Olen itse 27v, ja facebookissa on noin 600 kaveria. Sinne on tullut lisättyä esim yliopistolla kurssikavereita, samassa ryhmätyössä olevia yms tiedonkulun helpottamiseksi. Sama pätee töihin. Ärsyttäviä tai epäkiinostaviakin ihmisiä löytyy kavereista koska tarvitsen niitä kontakteja työni puolesta. Facebook on nuoremmille enemmänkin verkostointiväline kuin mikään henkilökohtainen ystäväkirja. Siksi en sinne paljon mitään kirjoittelekaan tai päivitä jatkuvasti profiilikuvaa.
Noh noh sen ikäsi kanssa! Olen 39 ja minulle Facebook on aina ollut nimenomaan verkostointiväline ja uutiskanava. Keskustelemme feedissäni päivänpolttavista aiheista ja enimmäkseen politiikasta, harva päivittää mitään henkilökohtaista. Itsellä ei ole edes syntymäaikoja tai parisuhdestatusta ym näkyvillä, koska ne on liian henkilökohtaista tietoa. Veikkaan, että on enemmänkin kupla- kuin sukupolvikysymys.
Tykkään niistä profiilikuvista, jotka satun näkemään. Paitsi jos kuva on jotenkin nolo, enkä halua yhteytemme näkyvän muulle verkostolleni (esimerkiksi serkulla on usein jotain tissivakokuvia ja saatetekstinä laulun sanoja tms kauheaa wt-menoa, jota ei aina jaksa päälle kolmekymppisen aikuisen puolesta kärsiä ja hävetä). Iso osa ei näy mulle koskaan, sillä ihmislista on pitkä ja feediin päätyvät vain aktiivisimmat kontaktit, vaikka miten pitäisi viimeisimpiä asetuksena.
Facebook on ihan kiva keskustelualusta, mutta kuvien tykkäilyyn instagram on enempi omiaan. Pidän siitä muutenkin enemmän ja käytän eri tavalla, henkilökohtaisemmin.
Vierailija kirjoitti:
Nolo!
Mä joskus ihmettelen sitä miten tosi tylsät ja ihan tavalliset kuvat on saanut tosi paljon tykkäyksiä ja joskus edes kehuvia kommentteja. Ja mä kattelen sitä kuvaa ja mietin että mitä ihmettä ihmiset näkee tässä kuvassa niin hienoa. Tiedenkin tykkäyksien määrä riippuu siitäki kuinka paljon kavereita on. Mä tykkän kuvista jos oikeesti kuva on kaunis ja mä tykkän siitä muutenkin. Välillä mä en kyllä taju millä perusteella ihmiset tykkä kuvista faces.
En tykkää jos:
- profiilikuva on epäselvä
- se on jokin typerä poseerauskuva, jossa kaveri ei edes näytä yhtään itseltään
- kyseinen kaveri vaihtaa sitä viikottain
- kyseinen kaveri ei ikinä tykkää mistään minun julkaisuistani
Tykkään jos:
- kyseessä on hyvä kaveri tai ihminen josta oikeasti pidän
- kuva on visuaalisesti hieno