Vaikka näet Facebookissa ystäväsi ihanan profiilikuvan, miksi et tykkää?
Oletko kateellinen tai haluatko vesittää hänen iloansa?
Pienellä asialla, tykkäämällä saat hyvän mielen sekä hänelle että myös itsellesi.
Kommentit (69)
No sori ku en jaksanut tykätä sun selfiestä. Ei ginoosta
Vierailija kirjoitti:
Mä joskus ihmettelen sitä miten tosi tylsät ja ihan tavalliset kuvat on saanut tosi paljon tykkäyksiä ja joskus edes kehuvia kommentteja. Ja mä kattelen sitä kuvaa ja mietin että mitä ihmettä ihmiset näkee tässä kuvassa niin hienoa. Tiedenkin tykkäyksien määrä riippuu siitäki kuinka paljon kavereita on. Mä tykkän kuvista jos oikeesti kuva on kaunis ja mä tykkän siitä muutenkin. Välillä mä en kyllä taju millä perusteella ihmiset tykkä kuvista faces.
Kateellisena katselen
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En tykkää ikinä sellaisten jutuista jotka eivät itsekään tykkää minun jutuistani.😂
Nolo!
Hahah, itse olet. :)
Kyllä on noloa muuten! ”En leiki sun kans, kun et säkään mun kans” LOL
Olen ihastunut häneen, en uskalla tykätä paljon
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä joskus ihmettelen sitä miten tosi tylsät ja ihan tavalliset kuvat on saanut tosi paljon tykkäyksiä ja joskus edes kehuvia kommentteja. Ja mä kattelen sitä kuvaa ja mietin että mitä ihmettä ihmiset näkee tässä kuvassa niin hienoa. Tiedenkin tykkäyksien määrä riippuu siitäki kuinka paljon kavereita on. Mä tykkän kuvista jos oikeesti kuva on kaunis ja mä tykkän siitä muutenkin. Välillä mä en kyllä taju millä perusteella ihmiset tykkä kuvista faces.
Kateellisena katselen
Jos puhut minusta että oon kateellinen, siis en todellakaan ole. Mä en ajattele sitä silloin jos kuva on esimerkiks todella kaunis, kiinnostava, onnistunut hyvin ja kuvassa on siis kaunis ihminen. Miksi mulla pitäis olla kateellinen? Kerran näin jonkun profiilin missä oli siis profiilikuvassa naisen kasvot tosi lähellä kameraa, oli myös huono laadu ja ei oikein tunnistanut millaiselta se naine näyttää ja meikkiä oli liikaa. Tarkoittan juuri sellaisia huononlaaduisia, ja myös tosi tavallisia selfeja missä ei oo mitään taustaa. Ei kaiken tarvi liittyä kateuuden.
No itse vaihdan profiilikuvaa lähinnä siksi, että entinen on niin vanha. Tekisin sen mieluiten huomaamatta, ja minua nolottaa jos joku ryhtyy naamaani saatika ulkonäköni muutoksia analysoimaan tai kannustavasti kehumaan. En keskustele livenäkään muiden ulkonäöstä. Profiilikuvasta ei siis minun puolesta tarvitse tykätä, jos siinä nyt ei mitään ihmeempää tapahdu.
Tahallaan julkaistut tarinat ja kuvat ovat eri asia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla on facessa paljon tuttuja, jotka eivät kiinnosta yhtään. Miksi siis kommentoisin ärsyttävien ihmisten kuvia?
En minäkään monista asioista facebookissa tykkää, mutta lähinnä ihmettelen miksi pitää ottaa kavereiksi ihmisiä joiden tekemisistä ei ole edes kiinnostunut? Minulla on vain 33 facebook-kaveria. Nämä ovat ihmisiä joiden juttuja haluan oikeasti seurata.
Koska haluaa ylläpitää verkostoja. Huomaat niiden tärkeyden viimeistään siinä vaiheessa, kun menet työelämään.
Omaa uskottavuutta nimenomaan siellä työelämän verkostoissa muuten parantaa se, ettei postaa itsestään uusia profiilikuvia jatkuvasti eikä duckface-yläviistokuvia ollenkaan ;-)
Tää oli hyvä :D
Olen keski-ikäinen eikä minulla ole yhtään työkaveria facebook-ystävissä ja työelämässä olen ollut aika kauan. Verkostoja pidän yllä LinkedIn:ssa. Profiilikuvaa en ole vaihtanut kahteen vuoteen ja duckface kuvia en ole ottanut koskaan.
Vierailija kirjoitti:
No itse vaihdan profiilikuvaa lähinnä siksi, että entinen on niin vanha. Tekisin sen mieluiten huomaamatta, ja minua nolottaa jos joku ryhtyy naamaani saatika ulkonäköni muutoksia analysoimaan tai kannustavasti kehumaan. En keskustele livenäkään muiden ulkonäöstä. Profiilikuvasta ei siis minun puolesta tarvitse tykätä, jos siinä nyt ei mitään ihmeempää tapahdu.
Tahallaan julkaistut tarinat ja kuvat ovat eri asia.
Mulla sama! En yhtään tykkää vaihtaa profiilikuvaa, kun se tilanne kerää niin valtavasti huomiota ja teennäistä kommentointia. Voi kun voisi laittaa asetukset niin, ettei siihen profiilikuvaan saisi reagoitua kukaan mitenkään - enkä ymmärrä, miksi siihen edes pitää saada reagoida? Sen tarkoitushan on olla vähän kuin avatar.
Hahah, itse olet. :)