Kuinka näyttää huolitellulta ja tyylikkäältä vähällä rahalla ja vaivalla?
Miten näyttää huolitellulta ja tyylikkäältä helposti jos ei ole varaa kuukausittain käydä erilaisissa hoidoissa?
Kommentit (157)
Tarvisin hyvälaatuisen neuleen, paitoja, toppeja ja ehkä kesämekon. Mistä niitä löytää? Sano yksi kauppa? Täällä Oulussa ainakin kaikki kaupat myyvät samaa räikeää kertakäyttörättiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä olen aina näyttänyt huolitellulta ja tyylikkäältä vaikka en ole käynyt hoidoissa kuin 3x elämässäni:D
Mulle tärkeintä on puhtaus ja hyvin leikatut puhtaat hiukset. Siitä lähtee kaikki.
Vaatteet ostan usein ulkomailta mutta aina tarjouksista. En muista koska olisin maksanut täyden hinnan jostain vaatteesta?? Löytöjä voi tehdä jopa Prismasta vaikka se kuulostaakin oudolta. Yksi lemppari juhla-asuni (mekko tumman lilaa "silkkiä" ja siihen neulejakku) maksoi yhteensä 25€ poistorekillä vuosia sitten. Aina kun mulla on se päällä joku tulee hiplaamaan ja kehumaan. Pari kaunista kotelomekkoa löysin New Yorkerista 13€/kpl. Niillä on menty niin ylppärit kuin työtilaisuudetkin. Täytyy vain osata tunnistaa laadukas materiaali. Merkki ei sitä takaa.
Just. Moni mamma epäilemättä näyttää omasta mielestään tyylikkäältä kotivärjätyissä hiuksissaan ja halvoissa vaatteissa. Tämä selittää katukuvan ja sen miksi naistenlehtien perusneuvotkaan eivät uppoa. Jäämme ihmettelemään, miten kummassa markettimammat näyttävät silti olevan ihan eri rotua kuin kansainvälinen eliitti jolla on varaa ja myös halua panostaa ulkonäköönsä paljon.
Totuus: johtajat ja poliitikot joiden työhön kuuluu esiintyminen tyylikkäänä ja arvokkaasti, kuninkaalliset yms. kuitenkin asettavat sen tason mistä näkee mikä on mahdollista ihmisille joilla ei ole huippumallin ruumiinrakennetta ja jotka ikääntyvät suurin piirtein normaalisti. Taviksilla ei ole käytettävissä ulkonäköön rahaa niin paljon, mutta kyllä aika pitkälle pääsee kohtuullisella (ei olemattomalla) vaivannäöllä ja ostamalla erittäin harkitusti parasta mihin on mahdollisuus. Siihen päälle hyvä ryhti, hillityt sivistyneet käytöstavat ja hyvä yleissivistys, niin ollaan jo pitkällä.
Kaapistani löytyy myös aitoja merkkivaatteita -70% hinnalla ostettuna. Michael Corsia (maksoin juhlamekosta 50€), Burberryä, Hilfigeriä jne. mutta sellaisia ettei logo näy eikä kuosistakaan tunnista. Ihan samanlaisia vaatteita kuin muutkin, laatukaan ei päätä huimaa. Eli kyllä edullisesti saa niitäkin kun tietää mistä ostaa. En vain näe mitään lisäarvoa maksaa tuotteen mainostamisesta.
Kuten sanoin aiemmassa viestissä, työhöni kuuluu paljon edustamista ja esillä olemista (kyllä, kansainvälisessä huippuorganisaatiossa) joten pukeutumisen täytyy oikeasti olla tyylikästä.
Onneksi ruumiinrakenteeni on sellainen että vaatteita on suht helppo löytää, lahkeet vain liian pitkiä kun olen pienikokoinen. Kyse ei tosiaankaan ole vain "tyylikkyydestä omissa silmissä" :) Kyllä sen palautteen heti saa jos asu ei ole sopiva tilanteeseen.
Kukaan ei ole väittänytkään Michael Korsia laadukkaaksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä olen aina näyttänyt huolitellulta ja tyylikkäältä vaikka en ole käynyt hoidoissa kuin 3x elämässäni:D
Mulle tärkeintä on puhtaus ja hyvin leikatut puhtaat hiukset. Siitä lähtee kaikki.
Vaatteet ostan usein ulkomailta mutta aina tarjouksista. En muista koska olisin maksanut täyden hinnan jostain vaatteesta?? Löytöjä voi tehdä jopa Prismasta vaikka se kuulostaakin oudolta. Yksi lemppari juhla-asuni (mekko tumman lilaa "silkkiä" ja siihen neulejakku) maksoi yhteensä 25€ poistorekillä vuosia sitten. Aina kun mulla on se päällä joku tulee hiplaamaan ja kehumaan. Pari kaunista kotelomekkoa löysin New Yorkerista 13€/kpl. Niillä on menty niin ylppärit kuin työtilaisuudetkin. Täytyy vain osata tunnistaa laadukas materiaali. Merkki ei sitä takaa.
Just. Moni mamma epäilemättä näyttää omasta mielestään tyylikkäältä kotivärjätyissä hiuksissaan ja halvoissa vaatteissa. Tämä selittää katukuvan ja sen miksi naistenlehtien perusneuvotkaan eivät uppoa. Jäämme ihmettelemään, miten kummassa markettimammat näyttävät silti olevan ihan eri rotua kuin kansainvälinen eliitti jolla on varaa ja myös halua panostaa ulkonäköönsä paljon.
Totuus: johtajat ja poliitikot joiden työhön kuuluu esiintyminen tyylikkäänä ja arvokkaasti, kuninkaalliset yms. kuitenkin asettavat sen tason mistä näkee mikä on mahdollista ihmisille joilla ei ole huippumallin ruumiinrakennetta ja jotka ikääntyvät suurin piirtein normaalisti. Taviksilla ei ole käytettävissä ulkonäköön rahaa niin paljon, mutta kyllä aika pitkälle pääsee kohtuullisella (ei olemattomalla) vaivannäöllä ja ostamalla erittäin harkitusti parasta mihin on mahdollisuus. Siihen päälle hyvä ryhti, hillityt sivistyneet käytöstavat ja hyvä yleissivistys, niin ollaan jo pitkällä.
Kaapistani löytyy myös aitoja merkkivaatteita -70% hinnalla ostettuna. Michael Corsia (maksoin juhlamekosta 50€), Burberryä, Hilfigeriä jne. mutta sellaisia ettei logo näy eikä kuosistakaan tunnista. Ihan samanlaisia vaatteita kuin muutkin, laatukaan ei päätä huimaa. Eli kyllä edullisesti saa niitäkin kun tietää mistä ostaa. En vain näe mitään lisäarvoa maksaa tuotteen mainostamisesta.
Kuten sanoin aiemmassa viestissä, työhöni kuuluu paljon edustamista ja esillä olemista (kyllä, kansainvälisessä huippuorganisaatiossa) joten pukeutumisen täytyy oikeasti olla tyylikästä.
Onneksi ruumiinrakenteeni on sellainen että vaatteita on suht helppo löytää, lahkeet vain liian pitkiä kun olen pienikokoinen. Kyse ei tosiaankaan ole vain "tyylikkyydestä omissa silmissä" :) Kyllä sen palautteen heti saa jos asu ei ole sopiva tilanteeseen.
Kukaan ei ole väittänytkään Michael Korsia laadukkaaksi.
Jep. Nämä saffianovahapäälysteiset laukut ovat typerintä mihin rahansa voi laittaa. Se nahka siellä alla kun ei edes näy, tunnu eikä tuoksu, kun sen päällä on monta milliä jäykkää vahaa. Nykyään hittibrändit suosivat näitä saffianoja, Versace tuon taisi aloittaa. Laukut muovisen näköisiä ja heikkolaatuisia.
Vierailija kirjoitti:
Tarvisin hyvälaatuisen neuleen, paitoja, toppeja ja ehkä kesämekon. Mistä niitä löytää? Sano yksi kauppa? Täällä Oulussa ainakin kaikki kaupat myyvät samaa räikeää kertakäyttörättiä.
Stockmann?
Oon vasta viime aikoina oivaltanut, että kaikenlaisia mieluisia vaatteita ei tarvitse omistaa samaan aikaan.
Vaatteiden huolto ja ylipäätään vaateasiat on helpompia, kun vähentää määrää. Jossain vaiheessa voi sitten hankkiutua eroon jostain vaatteesta ja hommata jotain muuta tilalle. Jos omistaa määrättömästi vaatteita, sen massan hallitseminen on vaikeaa ja turhauttavaa.
Puhtaat, hyväkuntoiset hiukset.
Siisti, ystävällinen ja hyväkäytöksinen olemus.
Siistit kynnet.
Tyylikäs pukeutuminen ja asukokonaisuus laukkua ja kenkiä myöten. Kirppareiltakin saa edullisia. -mieluummin muutama hyvä ja sopiva kuin kymmenen huonoa.
Jos värjää hiukset, voi itsekin värjätä, tosin blondauksesta en tiedä onnistuuko.
Tuota en ymmärrä ollenkaan, että aika moni sanoo värjäävänsä säännöllisesti juurikasvunsa omaa hiusväriä lähellä olevalla värillä. Miksi pitää värjätä ollenkaan, jos väri on lähellä omaa? Miksi meidät naiset laitetaan inhoamaan omaa luonnollista hiusväriä, joka usein on se joka sopii omaan ihon väriin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jotkut näyttävät luonnostaan huolitelluilta ja tyylikkäiltä, ja minunkaltaisestani ei saa edes kovalla työllä sellaista. Siedettävän kyllä laadukkailla vaatteilla. Ihon kiiltoa ja huonoa kuntoa, hiusten rasvoittuvuutta ja ohuutta yms. on vaikea kohentaa, kun hormonaalisille tekijöille ei keski-ikässä oikein mitään voi.
Ihoa voi hoitaa. Kenelläkään ei ole niin karmeita lähtökohtia etteikö niille voisi jotain tehdä jos viitsii. Eri asia jos ei viitsi kun lopputulos ei kuitenkaan ole missitasoa.
Kosteuttavat, ei-rasvoittavat voiteet, hellävarainen puhdistus aamuin illoin ja kevyt kuorinta ja naamio pari kertaa viikossa auttavat aika pitkälle. Tarvittaessa ammattilaisen tekemä puhdistus, ihotautilääkäri tai hormonihoito jos esim. ruusufinniä. Siistit, luonnolliset kulmat ja hoitavaa huulirasvaa.
Hiuksiin hyvä ja klassinen hiuslaatuun sopiva leikkaus joka ei mielellään ole aivan lyhyt (päänahka paistaa läpi).
Hammaslääkärikäynti kerran vuodessa, hoidetut kädet ja jalat. Hyvät alusvaatteet jne.
Kuten on jo sanottu, vaatteet ovat vain yksi osa kokonaisuutta, tyylikäs ihminen näyttää myös hoidetulta.
Työtön/opiskelija eivät voi käydä hammaslääkärillä kerran vuodessa. Kunnallisessa on aikaraja enkä saa käydä joka vuosi.
Miksi ei voisi käydä?
Mä olen käynyt hammaslääkärissä tänä vuonna jo 5 kertaa.
T. Työtön
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jotkut näyttävät luonnostaan huolitelluilta ja tyylikkäiltä, ja minunkaltaisestani ei saa edes kovalla työllä sellaista. Siedettävän kyllä laadukkailla vaatteilla. Ihon kiiltoa ja huonoa kuntoa, hiusten rasvoittuvuutta ja ohuutta yms. on vaikea kohentaa, kun hormonaalisille tekijöille ei keski-ikässä oikein mitään voi.
Ihoa voi hoitaa. Kenelläkään ei ole niin karmeita lähtökohtia etteikö niille voisi jotain tehdä jos viitsii. Eri asia jos ei viitsi kun lopputulos ei kuitenkaan ole missitasoa.
Kosteuttavat, ei-rasvoittavat voiteet, hellävarainen puhdistus aamuin illoin ja kevyt kuorinta ja naamio pari kertaa viikossa auttavat aika pitkälle. Tarvittaessa ammattilaisen tekemä puhdistus, ihotautilääkäri tai hormonihoito jos esim. ruusufinniä. Siistit, luonnolliset kulmat ja hoitavaa huulirasvaa.
Hiuksiin hyvä ja klassinen hiuslaatuun sopiva leikkaus joka ei mielellään ole aivan lyhyt (päänahka paistaa läpi).
Hammaslääkärikäynti kerran vuodessa, hoidetut kädet ja jalat. Hyvät alusvaatteet jne.
Kuten on jo sanottu, vaatteet ovat vain yksi osa kokonaisuutta, tyylikäs ihminen näyttää myös hoidetulta.
No mulla ainakin on niin huono iho ettei paljon auta puhdistus tai kosteutus.
Itku pääsee kun katsoo peiliin luonnonvalossa.
Vierailija kirjoitti:
Ei täältä löydä. Tai ehkä neuleen Sokokselta. Nettikauppa on ystävä.
T. Toinen oululainen
Vierailija kirjoitti:
Tuota en ymmärrä ollenkaan, että aika moni sanoo värjäävänsä säännöllisesti juurikasvunsa omaa hiusväriä lähellä olevalla värillä. Miksi pitää värjätä ollenkaan, jos väri on lähellä omaa? Miksi meidät naiset laitetaan inhoamaan omaa luonnollista hiusväriä, joka usein on se joka sopii omaan ihon väriin.
Itse ainakin peitän harmaita hiusvärillä. Harmaat ei ole tyylikästä nuorella, itselleni ekat tuli kolmekymppisenä ja nyt nelikymppisenä niitä on jo paljon. Kasvata "luonnollisen" värin eli kokoharmaan joskus 60-vuotiaana, siihen asti värjään.
Mistä löytää klassisen istuvan villakangastakin? Vaatekaupat ovat täynnä muodottomia telttoja tai saunatakin näköisiä riepuja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla ei varaa mihinkään näistä vinkeistä muuhun kuin puhtauteen, kaikki rahat menee ihan muuhun. Mutta kiitos silti, on näitä kiva lukea.
Oikeasti, kun köyhällä ei ole varaa ostaa sitä 100€ bleiseriä, ei edes sitä 20€
Kuten tuossa jo joku sanoi, että eihän tässä ketjussa olekaan kehoitettu ostamaan minkäänhintaista bleiseriä. Jos sinulla ei ole varaa edes 20 euroa laittaa bleiseriin, oletan kyllä että et silloin tarvitse bleiseriä. Tuskin nimittäin olet sitten työssä, jossa täytyy käyttää bleiseriä tai muuta siistiä vaatetta. Käytä ihmeessä vähät rahasi johonkin muuhun vaatekappaleeseen vaikka pikkuhiljaa säästäen, mutta älä nyt ihmeessä bleiserin perään haikaile.
Mua aina ärsyttää tämän tyyppisissä keskusteluissa, että ehdotetaan esim. mustia suoria housuja, valkoista kauluspaitaa, bleiseriä ym. Toki ne ovat vaateklassikoita, mutta mitä niillä tekee esim. lastentarhanopettaja? Missä hän niitä käyttää? Töissä? Vapaa-ajalla? Minä taas olen sen tyyppisessä työssä, että voisin hyvin pukeutua suoriin housuihin ja kauluspaitaan. Mutta en pukeudu, en edes omista enää sellaisia koska huomasin hyvin pian työelämään siirryttyäni, ja hankittuani nämä ”jokaisen tyylikkään naisen vaatekaapin peruspilarit”, että tunnen oloni näissä vaatteissa epämukavaksi. Jos olo on epämukava, tuskin silloin kovin tyylikkäältäkään näyttää. Käytän töissä pääasiassa yksinkertaisia mekkoja, ja talvella niiden päällä laadukkaita neuletakkeja tai bleisereitä. Talvella siistit, nahkaiset saappaat ja laadukas villakangastakki. kesällä nahkaiset klassiset ballerinat, joskus avokkaat. Mutta en tosiaan omista mustia suoria housuja enkä valkoista kauluspaitaa, koska ne eivät ole minun tyyliäni.
Mistä ostat nämä vaatteesi? Olisiko esimerkkikuvia minkä tyylisiä mekkoja? Kuulostaa tosi kivalta tyylisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Työtön/opiskelija eivät voi käydä hammaslääkärillä kerran vuodessa. Kunnallisessa on aikaraja enkä saa käydä joka vuosi.
Miksi ei voisi käydä?
Mä olen käynyt hammaslääkärissä tänä vuonna jo 5 kertaa.
T. Työtön
Kyllähän sinne varmaan joka paikassa pääsee, jos on akuuttia tarvetta tai vaikka reikiä paikattavana, mutta minulle ainakin sanottiin viime syksynä (kun viimeinen reikä paikattiin), että seuraavaan tarkastukseen sitten kahden vuoden kuluttua.
Ennen pyrittiin siihen, että vuoden välein tarkastus, mutta nyt siis ilmeisesti kahden vuoden välein. Mutta akuutin ajan varmasti saa, jos tulee särkyä, hammas lohkeaa tms.
eri
Kampaajasaksia pystyy ostamaan Classohlossonilta. Siistin ja värjään itse.
Tyylikkäitä vaatteita ostan Huuto.netistä ja Torista. Tykkään ostaa halvalla isoja merkki eriä. Monet haluaa myydä tilanpuutteen takia laadukkaita vaatteita mahdollisimman nopeasti, siksi kannattaa välillä skipata kirpparit ja siirtyä suoraan kassien metsästykseen.
Ihoa pystyy tosiaan hoitamaan kotona. Googlesta löytyy helppoja sekä halpoja ihonhoito reseptejä. Ihokarvojen poisto onnistuu Veet tuotteiden avulla, joita Sokos myy aika-ajoin pilkkahinnalla.
Kävin hiljattain eräässä kivijaökaliikkeessä. Siistimpi työpaita roikkui tangossa, hinta yli 160 euroa. Kurkkasin materiaalitietoja, polyesteriä. Jäi hyllyyn. Missä liikkeessä asioit?