Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka näyttää huolitellulta ja tyylikkäältä vähällä rahalla ja vaivalla?

Vierailija
05.08.2018 |

Miten näyttää huolitellulta ja tyylikkäältä helposti jos ei ole varaa kuukausittain käydä erilaisissa hoidoissa?

Kommentit (157)

Vierailija
81/157 |
06.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisäys edelliseen (80) Oikeastaan sama pätee muutenkin. Yliyrittäminen ei ole tyylikästä. Liikaa blingiä, rusketusta, irto-osia (ripset, kynnet, hiustenpidennykset, täytteet jne.), meikkiä, värejä näyttää tyylittömältä sata kertaa todennäköisemmin kuin luonnollinen vaikka sitten vähän vaatimatonkin ulkomuoto. Yksinkertaiset vaatteet yksivärisinä tai rauhallisella kuosilla näyttävät arvokkaammilta kuin väri-röyhelö-cutout-kimalleoksennukset. Korut eivät ole mitenkään välttämättömiä.

Kiva huivi on helppo tapa piristää asuja, netistä niitä löytää tosi edullisesti.

Vierailija
82/157 |
06.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestäni täällä on annettu ihan hyviä neuvoja - miten näyttää huolitellulta. Mutta huoliteltu olemus ei ole sama kuin tyylikkyys. Mielestäni tyylikkyys on jotain persoonallisempaa. Jokin yksityiskohta vaikka asussa, hiuksissa, koruissa tai meikissä, joka luo ihmiselle oman tyylin. Perus-preppytyyli ei esimerkiksi minusta ole kovin tyylikästä. Tyylikäs ihminen on aina hiukan massasta erottuva. Toki useimmat tyylikkäät ihmiset ovat myös huoliteltuja, mutteivät välttämättä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/157 |
06.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun mielestäni täällä on annettu ihan hyviä neuvoja - miten näyttää huolitellulta. Mutta huoliteltu olemus ei ole sama kuin tyylikkyys. Mielestäni tyylikkyys on jotain persoonallisempaa. Jokin yksityiskohta vaikka asussa, hiuksissa, koruissa tai meikissä, joka luo ihmiselle oman tyylin. Perus-preppytyyli ei esimerkiksi minusta ole kovin tyylikästä. Tyylikäs ihminen on aina hiukan massasta erottuva. Toki useimmat tyylikkäät ihmiset ovat myös huoliteltuja, mutteivät välttämättä. 

tää on muuten totta, voi olla tyylikäs vaikka vähän homssuisenakin, miten jotkut tekee sen?

Vierailija
84/157 |
06.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Paljon tässä on tullutkin jo vinkkejä, ja varmasti nyt tulee osittain toistoa. Tässä mun keinot: 

- terveelliset elämäntavat: pyrin nukkumaan 7-8 tuntia yössä, liikun ja ulkoilen säännöllisesti, syön mahdollisimman terveellisesti ja juon vettä päivittäin.

- minulla on puolipitkät hiukset, joita siistin säännöllisesti kampaajalla. Käynnin välissä laitan itse juureen värin, ostan sen kampaajalta. Samoin käytän väriä ylläpitävää shampoota ja hoitoainetta. Sävy on mahdollisimman lähellä omaa sävyä eli luonnollisen näköinen. Hiukset ovat aina puhtaat. 

- käytän ihonhoidossa omalle ihotyypille sopivaa luonnonkosmetiikkaa. En koskaan mene nukkumaan meikit naamalla. 

- kerran viikossa teen saunan yhteydessä/jälkeen pienen kauneudenhuoltohetken: ihon kuorinta, kasvonaamio, jalkakylpy ja raspaus tarvittaessa. Noin kerran kuussa poistan lakat varpaankynsistä ja laitan uudet, samalla siistin kynsinauhat. Kerran viikossa hoidan myös kynnet samaan tapaan, käsissä on aina hyvin neutraali lakka. Rasvaan kädet päivittäin. 

- värjään itse kulmat ja nypin niitä tarvittaessa

- yksinkertainen meikki: kevyt meikkivoide, valokynää tummiin silmänalusiin, kulmien laitto, kevyet rajaukset silmiin, ripsiväri, luonnollisen värinen huulipunakynä sekä sipaus irtopuuteria ja poskipunaa. Vapaapäivinä olen meikittä tai laitan vain hoitavan cc-voiteen, kulmat ja vähän ripsiväriä. Meikkihän ei ole välttämätön ollenkaan, huolitellun ja tyylikkään näköinen voi olla ilmankin! Minä tykkään ehostaa vähän itseäni enkä koe sitä rasittavana ollenkaan. Mutta mielummin ilman meikkiä, kuin kovin raju meikki voimakkaine luomivärineen ym. 

- käyn säännöllisesti hammaslääkärissä, käytän hammaslankaa jne. 

- vaatekaappi on suunnitelmallinen: muutama pääsävy vaatteissa, näin kaikki sopii yhteen. Minulla sävyt ovat tummansininen ja beige sekä muutama paita ym. punaisia ja sinisiä. Olen käynyt pukeutumisneuvojalla, jossa nämä katsottiin. Myös mustaa on, vaikkei se minulle sovikaan. Mutta pidän huolta, että musta ei ole koskaan suoraan kasvoja vasten vaan esim. mustan neuletakin kanssa on huivi, joka sopii ihoni sävyihin. Kapselivaatekaapista saa paljon vinkkejä netistä. Kannattaa myös lukea Rinna Saramäen kirja Hyvän mielen vaatekaappi. Siitä saa tosi paljon vinkkejä, miten saa rakennettua itselleen pienen, mutta täydellisen vaatekaapin. Vähemmän on enemmän, kun vaatekaapin sisältö on suunniteltu ja ne sopivat yhteen. 

- pyrin ostamaan laatua, vaikka se onkin vaikea nykyisin tunnistaa. Merkki ja hinta ei todellakaan sitä kerro. Mielummin yksi laadukas neuletakki kuin viisi huonolaatuista. En tee enää heräteostoksia, ellen sitten näe kauan etsimääni vaatetta yllättäen. Jos esim. neule nyppyyntyy, poistan sen käytöstä ellen saa siistyttyä nypynpoistajalla. Ostan vain nahkakenkiä ja -laukkuja. Monet merkkilaukutkin saattavat olla muovia, joten merkillä ei todellakaan ole väliä. Kunnolliseen villakangastakkiin kannattaa satsata.

- huollan vaatteita: silitän tarvittaessa (pyrin kyllä ostamaan vaatteita, jotka ei vaadi silittämistä sillä inhoan sitä), lankkaan kengät, käytän vaateharjaa eli poistan pölyt, hiukset ym. vaatteista, pesen vaatteet oikein jne. Jos haluaa näyttää tyylittömältä, voi kulkea esim. neuletakissa, joka on nyppyyntynyt ja olkapäillä hiuksia, kengät on kulahtaneet ja housut pussittaa polvista. 

- vaatteet on ylipäänsä minun vartalolleni sopivia ja istuvia. Kaikki vaatteet eivät istu ja sovi kaikille. Selvitä, mitkä vaatteet sopivat sinun vartalotyypillesi ja mitkä värit sinun väreihisi. Mene rohkeasti ammattilaisen pakeille, ne eivät usein maksa mitään. 

Hyviä pointteja, varsinkin nuo viimeiset. Eipä se auta vaikka vaatteet olisivat miten kalliit jos ne eivät sovi omalle vartalolle tai muihin vaatteisiin. Lisäisin vielä, että kalliskin vaate näyttää halvalta jos siitä ei ole pidetty huolta. Yksi ongelma on, että suomalaisista kaupoista on vaikea löytää hienoja vaatteita. Kaikki paikat ovat täynnä samaa trendiä ja laadukkaita perusvaatteita on vaikea löytää. Väritkin ovat joko musta- harmaata tai sitten räikeitä värejä jotka eivät sovi suomalaiseen väritykseen ollenkaan. Kauniit, pehmeät ja hienostuneet sävyt vaatteissa ovat todella harvinaisuuksia, ja kun ankeat kovat värit yhdistetään halpoihin kankaisiin, niin siinäpä sitä ollaan. Jos ei ole aikaa harrastaa vaateshoppailua, on tyydyttävä siihen mitä ketjuliikkeistä ja marketeista saa. Kyllä välillä kadehdin miehiä jotka voivat luottaa siihen että miestenosastolta löytyy aina perusvaatteita joissa on kohtalaisen laaja koko- ja värivalikoima. Laadultaakin miesten vaatteet ovat jostain syystä paljon parempia kuin saman hintatason naisten vaatteet.

Haha, mun mielestä kun se on just niin, että joka kaupassa myydään samoja persoonattomia perusvaatteita samoissa harmaan ja beigen sävyissä (tai sit on toki joku bikbok ja h&m teinipuoli missä myydään käsittämättömiä "trendi" vaatteita, mutta niistä ei nyt varmaan puhuttukaan). Kirkkaita värejä on vaikea löytää. Siis tyylikkäässä vaatteessa. Kun olen myös ehdottomasti sitä mieltä että tyylikkääseen asuun kuuluvat myös värit! (miettikää jotain ranskatarta punaisessa huulipunassa ja sävy sävyyn mätsäävässä baskerissa) toki kaikessa voi ja pitää pitää oma tyyli, oli se sitten värikäs tai väritön.

Vierailija
85/157 |
06.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvä pointti

Vierailija
86/157 |
06.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla ei varaa mihinkään näistä vinkeistä muuhun kuin puhtauteen, kaikki rahat menee ihan muuhun. Mutta kiitos silti, on näitä kiva lukea.

Oikeasti, kun köyhällä ei ole varaa ostaa sitä 100€ bleiseriä, ei edes sitä 20€

Kuten tuossa jo joku sanoi, että eihän tässä ketjussa olekaan kehoitettu ostamaan minkäänhintaista bleiseriä. Jos sinulla ei ole varaa edes 20 euroa laittaa bleiseriin, oletan kyllä että et silloin tarvitse bleiseriä. Tuskin nimittäin olet sitten työssä, jossa täytyy käyttää bleiseriä tai muuta siistiä vaatetta. Käytä ihmeessä vähät rahasi johonkin muuhun vaatekappaleeseen vaikka pikkuhiljaa säästäen, mutta älä nyt ihmeessä bleiserin perään haikaile.

Mua aina ärsyttää tämän tyyppisissä keskusteluissa, että ehdotetaan esim. mustia suoria housuja, valkoista kauluspaitaa, bleiseriä ym. Toki ne ovat vaateklassikoita, mutta mitä niillä tekee esim. lastentarhanopettaja? Missä hän niitä käyttää? Töissä? Vapaa-ajalla? Minä taas olen sen tyyppisessä työssä, että voisin hyvin pukeutua suoriin housuihin ja kauluspaitaan. Mutta en pukeudu, en edes omista enää sellaisia koska huomasin hyvin pian työelämään siirryttyäni, ja hankittuani nämä ”jokaisen tyylikkään naisen vaatekaapin peruspilarit”, että tunnen oloni näissä vaatteissa epämukavaksi. Jos olo on epämukava, tuskin silloin kovin tyylikkäältäkään näyttää. Käytän töissä pääasiassa yksinkertaisia mekkoja, ja talvella niiden päällä laadukkaita neuletakkeja tai bleisereitä. Talvella siistit, nahkaiset saappaat ja laadukas villakangastakki. kesällä nahkaiset klassiset ballerinat, joskus avokkaat. Mutta en tosiaan omista mustia suoria housuja enkä valkoista kauluspaitaa, koska ne eivät ole minun tyyliäni.

Vierailija
87/157 |
06.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaatteista sen verran, että suuret logot ja tekstit eivät ole tyylikkäitä. Vaikka tekisi mieli näyttää suurella logolla, että nyt on ollut varaa ostaa merkkivaate, niin osta mielummin se, joka ei huuda merkkiä.

Jos haluaa yksinkertaisen tyylikkään tyylin, pitää panostaa laatuun määrän sijaan. Akryylit, polyesterit ym. jätetään kauppaan ja ostetaan aitoa materiaalia. Yksivärisiä toisiinsa sopivia vaatteita. Jätetään ne kuviolliset vaatteet ostamatta, jos ei olla varmoja, että ne sopivat omaan tyyliin. Toki vaatteissa tai huiveissa voi olla muutama värikkäämpikin juttu, mutta värien pitää sopia omiin väreihin ja tyyliin ja katsotaan, että kerralla päällä on vain yksi värikäs yksityiskohta. Esim. harmaat housut, harma neuletakki, musta paita ja värikäs huivi. Tai kirkkaan sininen paita.

Vierailija
88/157 |
06.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos / kun ostat villakangastakin, niin älä osta sitä mistään H&M:stä tai vastaavanlaisesta kaupasta. Sen laaduttomuuden todella näkee, koska materiaali menee helposti ryppyyn (selässä viivat kuin olisi pyykkinarulla kuivattu poikittain) ja reunat eivät ole huolitellut vaan kiertävät ja pullottavat.

Toinen tärkeä on se, että kenkien tulee olla siistit. Voit esimerkiksi pitää käsilaukussa mukana pientä kengänpuhdistussientä ja sillä tarpeen vaatiessa sipaista kengät puhtaiksi.

Tyylikkäältä ja huolitellulta on helpompi näyttää, kun käyttää melko neutraaleja sävyjä, esim. sinistä, vaaleansinistä, valkoista, beigeä ja ruskean sävyjä. Joku väripilkku (huivi, koru tms.) voi tosin olla mukana.

Älä käytä liian lyhyttä hametta. Myöskään sellaiset paidat, joissa on olkavarsilla aukot eivät näytä tyylikkäältä, kuten eivät myöskään paidan kauluksesta esiin puskevat rintsikan olkaimet tai housujen vyötäröltä näkyvät pikkarit. Vältä vaatteita, jotka ovat täysin polyesteristä tai akryylistä tehtyjä. Tyylikkäitä vaatteita voi ihan hyvin löytää myös edullisesti käytettyinä (ainakin pk-seudulla on runsaasti tarjontaa).

Meikkauksessa pyri sellaiseen apteekin kosmetiikkamainokseen. Eli että iho on terveen ja heleän näköinen eikä meikki juurikaan näy, vaikka sitä onkin. Tee ihon kuorinta ja kasvonaamio kerran viikossa. Pidä kynnet lyhyinä ja lakkaus siistinä. Hiuksia ei tarvitse värjätä, mutta jos kuitenkin värjäät, niin pitäydy melko lähellä omaa sävyä. Jos hiukset ovat pitkät, niin esimerkiksi nutturakampaus näyttää huolitellulta.

Kävele ryhdikkäästi, älä myöskään harpo äijämäisesti.

Pidä paino normaalina.

Mulle tuli samantien mieleen Katharine Hepburn, joka pukeutui hyvin androgyynisti ja taatusti välillä harppoikin äijämäisesti housunlahkeet liehuen - ja oli silti sekä naisellinen että tyylikäs!

Googlettakaa vaikka katharine hepburn style ja tiedätte mitä tarkoitan.

Vierailija
89/157 |
06.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä löytyy nykyään muita kuin polyesterivaatteita? Pääkaupunkiseudun ulkopuolelta.

Vierailija
90/157 |
06.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aidot timantit tai kultaiset tai helmet.

Toisaalta, Glitteristä ym. löytyy myös pelkistettyjä korvakoruja. Jos rahaa on vähän satsaisin mielummin hyvään talvitakkiin kuin timanttikorviksiin.

Minulla on sekä aidot helmikorvakorut että halpisversiot, ja olen aika varma että eron huomaa korkeintaa yksi kymmenestä.

Tyylikäs ihminen ei ajattele näin. Hän on mieluummin ilman kuin ostaa feikkiä. Koruttomuudessa ei ole mitään vikaa, joten kiirettä niiden hankkimiseen ei ole. Sitä paitsi aidot helmikorvikset, tai kultaiset tai hopeiset perusnappikorvikset saa muutamalla kympillä- sen summan saa köyhäkin säästettyä halutessaan vaikka pulloja keräämällä.

Juuri tämä ajattelutapa että ostanpa sinnepäin-laatua kun se näyttää MELKEIN samalta kuin aito mutta on paljon halvempi erottaa usein wannabet tyylikkäistä ihmisistä. Tyylikäs tietää että feikkihelmet saisi muutamalla eurolla mutta säästää silti aitoihin koska hänellä on silmää nähdä että ero on olemassa. Hän tietää ettei äkkivilkaisulla marketin halpaa teepparia erota yli 50 euron laatupaidasta mutta ostaa silti jälkimmäisen koska ymmärtää silti että eroa löytyy muualtakin kuin hintalapusta. Sitten nämä pienet yksityiskohdat tuppaavat kasaantua pukeutumiseen, lopputulos on että koko olemus on sinne päin ja melkein, ja yhtäkkiä se eroaakin siitä joka ei ole tinkinyt yksityiskohdista.

Sama rahvaan viisaus kertoo, että jos kalliimman hankintaan tekemiseen on tilaisuus, tulee hankkia mahdollisimman näyttävää: blingblingiä, logoja tai blogisopulilaukkuja jotta kaikki varmasti tajuavat että hankinta on kallis.  Ei huomata että ei se yksi kallis tuote pelasta lookia joka muuten on sinne päin- osastoa vaan päinvastoin näyttää orvolta ja nololta. Koko asun on oltava tasapainoinen ja jos joku kallis yksityiskohta on, sen pitää näyttää luontevalta osalta asua eikä huutomerkiltä.

Muut ovat jo aiemmin sanoneetkin että tyylikäs ihminen hoitaa huolella itseään ja vaatteitaan ja kohtelee tavaroitaan arvokkaasti. Se on paljon helpompaa jos tuotteet ovat budjettiin nähden vähän kalliimpia, sellaisia joiden tilalle ei tuosta vaan hankita heti uutta vastaavaa. Harva jaksaa pitää heräte-henkkamaukkalöydöistä yhtä hyvää huolta kuin kalliimmasta vaatteesta.

Tiedoksi vain, että nykyiset feikkikorut ovat niin hyviä, että asiantuntijatkaan eivät vilkaisemalla pysty erottamaan parhaita kopioita aidoista. Esim. jalokivien aitouden toteaminen vaatii kunnollista testaamista.

Edullisen viljellyn helmen erottaminen kalliista ”aidosta” on asiantuntijallekin erittäin haastava tehtävä, joten enpä usko av:lla olevan montakaan mammaa, jotka erottaisivat ne ensisilmäyksellä :)

Av-"asiantuntemus" ei petä. 

Käytännössä kaikki myynnissä olevat aidot helmet ovat viljeltyjä. Villihelmet ovat äärimmäisen harvinaisia, mahdollisesti antiikkia ja hinta lähtee yli tonnista per helmi. 

Viljellyissä helmissä on paljon eri laatuja, enää pitkään aikaan ei ole voinut puhua järkevästi "edullisista viljellyistä helmistä" kun kalleimmat etelämeren- ja Tahitin helmistä tehdyt (viljellyt) helminauhat maksavat jopa useamman kymppitonnin. Näistä helmistä tehty korvakorupari maksaa edullisimmillaan vähän alle tonnin, en tiedä saako näitä edes Suomesta. Vielä n.20v sitten akoyat erottuivat laadukkuudellaan, nyttemmin kiinalaisten makeanveden helmien laatu on parantunut. Tämän seurauksena aidot, laadukkaat helmikorut maksavat alle satasen (paitsi Suomessa). Vastaavasti akoyahelmien maine on kärsinyt sillä niistä on alettu tehdä heikkolaatuisia versioita joissa helmet eivät ole saaneet kasvaa tarpeeksi kauan. 

Epäaidoista helmistä laadukkaan näköisiä ovat vain Majorica-helmet jotka tehdään kalansuomumassasta. Saatavissa lähinnä firman omasta nettikaupasta ja hinnat samaa tasoa kuin aidoilla viljellyillä helmillä. Eivät mikään edullinen vaihtoehto aidolle.

Nämä Glitterin ja ketjukauppojen "helmet" ovat helmiäismaalilla maalattua lasia tai muovia. Käyttöikä sen mukainen eikä ulkonäössä ole oikeiden helmien hohdetta. Muutaman euron hinta näistä roskista on tyyris ottaen huomioon että aidot, ihan hyvät helmikorvikset tosiaan maksavat vain kymppejä kun tietää mistä ostaa ja kestävät hyvin pidettyinä eliniän.

Aidot hopeiset peruspallokorvikset näkyisivät maksavan eBayssa euron verran, eli taitavat olla halvemmat kuin glitter-roska ja ovat hyvät perusarkikorvikset. Kultaiset 5mm pallokorvikset maksavat 20-30€, suomalaisessa kultasepänliikkeessä 10-20€ enemmän. Eivät minusta maksa maltaita ottaen huomioon että kyseessä ovat kestävät korut jotka eivät kolhiinnu tai mustu piloille muutamassa kuukaudessa.

Kuten huomaat, niin hyvin voi puhua edullisista viljellyistä helmistä, itsekin mainitset, että saa alle satasella.

Vierailija
91/157 |
06.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyylejä on monia, mutta mun mielestä helppo tapa kohentaa tyyliä on sellaisen raikkauden tavoitteleminen.

En tarkoita mitään sporttityyliä vaan tällaisia juttuja

-puhtaat, selkeät perusvärit: valkoinen, navy, vaaleansininen, harmaa, musta, kerma. Lämpimistä väreistä voi tulla tunkkainen vaikutelma, kirkkaista räikeä, murretuista nuhju. 

-puhtaus ja siisteys 

-ei raskasta tuoksua päiväkäytössä vaan joku kevyt ja raikas mikä vahvistaa puhtauden vaikutelmaa

-ei kamalasti hörhelöä ja krumeluuria eikä riemunkirjavia kukertavia kuoseja vaan selkeitä linjoja, ryhdikkäitä kankaita ja leikkauksia

-jos meikkiä niin hillitysti

-hieman kontrastia asuihin, myös kokomusta on tyylikäs

Toki tyylikäs voi olla vaikka boheemisti, mutta minusta ihmisen joka kysyy tyylivinkkejä ei ehkä kannata lähteä ensimmäisenä tavoittelemaan tyylikästä boheemia tyyliä vaan aloittaa helpoista perusjutuista joita voi sitten ajan kanssa viilata enemmän omannäköiseen suuntaan.

Vierailija
92/157 |
06.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä saa tyylikkäitä mutta kohtuuhintaisia balleriinoja, villakangastakkeja ja nahkalaukkuja?

Vierailija
93/157 |
06.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin täällä pari kertaa mainittavan, että huoliteltuna koruna toimii RIPPIRISTI. Ei, ei ei. Olen 18, ja mielestäni ne kuuluvat vain 15-vuotiaiden kaulaan ketkä ovat sieltä ripiltä juuri päässeet. On muutenkin todella epätyylikästä kantaa uskonnon symbolia kaulassa työelämässä. 

Vierailija
94/157 |
06.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

- kun on hyvässä kunnossa ja syö ja nukkuu oikein, jo se tekee kauniiksi. siihen ei tarvitse edes rahaa. 

- voi ottaa inspiraatiota vaikka muotibloggaajien tyyleistä, samoja vaatekappaleita saa halvallakin (zalando alennukset, h&m)

- suosittelen jokaisen kokeilemaan mustia sukkiksia ja jotain kivaa hametta ihan arjessa, talvellakin toimii kun pitkä takki. mukavammat ja tyylikkäämmät kuin farkut!

- long bob -hiustyyli ja aina puhtaat hiukset, tai vaikka korkea tiukka nuttura. 

- concealer ja kulmaväri vakiomeikeiksi 

- vihreä tee päivittäin <3 

-  lökärit ja lenkkarit kuuluvat vain kotiin tai salille

Vierailija
95/157 |
07.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä saisi siis tyylikkäitä ja edullisia vaatteita muualtakin kuin Helsingistä?

Vierailija
96/157 |
07.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistä saisi siis tyylikkäitä ja edullisia vaatteita muualtakin kuin Helsingistä?

Verkkokaupoista.

Ja on joka kaupungissa oikeasti vastekauppoja. Niissä täytyy vain kierrellä. Ai niin, sanoit edullisia. No satasen farkut on edullisia, jos ne kestää puolitoista vuotta ja näyttää järkevältä.

Vierailija
97/157 |
07.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistä saa tyylikkäitä mutta kohtuuhintaisia balleriinoja, villakangastakkeja ja nahkalaukkuja?

Balleriinat on kyllä tyylittömimmät kengät ikinä aikuisella ihmisrllä. Mikä tahansa kokonaisuus lätsähtää niillä. Alle 7 v llä ok.

Vierailija
98/157 |
07.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Omani olen ostanut Aleksi13:sta. Harmi, kun se lopetti omassa kaupungissani. Mutta samoja merkkejä myydään myös muualla. Villakangastakkini on Rils`sin, löysin sen Aleksin alerekistä alle satasella. Ja on todella hyvälaatuinen, yksinkertaisen tyylikäs. Edellinen oli juuri H&M, josta tässä ketjussa varoitettiin. Näistä ei voi puhua samana päivänä, niin eri laatua ovat. 

Rils`sillä on myös hyvälaatuisia neuleita. Ostin viime talvena pitkän, yksinkertaisen neuletakin kun Your Facessa oli joku -30% ale. Your Facen omat neuleet nyppyyntyvät pilalle muutamassa kuukaudessa, vaikka niidenkään hinta ei mikään  kovin halpa ole. Minulla on myös Rils`n bolero, joka on monikäyttöinen mekkojen kanssa. 

Ballerinat ovat Gaborin, nahkalaukun merkkiä en nyt muista. Ei ole mitään kuuluisaa merkkiä, mutta todella hyvälaatuinen ja edelleen kuin uusi muutaman vuoden käytön jälkeen. Senkin ostin Aleksi13:sta. Tässäkään ei voi puhua samana päivänä aiemmin käyttämistäni muovilaukuista ja oikeasta nahkalaukusta. Myös laukkukaupoista kannattaa katsella nahkalaukkuja. Osa on tylsän näköisiä, mutta löytöjäkin voi tehdä. Katso aina, että löytyy merkinnät aidosta nahasta. Yleensä laukusta roikkuu sellainen nahkainen lappu. 

Vierailija
99/157 |
07.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko tämä tyylikäs asu talvella/syksyllä?

kapeat farkut, tummat, ilman kulutuksia, tai kapeat mustat housut

mustat ratsastussaappaat, nahkaa

kashmirneule tai neule, merinoa, kashmiria

villakangastakki musta, polveen ylettyvä,

harmaat tai mustat asusteet, pipo, kaulahuivi kashmiria

hyviä kashmirneuleita saa muuten Mark&spenceriltä, voi tilata netistä jos tietää oikean koon.

tuo edellinen on siis luottoasuni talvella ja kylmällä ilmalla syksyllä jo.

Vierailija
100/157 |
07.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mukavuus ja käytännöllisyys näyttää tyylikkäältä. Tosin vähän tylsältä. Miettikää tässä nyt jotain köyhää mutta vanhaa brittisukua, tai vaikka kuningatarta, joka möyrii pitkin maaseutua kumppareissa, öljykangastakissa, huivi päässä, jakun hihoissa nahkapaikat. Toimiva, kestävä, käytännöllinen vaate = se on siinä.

Tässä ketjussa on puhuttu paljon villakangastakeista. Ok, jos sellaisen haluaa ostaa niin osta hupullinen. Silloin se on järkevä. Osta tarpeeksi iso, jotta sen alla on ilmakerros. Osta sellainen, joka napitetaan / vetoketjulla kiinni alas asti, ei mitään kietaisutakkia.

"Tyylitön" on mulle se ihminen, joka tärisee kylmästä kun takki ei mene kunnolla kiinni, joka ei saa huppua vedettä päähänsä, joka kaatuilee korkosaapikkailla liukkailla, jonka vaate ei istu tai on niin epämukava, että sitä pitää nykiä koko ajan (tv-häiden "nostan joka toinen minuutti tätä rintamustani tästä kainalon kohdalta" -morsian). Tyylikäs ihminen näyttää levolliselta ja tyytyväiseltä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme viisi