Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka näyttää huolitellulta ja tyylikkäältä vähällä rahalla ja vaivalla?

Vierailija
05.08.2018 |

Miten näyttää huolitellulta ja tyylikkäältä helposti jos ei ole varaa kuukausittain käydä erilaisissa hoidoissa?

Kommentit (157)

Vierailija
41/157 |
06.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä olen aina näyttänyt huolitellulta ja tyylikkäältä vaikka en ole käynyt hoidoissa kuin 3x elämässäni:D

Mulle tärkeintä on puhtaus ja hyvin leikatut puhtaat hiukset. Siitä lähtee kaikki.

Vaatteet ostan usein ulkomailta mutta aina tarjouksista. En muista koska olisin maksanut täyden hinnan jostain vaatteesta?? Löytöjä voi tehdä jopa Prismasta vaikka se kuulostaakin oudolta. Yksi lemppari juhla-asuni (mekko tumman lilaa "silkkiä" ja siihen neulejakku) maksoi yhteensä 25€ poistorekillä vuosia sitten. Aina kun mulla on se päällä joku tulee hiplaamaan ja kehumaan. Pari kaunista kotelomekkoa löysin New Yorkerista 13€/kpl. Niillä on menty niin ylppärit kuin työtilaisuudetkin. Täytyy vain osata tunnistaa laadukas materiaali. Merkki ei sitä takaa.

"Täytyy vain osata tunnistaa laadukas materiaali"-ihminen hehkuttamassa tekosilkkiä (aka. muovi jonka kyllä erottaa yhdellä silmäyksellä aidosta silkistä) vastaa omalla tavallaan täydellisesti kysymykseen siitä miksi tyylikkäitä, hoidettuja ihmisiä näkyy katukuvassa vähän.

Vierailija
42/157 |
06.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jotkut näyttävät luonnostaan huolitelluilta ja tyylikkäiltä, ja minunkaltaisestani ei saa edes kovalla työllä sellaista. Siedettävän kyllä laadukkailla vaatteilla. Ihon kiiltoa ja huonoa kuntoa, hiusten rasvoittuvuutta ja ohuutta yms. on vaikea kohentaa, kun hormonaalisille tekijöille ei keski-ikässä oikein mitään voi. 

Ihoa voi hoitaa. Kenelläkään ei ole niin karmeita lähtökohtia etteikö niille voisi jotain tehdä jos viitsii. Eri asia jos ei viitsi kun lopputulos ei kuitenkaan ole missitasoa.

Kosteuttavat, ei-rasvoittavat voiteet, hellävarainen puhdistus aamuin illoin ja kevyt kuorinta ja naamio pari kertaa viikossa auttavat aika pitkälle. Tarvittaessa ammattilaisen tekemä puhdistus, ihotautilääkäri tai hormonihoito jos esim. ruusufinniä. Siistit, luonnolliset kulmat ja hoitavaa huulirasvaa.

Hiuksiin hyvä ja klassinen hiuslaatuun sopiva leikkaus joka ei mielellään ole aivan lyhyt (päänahka paistaa läpi). 

Hammaslääkärikäynti kerran vuodessa, hoidetut kädet ja jalat. Hyvät alusvaatteet jne.

Kuten on jo sanottu, vaatteet ovat vain yksi osa kokonaisuutta, tyylikäs ihminen näyttää myös hoidetulta.

Työtön/opiskelija eivät voi käydä hammaslääkärillä kerran vuodessa. Kunnallisessa on aikaraja enkä saa käydä joka vuosi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/157 |
06.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itsellä olo on ollut sitä parempi, mitä vähemmän olen huolehtinut vaatteista köyhänä. Kirppareihin, nettisivujen selaamiseen ja sen sellaiseen saa menemään runsaasti aikaa ilman sanottavaa hyötyä, koska hyviä löytöjä tekee harvoin, joskus löytää jotain mikä sopisi hyvin mutta on liian kallis (lisää mielipahaa), ja hutiostoksia tulee väkisin joskus. Heitän rikkinäiset vaatteet pois ja muuten käytän niitä mitä mulla on. Jos tarviin välttämättä jotain, menen ostamaan jotain kohtuuhintaista mikä kelpaa tarpeeseen ja sitten unohdan koko asian.

Jää paljon enemmän aikaa oikeisiin harrastuksiin. Tietenkin jos töitä hakee, niin ulkonäköön on pakko panostaa (itse opiskelija).

Ulkonäöstä huolehtiminen on paljon muutakin kuin vaatteiden ostamista. Tätä ei usein ymmärretä.

Nuo hoitorutiinit hiuksille, iholle, käsille jne., ryhtiä parantavat harjoitteet jne. voivat olla halpoja tapoja parantaa ulkonäköä. Esim. Lidlin parin euron Cien-kosteusvoide on moninkertainen testivoittaja. Vaivaa ja aikaa niihin kuitenkin kuluu. 

Vaatepuolella aikaa vie budjettiin sopivien hyvien vaatteiden etsiskelyn lisäksi vaatehuolto josta tyylikäs on aina tarkka, sekä kivojen asujen ja vaatekaapin miettiminen. Kuratoitu kapselivaatekaappi on mitäsattuu-vaatekaappiin verrattuna helposti edullinen koska sen ei tarvitse olla kovin iso ja koska hutiostoksia ei tule kun kaikki ostokset ovat harkittuja ja tehdään listan mukaan. Tässäkin on kuitenkin oma vaivansa ja monen pitäisi muuttaa ostostyylinsä kokonaan.

Vaikeinta on juuri se säntillisyys ja monen rutiinin tunnollinen noudattaminen. Jouston tai laiskottelun varaa ei juuri ole, sillä yksikin homssuinen yksityiskohta muuten siistissä kokonaisuudessa vesittää koko jutun. Jos on esimerkiksi kaksi viikkoa flunssassa tai mökillä hyttysten syötävänä, joutuu tekemään isommat kunnossapito-operaatiot jotta pääsisi takaisin huoliteltujen ihmisten kirjoihin.

Lidlin voiteiden testit ovat iltapäivälehtien tekemiä joten asiatuntijatesteistä ei voida puhua. En osta enää mitään voiteita Lidlistä, useimmat eivät sovi herkälle iholle. Käsivoiteen heitin menemään koska sisältää allergisoivaa hajustetta.

Vierailija
44/157 |
06.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jotkut näyttävät luonnostaan huolitelluilta ja tyylikkäiltä, ja minunkaltaisestani ei saa edes kovalla työllä sellaista. Siedettävän kyllä laadukkailla vaatteilla. Ihon kiiltoa ja huonoa kuntoa, hiusten rasvoittuvuutta ja ohuutta yms. on vaikea kohentaa, kun hormonaalisille tekijöille ei keski-ikässä oikein mitään voi. 

Ihoa voi hoitaa. Kenelläkään ei ole niin karmeita lähtökohtia etteikö niille voisi jotain tehdä jos viitsii. Eri asia jos ei viitsi kun lopputulos ei kuitenkaan ole missitasoa.

Kosteuttavat, ei-rasvoittavat voiteet, hellävarainen puhdistus aamuin illoin ja kevyt kuorinta ja naamio pari kertaa viikossa auttavat aika pitkälle. Tarvittaessa ammattilaisen tekemä puhdistus, ihotautilääkäri tai hormonihoito jos esim. ruusufinniä. Siistit, luonnolliset kulmat ja hoitavaa huulirasvaa.

Hiuksiin hyvä ja klassinen hiuslaatuun sopiva leikkaus joka ei mielellään ole aivan lyhyt (päänahka paistaa läpi). 

Hammaslääkärikäynti kerran vuodessa, hoidetut kädet ja jalat. Hyvät alusvaatteet jne.

Kuten on jo sanottu, vaatteet ovat vain yksi osa kokonaisuutta, tyylikäs ihminen näyttää myös hoidetulta.

Työtön/opiskelija eivät voi käydä hammaslääkärillä kerran vuodessa. Kunnallisessa on aikaraja enkä saa käydä joka vuosi.

No sitten täytyy varmastikin pitää itse hyvää huolta hampaistaan ja käydä hammaslääkärissä niin usein kuin mahdollista. 

Minusta tässä ketjussa on hyviä vinkkejä. Kaikki ei ole mahdollista kaikille, mutta ei tästä tarvitse tehdä mitään väittelyä, miten vähävarainen ei voi näyttää huolitellulta. Monet vinkin ei vaadi paljon. Puhtaus (hiukset, iho, vaatteet), hyvinhoidettu iho, vaatteet ja hampaat tekee jo paljon. Näihin voi vaikuttaa ihan itse, pitämällä huolta hygieniastaan. Oli sitten opiskelija tai toimitusjohtaja.

Vierailija
45/157 |
06.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paljon tässä on tullutkin jo vinkkejä, ja varmasti nyt tulee osittain toistoa. Tässä mun keinot: 

- terveelliset elämäntavat: pyrin nukkumaan 7-8 tuntia yössä, liikun ja ulkoilen säännöllisesti, syön mahdollisimman terveellisesti ja juon vettä päivittäin.

- minulla on puolipitkät hiukset, joita siistin säännöllisesti kampaajalla. Käynnin välissä laitan itse juureen värin, ostan sen kampaajalta. Samoin käytän väriä ylläpitävää shampoota ja hoitoainetta. Sävy on mahdollisimman lähellä omaa sävyä eli luonnollisen näköinen. Hiukset ovat aina puhtaat. 

- käytän ihonhoidossa omalle ihotyypille sopivaa luonnonkosmetiikkaa. En koskaan mene nukkumaan meikit naamalla. 

- kerran viikossa teen saunan yhteydessä/jälkeen pienen kauneudenhuoltohetken: ihon kuorinta, kasvonaamio, jalkakylpy ja raspaus tarvittaessa. Noin kerran kuussa poistan lakat varpaankynsistä ja laitan uudet, samalla siistin kynsinauhat. Kerran viikossa hoidan myös kynnet samaan tapaan, käsissä on aina hyvin neutraali lakka. Rasvaan kädet päivittäin. 

- värjään itse kulmat ja nypin niitä tarvittaessa

- yksinkertainen meikki: kevyt meikkivoide, valokynää tummiin silmänalusiin, kulmien laitto, kevyet rajaukset silmiin, ripsiväri, luonnollisen värinen huulipunakynä sekä sipaus irtopuuteria ja poskipunaa. Vapaapäivinä olen meikittä tai laitan vain hoitavan cc-voiteen, kulmat ja vähän ripsiväriä. Meikkihän ei ole välttämätön ollenkaan, huolitellun ja tyylikkään näköinen voi olla ilmankin! Minä tykkään ehostaa vähän itseäni enkä koe sitä rasittavana ollenkaan. Mutta mielummin ilman meikkiä, kuin kovin raju meikki voimakkaine luomivärineen ym. 

- käyn säännöllisesti hammaslääkärissä, käytän hammaslankaa jne. 

- vaatekaappi on suunnitelmallinen: muutama pääsävy vaatteissa, näin kaikki sopii yhteen. Minulla sävyt ovat tummansininen ja beige sekä muutama paita ym. punaisia ja sinisiä. Olen käynyt pukeutumisneuvojalla, jossa nämä katsottiin. Myös mustaa on, vaikkei se minulle sovikaan. Mutta pidän huolta, että musta ei ole koskaan suoraan kasvoja vasten vaan esim. mustan neuletakin kanssa on huivi, joka sopii ihoni sävyihin. Kapselivaatekaapista saa paljon vinkkejä netistä. Kannattaa myös lukea Rinna Saramäen kirja Hyvän mielen vaatekaappi. Siitä saa tosi paljon vinkkejä, miten saa rakennettua itselleen pienen, mutta täydellisen vaatekaapin. Vähemmän on enemmän, kun vaatekaapin sisältö on suunniteltu ja ne sopivat yhteen. 

- pyrin ostamaan laatua, vaikka se onkin vaikea nykyisin tunnistaa. Merkki ja hinta ei todellakaan sitä kerro. Mielummin yksi laadukas neuletakki kuin viisi huonolaatuista. En tee enää heräteostoksia, ellen sitten näe kauan etsimääni vaatetta yllättäen. Jos esim. neule nyppyyntyy, poistan sen käytöstä ellen saa siistyttyä nypynpoistajalla. Ostan vain nahkakenkiä ja -laukkuja. Monet merkkilaukutkin saattavat olla muovia, joten merkillä ei todellakaan ole väliä. Kunnolliseen villakangastakkiin kannattaa satsata.

- huollan vaatteita: silitän tarvittaessa (pyrin kyllä ostamaan vaatteita, jotka ei vaadi silittämistä sillä inhoan sitä), lankkaan kengät, käytän vaateharjaa eli poistan pölyt, hiukset ym. vaatteista, pesen vaatteet oikein jne. Jos haluaa näyttää tyylittömältä, voi kulkea esim. neuletakissa, joka on nyppyyntynyt ja olkapäillä hiuksia, kengät on kulahtaneet ja housut pussittaa polvista. 

- vaatteet on ylipäänsä minun vartalolleni sopivia ja istuvia. Kaikki vaatteet eivät istu ja sovi kaikille. Selvitä, mitkä vaatteet sopivat sinun vartalotyypillesi ja mitkä värit sinun väreihisi. Mene rohkeasti ammattilaisen pakeille, ne eivät usein maksa mitään. 

Hyviä pointteja, varsinkin nuo viimeiset. Eipä se auta vaikka vaatteet olisivat miten kalliit jos ne eivät sovi omalle vartalolle tai muihin vaatteisiin. Lisäisin vielä, että kalliskin vaate näyttää halvalta jos siitä ei ole pidetty huolta. Yksi ongelma on, että suomalaisista kaupoista on vaikea löytää hienoja vaatteita. Kaikki paikat ovat täynnä samaa trendiä ja laadukkaita perusvaatteita on vaikea löytää. Väritkin ovat joko musta- harmaata tai sitten räikeitä värejä jotka eivät sovi suomalaiseen väritykseen ollenkaan. Kauniit, pehmeät ja hienostuneet sävyt vaatteissa ovat todella harvinaisuuksia, ja kun ankeat kovat värit yhdistetään halpoihin kankaisiin, niin siinäpä sitä ollaan. Jos ei ole aikaa harrastaa vaateshoppailua, on tyydyttävä siihen mitä ketjuliikkeistä ja marketeista saa. Kyllä välillä kadehdin miehiä jotka voivat luottaa siihen että miestenosastolta löytyy aina perusvaatteita joissa on kohtalaisen laaja koko- ja värivalikoima. Laadultaakin miesten vaatteet ovat jostain syystä paljon parempia kuin saman hintatason naisten vaatteet.

Vierailija
46/157 |
06.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noh.

- jos värjäät tukkaasi, älä päästä juurikasvua rehottamaan. Jos tukkasi on lyhyt, käy parturissa tarpeeksi usein, ettei tukka kasva mallista yli.

- pidä kulmat siistinä. Se käy helpoiten kulmakarvaveitsellä, nyppien ei saa kovin siistiä tulosta, jos kulmakarvat ovat osin kovin vaaleita ja heikosti erottuvia. Älä värjää liian tummiksi, semmoisen otsalla olevat mustat madot ovat karseat.

- opettele luonnollinen arkimeikki, jossa on peitevoide, tarpeen vaatiessa consealeriä tummille silmänalusille yms., puuteri, ripsari, nude luomiväri, hiukan poskien alle varjostusta vaikkapa aurinkopuuterilla, kulmille kakkumainen kulmaväri (ei siis liian tumma), vaaleahko huulipuna tai kiilto.

- huolehdi kynsistä, pahinta on lohkeileva, tumma lakka. Jos et jaksa joka päivä huoltaa lakkaa, lakkaa värittömällä.

- vaatteet kannattaa aina silittää. Juu, moni luulee, että kuivuri tekee silittämisen tarpeettomaksi, mutta kyllä sen näkee, onko vaate silitetty vai ei. Puhtaat silitetyt vaatteet näyttävät aina huolitellummilta, vaikka olisivay vähän huokeammatkin.

- vaateyhdistelmissä mieti, mikä on vartalotyyppisi ja korosta niitä osa-alueita, jotka näyttävät hyviltä. Älä pukeudu huorahtavasti silti....

- ja vaikka toki viisikymppinenkin voi pukea minihameen, jos sääret sen sallivat, niin tyylikkääseen pukeutumiseen eivät oikeasti minarit kuulu. Eivätkä urheilulegginsit.

- isoissa tavarataloissa on pukeutumisneuvontaa, jota kannattaa hyödyntää, jos ei itsellä silmä "pelaa".

- muista tuoksu! Enkä tarkoita, että kaikkien pitää käyttää hajusteita, vaan että vaihda päivittäin puhtaat alusvaatteet, myös rintsikat. Kolmasosa ihmisistä ei haista lainkaan omaa hienhajuaan, kolmasosa ei haista sitä joskus. Koska et voi tietää, kuulutko noihin kategorioihin, kannattaa käydä aina aamulla suihkussa ja pukeutua puhtaisiin vaatteisiin. Hajusteita ei kannata käyttää samaan aikaan erilaisisa, vaan JOS käytät hajuvettä, älä yhdistele sitä toisen hajuiseen dödöön, kolmannen hajuiseen vartalovoiteeseen, neljännen hajuiseen shampooseen, viidennen hajuiseen vaatteiden huuhteluaineeseen jne.

- pidä kengät plankissa ja siistinä. Jos olet astunut korkolaput linttaan, vaihda ne pikasuutarissa.

- tarkista aina kokonaisuus ennen kuin lähdet ihmisten ilmoille. Typerä muovikassi kädessä pilaa kokonaisvaikutelman, samoin vaikkapa ihan liian suuri läjä mauttomia rannerenkaita. Yksi hyvä yleisohje on vilkaista peiliin: mihin katseesi ensin kiinnittyi? Onko se varmasti hyvä yksityiskohta vai kannattaisiko heivata se mäkeen/häivyttää?

Vierailija
47/157 |
06.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä olen aina näyttänyt huolitellulta ja tyylikkäältä vaikka en ole käynyt hoidoissa kuin 3x elämässäni:D

Mulle tärkeintä on puhtaus ja hyvin leikatut puhtaat hiukset. Siitä lähtee kaikki.

Vaatteet ostan usein ulkomailta mutta aina tarjouksista. En muista koska olisin maksanut täyden hinnan jostain vaatteesta?? Löytöjä voi tehdä jopa Prismasta vaikka se kuulostaakin oudolta. Yksi lemppari juhla-asuni (mekko tumman lilaa "silkkiä" ja siihen neulejakku) maksoi yhteensä 25€ poistorekillä vuosia sitten. Aina kun mulla on se päällä joku tulee hiplaamaan ja kehumaan. Pari kaunista kotelomekkoa löysin New Yorkerista 13€/kpl. Niillä on menty niin ylppärit kuin työtilaisuudetkin. Täytyy vain osata tunnistaa laadukas materiaali. Merkki ei sitä takaa.

Just. Moni mamma epäilemättä näyttää omasta mielestään tyylikkäältä kotivärjätyissä hiuksissaan  ja halvoissa vaatteissa. Tämä selittää katukuvan ja sen miksi naistenlehtien perusneuvotkaan eivät uppoa. Jäämme ihmettelemään, miten kummassa markettimammat näyttävät silti olevan ihan eri rotua kuin kansainvälinen eliitti jolla on varaa ja myös halua panostaa ulkonäköönsä paljon.

Totuus: johtajat ja poliitikot joiden työhön kuuluu esiintyminen tyylikkäänä ja arvokkaasti, kuninkaalliset yms. kuitenkin asettavat sen tason mistä näkee mikä on mahdollista ihmisille joilla ei ole huippumallin ruumiinrakennetta ja jotka ikääntyvät suurin piirtein normaalisti.  Taviksilla ei ole käytettävissä ulkonäköön rahaa niin paljon, mutta kyllä aika pitkälle pääsee kohtuullisella (ei olemattomalla) vaivannäöllä ja ostamalla erittäin harkitusti parasta mihin on mahdollisuus.  Siihen päälle hyvä ryhti, hillityt sivistyneet käytöstavat ja hyvä yleissivistys, niin ollaan jo pitkällä.

Vierailija
48/157 |
06.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten näyttää huolitellulta ja tyylikkäältä helposti jos ei ole varaa kuukausittain käydä erilaisissa hoidoissa?

Suomessa tämä on helppoa. Minulla on töissä aina markettilaatua edustavat mutta puhtaat ja silitetyt mustat prässihousut, sininen kauluspaita ja musta pikkutakki. Kenkiin tulee panostettua sentään ehkä satasen verran.

Tyypillisen suomalaisen miehen tapaan pukeutunutta toimaria pännii kun ulkomaalaiset vieraat tulevat aina kättelemään minua ennen kuin tajuavat että se nuhjuiseen ja ryppyiseen "simo vaatehuoneelta moi"-pukuun pukeutunut tennissukkamies onkin iso pomo.

Vierailija
49/157 |
06.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

voisiko joku tyylikäs ja huoliteltu antaa meille ei niin huolitelluille ja tyylikkäille edullisia vinkkejä? ;)

Et tarvitse kuin yhdet siistit pitkät housut, jakun, paitapuseroita.  Ajatus että aina kun menen ulos mietin miltä näytän.

Vaatteista huolehtiminen on joskus rasittavaa, kannattaa oman hyvinvoinnin ja kohteliaisuuden tähden.

Vierailija
50/157 |
06.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomessa tämä on helppoa. Minulla on töissä aina markettilaatua edustavat mutta puhtaat ja silitetyt mustat prässihousut, sininen kauluspaita ja musta pikkutakki. Kenkiin tulee panostettua sentään ehkä satasen verran.

Tyypillisen suomalaisen miehen tapaan pukeutunutta toimaria pännii kun ulkomaalaiset vieraat tulevat aina kättelemään minua ennen kuin tajuavat että se nuhjuiseen ja ryppyiseen "simo vaatehuoneelta moi"-pukuun pukeutunut tennissukkamies onkin iso pomo.

Oletko mies?

Vierailija
51/157 |
06.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä hankitte korvakorunne?

Vierailija
52/157 |
06.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aidot timantit tai kultaiset tai helmet.

Vierailija
53/157 |
06.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valitettavasti laatu näkyy ja yleensä maksaa.

Tyylikkäät ihmiset pukeutuvat klassisiin vaatteisiin, mutta kyllä ne vaatteet yleensä on ostettu muutaman viime vuoden aikana, eikä 15 vuotta sitten. Kun muoti suosii kapeita lahkeita, laatuhousuissa on vähän kapeammat lahkeet.

Pelkistetty asu on aina tyylikkäämpi, värien ja kuosien yhdistäminen tyylikkäästi ja edullisesti on vaikeaa. Jokin kiintopiste ja piristys asussa pitäisi olla, että siitä ei tule vain tylsä. Valkoinen paitapusero ja mustat housut näyttää tarjoilijan asulta, jollei niihin yhdistä esim. väriköstä huivia, korua tai näyttävämpiä kenkiä.

Onneksi työpukeutuminen on nykysin pääasiassa aika rentoa, niin että tarvitse hankkia kahta eri vaatevarastoa töihin ja vapaalle.

Vierailija
54/157 |
06.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistä hankitte korvakorunne?

Ulkomailta, sillä mielestäni rihkama ei ole tyylikästä (pl. jotkut design-korut) ja suomalaisten kultaliikkeiden hinta/laatutaso on hävyttömän surkea. Myös panttikaupan nettisivuja kannattaa pitää silmällä jos etsii ihan peruskoruja, hintataso n.-50% kaupan hinnoista.

Aitoja koruja ei onneksi tarvita paljon koska ne ovat kestäviä. Makeanveden helmet ovat yllättävän edullisia (esim. pearlparadise.com) ja moissaniitti on hyvä, edullinen vaihto timantille niin kauan kun puhutaan kohtuu pienistä kivistä.

Mielestäni olennaiset korut ovat:

-valkoiset yksinkertaiset (ei kruunuistutus) helminapit

-moissaniitti/timanttinappikorvikset, koko n.0.5 ct-1ct (ei mikroskooppisen pieni, ei iso)

-kello metallirannekkeella, oikean kellofirman tekemä eikä mikään Michael Kors. Ei tarvitse olla Omega, myös esim. Seiko ja Citizen ovat oikeita kellofirmoja. Ei mikään kivillä koristeltu tai oversize-malli vaan klassinen perusmalli.

-arkikaulakoru, joko vähän paksumpi ketju tai sitten klassinen riipus (esim. rippiristi on ok), pituus n.42-50cm riippuen ihmisen koosta

Metalliksi keltakulta, hopea, platina. Valkokulta voi vaatia huollattamista ja hopeaakin pitää puhdistaa. Näillä koruilla pärjää arjessa hyvin, sitten kun nämä löytyvät voi halutessaan lähteä hankkimaan persoonallisempia tai juhlavampia koruja sekä pukukoruja. 

Vierailija
55/157 |
06.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toisaalta, Glitteristä ym. löytyy myös pelkistettyjä korvakoruja. Jos rahaa on vähän satsaisin mielummin hyvään talvitakkiin kuin timanttikorviksiin.

Minulla on sekä aidot helmikorvakorut että halpisversiot, ja olen aika varma että eron huomaa korkeintaa yksi kymmenestä.

Vierailija
56/157 |
06.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toisaalta, Glitteristä ym. löytyy myös pelkistettyjä korvakoruja. Jos rahaa on vähän satsaisin mielummin hyvään talvitakkiin kuin timanttikorviksiin.

Minulla on sekä aidot helmikorvakorut että halpisversiot, ja olen aika varma että eron huomaa korkeintaa yksi kymmenestä.

Tyylikäs ihminen ei ajattele näin. Hän on mieluummin ilman kuin ostaa feikkiä. Koruttomuudessa ei ole mitään vikaa, joten kiirettä niiden hankkimiseen ei ole. Sitä paitsi aidot helmikorvikset, tai kultaiset tai hopeiset perusnappikorvikset saa muutamalla kympillä- sen summan saa köyhäkin säästettyä halutessaan vaikka pulloja keräämällä.

Juuri tämä ajattelutapa että ostanpa sinnepäin-laatua kun se näyttää MELKEIN samalta kuin aito mutta on paljon halvempi erottaa usein wannabet tyylikkäistä ihmisistä. Tyylikäs tietää että feikkihelmet saisi muutamalla eurolla mutta säästää silti aitoihin koska hänellä on silmää nähdä että ero on olemassa. Hän tietää ettei äkkivilkaisulla marketin halpaa teepparia erota yli 50 euron laatupaidasta mutta ostaa silti jälkimmäisen koska ymmärtää silti että eroa löytyy muualtakin kuin hintalapusta. Sitten nämä pienet yksityiskohdat tuppaavat kasaantua pukeutumiseen, lopputulos on että koko olemus on sinne päin ja melkein, ja yhtäkkiä se eroaakin siitä joka ei ole tinkinyt yksityiskohdista.

Sama rahvaan viisaus kertoo, että jos kalliimman hankintaan tekemiseen on tilaisuus, tulee hankkia mahdollisimman näyttävää: blingblingiä, logoja tai blogisopulilaukkuja jotta kaikki varmasti tajuavat että hankinta on kallis.  Ei huomata että ei se yksi kallis tuote pelasta lookia joka muuten on sinne päin- osastoa vaan päinvastoin näyttää orvolta ja nololta. Koko asun on oltava tasapainoinen ja jos joku kallis yksityiskohta on, sen pitää näyttää luontevalta osalta asua eikä huutomerkiltä.

Muut ovat jo aiemmin sanoneetkin että tyylikäs ihminen hoitaa huolella itseään ja vaatteitaan ja kohtelee tavaroitaan arvokkaasti. Se on paljon helpompaa jos tuotteet ovat budjettiin nähden vähän kalliimpia, sellaisia joiden tilalle ei tuosta vaan hankita heti uutta vastaavaa. Harva jaksaa pitää heräte-henkkamaukkalöydöistä yhtä hyvää huolta kuin kalliimmasta vaatteesta.

Vierailija
57/157 |
06.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhtaus. Peseydy, harjaa kynnenaluset, pese ja lankaa hampaat. Käydä antiperspiranttia ja puhtaita vaatteita.

Kynnet voi kiillottaa ja viilata, se riittää.

Pitkät hiukset voi tasoittaa itse ja pitää siisteillä nutturoilla. Se näyttää aina hyvältä.

Tervellinen ruokavalio pitää ihon kauniina.

Hyvät yöunet, nukkuminen.

Liikunta ja ulkoilma.

Stressittömyys ja rauhallisuus.

Kaikki vaatteet yksinkertaisia, istuvia, sopivan kokoisia ja samaa väriä. Mielellään luonnonmateriaalia, pellava, puuvilla, silkki, villa.

Kenkien lankkaus ja suojaus. Hajunpoistajat kenkien sisälle. Nahkalaukun suojaus suihkeella, hihnan vaihto suutarilla kun kuluu.

Villakangastakissa villaa enemmän kuin polyesteriä.

Hyvät tavat, hyvä käytös, kohteliaisuus ja miellyttävä käytös kaikkia kohtaan.

Vierailija
58/157 |
06.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jutan kirjassa kerrotaan että jos et jaksa hoitaa ihoasi niin käy kasvohoidossa kuuden viikin välein.

Mutta en ole varma näyttääkö Jutta huolitellulta ja tyylikkäältä :/

Mitä. Tarkoitatko etteivät pinkit urheilutrikoot koossa xxxxs, platform-korkkarit, turkoosi piukka toppi ja ahdas kevyt toppis sekä valkaistut hiukset isoilla ripsillä ja paksulla meikillä ja oranssilla iholla ole tyylikästä?

Vierailija
59/157 |
06.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Puhtaus. Peseydy, harjaa kynnenaluset, pese ja lankaa hampaat. Käydä antiperspiranttia ja puhtaita vaatteita.

Kynnet voi kiillottaa ja viilata, se riittää.

Pitkät hiukset voi tasoittaa itse ja pitää siisteillä nutturoilla. Se näyttää aina hyvältä.

Tervellinen ruokavalio pitää ihon kauniina.

Hyvät yöunet, nukkuminen.

Liikunta ja ulkoilma.

Stressittömyys ja rauhallisuus.

Kaikki vaatteet yksinkertaisia, istuvia, sopivan kokoisia ja samaa väriä. Mielellään luonnonmateriaalia, pellava, puuvilla, silkki, villa.

Kenkien lankkaus ja suojaus. Hajunpoistajat kenkien sisälle. Nahkalaukun suojaus suihkeella, hihnan vaihto suutarilla kun kuluu.

Villakangastakissa villaa enemmän kuin polyesteriä.

Hyvät tavat, hyvä käytös, kohteliaisuus ja miellyttävä käytös kaikkia kohtaan.

Unohdin listalta tärkeän asian: teippirulla. Putsaa sillä vaatteistasi nukka ja karvat. Osta joko siliäviä vaatteita tai silitä vaatteesi - vain pellava saa olla ryppyistä. Huolla napit, saumat ja muut. Repsottavat langanpätkät ja hilse hartioilla ei näytä hyvältä.

Jos hiukset hapsottavat, hiero käsiin kosteusvoidetta tai vaikka kookosöljyä ja taputtele kevyesti latvoja.

Vierailija
60/157 |
06.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tyylikäs ihminen ei ajattele näin. Hän on mieluummin ilman kuin ostaa feikkiä. Koruttomuudessa ei ole mitään vikaa, joten kiirettä niiden hankkimiseen ei ole. Sitä paitsi aidot helmikorvikset, tai kultaiset tai hopeiset perusnappikorvikset saa muutamalla kympillä- sen summan saa köyhäkin säästettyä halutessaan vaikka pulloja keräämällä.

Juuri tämä ajattelutapa että ostanpa sinnepäin-laatua kun se näyttää MELKEIN samalta kuin aito mutta on paljon halvempi erottaa usein wannabet tyylikkäistä ihmisistä. Tyylikäs tietää että feikkihelmet saisi muutamalla eurolla mutta säästää silti aitoihin koska hänellä on silmää nähdä että ero on olemassa. Hän tietää ettei äkkivilkaisulla marketin halpaa teepparia erota yli 50 euron laatupaidasta mutta ostaa silti jälkimmäisen koska ymmärtää silti että eroa löytyy muualtakin kuin hintalapusta. Sitten nämä pienet yksityiskohdat tuppaavat kasaantua pukeutumiseen, lopputulos on että koko olemus on sinne päin ja melkein, ja yhtäkkiä se eroaakin siitä joka ei ole tinkinyt yksityiskohdista.

Sama rahvaan viisaus kertoo, että jos kalliimman hankintaan tekemiseen on tilaisuus, tulee hankkia mahdollisimman näyttävää: blingblingiä, logoja tai blogisopulilaukkuja jotta kaikki varmasti tajuavat että hankinta on kallis.  Ei huomata että ei se yksi kallis tuote pelasta lookia joka muuten on sinne päin- osastoa vaan päinvastoin näyttää orvolta ja nololta. Koko asun on oltava tasapainoinen ja jos joku kallis yksityiskohta on, sen pitää näyttää luontevalta osalta asua eikä huutomerkiltä.

Muut ovat jo aiemmin sanoneetkin että tyylikäs ihminen hoitaa huolella itseään ja vaatteitaan ja kohtelee tavaroitaan arvokkaasti. Se on paljon helpompaa jos tuotteet ovat budjettiin nähden vähän kalliimpia, sellaisia joiden tilalle ei tuosta vaan hankita heti uutta vastaavaa. Harva jaksaa pitää heräte-henkkamaukkalöydöistä yhtä hyvää huolta kuin kalliimmasta vaatteesta.

Tiedoksi vain, että nykyiset feikkikorut ovat niin hyviä, että asiantuntijatkaan eivät vilkaisemalla pysty erottamaan parhaita kopioita aidoista. Esim. jalokivien aitouden toteaminen vaatii kunnollista testaamista.

Edullisen viljellyn helmen erottaminen kalliista ”aidosta” on asiantuntijallekin erittäin haastava tehtävä, joten enpä usko av:lla olevan montakaan mammaa, jotka erottaisivat ne ensisilmäyksellä :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän kolme