Mieheni veden säästäminen ei taida olla enää normaalia?
Mies luki eräästä lehdestä vinkkejä veden säästöön ja on nyt täysin hairahtanut niihin. Ennen meillä oli tiskikoneet ja pesukoneet päällä, nykyään minä tiskaan ja pesen pyykkejä rajallisella vesimäärällä. Edellispäivänä sain luvan käydä ensimmäistä kertaa tällä viikolla suihkussa.
Mies ei suostu luopumaan säästämisestä, sillä veden kulutus on konkreettisesti laskenut ja säästämme myös öljykustannuksissa (kyllä, asumme omakotitalossa).
Mitä mieltä olette?
Kommentit (104)
Jotain on pielessä jos joudut pyytämään mieheltäsi luvan käydä suihkussa. Opeta se karhu istumaan. Jos ei hyvällä niin pahalla hajulla. Lähde leikkiin mukaan ja älä peseydy pariin kuukauteen. Siitä sitten vaan hajareisin naaman päälle istumaan.
Oletko itse töissä?
Ala viimeistään heti kerätä omaa pankkitiliä.
Jos olet töissä, useimmiten on mahdollista käydä sielläkin suihkussa. Meillä suunnilleen kaikki pyörällä työmatkansa taittavat käy suihkussa ja vaihtaa puhtaat työvaatteet. Itse olen käynyt välillä, koska helle rasittaa.
Näillä helteillä on normaalia suihkutella 2-3 kertaa päivässä.
Jos mies "pakottaa" tiskaamaan, pakota sinä hänet syömään samasta kupista kaikki ateriat. Ruuaksi vain keittoa, niin ei tarvi muita ruuanvalmistusastioita kuin yhden kattilan.
Vierailija kirjoitti:
Jos käytte suihkussa vain harvoin, haisette jatkuvasti hielle ja ties mille muulle. Hikitahrat ja hajut pinttyvät vaatteisiin, huonekaluihin ja patjaan. Teillä on sitten kaksi vaihtoehtoa: joudutte uusimaan patjan ja vaatteet useammin tai sietämään pinttyneitä hiki- ynnä muita tahroja. Onko tuo muka järkevää säästöä?
Puhumattakaan siitä, miten paljon vettä ja muita luonnonvaroja yhden puuvillaisen vaatekappaleen valmistus vaatii. Tai patjan.
Meillä mieheni käy jopa pissalla talon takana, kun siinä säästää sen yhden sentin edestä vettä.