Jännä juttu. Olin eilen sellaisissa juhlissa ja siellä oli sellainen mies, jonka rekisteröin aika nopeasti narsistiksi
Mies oli hyvin paljon esillä, hän oli silmiinpistävän iloinen ja hymyilevä koko ajan. Hänessä oli kuitenkin jotenkin ilkeä pohjavire, jonka aistin. Halusin päästä jututtamaan tuota tyyppiä ja kun juttelin hänen kanssaan, olin entistä vakuuttuneempi, millainen tyyppi hän on oikeasti: valheellinen. Äsken kävin katsomassa facesta hänen tyttöystävän kuvia ja sieltähän löytyi juuri sellainen nainen kuin odotinkin: herkkäkasvoinen, mutta kasvoista näkyy kärsimys. Hänestä huokuu läheisriippuvuus.
Kommentit (62)
Niin. sitp se teettää kun on kerran joutunut narsistin kanssa tekemisiin.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Minkä takia tää saa alapeukkuja?
Ehkäpä siksi, kun on tehty pijadiagnoosi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Etkö pysty uskomaan, että kerran narsistin kokenut voi tunnistaa helposti toisenkin narsistin? Todennäköisesti et ole joutunut silloin koskaan tekemisiin oikean narsistin kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Etkö pysty uskomaan, että kerran narsistin kokenut voi tunnistaa helposti toisenkin narsistin? Todennäköisesti et ole joutunut silloin koskaan tekemisiin oikean narsistin kanssa.
Sitä saa sellaisen narsistisuojan
Aloituksesi perusteella leimaan sinut harhaluuloiseksi. t. narskun uhri
Joillakin ihmisillä on tarkempi 'nenä' (tai ihmistuntemus) ihmisten suhteen ja pystyvät nopeasti havaitsemaan ihmisestä tarkoitusperiä tai ominaisuuksia jo lyhyenkin kontaktin aikana. Kyllä ap:n havainnot voivat olla oikeitakin.
Vierailija kirjoitti:
Onko sulla itselläsi jokin diagnoosi?
Ei, mutta olen joutunut kyllä tekemään aika paljon töitä, että pääsen noista narsistin aiheuttamista traumoista eroon
Vierailija kirjoitti:
Joillakin ihmisillä on tarkempi 'nenä' (tai ihmistuntemus) ihmisten suhteen ja pystyvät nopeasti havaitsemaan ihmisestä tarkoitusperiä tai ominaisuuksia jo lyhyenkin kontaktin aikana. Kyllä ap:n havainnot voivat olla oikeitakin.
Just näin. Kiitos!
Hei, nyt kun on tarkkasilmäinen diagnosoija paikalla, niin kerropas, onko mulla stressihormonit koholla muuten vain vai alkaako tässä jo vaihdevuodet!
Jaa että jos on iloinen, ja puoliso näyttää herkältä, on narsisti? Minä ihan luulin että ne kriteerit on vähän erilaiset.
Vierailija kirjoitti:
Ainoa ongelma tässä on se,että tuo ihmistuntemus on totta vain heille itselleen. Muut näkevät esim. leppoisan perheenisän (jopa vaimo ja lapset), mutta ap näkee miehen, jolla on sairaita tarkoitusperiä ja vallanhalua, kun hän sanoo vaimolleen, että "haenko sinullekin lisää kahvia".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se on muuten ihan totta. Tunnistan narsistit ja psykot nykyään vähän liiankin helposti. Kaverit ei usko, että on mahdollista. Mutta kun yhden on tuntenut vähän liiankin hyvin, niin tutka toimii, vaikkei aina edes haluaisikaan.
Joudun myös helposti riitoihin tällaisten ihmisten kanssa, koska ne tajuu, että tunnistan ne, enkä lähde niiden kusetuksiin mukaan ja yritän vältellä niitä. Ne ikään kuin yrittävät vaientaa mut päällekäymällä ja valheilla ennen kuin paljastan ne. Kaikki olisi hyvin, jos nielisin niiden valheet ja vaan hymyilisin muiden mukana, kuinka kiva tyyppi narsisti onkaan, mutta en vaan pysty.
Vierailija kirjoitti:
Jaa että jos on iloinen, ja puoliso näyttää herkältä, on narsisti? Minä ihan luulin että ne kriteerit on vähän erilaiset.
No ei se kyllä ihan näin yksinkertaista ole. Ihmisessä on paljon sellaisia piilo-ominaisuuksia. Pelkkä herkkyys ei riitä, mutta esim läheisriippuvaisten kasvoilta näkee monesti sellaista raskautta. Kärsimys näkyy kasvoissa. Siis se, että on paljon kannettavaa. Sitä on vaikea sanallisesti selittää.
Kuule mies oli voinut vaikka voittaa lotossa, saanut mahtavan työtarjouksen, sai kuulla että vaimonsa on raskaana, ikävän naapurin tai hometalomyyjän kanssa oikeustaistelu ohitse tai mitä tahansa sellaista, mitä ei uteliaille juorunuuskijoille kerrota.
Kyllä tää aikamoiselle harhasuustasolle kuulostaa. Enpä ole ennen kuullut että joku tosissaan leimaa tuolla tasolla toisia ihmisiä sen perusteella miten käyttäytyvät yksittäisissä juhlissa ja miltä niitten tyttöystävä näyttää kuvassa.
Vierailija kirjoitti:
Jos vaimo näyttää kärsivältä, on ihan varmaa että jokuhan sillä mättää. Hyvän miehen kanssa naiset kukoistaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ei se kyllä ihan näin yksinkertaista ole. Ihmisessä on paljon sellaisia piilo-ominaisuuksia. Pelkkä herkkyys ei riitä, mutta esim läheisriippuvaisten kasvoilta näkee monesti sellaista raskautta. Kärsimys näkyy kasvoissa. Siis se, että on paljon kannettavaa. Sitä on vaikea sanallisesti selittää.
Miten pieni kupla sinulla on, jos oletat jokaisen parisuhteessa olevan elävän erillään muusta maailmasta ja jonkun kuvaushetken ilmeen kertovan kärsimyksestä? Näkyykö lapsensa menettäneen kasvoilla jotain raskautta, vai ovatko heidän kasvonsa auvoiset, jos puolisona ei ole narsistia?
Johan se jännän lykkäs.