Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lopetin kahvin juonnin 3 viikkoa sitten - USKOMATON vaikutus!

Vierailija
05.08.2018 |

Kahvihiirenä väsytti kovasti huolimatta hyvistä yöunista. Ainoastaan kahvikupillisen jälkeen jonkin aikaa (tunnin) sai kokea millaista on olla pirteä, kaikki muu aika meni vähän uneliaana.

Väsymyksen syitä selvitettiin lääkärissä, kaikki verikokeet otettu kilppareita myöten, mitään ongelmaa ei ole niissä. Vasta lopetettuani kahvin loppui jatkuva väsymys. Nyt ei väsytä enää päivän aikana missään vaiheessa, enkä enää romahda iltapäivällä niin kuin ennen.

Tiede muute on nykyään sitä mieltä, että kahvin "piristävä" vaikutus on vaan sen vierotusoideinen lievittämistä hetkeksi, ja oireet palaa taas kun kofeiinipitoisuus alkaa laskea. Tästä voi googleteilla vaikka hakusanalla "caffeine withdrawal reversal hypothesis".

Kahvilla on toki muitakin mekanismeja aiheuttaa väsymystä kuin vieroitusoireet:
https://www.theenergyblueprint.com/why-does-coffee-make-me-tired/

Kommentit (58)

Vierailija
1/58 |
05.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/m/pubmed/16001109/

Kahvihiiri on kokoajan vieroituksessa.

Vierailija
2/58 |
05.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luuloilla on mahtavat voimat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/58 |
05.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei kuule, mä olisin voinut kirjoittaa täsmälleen saman aloituksen toissakesänä, kun olin n.4kk ilman kahvia.. sitten sorruin taas. Lisäksi minulla loppuivat turhat kipuilut, mitä on nivelissä ympäri kroppaa. Loppui myös melkein itsetuhoon ajava PMS oireilu, ja invalidisoivat ovulaatiokivut!!

Kiva kun muistutit tästä, olen ajatellut lopettaa kahvin juonnin taas lähipäivinä ja nyt sain hyvää motivaatiota :)

Vierailija
4/58 |
05.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla kesti kerran kahvin lopetusoireet (päänsärky) 2 viikkoa. Kestin puoli vuotta ilman kahvia, sitten aloitin taas. Ihmiset eivät ymmärrä miten voimakas koukku kofeiini on. Voisi verrata huumeisiin.

Vierailija
5/58 |
05.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

On muuten vaikeaa olla ilman, siis ei fyysisesti vaan muiden ihmisten takia.

Itse en ole ikinä juonut kahvia, enkä halua aloittaa. Tämä tuntuu olevan ylitsepääsemätön ongelma monille ihmisille.

N42

Vierailija
6/58 |
05.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu itsekään en ole kahviin sortunut 45 vuoteen enää..

Näiden kahvi NARKOMAANIEN keskellä eläminen ilman kahvisekoilua

vaatii kyllä jatkuvasti kovaa luonteenlujuutta!

-

Arto Lauri 244 FE vs Energy

-------------------

Arto Lauri 244 10 Faktaa avaruudesta

------------------

Vierailija
7/58 |
05.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On muuten vaikeaa olla ilman, siis ei fyysisesti vaan muiden ihmisten takia.

Itse en ole ikinä juonut kahvia, enkä halua aloittaa. Tämä tuntuu olevan ylitsepääsemätön ongelma monille ihmisille.

N42

Sama. Ihmiset ihmettelevät miten jaksan nousta ja istun liikkeelle aamulla ilman kahvia (työt alkaa seitsemältä). No ihan hyvin pääsen. Kun sitä kahvia ei käytä, niin ei ole aamuisin sitä kahviväsymystä.

N53

Vierailija
8/58 |
05.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajatelkaa, jos koko maailma lopettaisi kahvinjuonnin ja masennuslääkkeet, kuinka moni työmyyrä jaksaisi mennä töihin? Ei kukaan. Niin, näin tämä maailma pyörii. Ja tietenkin otetaan huomioon, että suurin osa ihmisistä ei ajattele omilla aivoillaan mitään.

Vierailija
9/58 |
05.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko miehen nimi Ville? Tunnen tällaisen tapauksen, joka ostaa käytettyjä naisten pikkareita. Vaaleanpunaisista tykkää erityisesti.

Vierailija
10/58 |
05.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeilin pari kuukautta sitten olla ilman kahvia. En huomannut parin päivän jälkeen mitään eroa verrattuna aikaisempaan. Nyt juon taas kahvia.

Vierailija
11/58 |
05.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullakin loppui kahvinjuonti. Yhtenä helleaamuna vaan ei tehnyt mieli juoda. Siitä se sitten lähti. Ekana päivänä vähän särki päätä, ei muuta. Väsymys saattoi johtua helteestäkin.

Mulla on parempi olo henkisesti ilman kahvia. Teetäkään en ole juonut kahvin lopettamisen jälkeen.

Vierailija
12/58 |
05.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Join vuosia aika paljon kahvia. Sitten olin muista syistä vähän aikaan kokonaan juomatta. Voi kuinka levolliseksi tulinkaan ja rauhattomuus jatkuva täpinä lähti pois. Olo oli todella seesteinen. Nykyään juon aamulla yhden kupin. En kyllä ole ihan varma miksi, ehkä se on se tapa. Kun en sitä yhtäkään kuppia tarvitsisi ja sekin aiheuttaa lievästi epämiellyttävän olon.

Vierailija
13/58 |
05.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heh, minäkin olin yli vuoden juomatta kahvia, koska olin raskaana ja imetin. Ainoa vaikutus oli se, että väsytti enemmän. Se nyt vain on niin, että kun joutuu elämään itselleen epätyypillisessä rytmissä, on pakko käyttää "dopingia", jotta pystyy toimimaan. Olen iltavirkku, mutta tämä yhteiskunta toimii aamuvirkkujen tahdissa.

Vierailija
14/58 |
05.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on samoja kokemuksia! Vähensin kahvin juomisen vain yhteen kuppiin, jonka juon kotona aamuisin ennen töihin lähtöä. Myöhemmin huomasin, että samoihin aikoihin hävisivät jokailtaiset pääpöhnät ja tuhottomat väsymykset, enkä keksinyt muuta elämänmuutosta kuin tuo kahvin vähentäminen 3-4 kupista yhteen kupilliseen. 

Vierailija
15/58 |
05.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ainakin juon kahvia se pitää hoikkana ja vatsan toiminnassa. Lisäksi kahvi itselläni vie ruokahalua. En harrasta mitään kahvipullien syömistä. 😊

Vierailija
16/58 |
05.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä saisi voimia lopettamiseen? Hektinen lapsiperhearki, ja se kahvikupillinen on aamun tärkein rituaali itselleni. Mitä tilalle?

Vierailija
17/58 |
05.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ajatelkaa, jos koko maailma lopettaisi kahvinjuonnin ja masennuslääkkeet, kuinka moni työmyyrä jaksaisi mennä töihin? Ei kukaan. Niin, näin tämä maailma pyörii. Ja tietenkin otetaan huomioon, että suurin osa ihmisistä ei ajattele omilla aivoillaan mitään.

Et selvästi ajattele omilla aivoillasi.

Maailma on pyörinyt vuosimiljoonia ilman kahvia, eikä joissakin maailmanosissa sitä juoda vieläkään.

Se piristää hetkeksi, kyllä, mutta ei ole mikään pakollinen aine.

Vierailija
18/58 |
05.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistä saisi voimia lopettamiseen? Hektinen lapsiperhearki, ja se kahvikupillinen on aamun tärkein rituaali itselleni. Mitä tilalle?

Teetä voi muuten keittää samoin kuin kahvia, laittaa suodatinosaan teepussin/irtoteetä. Yksi pussi riittää ainakain puoleen pannuun. Tosin sillon kannattaa valita musta tee, sillä vihreä ja valkoinen muuttuu kitkeräksi liian kuumassa vedessä, eikös kahvinkeitinvesi ole jotain 90 asteista.

Toinen on kaakao (tummaan jauheeseen, ei mitään Oboyta), varsinkin talvella.

Vierailija
19/58 |
05.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä ainakin juon kahvia se pitää hoikkana ja vatsan toiminnassa. Lisäksi kahvi itselläni vie ruokahalua. En harrasta mitään kahvipullien syömistä. 😊

Sama homma.

Vierailija
20/58 |
05.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä lopetin kahvinjuonnin seinään ja mul ei vissii ollu minkäänlaista riippuvuutta, koska en huomannu mitään oireita eikä oo tehny mieli enää sen jälkee ku lopetin. :D Ja join kuitenki joku 10 vuotta ja joku 2-8 kuppii päivässä ton kymmenen vuotta. :DDDD

Nyt siit on ainaki yli puol vuotta ku oon lopettanu.. En oo kai yhtäkää kuppii juonu sen jälkee.

Hyvä et lopetin, koska olin totuttanu mun vatsan kahvinjuontiin ja mun mielest on parempi et vatsa toimii itekseen ku ilman kahvin juontia.

Ja sit viel se maksaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi neljä