Miksi miesasialiike ei järjestä kampanjoita miehiin kohdistuvan väkivallan lopettamiseksi?
Miksi miesasialiikkeessä ei nosteta merkittävällä volyymilla esiin sitä, että miesten päätyminen naisten väkivaltaisen käytöksen uhriksi parisuhteessa on yleinen ongelma?
Kommentit (51)
Koska he odottavat, että naiset tekevät työt heidän puolestaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miesasialiikkeen tarkoitus on itkeä p*llun saamisesta. Siksi.
Sääli, jos asiat ovat näin. Miesasialiikkeen pitäisi tuollaisen kitinän sijasta tehdä oikeaa työtä sukupuolten tasa-arvon eteen nostamalla esiin niitä todellisia ongelmia miesten elämässä.
Joko liityit ja olet tekemässä tuota?
Olen väkivaltaisen perheen traumatisoitunut lapsi. Traumatisoitunut sekä sivustaseuraajana että uhrina. Valitettavasti omat voimavarani tällä hetkellä menevät siihen, että yritän saada päätäni kokoon terapiassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miesasialiikkeen tarkoitus on itkeä p*llun saamisesta. Siksi.
Sääli, jos asiat ovat näin. Miesasialiikkeen pitäisi tuollaisen kitinän sijasta tehdä oikeaa työtä sukupuolten tasa-arvon eteen nostamalla esiin niitä todellisia ongelmia miesten elämässä.
No mutta p*llun saaminen ON todellinen ongelma useiden miesten elämässä!
Itse asiassa yhteiskuntien vakautta / epävakautta voidaan kuvata varsin hyvin sillä, minkä verran niissä on nuoria miehiä. Seksuaalisesti turhautuneet nuoret miehet ovat kaikkein helpoimmin mukana kaikenlaisissa järjestystä rikkovissa aktiviteeteissa. -Ja niitä ovat innolla järjestämässä vähän vanhemmat turhautuneet miehet.
Mikä siis avuksi? Lailliset bordellit? Ketään kun ei kuitenkaan voi pakottaa helpottamaan toisen "turhautumista".
Kyllähän miesjärjestöt ovat asiaa esiin nostaneet, mutta kun niiden näkyvyys mediassa on vain murto-osa naisjärjestöjen näkyvyydestä. Valtionapuakin annetaan ainoastaan naisjärjestöille, ei yhdellekään miesjärjestölle, joten rahoituspuolikin on vähän ongelma tässä.
Vierailija kirjoitti:
Taikka miesten mielenterveyden? poikien lukutaito?
https://asiakas.kotisivukone.com/files/miesjarjestojenkeskusliitto.koti…
Sekin on kuulemma femi.nistien vika. Naisten pitäisi tehdä sekin, huolehtia miesten ongelmista koska miehet eivät itse jaksa. Sama kun tämä paljon itketty varusmiespalvelus.. "miksi femi.nistit eivät puutu siihen?!" öö no mitäpä jos puuttuisit ihan itse.
sen takia, kun toisena osapuolena on mies. olisihan se ikävää jos miehiltä kiellettäisiin nyrkkien käyttö.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska miesasialiike koostuu säälittävistä valittavista runkkareista.
Tämä liikkeiden leimaaminen ei ainkaan auta. Osa pyrkii myös auttamaan ja antamaan vertaistukea.
Olen mies ja tuo oli vain huomioni liikkeen henkilöistä ja esiin nostetuista asioista.
Koska se väkivallan tekijä on mitä suurimmalla todennäköisyydellä toinen mies.
Vierailija kirjoitti:
No mitä sillä edes on väliä? Kai niitä miesuhreja pitää silti auttaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No mitä sillä edes on väliä? Kai niitä miesuhreja pitää silti auttaa?
Ehdottomasti pitää. Jotkut ihmiset vain tuntuvat suhtautuvan miesten kokemaan väkivaltaan kuin kyseessä olisi jokin liian pitkälle mennyt lasten leikki. Yleensä tällaiset ihmiset sitten vielä syyllistävät väkivallan uhria itkupilliksi tai vastaavaksi sen takia, että hän kehtaa tuoda kokemansa ongelman päivänvaloon vaikenemisen sijaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä liikkeiden leimaaminen ei ainkaan auta. Osa pyrkii myös auttamaan ja antamaan vertaistukea.
Olen mies ja tuo oli vain huomioni liikkeen henkilöistä ja esiin nostetuista asioista.
Ei lainkaan yllättä että olet mies. Toksista maskuliinisuutta ja väkivallan uhrien häpäisemistä usein harjoittavat juuri miehet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei lainkaan yllättä että olet mies. Toksista maskuliinisuutta ja väkivallan uhrien häpäisemistä usein harjoittavat juuri miehet.
Eipäs nyt hurskastella. Kyllä naisetkin siihen osallistuvat. Mies on vain "mies" jne. Kuulostaako tutulta?
Koska meteliä pitävä miesasialiikkeen osa keskittyy ainoastaan hankkimaan virallisen uhrin aseman itselleen. Sama juttu feministeillä.
Vierailija kirjoitti:
Koska meteliä pitävä miesasialiikkeen osa keskittyy ainoastaan hankkimaan virallisen uhrin aseman itselleen. Sama juttu feministeillä.
No onhan hakattu tai puukotettu mies ihan virallisesti väkivallan uhri lain silmissä. Vai etkö sinä pidä väkivallan kohteeksi joutunutta miestä uhrina?
Luulisi, että tässä nrossa ei vähätellä miehenkään väkivaltakokemuksia.
https://www.miessakit.fi/fi/toimintamuodot/vakivaltaa_kokeneet_miehet
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No onhan hakattu tai puukotettu mies ihan virallisesti väkivallan uhri lain silmissä. Vai etkö sinä pidä väkivallan kohteeksi joutunutta miestä uhrina?
Uhrilla en tarkoittanut niinkään väkivallan uhria.
Itse asiassa yhteiskuntien vakautta / epävakautta voidaan kuvata varsin hyvin sillä, minkä verran niissä on nuoria miehiä. Seksuaalisesti turhautuneet nuoret miehet ovat kaikkein helpoimmin mukana kaikenlaisissa järjestystä rikkovissa aktiviteeteissa. -Ja niitä ovat innolla järjestämässä vähän vanhemmat turhautuneet miehet.