Miksi kaikki miehet haluaa itselleen hoitajanaisen?
Mä en ymmärrä.. tuntuu että miehet haluaa itselleen jonkun sairaanhoitajan tms aina. Mistä se johtuu? Onko se jotenkin naisellista tai ajattelevatko että on myös hyvä ja hoitava äiti? Vai mistä on kyse?
Kommentit (98)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En minä ainakaan halua amispölöä. Haluan akateemisen naisen oikeista tieteistä
Akateemisen naisen kommentti😂
Ei vaan DI-miehen. Miksi älykkäänä ja koulutettuna miehenä haluaisin hoitajanaisen? Miksi ihmeessä?
Älä viitti jookosta. Se hoitajanainen voi olla sua älykkäämpi sekä koulutetumpi, luulisi noin "älykkään miehen" tajuavan tuon asian.
Monet akateemiset kouluttautuvat myöhemmin hoitoalalle, työllisyys melko varma, ja jotkut haluavat tehdä mieluummin töitä ihmisten kuin tietokoneiden kanssa.
Juuri näin. Olen ihan työllisyysyistä hoitoalalle kouluttautunut akateeminen, enkä ole ainoa lajissani. Työtoverinani on mitatusti huippuälykkäitä ihmisiä. Tunnen muutenkin mm. mensalaisia eivätkä heistä suinkaaan kaikki ole akateemisia. Älykkyyttä on monenlaista, eikä perinteisesti mitattu korkea äö ole suinkaan ainoa mittari, joskus tuntuu että päinvastoin mitä sosiaalisiin kykyihin tulee.
En tiedä kummalle antaisin pakit nopeammin: sovinistille jolla on stereotyyppinen käsitys perinteisen naisten alan työntekijöistä vaiko tuon tippainssin kaltaiselle sosiaalidarwnistille.
Eikö tunnu yhteiskunnallisessa mielessä turhalta, että huippuälykkäät ovat hoitoalalla?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei vaan DI-miehen. Miksi älykkäänä ja koulutettuna miehenä haluaisin hoitajanaisen? Miksi ihmeessä?
Älä viitti jookosta. Se hoitajanainen voi olla sua älykkäämpi sekä koulutetumpi, luulisi noin "älykkään miehen" tajuavan tuon asian.
Monet akateemiset kouluttautuvat myöhemmin hoitoalalle, työllisyys melko varma, ja jotkut haluavat tehdä mieluummin töitä ihmisten kuin tietokoneiden kanssa.
Juuri näin. Olen ihan työllisyysyistä hoitoalalle kouluttautunut akateeminen, enkä ole ainoa lajissani. Työtoverinani on mitatusti huippuälykkäitä ihmisiä. Tunnen muutenkin mm. mensalaisia eivätkä heistä suinkaaan kaikki ole akateemisia. Älykkyyttä on monenlaista, eikä perinteisesti mitattu korkea äö ole suinkaan ainoa mittari, joskus tuntuu että päinvastoin mitä sosiaalisiin kykyihin tulee.
En tiedä kummalle antaisin pakit nopeammin: sovinistille jolla on stereotyyppinen käsitys perinteisen naisten alan työntekijöistä vaiko tuon tippainssin kaltaiselle sosiaalidarwnistille.
Eikö tunnu yhteiskunnallisessa mielessä turhalta, että huippuälykkäät ovat hoitoalalla?
Voitko hieman avata kysymystäsi? Miksi se olisi yhteiskunnallisesti turhaa jos pieni osa heistä on tällä alalla, jos se ei heitä itseään haittaa? Toki olisin itsekin mieluiten työllistynyt omalle alalleni, mutta minulla ei ole penistä ja toisekseen töitä oli harmillisen vähän tarjolla. Mikä ihmisarvon mitta muuten huippuälykkyys on? Tuntemistani huippuälykkäistä monet ovat sosiaalisesti syrjäytyneitä ja outoja. Kirjoitukseni oli kuitenkin vastareaktio tuon selkeästi ääliön diplomi-insinöörin alentavaan kommenttiin koulutuksen ja älyn suhteesta. Kyllä hänkin vielä jossain vaihessa makaa suonensisäisessä tiputuksessa meidän idioottien hoidossa. Ehkä silmät aukeavat sitten.
Okei, tunnen olevani välillä outo lintu enkä yleensä edes kerro aikaisemmasta koulutuksestani. Keskustelen mieluummin fiksun ihmisen kuin kovin yksinkertaisen kanssa. Ammatti on monelle vain ammatti, ei se määritä koko ihmisyyttä.
Mun äiti on sairaanhoitaja. Rakastaa työtään edelleen vaikka työvuosia yli 25 takana :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voitko hieman avata kysymystäsi? Miksi se olisi yhteiskunnallisesti turhaa jos pieni osa heistä on tällä alalla, jos se ei heitä itseään haittaa? Toki olisin itsekin mieluiten työllistynyt omalle alalleni, mutta minulla ei ole penistä ja toisekseen töitä oli harmillisen vähän tarjolla. Mikä ihmisarvon mitta muuten huippuälykkyys on? Tuntemistani huippuälykkäistä monet ovat sosiaalisesti syrjäytyneitä ja outoja. Kirjoitukseni oli kuitenkin vastareaktio tuon selkeästi ääliön diplomi-insinöörin alentavaan kommenttiin koulutuksen ja älyn suhteesta. Kyllä hänkin vielä jossain vaihessa makaa suonensisäisessä tiputuksessa meidän idioottien hoidossa. Ehkä silmät aukeavat sitten.
Okei, tunnen olevani välillä outo lintu enkä yleensä edes kerro aikaisemmasta koulutuksestani. Keskustelen mieluummin fiksun ihmisen kuin kovin yksinkertaisen kanssa. Ammatti on monelle vain ammatti, ei se määritä koko ihmisyyttä.
Itseäni ihan oikeasti huolettaa sairaan/lähihoitajien matemaattiset taidot... lääkelaskut tuntuvat olevan osalle liian vaikeita.
Vierailija kirjoitti:
Mä olen lähihoitaja, hoivaaja luonne löytyy ja DI on koulutukseltaan mies. Mites tässä näin kävi? Eikös hänellä pitäsi olla akateemisen tutkinnon suorittanut nainen? Vai voisikohan olla ettei se koulutus kerro kaikkea älykkyydestä... 😉
Miksi tämä on saanut alapeukkuja? Viestihän oli tarkoitettu tuolle joka ei diplomi-insinöörinä olisi huolinut puolisokseen hoitajaa. Koulutus ei kerro kaikkea älykkyydestä. Luulisi sen jokaisen tietävän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No jos sunkin työkavereina on useita huippuälykkäitä, voidaan kai olettaa niitä olevan jonkin verran hoitoalalla. Tämän seurauksena huippuälykkäiden suhteellinen osuus hoitoalalla on suurta, koska huippuälykkäitä on määrällisesti varsin vähän. Mun mielestä olisi kaikkien kannalta parempi, jos huippuälykkäät saataisiin valjastettua tieteen ja yhteiskunnan kehittämiseen eikä helppoihin mekaanisiin hommiin. Toki jokaisella on oikeus valita uransa. Peniksellä tehtävä työ kuulostaa varsin mielenkiintoiselta
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska DI-miehenä en arvosta hömppää (humanistimaisterit) ja hömppä-asenteita. Hoitajalla on tyypillisesti jalat maassa, on jämpti, toimelias, pragmaattinen. Elää todellisuudessa, eikä fantasiamaailmassa (kuten humanistimaisterit). Elämä ei ole kilpailu hyvyyden esittämisessä (kuten humanistimaistereilla), vaan todellista hyvyyttä tehdään ihan ammatiksi. Lekuri on kans ihan jees.
Oikis ok. Toinen DI paras, paitsi tietenkin että PT/Fysioterapeutti ois oikeasti napakymppi. Kroppa aina 100% tikissä, hoivavietti, eikä täysin pahvi.
Jos nyt ammateista ja koulutuksesta puhutaan, eihän niillä oikeasti ole mitään väliä.
t. toinen DI-mies
Hoitajat on jo työssään nähneet kaiken niin eivät hätkähdä mistään. Voi siis makuuhuoneessa ehdottaa vaikka mitä pervoa 😁
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä olen lähihoitaja, hoivaaja luonne löytyy ja DI on koulutukseltaan mies. Mites tässä näin kävi? Eikös hänellä pitäsi olla akateemisen tutkinnon suorittanut nainen? Vai voisikohan olla ettei se koulutus kerro kaikkea älykkyydestä... 😉
Miksi tämä on saanut alapeukkuja? Viestihän oli tarkoitettu tuolle joka ei diplomi-insinöörinä olisi huolinut puolisokseen hoitajaa. Koulutus ei kerro kaikkea älykkyydestä. Luulisi sen jokaisen tietävän.
Tämä palsta on täynnä humanistimaistereita, joiden ylpeydenaihe on ne maisterinpaperit. Niitten takia he ovat parempia ihmisiä kuin muut, etkä sinä voi tätä kyseenalaistaa. Vaikka suuri osa nyt onkin työttömänä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska DI-miehenä en arvosta hömppää (humanistimaisterit) ja hömppä-asenteita. Hoitajalla on tyypillisesti jalat maassa, on jämpti, toimelias, pragmaattinen. Elää todellisuudessa, eikä fantasiamaailmassa (kuten humanistimaisterit). Elämä ei ole kilpailu hyvyyden esittämisessä (kuten humanistimaistereilla), vaan todellista hyvyyttä tehdään ihan ammatiksi. Lekuri on kans ihan jees.
Oikis ok. Toinen DI paras, paitsi tietenkin että PT/Fysioterapeutti ois oikeasti napakymppi. Kroppa aina 100% tikissä, hoivavietti, eikä täysin pahvi.
Jos nyt ammateista ja koulutuksesta puhutaan, eihän niillä oikeasti ole mitään väliä.
t. toinen DI-mies
Eläköön stereotypiat, eikö..? Mullapa on tausta hoitoalalla, eikä se pragmaattisuus yllättäen mihinkään kadonnut myöhemmän humanistimaisteriuden myötä. Eiköhän se ole luonteesta kiinni, aika harva opiskeluajan tovereista on mikään taivaanrannan maalari - tosin aikuisopiskelijoiden maailma on jo muokkaantunut tietynlaiseksi. Siinä mielessä olen samaa mieltä, että kovien arvojen puoliso ei sopinut, sitäkin on kokeiltu. Ei tosin ollut inssi vaan yritysmyyjä.
Yksi stereotypia hoitajista on hoivaaminen, joka kaatuu siihen, että on niin vähän resursseja, ettei edes niitä pakollisiakaan hommia ehdi hoitamaan. Saati sitten sormensa loukannutta miestä paijailemaan kosteutetulla rievulla päivät pitkät.
Toinen stereotypia on se, että hoitajat ovat ylipainoisia ja polttavat paljon. Ja työpaikalla on kaikenlaista draamaa.
Kolmivuorotyö ei välttämättä ole se helpoin vaihtoehto lapsiperheessä.
Mun tietämät sisarhentovalkoiset on tosi kauniita, hoikkia nuoria naisia.
Vierailija kirjoitti:
Yksi stereotypia hoitajista on hoivaaminen, joka kaatuu siihen, että on niin vähän resursseja, ettei edes niitä pakollisiakaan hommia ehdi hoitamaan. Saati sitten sormensa loukannutta miestä paijailemaan kosteutetulla rievulla päivät pitkät.
Toinen stereotypia on se, että hoitajat ovat ylipainoisia ja polttavat paljon. Ja työpaikalla on kaikenlaista draamaa.
Kolmivuorotyö ei välttämättä ole se helpoin vaihtoehto lapsiperheessä.
Tuo "toinen stereotypia" sopii vain lähäreihin.
Näin sh:n näkökulmasta täytyy myöntää, että aikaisemmin tapailemani miehet ovat kaikki kehuneet ammatinvalintaani. Tällä hetkellä olen onnellisesti suhteessa, ja mieheni on nähnyt tämän ammatin toisen puolen: kun koko päivän kanssakäyt ihmisten kanssa, selvität ja hoidat asioita, mietit ja huolehdit, niin kotona on joskus todella väsynyt. Niinkin väsynyt, ettei jaksa puhua.
Kaikissa ammateissa omat huonot puolensa. Itse en ole osastotyössä, joten potilaiden vaihtuvuus suurta.
Vierailija kirjoitti:
Piipahdus sairaalassa avartaa käsitystäsi.
Ne tyytyy heikompiinkin miehiin. Hoitsut kauttaaltaan itsekin rumiluksia, loisijoita sekä töissä että kotona.
Sairaanhoitajat, terveydenhoitajat ja kätilöt on naisten ammattien eliittiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Piipahdus sairaalassa avartaa käsitystäsi.
Olen piipahtanut siellä, terveyskeskuksessa, yksityisellä monen monta kertaa ja pääosin miellyttävän näköistä porukkaa aina. Ja se hymy mitä ne jaksaa pitää vaikka rankkaa on? Todella ihanaa.
Mieleeni on jäänyt kyllä yksi sairaanhoitaja... Pitkä ihminen, valkoinen asu päällä, pitkä hyvin tumma tukka, iloisen oloinen. Kerran hänet näin vilaukselta enkä ikinä unohda. Tästä jo vuosia aikaa.
M45
Miksi amisten kuvitelmissa ihmiset tekevät kaikki valintansa hyvän palkan vuoksi? Ihan kuin humanistille tulisi palkkataso yllätyksenä?