Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voiko ulosotto viedä rahat säästötililtä?

Vierailija
03.08.2018 |

Oon siis ssäästänyt säästötilille rahaa mutta pelottaa että vouti vie ne. Pitäiskö nostaa käteiseksi ja laittaa sukanvarteen?

Kommentit (50)

Vierailija
41/50 |
03.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tietysti vouti vie säästöt. Et kai kuvittele että voit jättää velvotteita hoitamatta ja kerätä samalla varallisuutta?

Ap ilmeisesti hävisi, mutta edelleen: jos hän lyhentää velkaansa sopimuksen mukaisesti palkastaan tai muista tuloistaan, niin jäljelle jäävän osan hän saa käyttää tai säästää oman halunsa mukaisesti.

Vierailija
42/50 |
03.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti pystyy!

Jos joku olisi minulle rahaa velkaa ja kieltäytyisi maksamasta vaikka tilillä on rahaa toivoisin ulosoton välittömästi tekevän asian eteen jotain!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/50 |
03.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä voivat viedä, jos tili on velallisen nimissä. Minä siirtäisin omani muualle.

Ei voi. UO ei tiedä ja saa tilitietoja. Uo vie liksasta, veronpalautuksista ja saattaa ehkä auton ottaa, mutta eivät mene yleensä niin pitkälle, että lähtee autoja hakemaan.

Kyllä saa. Ulostottomies voi kysyä pankeista että onko asiakkaalla tili ja paljonko siellä on rahaa. Hyvä ystäväni on ulosottomies ja hän on tämän kertonut. Toki jos ulosottomies ei heti ala kysellä niin voi mennä jonkin aikaa ennenkuin tilit ja rahat tulee ulosottoon ilmi.

Vierailija
44/50 |
03.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miettinyt samaa. Raha on kuolinpesän tilillä josta minä omistan 1/3.

Palkasta maksan ulosottoon jatkuvasti.

Kuolinpesän tili ja ulosottomies ei tyhjennä sillä se ei ole velallisen omaisuutta suoraan. Sama juttu jos esimerkiksi yrittäjällä on ulosottovelkaa ja osakeyhtiönsä tilillä rahaa niin ulosottomies ei sitä sieltä ota

Niin, kuolinpesän rahat on kuolinpesän omaisuutta siihen asti kun se kuolinpesä puretaan eli jaetaan osakkaille, sitten osakkaan rahat on vasta osakkaan omaisuutta. 

Vierailija
45/50 |
03.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos sinulla on maksusopimus ja noudatat sitä, niin uo:lla ei ole mitään syytä kajota säästöihisi.

Ei pidä paikkaansa. Kävi hakemassa tililtäni vaikka maksusopimus.

Kun soitin ja kysyin niin sanoi vain, että kävi katsomassa ja kun rahaa oli yli suojaosuuden niin otti.

Vaikea uskoa. Olen nyt useita vuosia lyhentänyt kolmasosan nettopalkastani itse maksaen eikä ulosottomiestä kiinnosta tippaakaan, mitä teen jäljelle jäävällä rahallani (1600 e/kk). Vaikka asumiskulut ja muu eläminen vievät siitä leijonanosan ja matkustusharrastukseni lähes kaiken muun, niin tälläkin hetkellä minulla on säästössä kolmatta tuhatta euroa.

(Niille joiden mielestä minun pitäisi tuolla rahalla maksaa velkaani tiedoksi, että maksan siis kolmanneksen palkastani ja jokainen velkoja - kaikki rahoituslaitoksia, ei yksityishenkilöitä - saa omansa valtavine korkoineen. Tuo reilu kaksi tonnia ei paljon velkaani lyhentäisi mutta omasta loppukesästäni sen laittaminen velanmaksuun tekisi paljon ankeampaa.)

Tuo on tottakai ihan eri asia kuin se että sulla olisi ollut ne säästöt siinä vaiheessa kun velka meni ulosottoon. 

Vierailija
46/50 |
03.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos sinulla on maksusopimus ja noudatat sitä, niin uo:lla ei ole mitään syytä kajota säästöihisi.

Ei pidä paikkaansa. Kävi hakemassa tililtäni vaikka maksusopimus.

Kun soitin ja kysyin niin sanoi vain, että kävi katsomassa ja kun rahaa oli yli suojaosuuden niin otti.

Tuo oli kyllä laitonta. Teitkö valituksen?

Vierailija
47/50 |
03.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä voivat viedä, jos tili on velallisen nimissä. Minä siirtäisin omani muualle.

Ei voi. UO ei tiedä ja saa tilitietoja. Uo vie liksasta, veronpalautuksista ja saattaa ehkä auton ottaa, mutta eivät mene yleensä niin pitkälle, että lähtee autoja hakemaan.

Kyllä tietää ja saa. Minä olen maksanut ulosottoon useita vuosia palkastani. Uo-miehen kanssa oli sovittu, että heinäkuu on tänäkin vuonna maksuvapaa. Muutin paikkakuntaa, joten uo-asianikin siirtyivät toisaalle. Jostain syystä uudelle uo-miehelle ei ollut mennyt tietoa maksuvapaasopimuksesta, joten heinäkuun lopussa hän oli käynyt ottamassa kolmanneksen palkastani (sis. kesälomarahat) ilman että edes oli minuun etukäteen yhteydessä. Koskaan en itse ole ulosottoon pankkitiliäni ilmoittanut.

Sun palkanlaskijalle menee tieto uon kautta ja se maksaa uolle joka liksasta sen osuuden. . Jos sulla on toinen tili mihin säästät rahaa, niin sitä tietoa sillä ei ole ja sitä tietoa se ei saa. Uusi uo mies ei ole sitova maksuvapaaseen kuukauteen. SIllä ei ole mitään tekemistä entisen uo kanssa. Olen itsekin ollu uo kierteessä ja silti säästin samalla rahaa toiselle tilille. Mulla oli sama ton maksuvapauden kanssa. Meni loma täysin piloille. Tein överiä hulluna, kun tiesin että se koko potti mulle. No ei tullut kun vaihtu tyyppi. Sinne meni ylityöt jne, mutta samalla se velka lyheni. Pääsin onneksi siitä kierteestä pois tammikuun vika päivä. Eikä ne sitäkään ilmota että olet kuitannut velkasi. Huomaat sen sit kun koko liksa tulee tilille.

Joo näiden maksuvapaiden kanssa pitää oikeasti itse olla tarkkana, kaikki ulosottomiehet ei tee asioita samalla tavalla. Yleensä laittavat sinne tietoihin sen maksuvapaan heti kun siitä on sovittu, jos ei ole kirjattu tietoa niin mistä se toinen tyyppi voi siitä tietää.

Vierailija
48/50 |
03.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistä saan tietää todellisen saldoni, paljonko kokonaisuudessa ulosotossa on?

Ennen tuli kuitin mukana tilanteen tasainen tieto, nyt ei enää tule kuin sähköisenä ja siinä ei ole mainintaa.

Eipä sitä mistään muualta saa kuin ulosotosta.

Vierailija
49/50 |
03.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vouti kylläkin vie säästötilin rahat, kaikki mikä tuloina tulee ja jää uo jälkeen käyttöön on käytettävä jos tilille jää lojumaan ns ylimääräistä säästöön niin saa viedä.Meille oli kertynyt s bonusta vuoden verran tilille jota ei olla käytetty 150 euroa ja vouti vei,ilmoitus tästä tulee jälkikäteen toisin kuin palkka uo:sta,ja menee ihan uo kaaren mukaan

Vierailija
50/50 |
04.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi viedä ja tämä on ihan 100% varma tieto. Minulta kerran vietiin ulosoton toimesta rahaa tililtä joskus silloin kun luottotiedot olivat menneet. Toisaalta sitten veronpalautukset sain aina pitää itse, ellen tarjoutunut itse niillä velkaa maksamaan ja silloinkin otettiin summa x ja loput tuli tilille.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi kuusi