Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miltä sinusta tuntui, kun ymmärsit että vanhempasi syy olla auttamatta sinua on se, ettei hän halua auttaa?

Vierailija
03.08.2018 |

Eivätkä syyt olleetkaan ne, mitä vanhempi sinulle avunpyyynnöistäsi kieltäytyessään kertoi? Siinä oli hieno kokoelma erilaisia tekosyitä vuosien ajalta.

Kommentit (67)

Vierailija
1/67 |
03.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paskalta.

Vierailija
2/67 |
03.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että paska mutsi, mitäpä tuotakaan asiaa enää vuosia jälkikäteen jauhamaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/67 |
03.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko yhä väleissä?

Vierailija
4/67 |
03.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paskalta.

Samoin. Välit eivät ole siksi kovin hyvät.

Vierailija
5/67 |
03.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä, en oo koskaan pyytäny apua. Vaikka on tapaus, jolloin selvästi oli huomattavissa, että tarvitsin apua, sain huutoa ja varoituksen sanoja siitä, miten jotkut tytöt hirttävät itsensä patteriin. :DD

Vierailija
6/67 |
03.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun vanhempi ei sitä koskaan salannutkaan: "emmä tiedä; mitä sä multa kysyt; ei sen pitäis merkata mitään, että olen sulle sukua..."

Just.

Vierailija
7/67 |
03.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jossain vaiheessa sen emon on pakko tiputtaa se poikanen pesästä jotta se oppisi lentämään omila siivillä. Muuuten se kuolee tai molemmat. Jotkut ei halua ottaa vastuuta ikinä omista asioistaan. Aattele sitä aikaa kun vanhempiasi ei ole ja sulla on jälkikasvua. Et selviäisi mitenkään jos et aikasemmin ole kasvanut. Raakaa mutta....

Vierailija
8/67 |
03.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mun äiti teki varmaan inhottavimman tempun mitä tehdä voi. Hän sai valtavan perinnön eikä halunnut antaa siitä euroakaan minulle tai lapsilleni. Vaikka tasan tarkkaan tiesi miten todella köyhä olen ja palkkani on pieni. Ei vaan halunnut auttaa vaan sanoi että jokaisen pitää ihan itse hoitaa omat asiansa. Ei myöskään ole halunnut koskaan hoitaa lapsiani koska ei hänen tarvitse. Minä olen yh ja äitini mielestä todella säälittävä tapaus. Minulla on sisko, joka on äidin ylpeys ja häntä äiti on aina ylistänyt ja hänelle ja hänen miehelleen on antanut myös rahaa ja esim. matkoja.

Vierailija
9/67 |
03.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikävältähän se tuntui. Särki sydämen, itse asiassa. Mutta eipähän sille mitään voi :(

Vierailija
10/67 |
03.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jossain vaiheessa sen emon on pakko tiputtaa se poikanen pesästä jotta se oppisi lentämään omila siivillä. Muuuten se kuolee tai molemmat. Jotkut ei halua ottaa vastuuta ikinä omista asioistaan. Aattele sitä aikaa kun vanhempiasi ei ole ja sulla on jälkikasvua. Et selviäisi mitenkään jos et aikasemmin ole kasvanut. Raakaa mutta....

Noin selittelevät itselleen toimintaansa sellaiset huonot vanhemmat, jotka eivät koskaan ole pitäneet lapsistaan kunnolla huolta.

Vierailija
11/67 |
03.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmiset eivät ole lintuja. Niillä menee yleensä hyvin, jotka ovat saaneet apua ja tukea elämänsä alkutaipaleella.

Vierailija
12/67 |
03.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tiedä, en oo koskaan pyytäny apua. Vaikka on tapaus, jolloin selvästi oli huomattavissa, että tarvitsin apua, sain huutoa ja varoituksen sanoja siitä, miten jotkut tytöt hirttävät itsensä patteriin. :DD

Yksiselitteisesti aivan kamalaa.

Vierailija
13/67 |
03.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No mun äiti teki varmaan inhottavimman tempun mitä tehdä voi. Hän sai valtavan perinnön eikä halunnut antaa siitä euroakaan minulle tai lapsilleni. Vaikka tasan tarkkaan tiesi miten todella köyhä olen ja palkkani on pieni. Ei vaan halunnut auttaa vaan sanoi että jokaisen pitää ihan itse hoitaa omat asiansa. Ei myöskään ole halunnut koskaan hoitaa lapsiani koska ei hänen tarvitse. Minä olen yh ja äitini mielestä todella säälittävä tapaus. Minulla on sisko, joka on äidin ylpeys ja häntä äiti on aina ylistänyt ja hänelle ja hänen miehelleen on antanut myös rahaa ja esim. matkoja.

Itsekästä. Olen pahoillani puolestasi. Ei tuollaista käytöstä voi käsittää.

Vierailija
14/67 |
03.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun vanhempi ei sitä koskaan salannutkaan: "emmä tiedä; mitä sä multa kysyt; ei sen pitäis merkata mitään, että olen sulle sukua..."

Just.

Vaikea käsittää mikä saa oman vanhemman käyttäytymään noin.

Vierailija
15/67 |
03.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäköön tunkkinsa.

Vierailija
16/67 |
03.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eiköhän ihmisemon tehtävä ole opettaa jälkikasvulleen taidot, joilla elämässä selviytyy itsenäisesti. Kaikista emoista ei vain tähän ole.

Vierailija
17/67 |
03.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhempani ovat aina olleet sitä mieltä, että minun pitää kotoa muutettuani tulla itse taloudellisesti toimeen. Eipä siinä mitään, mutta en minäkään riennä heitä auttamaan, jos eivät itse pärjää. Ostakoot hoivapalveluita säästämillään rahoilla.

Vierailija
18/67 |
03.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Isäsikö auttoi?

Vierailija
19/67 |
03.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onneksi isäsi auttaa?

Vierailija
20/67 |
03.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eiköhän ihmisemon tehtävä ole opettaa jälkikasvulleen taidot, joilla elämässä selviytyy itsenäisesti. Kaikista emoista ei vain tähän ole.

Se ei ole vain äidin tehtävä. Maailma on täynnä myös itsekeskeisiä ja välinpitämättömiä miehiä, joista ei voi isinä puhua, koska he eivät pidä huolta lapsistaan.